MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Favoriete Cabaretiers

zoeken in:
wcs
Is misschien wel het beste boek dat ik hier heb liggen, echt het grootste komische genie in jaren. Jammer dat het programma van wim helsen er alweer opzit.

Inderdaad, het boek is even geweldig als de show.
Die regie-aanwijzingen, verbluffend.

yEYo!
Theo Maassen is het geniaalst van alle cabaretiers.

yEYo! schreef:
Theo Maassen is het geniaalst van alle cabaretiers.

Nee sorry, dat moet toch Hans Teeuwen zijn.

yEYo!
Laten we het er op houden dat ze samen aan de top van Nederlands Cabaret staan ok ?

Weet niet of ie er al tussen staat

Gavier Guzman
Ik heb er een paar dvd's in de kast staan. Niet alleen wat hij verteld is goed, het uitzicht is ook heel prettig om naar te kijken

SelmaDuim
Ik kan ook niet zeggen dat ik het vervelend vind om naar hem te kijken.

Zaterdag krijg je Najib op de tv. Weet niet, in het begin was ie wel goed en aardig, maar door de 'sterrenstatus' is het minder geworden.

Der Effe
Harrie Jekkers!

wcs
Gisteren Wouter Deprez gezien met zijn nieuwe show 'Eelt' en het was nog geniaal ook. Sterk in mijn achting gestegen.

Der Effe schreef:
Harrie Jekkers!

Vond ik altijd top toen ik wat jonger was, maar is af en toe toch wel wat flauw en makkelijk. Maar goed, Der Effe, jij bent nog jong!

Afgelopen zaterdag was een caberetier op Nederland 1 die me heel erg beviel. Weet iemand hier de naam van?

Verder ben ik niet echt bekend met cabaret, dus mijn keuze voor favoriete cabaretier is niet zo bijster origineel: Hans Teeuwen.
Ik vind Najib Amhali de meest overschatte cabaretier. Soms leuk, maar verre van geniaal.

Het enige geniale van Najib vind ik het beat boxen, hoewel veel mensen dat kunnen. Voor de rest heeft hij zijn uiterlijk, zijn bekken en zijn accenten wel mee, natuurlijk. Gewoon een goede entertainer. Hans Teeuwen is wel geniaal, trouwens.

Die beatboxer die ik heb gezien bij VARA's Cabaretbattle Finale (voor jongeren) vond ik ook wel leuk.. maar weet niet meer hoe die heet

Vorig jaar een voorstelling gezien van Kees Torn, was prachtig. Droogkomisch en ontroerend tegelijk.

orbit schreef:
Mannen van de radio bijvoorbeeld is übersubliem!

Piercings!

handsome_devil
Poelmo

Lin
Mannen van de radio

Vrijdag KAMAGURKA gezien.
Kmoe zeggen; aangenaam verrast. Op TV lijkt het een simpele duife, maar twas wel goed.

Dezen avond NIGAL WILLIAMS gezien! ook goed zeg!

Waarom de hoofdletters? We kunnen het anders ook wel lezen hoor. Of zijn die van jou belangrijker dan die van de rest?

Ik vind zelf Mannen van de Radio ook geniaal. Ik heb zowat 200 van hun sketches geloof ik.

Even in m'n onbenullige kleine lettertjes (ondanks alles ben ik toch bescheiden gebleven) mijn favoriete cabaretiers op een rijtje:

1. Hans Teeuwen: angstwekkend geniaal!
2. Ricky Gervais: hier nog niet genoemd en voor mij de enige die enigzins in het kielzog van Teeuwen kan blijven.
3. Theo Maassen: ook nog heel goed, maar heeft minder dat geniale van de eerste twee. Erg grappig, maar toch denk ik vaak "oké ik kan me wel voorstellen dat een mens zoiets kan bedenken".
4. Najib Amhali: bij vlagen heel leuk, maar lokt bij mij eerder een glimlach uit dan dat ik echt gier van het lachen.

Overigens vind ik dat wij Belgen er echt niks van bakken in de wereld van de stand-up comedy, en dan wordt zoiets al vrij vlug gênant. De hier populaire Wim Helsen is zeker een fijn heerschap, maar zijn zaalshows vind ik toch aan de magere kant, en da's dan nog onze beste! Ook Neveneffecten, waarvan ik het televisiewerk geweldig apprecieer, vind ik minder op het podium.

Lin
En niet te vergeten... Bill Hicks

Ruby1966
Zandkuiken schreef:
Ricky Gervais

Freek de Jonge is voor mij de nr 1!

Ik heb zijn twee dvd boxen van de Grote Shows en de Oudjaarschows
en kan er nog steeds erg om lachen.

Het geniale aan hem vind ik dat hij zowel complete onzin kan uitkramen als iets serieus kan vertellen:
naast flauwe grappen en idioterie ook boeiende verhalen, haast parabels.

Hij was sowieso de eerste die kwam met een cabaretvoorstelling, waarin hij via allerlei omwegen, U-bochten en JIJ-bakken, toch weer bij het begin uitkomt en zo de circel rond maakt.

Feitelijk kun je stellen: zonder hem waren alle nu populaire caberetiers er niet geweest, of zijn ze allen op zijn minst zeer schatplichtig aan hem.

Hij zoekt zelf nog steeds de uitdaging op en komt telkens weer met iets nieuws. Youp van 't hek vind ik toch wel een mindere copie van hem.

Ruby1966 schreef:
(quote)

Inderdaad, heerlijke humor

http://www.youtube.com/watch?v=hJmIl6BQ7Q4&feature=related

Dit is briljant gewoon

Is inderdaad geniaal . Wat ik ook een erg leuk stukje vind, is dat over die homofiele dieren uit zijn eerste show Animals .

Lin
Gisteravond bij Jonathan Ross een stukje Little Britain USA gezien en pieste zowat weer in mn broek...snel de andere dvd's scoren

Gisteren de Herman Finkers box; "Tot nu toe" gekocht. Wat mij betreft de beste Cabaretier van Nederland! Daarmee heb ik wel de dubbel dvd "kalm aan en rap een beetje dubbel". Als iemand interesse heeft moet je maar even een PM sturen..

Der Effe
Nicolage Rico schreef:
Het enige geniale van Najib vind ik het beat boxen, hoewel veel mensen dat kunnen. Voor de rest heeft hij zijn uiterlijk, zijn bekken en zijn accenten wel mee, natuurlijk. Gewoon een goede entertainer. Hans Teeuwen is wel geniaal, trouwens.

Over flauw en makkelijk gesproken

Der Effe schreef:
(quote)

Over flauw en makkelijk gesproken

Hans Teeuwen?

Gast
geplaatst: vandaag om 21:40 uur

geplaatst: vandaag om 21:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.