MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Favoriete Cabaretiers

zoeken in:
Sara is een verschrikking inderdaad!

BoordAppel schreef:
De winnaar van Camaretten 2006 Daniël Arends vind ik erg grappig.

Ik vond hem ook erg leuk. Opvallend dat ie heel anders is als ie niet op het podium staat. Hij was donderdag ook te gast bij Staat van Verwarring en daar leek het echt een saai verveeld mannetje.

Vrouwen en cabaret gaan niet samen, inderdaad. De eerste leuke vrouwelijke cabaretier moet ik nog ontdekken. Sara Kroos >

Ik ga binnenkort naar Micha Wertheim, maar ik ken hem eigenlijk nog niet. Ben benieuwd.

Vrijdag voor de 2e keer naar Yeehaa! van Jochem Myer geweest. Voor de 2e keer nog steeds erg grappig.

Ik heb Daniël Arends een half jaar geleden op het Cabaretfestival in Tiel mogen zien en ik moet zeggen: veel talent, maar zijn houding ("Ik doe dit wel even", een enorme laksheid) viel me enorm tegen. Dus zijn houding vond ik wat vervelend, ondanks dat zijn grappen wel goed waren.

Zijn er trouwens nog mensen naar BSUR van Jan-Jaap van der Wal geweest? Ik heb alleen maar positieve recensies gelezen, maar vond het echt een verschrikkelijke show. Het was totaal niet grappig en ik vond Van der Wal echt een vervelend ventje. Hij geeft als motto BSUR (Be As You Are) mee, maar scheldt op alles en iedereen die andere gedachten heeft dan de zijne, die andere keuzes maakt dan dat hij zou maken enz. enz.

psychonaatje schreef:
(quote)

Nee, gebrek aan goede grappen.

Idd, net als Bert Visscher is zij gewoon níet leuk. En toen ik las dat je een gebrek aan smaak hebt als je die Kaandorp niet goed vind moest ik toch wel even lachen .

Ach, het was maar een grapje van me. Ik vind Kaandorp niet sterk, maar ik ken wel mensen die dat wel vinden. Sowieso is het Duet dat ze met Herman Finkers deed een van de grappigste nummers die ik ken (Wij zijn een doedelzak in Tirol/Jij bent Berdien Stenberg, ik ben een viool ).

Ik vind Hans Teeuwen en Theo Maassen geweldig, kijk maar is op deze site, http://mannen.madpalace.nl/
Je kunt ze helaas niet allemaal downloaden.
Ps: Sara Kroos is idd totaal niet grappig.

Kos
Mojo Pin schreef:
Die kerel die gisteren bij Jonathan Ross zat was wel grappig.
inderdaad.

Sara Kroos is niet alleen slecht, maar ook vervelend en irritant. Ik kan me haar optreden bij Pauw&Witteman nog wel herinneren, echt tenenkrommend was dat.

psychonaatje schreef:
Zijn er trouwens nog mensen naar BSUR van Jan-Jaap van der Wal geweest? Ik heb alleen maar positieve recensies gelezen, maar vond het echt een verschrikkelijke show. Het was totaal niet grappig en ik vond Van der Wal echt een vervelend ventje. Hij geeft als motto BSUR (Be As You Are) mee, maar scheldt op alles en iedereen die andere gedachten heeft dan de zijne, die andere keuzes maakt dan dat hij zou maken enz. enz.

Ben ik inderdaad naar toe geweest en vond het wel een goede show. Ik was het dan ook wel met veel dingen die hij noemde eens. Maar vind hem absoluut beter bij Spijkers met Koppen op de radio en natuurlijk bij Dit Was Het Nieuws.

obsessed schreef:
Ben ik inderdaad naar toe geweest en vond het wel een goede show. Ik was het dan ook wel met veel dingen die hij noemde eens. Maar vind hem absoluut beter bij Spijkers met Koppen op de radio en natuurlijk bij Dit Was Het Nieuws.

Ik was het niet oneens met de dingen die hij noemde, maar ik vond het allemaal zo gemakkelijk, prekerig en inconsequent. Hij zeikt mensen als Marco Borsato en Caroline Tensen af. Ja, daar kan ik ook wel een show mee vullen. Hij maakt Caroline Tensen het verwijt dat ze op kosten van een goed doel naar Afrika gaat en daar in een goed hotel slaapt, terwijl hij zelf hetzelfde doet alleen dan niet in een goed hotel slaapt, maar tussen de mensen daar. Zit daar dan zoveel verschil in? Is hij met Caroline meegegaan om te zien wat zij de hele dag doet en waar ze slaapt? Of gokt 'ie maar wat? Hij zegt dat het geld dat aan goede doelen wordt gegeven niet helpt, omdat het verkeerd terecht komt en klaagt vervolgens dat de VS zo weinig geven. En zo waren er nog wel tientallen voorbeelden te geven.
Nog erger was dat hij de hele show lang het toontje had van "Kijk mij het eens beter weten" en "Als iedereen doet zoals ik zou de wereld er veel beter uitzien". Maar goed, misschien dat ik de enige ben die zich zwaar heeft geergerd (terwijl ik zijn vorige shows wel leuk vond), maar de volgende keer blijf ik lekker thuis.

Bij Dit Was Het Nieuws is 'ie overigens wel erg goed, hoewel ik zijn voorgangers wel beter vond.

psychonaatje schreef:
(quote)

Ik was het niet oneens met de dingen die hij noemde, maar ik vond het allemaal zo gemakkelijk, prekerig en inconsequent. Hij zeikt mensen als Marco Borsato en Caroline Tensen af. Ja, daar kan ik ook wel een show mee vullen. Hij maakt Caroline Tensen het verwijt dat ze op kosten van een goed doel naar Afrika gaat en daar in een goed hotel slaapt, terwijl hij zelf hetzelfde doet alleen dan niet in een goed hotel slaapt, maar tussen de mensen daar. Zit daar dan zoveel verschil in? Is hij met Caroline meegegaan om te zien wat zij de hele dag doet en waar ze slaapt? Of gokt 'ie maar wat? Hij zegt dat het geld dat aan goede doelen wordt gegeven niet helpt, omdat het verkeerd terecht komt en klaagt vervolgens dat de VS zo weinig geven. En zo waren er nog wel tientallen voorbeelden te geven.
Nog erger was dat hij de hele show lang het toontje had van "Kijk mij het eens beter weten" en "Als iedereen doet zoals ik zou de wereld er veel beter uitzien". Maar goed, misschien dat ik de enige ben die zich zwaar heeft geergerd (terwijl ik zijn vorige shows wel leuk vond), maar de volgende keer blijf ik lekker thuis.

Bij Dit Was Het Nieuws is 'ie overigens wel erg goed, hoewel ik zijn voorgangers wel beter vond.

Ik ben ook naar een show van Jan-Jaap geweest. Ik weet niet meer hoe de show heet, maar ik vond het een geslaagde show. Hij is geen top, maar ik heb me vermaakt.

Bij "Dit was het nieuws" vind ik hem soms wel aardig, maar ik begin hem een beetje zat te worden. Thomas Acda en Marc Marie vond ik ook beter, inderdaad.

psychonaatje schreef:
Ach, het was maar een grapje van me. Ik vind Kaandorp niet sterk, maar ik ken wel mensen die dat wel vinden. Sowieso is het Duet dat ze met Herman Finkers deed een van de grappigste nummers die ik ken (Wij zijn een doedelzak in Tirol/Jij bent Berdien Stenberg, ik ben een viool ).

Dan heb jij haar zeker niet gezien met Martin van Waardenberg & Wilfried de Jong in een zeehondenact worstelend met verse makrelen! (Of waren het haringen?)

Wat een brilliante show dat ''Tegen Beter Weten In''. Bij deze is Theo Maassen ook mijn favoriete cabaretier.

Haha, ik heb het ook net gezien, op Nederland 1
Was inderdaad fantastisch. Heerlijk hoe Theo zich aan alles en iedereen ergert, en overal mee lacht.

Ik heb een minuut of 10 gezien. Vond het erg leuk. Zal de hele show wel even pindakazen.

Hij ergert zich toch niet aan alles. Ik vind het juist zo mooi omdat het zo goed gericht is op bepaalde dingen die hem (en mij) storen of boeien.

Figuurlijk aan alles natuurlijk. Maar zijn ergernissen zijn inderdaad de ergernissen van iedereen, terwijl hij alleen ze aanhaalt.

Het was weer briljant. Ik heb ook altijd dat kutgevoel als ik net schone sokken aan heb en in de badkamer in een plasje water stap.

Yak
Vond het eigenlijk best tegenvallen.

Berzerker
Hans Teeuwen! ik ken best wel wat cabaret, maar m.i. heeft nog nooit iemand deze man weten te overtreffen! heel jammer dat ie gestopt is

gemaster schreef:
Het was weer briljant. Ik heb ook altijd dat kutgevoel als ik net schone sokken aan heb en in de badkamer in een plasje water stap.
Ja he .
En het 'Edelachtbare' stukje lol..
Geniale show!

Toen ik de show in het theater zag, vond ik het wel leuk, maar viel 'ie toch wat tegen, omdat ik Functioneel Naakt ontzettend sterk vond. Tegen Beter Weten In is wat minder. Maar nu ik de show op tv heb gezien, moet ik het allemaal toch weer wat relativeren, want, hoewel niet zo goed als Functioneel Naakt, blijft Theo Maassen imo de beste cabaretier van Nederland. Ik vond het erg knap hoe hij op heel veel in eerdere shows genoemde dingen terugkwam. Zoals hij ook zelf in Tegen Beter Weten In aangeeft volhard hij niet in zijn mening, maar kan (hij) zijn mening ook 'draaien'. Erg sterk dat hij dat een paar keer deed in die show.

Lebbis en Jansen zijn in ieder geval niet mijn favoriete cabaretiers, hun show viel me nogal tegen gisteren. Misschien wordt het tijd dat ze eens een nieuwe vorm voor hun grappen gaan vinden.

herman schreef:
Lebbis en Jansen zijn in ieder geval niet mijn favoriete cabaretiers, hun show viel me nogal tegen gisteren. Misschien wordt het tijd dat ze eens een nieuwe vorm voor hun grappen gaan vinden.

Mij ook een beetje . De voorgaande jaren vond ik ze een stuk leuker. Koefnoen vond ik trouwens ook niet veel. Een paar jaar geleden hadden ze nog wel een leuke show met Groundhog Day thema, maar de uitreiking van Het Gouden Ding kon ik ook dit jaar nauwelijks leuk vinden.

Groundhog Day? Je bedoel 'A Christmas Carol' denk ik.

In ieder geval heb ik Koefnoen na een kwartiertje uitgezet, domweg niet grappig.

Lebbis en Jansen kijk ik niet meer. Heb het een paar keer geprobeerd, maar ik heb een ontzettende antipathie tegen die linkse lulletjes. Ze zijn echt zó niet grappig.

JonnieBrasco
Gisteren ook eens een stukje Lebbis en Jansen gezien, vond ze erg flauw, onsamenhangend en onlollig.

Zag laatst de show 'Spek' van Ronald Goedemondt. Die was daarentegen briljant!

JonnieBrasco schreef:
Gisteren ook eens een stukje Lebbis en Jansen gezien, vond ze erg flauw, onsamenhangend en onlollig.

Het was simpelweg geen ruk aan. Het was eerder een betoog tegen politiek rechts als een Cabaretvoorstelling.

Reijersen schreef:
(quote)

Het was simpelweg geen ruk aan. Het was eerder een betoog tegen politiek rechts als een Cabaretvoorstelling.

Inderdaad! Rita werd nogal de grond in geboord..
Maar verder was er ook niet echt veel aan, af en toe wat leuke momenten. Die banjo bijvoorbeeld: leuk idee, maar om dat nou zo vaak en lang te mis/gebruiken.. Is wel erg makkelijk: je houdt hetzelfde verhaal gewoon twee keer..

Neem nou Guido Weijers! Die was goed Jammer dat ik zijn show niet opgenomen heb, en wel de conference van Lebbis & Jansen..

Jochem Myjer vindt ik goed . Hoewel zijn tweede show tegenvalt.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:49 uur

geplaatst: vandaag om 04:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.