MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Favoriete Cabaretiers

zoeken in:
orbit schreef:
Vind juist dat Maassen wel het een en ander van Teeuwen heeft afgekeken inmiddels.. vind ze beiden goed, snap ook niet waarom je zou moeten kiezen

Bijna alle cabareties hebben iets van Hans Teeuwen gejat. Theo Maassen zeker, al heeft Theo Maassen geweldige one-liners.

Achja Theo en Hans zijn 2 zeer goede vrienden van mekaar, pure Brabanders (net als ik ). Maar Hans vind ik toch wel meer geniaal. En hij heeft grote klassiekers zoals Bijbelverhaal, Kiekerjan, Bertje en Henk (HOERRRR), Jostiband om er een paar op te noemen (vooral de eerste twee). Neemt niet weg dat Theo dat niet is want Henk van de Tilaart is natuurlijk ook een hoogtepunt in cabaret

orbit schreef:
Vind juist dat Maassen wel het een en ander van Teeuwen heeft afgekeken inmiddels.. vind ze beiden goed, snap ook niet waarom je zou moeten kiezen

Ik zeg niet dat je moet kiezen. Hans Teeuwen heeft dingen van Jiskefet, en Theo weer maniertjes van Hans, en toch vind ik Theo Maassen (veeel!) talentvoller

luc011190 schreef:
(quote)

Ik zeg niet dat je moet kiezen. Hans Teeuwen heeft dingen van Jiskefet, en Theo weer maniertjes van Hans, en toch vind ik Theo Maassen (veeel!) talentvoller

Kijk, smaken verschillen natuurlijk, maar Theo Maassen talentvoller noemen, dat kan eigenlijk niet. Hans Teeuwen is het meest talentvol van allemaal. Theo Maassen is erg goed, maar is niet zo geniaal als Hans. Dat Hans Teeuwen dingen van Jiskefet heeft is een rare conclusie, maar goed. Jiskefet heeft juist dingen van Hans Teeuwen, want Hans Teeuwen is de sinterklaas in Crediteuren/debiteuren.

Bobiej
Hans Teeuwen, Najib Amhali en Guido Weiers.
Quote van Guido:

"Er zijn in nederland zinnen die je op 7 verschillende manieren kan zeggen. bijvoorbeeld:

JAN zegt niet dat Piet die fiets heeft gestolen, nee iemand anders zegt het.
Jan ZEGT niet dat Piet die fiets heeft gestolen, nee maar hij denkt het wel.
Jan zegt niet dat PIET die fiets heeft gestolen, nee maar Klaas of Henk of iemand anders.
Jan zegt niet dat Piet DIE fiets heeft gestolen, nee maar een andere.
Jan zegt niet dat Piet die FIETS heeft gestolen, nee maar een koffers of een tas of wat anders.
Jan zegt niet dat Piet die fiets HEEFT gestolen, nee maar hij is het wel van plan.
Jan zegt niet dat Piet die fiets heeft GESTOLEN, nee hij heeft hem geleend en brengt hem zo weer terug.

Sinds ik naar de voorstelling van Theo Maassen ben gegaan kan ik hem wel mijn favoriete cabaretier noemen.

Mijn favoriet is Herman Finkers

Een paar favoriete oneliners:

"De beroemde modeontwerper Hennie de Bruin is zojuist bij een verkeersongeval om het leven gekomen. Hij werd overreden door een beige vrachtwagencombinatie."

"Mijn vrouw en ik zijn op visite geweest bij de deurwaarder. We dachten: het hoeft niet altijd van één kant te komen."

"Volgens de wetenschap stijgt de zeespiegel met tien centimeter per eeuw. Ik heb het voor de aardigheid is nagemeten en kwam op een stijging van anderhalve meter in zes uur!"

Mijn favoriet is absoluut Marc-Marie Huijbregts.
Daarbij mag ik ook graag luisteren naar Herman Finkers en Brigitte Kaandorp.

Guido Weijers, ik ben nog naar een optreden geweest van hem een paar jaar geleden met school (was voor zo'n cultuur-project) toen hij nog niet zo bekend was. Hij deed de show die ik een aantal maanden geleden op SBS6 zag, alleen was het toen nog niet echt geweldig. Maar ik denk dat ie was aan die show heeft aangepast en toen ik de show zag op SBS6 (erg leuk was die) besefte ik dat ik toch best trots ben dat ik een optreden van hem heb bezocht. En ook dat hij gewoon zeer dicht bij mijn huis was, gezien het theater zo'n beetje tegenover mijn huis is .

nog erger dan Hans Teeuwen en Bert Visscher: mensen die Hans Teeuwen en Bert Visscher nádoen!

freakystyle schreef:
nog erger dan Hans Teeuwen en Bert Visscher: mensen die Hans Teeuwen en Bert Visscher nádoen!

Oftewel; elke cabaretier?

Bert Visscher stelt niks voor. Hij is gewoon vaak niet leuk, net als die griet uit Utrecht.

MJ_DA_MAN schreef:
Bert Visscher stelt niks voor. Hij is gewoon vaak niet leuk, net als die griet uit Utrecht.

Nee, ze doen Bert ook niet veel na. Naja, behalve Jochem Mijer dan. Dat is gewoon een verkapte zoon van Bert, dat kan niet anders.

nr 1 !
javier Guzman!

Jiskefet
arie en silvester!
hans teeuwen
theo maassen
bertje vis

Is Javier eigenlijk al van de drank af?

geen idee

Hans Teeuwen
Theo Maassen
Pablo Francisco
Dane Cook
Demetri Martin
Sort of is such a harmless word to say.
It's just a filler, it doesn't mean anything.
But after certain things, sort of means everthing.
Like after 'I love you.' or 'You're going to live.'

SelmaDuim
Ik vond Micha Wertheim vanavond erg goed.

Mojo Pin
Die kerel die gisteren bij Jonathan Ross zat was wel grappig.

orbit schreef:

Mwaoh, Teeuwen en Smeenk niet meegerekend debuteerden ze tegelijk (in 1994). Lijkt me eerder dat ze enigszins overlapten qua stijl. Ik vind dat ze daarna overigens steeds verder uit elkaar gegroeid zijn en steeds minder op elkaar gingen lijken. Waarbij ik vind dat Teeuwen na een geniaal, verpletterend debuut zichzelf nauwelijks meer ontwikkelde, terwijl Maassen per show beter werd.

Maar beiden goed. Vind ik ook.

Ik heb de DVD van Dat Dan Weer Wel maareens gekocht, ik vind Hans Teeuwen altijd ook wel erg leuk.

Maar ik zag laatst weer Functioneel Naakt van Theo Maassen, samen met Ruwe Pit zijn beste programma, en ik was weer ondersteboven, fan-tas-tisch!

yasper schreef:
Op een site als deze zou je toch verwachten dat meer mensen Hans Liberg zouden noemen..man die grappen maakt d.m.v. zijn muzikale talenten. Ik moet er altijd erg om lachen en ook knap dat hij successen heeft in het buitenland

Ik weet niet of ik hem de beste vind, maar hij verdient wel meer aandacht

Negatieve aandacht zul je bedoelen. Wat een misplaatste grappen. Als ik die vent achter zijn piano zie zitten werkt dat zeker niet op mijn lach spieren. Integendeel ik word er bijzonder aggressief van, is volgens mij ook niet de bedoeling.

Onbegrijpelijk heeft nog niemand Brigitte Kaandorp genoemd.

Gebrek aan goede smaak?

bunky schreef:
Onbegrijpelijk heeft nog niemand Brigitte Kaandorp genoemd.

Gebrek aan goede smaak?

Nee, gebrek aan goede grappen.

SelmaDuim schreef:
Ik vond Micha Wertheim vanavond erg goed.
Micha vond ik ook erg leuk gisteren (publiek versus de winnaar van het Leids cabaret festival )

Andre Manuel

Maar ik vond Tommy Cooper ook altijd briljant

De winnaar van Camaretten 2006 Daniël Arends vind ik erg grappig.

psychonaatje schreef:

Nee, gebrek aan goede grappen.

Precies. Vrouwelijke cabaretiers, dat werkt nu eenmaal niet. Zo'n Sara Kroos bijvoorbeeld, dat is toch om te huilen zo slecht?

Gast
geplaatst: vandaag om 00:18 uur

geplaatst: vandaag om 00:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.