Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
LocoHermano
geplaatst: 31 januari 2010, 22:36 uur
Daily Operator schreef:
Jij leest ook gewoon niet scherp.
Ik zal het nog maar eens herschrijven voor de mensen die het niet willen snappen of gewoon te dom zijn, wat dus neerkomt op jou.
De "overtreding" van De Vrij stelde niets voor, en dit soort dingen komen buiten de 16 zo vaak voor, maar dan hoor je niemand er over klagen dat er niet voor gefloten wordt, en als het binnen de 16 is is het op eens een strafschop?
Is dat een soort van no contact zone?
Het strafschopgebied is overrated omdat die mensen te graag een strafschop willen.
Als die actie tussen De Vrij en suarez op de middenlijn was hoorde je NIEMAND er over klagen als er niet gefloten werd.
Is het zo duidelijk?
Anders dan geef ik het op met jou.
(quote)
Jij leest ook gewoon niet scherp.
Ik zal het nog maar eens herschrijven voor de mensen die het niet willen snappen of gewoon te dom zijn, wat dus neerkomt op jou.
De "overtreding" van De Vrij stelde niets voor, en dit soort dingen komen buiten de 16 zo vaak voor, maar dan hoor je niemand er over klagen dat er niet voor gefloten wordt, en als het binnen de 16 is is het op eens een strafschop?
Het strafschopgebied is overrated omdat die mensen te graag een strafschop willen.
Als die actie tussen De Vrij en suarez op de middenlijn was hoorde je NIEMAND er over klagen als er niet gefloten werd.
Is het zo duidelijk?
Anders dan geef ik het op met jou.
Dat je mijn commentaar op jouw nonsens serieus neemt is....even denken....alarmerend, dat is het juiste woord.
0
Daily Operator
geplaatst: 31 januari 2010, 22:37 uur
LocoHermano schreef:
Dat je mijn commentaar op jouw nonsens serieus neemt is....even denken....alarmerend, dat is het juiste woord.
(quote)
Wat? Gaan er belletjes rinkelen in je lege hoofd omdat iemand je serieus neemt?
Ik ben blij dat ik je heb kunnen helpen
.Echoot het lekker daar?
0
geplaatst: 31 januari 2010, 22:38 uur
Daily Operator schreef:
Een beetje zoals held Thomasson die door een denkbeeldig been wordt getackeld?

0
Daily Operator
geplaatst: 31 januari 2010, 22:39 uur
orbit schreef:
(quote)
Dat was gewoon dom, als hij in plaats van aannemen gewoon zijn punt er tegen aan zet heb je een veel grotere kans tot scoren.
0
geplaatst: 31 januari 2010, 22:42 uur
Oh.. dat was gewoon dom, owwkee... ik zou de woorden treurig lachwekkende fopduik gebruiken 

0
Daily Operator
geplaatst: 31 januari 2010, 22:43 uur
orbit schreef:
Oh.. dat was gewoon dom, ohhwwkee. Maar zodra iemand van de tegenpartij zo'n treurige fopduik maakt is de kuip zeker te klein en wordt het woord "schwalbe" weer 16 miljoen keer uit de kast getrokken. Interessant onderscheid
Oh.. dat was gewoon dom, ohhwwkee. Maar zodra iemand van de tegenpartij zo'n treurige fopduik maakt is de kuip zeker te klein en wordt het woord "schwalbe" weer 16 miljoen keer uit de kast getrokken. Interessant onderscheid
Hoe kom je tot die conclusie? Tomasson maakte gewoon een schwalbe dat zal niemand ontkennen.
Ik maak in ieder geval geen onderscheid en ik heb geen idee waar je dat vandaan haalt...
0
geplaatst: 31 januari 2010, 22:47 uur
Zie onder, ik heb het al gerelativeerd..
Ik vond het in elk geval een behoorlijk trieste actie.. mooi dat Vink daar ook niet instonk.
Ik vond het in elk geval een behoorlijk trieste actie.. mooi dat Vink daar ook niet instonk.
0
Daily Operator
geplaatst: 31 januari 2010, 22:48 uur
Inderdaad, schande voor de sport.
Maar goed daar weten ze bij ajax natuurlijk alles van
Maar goed daar weten ze bij ajax natuurlijk alles van

0
geplaatst: 31 januari 2010, 22:52 uur
Ik zie Luis de laatste jaren verdacht weinig meer duikelen in ieder geval, en heb hem nog nooit zo opzichtig zien blunderen als Thomasson. Voor die tackleop Suarez vandaag HAD Vink gewoon een pingel mogen geven. Gelukkig voor jullie deed hij dat niet. Verder best leuke wedstrijd, waar beide partijen wel tevreden mee kunnen zijn. Met Luis in vorm was het een ander verhaal geworden, maargoed, die heeft ie nu eenmaal niet op het moment.
0
Daily Operator
geplaatst: 31 januari 2010, 22:54 uur
Ik zeg ook niet dat hij nu nog veel duikelt, maar dat wil niet zeggen dat ze bij ajax niets weten van schwalbes.
Even een greep artikelen uit 30 seconden googelen.
http://www.vi.nl/Nieuws-item/39144/Machlas-en-de-tragedie-van-de-Schwalbe.htm
Schwalbe Suarez redt Ajax tegen Slavia | AjaxUpdate.nl - Ajax Weblog - Alles over Ajax Amsterdam.
Filmpje: Schwalbes, Luis Suarez kan het niet laten… | Voetbal - voetbal.blog.nl
Voetbalnieuws: Suarez baalt van gele kaart voor 'Schwalbe' - FCUpdate.nl
Voetbalnieuws - Ajax-aanvaller Luis Suárez: 'Schwalbes hebben toch geen zin' - Sportweek.nl
Machlas valt in herhaling - Archief - de Volkskrant
www.feyenoord.nl 'GELIJKSPEL TERECHT, MAAR WAT EEN SCHWALBE!'
Even een greep artikelen uit 30 seconden googelen.
http://www.vi.nl/Nieuws-item/39144/Machlas-en-de-tragedie-van-de-Schwalbe.htm
Schwalbe Suarez redt Ajax tegen Slavia | AjaxUpdate.nl - Ajax Weblog - Alles over Ajax Amsterdam.
Filmpje: Schwalbes, Luis Suarez kan het niet laten… | Voetbal - voetbal.blog.nl
Voetbalnieuws: Suarez baalt van gele kaart voor 'Schwalbe' - FCUpdate.nl
Voetbalnieuws - Ajax-aanvaller Luis Suárez: 'Schwalbes hebben toch geen zin' - Sportweek.nl
Machlas valt in herhaling - Archief - de Volkskrant
www.feyenoord.nl 'GELIJKSPEL TERECHT, MAAR WAT EEN SCHWALBE!'
0
Ace
geplaatst: 31 januari 2010, 22:55 uur
Laat ik de wijste maar zijn... Orbit kan dit veel beter.
0
Daily Operator
geplaatst: 31 januari 2010, 22:56 uur
Ace schreef:
Sorry ik loop niet weg voor mijn discussies of problemen.
Jij bent een andere instelling gewend?
0
geplaatst: 31 januari 2010, 23:05 uur
Sorry, heb even geen zin de Fynoord schwalbes te gaan opzoeken op google.. vooral niet omdat het meestal meningen betreft van gefruste supporters ipv echte schwalbes
Ga even studio voetbal kijken 
Ga even studio voetbal kijken 
0
geplaatst: 31 januari 2010, 23:05 uur
speranza schreef:
Reinfried Herbst heeft vandaag de slalom in Kranjska Gora gewonnen. Ik ben bang dat ik de enige ben die deze prachtige in Nederland volledig genegeerde sport volgt.
Reinfried Herbst heeft vandaag de slalom in Kranjska Gora gewonnen. Ik ben bang dat ik de enige ben die deze prachtige in Nederland volledig genegeerde sport volgt.
Nee hoor!

0
geplaatst: 1 februari 2010, 00:53 uur
Daily Operator schreef:
Dat mag hij wel zeggen, maar ik blijf bij mijn standpunt dat het geen strafschop was.
Als er voor ieder tikje gefloten moet gaan worden blijft er weinig voetbal over, en omdat dat toevallig in de 16 is is het een strafschop?
Dat mag hij wel zeggen, maar ik blijf bij mijn standpunt dat het geen strafschop was.
Als er voor ieder tikje gefloten moet gaan worden blijft er weinig voetbal over, en omdat dat toevallig in de 16 is is het een strafschop?
Tikje? Z'n standbeen werd anders wel gewoon onderuit gehaald. Is niet eens een discussie geval.
Als we voor dit soort overtredingen al geen strafschop meer geven dan kunnen we die 16 meter lijnen en die stip net zo goed verwijderen.
Overigens, gezien het wedstrijdbeeld terechte uitslag.
0
geplaatst: 1 februari 2010, 09:53 uur
Volledig ondergesneeuwd door het voetbal, maar:
Magnus Carlsen
Anish Giri
Magnus Carlsen

Anish Giri

0
Ace
geplaatst: 1 februari 2010, 09:57 uur
En wie zijn dat dan weer?
Het is wel handig als bij die illustere namen gelijk even gezegd wordt wat ze gepresteerd hebben 
Edit: ik zie het al, schaken. Het is een sporttopic, spelletjes tellen niet. Aan de andere kant, vergeleken bij wielrennen is elke andere sport een spelletje.
Het is wel handig als bij die illustere namen gelijk even gezegd wordt wat ze gepresteerd hebben 
Edit: ik zie het al, schaken. Het is een sporttopic, spelletjes tellen niet. Aan de andere kant, vergeleken bij wielrennen is elke andere sport een spelletje.
0
geplaatst: 1 februari 2010, 09:59 uur
Die doen aan de typische tvkijksport schaken.
Trekt een miljoenenpubliek.
Trekt een miljoenenpubliek.
0
geplaatst: 1 februari 2010, 10:02 uur
LocoHermano schreef:
(quote)
0
geplaatst: 1 februari 2010, 10:03 uur
Haha, sorry, het zijn schakers. Jaja, ik voel de opmerkingen alweer aankomen dat dat geen sport is, maar in welk topic moet dat anders?
In ieder geval is Magnus Carlsen het supertalent van de laatste jaren als je het mij vraagt. Op z'n 14e grootmeester, hij is nu 19 en nummer 1 van de wereld.
In ieder geval: elk jaar in januari is het Corus Chess Tournament (voorheen Hoogovens Schaaktoernooi) een van de grootste schaaktoernooien, in Wijk aan Zee. En Magnus Carlsen heeft dat dus gewonnen.
De verrassing van het toernooi was echter de 15-jarige Anish Giri, die grootmeestergroep B heeft gewonnen. Een behoorlijke prestatie waarbij hij in de voetsporen van Carlsen treedt.
Zo dan.
Edit: en inderdaad, de opmerkingen dat schaken geen sport is, zijn alweer gekomen.
In ieder geval is Magnus Carlsen het supertalent van de laatste jaren als je het mij vraagt. Op z'n 14e grootmeester, hij is nu 19 en nummer 1 van de wereld.
In ieder geval: elk jaar in januari is het Corus Chess Tournament (voorheen Hoogovens Schaaktoernooi) een van de grootste schaaktoernooien, in Wijk aan Zee. En Magnus Carlsen heeft dat dus gewonnen.
De verrassing van het toernooi was echter de 15-jarige Anish Giri, die grootmeestergroep B heeft gewonnen. Een behoorlijke prestatie waarbij hij in de voetsporen van Carlsen treedt.
Zo dan.

Edit: en inderdaad, de opmerkingen dat schaken geen sport is, zijn alweer gekomen.

0
Ace
geplaatst: 1 februari 2010, 10:44 uur
Het is natuurlijk erg knap allemaal, maar het is toch ook geen sport? Ik bedoel, een beetje op een stoel naar een bord zitten staren is toch geen sport? Het zijn gemiddeld genomen ook een beetje aparte gasten, wat ik dan ergens wel weer leuk vind. Een aantal jaar geleden stond ik op een camping in Oostenrijk naast grootmeester John vd Wiel. Hartstikke aardige vent hoor, maar ergens spoorde hij niet helemaal. Geen rijbewijs omdat zoiets gevaarlijk is voor schakers en dat soort wazige taal...
0
geplaatst: 1 februari 2010, 10:51 uur
Neenee, ik noem het zelf ook geen sport hoor. Maar het wordt wel een denksport genoemd, dus ik dacht: dan kan het best in dit topic.
En dat valt best mee hoor, ik zit zelf op een schaakclub, en je hebt er idd behoorlijk excentrieke mensen bij zitten, maar over het algemeen zijn wij schakers redelijk normaal, al zeg ik het zelf.
En om nog te reageren op Rayman: zelfs als schaker vind ik het nogal saai om naar te kijken.
En dat valt best mee hoor, ik zit zelf op een schaakclub, en je hebt er idd behoorlijk excentrieke mensen bij zitten, maar over het algemeen zijn wij schakers redelijk normaal, al zeg ik het zelf.

En om nog te reageren op Rayman: zelfs als schaker vind ik het nogal saai om naar te kijken.

0
geplaatst: 1 februari 2010, 11:05 uur
Of je naar smeltend ijs zit te staren. Al kon ik me vroeger altijd kostelijk vermaken als Hons Bohm een potje schaak in al zijn enthousiasme ging nabespreken.
Leuke televisie was dat.
Leuke televisie was dat.
0
Ace
geplaatst: 1 februari 2010, 11:17 uur
Nou Arrie, uiteraard kan het in dit topic... Dat was dan ook slechts een geintje
Ik kan trouwens niet schaken, geen geduld voor.
Jij bent dan ook geen grootmeester, neem ik aan. Volgens mij moet je niet sporen om 30 partijen blind simultaan te kunnen schaken.
Hans Bohm
Helemaal vergeten ja! Dat was vroeger op tv...
Ik kan trouwens niet schaken, geen geduld voor.Jij bent dan ook geen grootmeester, neem ik aan. Volgens mij moet je niet sporen om 30 partijen blind simultaan te kunnen schaken.
Hans Bohm
Helemaal vergeten ja! Dat was vroeger op tv...
0
geplaatst: 1 februari 2010, 12:22 uur
Het konijn blijft de rest van het seizoen in Milaan.
Kan ie mooi zijn zomervakantie op Texel boeken, want Zuid Afrika kan ie wel op zijn buik schrijven.
Kan ie mooi zijn zomervakantie op Texel boeken, want Zuid Afrika kan ie wel op zijn buik schrijven.
0
geplaatst: 1 februari 2010, 12:45 uur
Daily Operator schreef:
Dat heb je goed geconcludeerd. En als dat geen pingel was was die handsbal het wel, maar met het eindresultaat ben ik tevreden.(quote)
0
mwoeb.
geplaatst: 1 februari 2010, 13:24 uur
de kans is altijd klein geweest zijn dat hier over belgisch voetbal gerept zou worden, dus doe ik het maar even.
voor degene die het gezien hebben; anderlecht, dezelde die ajax 1-3 europees inmaakten en twente met 0-5 in een oefenpot, heeft vrijdag een demonstratie op het kiel gegeven, prachtig voetbal. lukaku is ondertussen een vast asset geworden, ik denk niet dat we zonder hem zover stonden.
ben blij dat er toch iets de moeite waard is in het belgisch voetbal.
gewoon, even ter mededeling, de voetbalsupporter moet zijn emoties kwijt.
voor degene die het gezien hebben; anderlecht, dezelde die ajax 1-3 europees inmaakten en twente met 0-5 in een oefenpot, heeft vrijdag een demonstratie op het kiel gegeven, prachtig voetbal. lukaku is ondertussen een vast asset geworden, ik denk niet dat we zonder hem zover stonden.
ben blij dat er toch iets de moeite waard is in het belgisch voetbal.
gewoon, even ter mededeling, de voetbalsupporter moet zijn emoties kwijt.
0
geplaatst: 1 februari 2010, 13:32 uur
mwoeb. schreef:
anderlecht, dezelde die ajax 1-3 europees inmaakten en twente met 0-5 in een oefenpot, heeft vrijdag een demonstratie op het kiel gegeven, prachtig voetbal.
In de wijk Anderlecht wordt ook met scherp geschoten.anderlecht, dezelde die ajax 1-3 europees inmaakten en twente met 0-5 in een oefenpot, heeft vrijdag een demonstratie op het kiel gegeven, prachtig voetbal.
0
geplaatst: 1 februari 2010, 13:44 uur
Arrie schreef:
Haha, sorry, het zijn schakers. Jaja, ik voel de opmerkingen alweer aankomen dat dat geen sport is, maar in welk topic moet dat anders?
Met alle terechte respect voor Carlsen: niet alle talenten hebben de mazzel Kasparov achter zich te hebben staan...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.