Overig / Algemeen / Favoriete Cabaretiers
zoeken in:
0
geplaatst: 5 januari 2010, 22:20 uur
Het ligt inderdaad aan jou.. prima te verstaan, ondanks zijn Brabantse tongval (die hij overigens ook helemaal kan laten verdwijnen trouwens als hij wil)
0
geplaatst: 5 januari 2010, 23:08 uur
Ik komt uit België en zelfs ik heb geen moeite om hem te begrijpen.
En over de kwestie: voor mij zijn Teeuwen en Maassen even geniaal, maar op een totaal andere manier.
En over de kwestie: voor mij zijn Teeuwen en Maassen even geniaal, maar op een totaal andere manier.
0
Elvis Presley
geplaatst: 5 januari 2010, 23:16 uur
Ik persoonlijk vond Finkers laatste show een van zijn betere.
0
geplaatst: 5 januari 2010, 23:22 uur
^ Helemaal mee eens 
Finkers blijft geweldig, inderdaad
. Ook de meest sympathieke uit het hele Nederlandse cabaret wereldje.
Wat betreft Teeuwen vs. Maassen:
Teeuwen vond ik tot en met Trui briljant, daarna wisselvallig, nu ronduit slecht. Dat Dan Weer Wel en Industry of Love bevatten enkele van zijn beste stukken, maar vallen vaker terug (zeker IoL) op zijn 'typerend' absurdisme, waar geen touw aan vast te knopen is en waar ik niks mee kan. Werd dat in shows als Hard en Zielig en Trui, en in projecten als Mannen van de Radio en Poelmo altijd in uitstekende hoeveelheden en met schitterende timing uitgevoerd; in zijn laatste shows voelde het altijd aan als filler.
Wat hij nu doet met hansteeuwen.tv en zijn Engelse shows vind ik ronduit meelijwekkend.
Maassen (hoewel volkomen onvergelijkbaar, wmb) is misschien wel veel traditioneler (en in jullie ogen dan saai?), maar weet altijd een vloeiende show in elkaar te steken met veel geëngageerde conferences (à la Youp) en speels taalgebruik (Finkers, Gaaikema). En af en toe wat vulgariteiten, dat scoort nu eenmaal. Meestal worden dat soort passages echter gecombineerd met een typetje dat zich ervoor leent en ook een mooi portret tekent van de zuid-oostelijke Noord-Brabander (Bepaalde Dingen, Henk van den Tillaart, Raad van Elf).
P.S.
Ik zag net op Het Gesprek een uitzending van Wintertijd met Bert Visscher en hij beschouwt zichzelf ook niet als cabaretier, maar meer als (door gebrek aan een beter woord) clown of entertainer. En hij beheerst dat kunstje als geen ander, hoewel ik hem in de laatste shows wat af vind zwakken door te vaak in herhaling te vallen. Ook zijn zijn 'hulpjes' vreselijk. Maar toch staat iedere show weer garant voor een avond uniek vermaak (Don Chaot
)

Finkers blijft geweldig, inderdaad
. Ook de meest sympathieke uit het hele Nederlandse cabaret wereldje.Wat betreft Teeuwen vs. Maassen:
Teeuwen vond ik tot en met Trui briljant, daarna wisselvallig, nu ronduit slecht. Dat Dan Weer Wel en Industry of Love bevatten enkele van zijn beste stukken, maar vallen vaker terug (zeker IoL) op zijn 'typerend' absurdisme, waar geen touw aan vast te knopen is en waar ik niks mee kan. Werd dat in shows als Hard en Zielig en Trui, en in projecten als Mannen van de Radio en Poelmo altijd in uitstekende hoeveelheden en met schitterende timing uitgevoerd; in zijn laatste shows voelde het altijd aan als filler.
Wat hij nu doet met hansteeuwen.tv en zijn Engelse shows vind ik ronduit meelijwekkend.
Maassen (hoewel volkomen onvergelijkbaar, wmb) is misschien wel veel traditioneler (en in jullie ogen dan saai?), maar weet altijd een vloeiende show in elkaar te steken met veel geëngageerde conferences (à la Youp) en speels taalgebruik (Finkers, Gaaikema). En af en toe wat vulgariteiten, dat scoort nu eenmaal. Meestal worden dat soort passages echter gecombineerd met een typetje dat zich ervoor leent en ook een mooi portret tekent van de zuid-oostelijke Noord-Brabander (Bepaalde Dingen, Henk van den Tillaart, Raad van Elf).
P.S.
Ik zag net op Het Gesprek een uitzending van Wintertijd met Bert Visscher en hij beschouwt zichzelf ook niet als cabaretier, maar meer als (door gebrek aan een beter woord) clown of entertainer. En hij beheerst dat kunstje als geen ander, hoewel ik hem in de laatste shows wat af vind zwakken door te vaak in herhaling te vallen. Ook zijn zijn 'hulpjes' vreselijk. Maar toch staat iedere show weer garant voor een avond uniek vermaak (Don Chaot
)
0
geplaatst: 5 januari 2010, 23:43 uur
Het meeste van wat er op Teeuwens site te zien is is dan ook voor gevorderde absurdisten.
0
geplaatst: 5 januari 2010, 23:59 uur
(Teeuwens) Absurdisme komt pas tot zijn recht als het in een bepaalde context wordt geplaatst, bijvoorbeeld in een show; of als een actie of reactie op iets dat als normaal wordt beschouwd.
Puur een filmpje waarin Teeuwen zich als een mongool gedraagt? Daar snap ik het artistieke idee niet achter. Teeuwens trouwe fans, de 'gevorderde (komische) absurdist', blijkbaar wel.
Hun goed recht trouwens.
Puur een filmpje waarin Teeuwen zich als een mongool gedraagt? Daar snap ik het artistieke idee niet achter. Teeuwens trouwe fans, de 'gevorderde (komische) absurdist', blijkbaar wel.
Hun goed recht trouwens.
0
geplaatst: 6 januari 2010, 00:11 uur
(Teeuwens) Absurdisme komt pas tot zijn recht als het in een bepaalde context wordt geplaatst, bijvoorbeeld in een show; of als een actie of reactie op iets dat als normaal wordt beschouwd.
Dat zijn veel te veel regels voor absurdisme.
Overigens is ook lang niet alles grappig wat er op zijn site staat, maar sommige filmpjes doen erg aan Mannen van de radio denken.
0
geplaatst: 6 januari 2010, 00:19 uur
Hoe absurder hoe beter, vind ik juist in het geval van Teeuwen. Van Andy Kaufman zal Dexter dan wel helemaal niets meer begrijpen. 

0
geplaatst: 6 januari 2010, 00:33 uur

Het vertrouwen weer. Wat Teeuwen nu doet vind ik niks, dus zal ik er maar weer helemaal niets van begrijpen.
Het waren ook geen regels, ik zeg alleen maar wanneer het wel en niet voor me werkt. Kaufman werd enorm geremd, dat maakt zijn 'act' des te grappiger. Teeuwen kan alles wat hij wil op het net pleuren, het contrast verdwijnt compleet.
0
geplaatst: 6 januari 2010, 14:10 uur
Ik vind wel dat men er voor dient te waken dat niet alles wat gewoon echt nergens op slaat bewierrookt wordt als "absurdisme" en dus geniaal. Dan moet ik persoonlijk altijd aan de nieuwe kleren van de keizer denken.
En voor je het weet stelt er vervolgens iemand een toiletpot ten toon als zijnde kunst en komt er nog mee weg ook.
Hm, wellicht een verkeerd voorbeeld...
En voor je het weet stelt er vervolgens iemand een toiletpot ten toon als zijnde kunst en komt er nog mee weg ook.
Hm, wellicht een verkeerd voorbeeld...
0
Antonio
geplaatst: 6 januari 2010, 22:13 uur
herman schreef:
Hoe absurder hoe beter, vind ik juist in het geval van Teeuwen. Van Andy Kaufman zal Dexter dan wel helemaal niets meer begrijpen.
Over Andy Kaufman gesproken, ik plaats de volgende filmpjes maar weer eens

0
geplaatst: 10 februari 2010, 16:00 uur
Mijn Favorieten
1. Hans Teeuwen
2. Theo Maassen
Blijft grappig
1. Hans Teeuwen
2. Theo Maassen
Blijft grappig
0
geplaatst: 23 januari 2011, 12:52 uur
mike & thomas met hun nieuwe show(sex, drugs en hoog-barok) viel mij een beetje tegen alhoewel ik ze heel hoog heb zitten. er zaten wel een hoop leuke momenten in maar ajuinen en look is nog niet getopt.
0
geplaatst: 23 januari 2011, 14:38 uur
Dit heeft sowieso niks met Nederlandse cabaret te maken, dus ik begrijp de vergelijking niet.
0
geplaatst: 23 januari 2011, 18:35 uur
1) Najib Ahmali
2) Hans Teeuwen (Industry of love:
)
3) Toon Hermans
4) Jeff Duham
5) Idd, Richard Pryor....
2) Hans Teeuwen (Industry of love:
)3) Toon Hermans
4) Jeff Duham
5) Idd, Richard Pryor....
0
geplaatst: 23 januari 2011, 21:51 uur
Toch zaten er in Industry of Love briljante momentjes of one-liners, maar over het algemeen wel een veel mindere show van hem ja.
1) Hard en zielig
2) Dat dan weer wel (staat bij zowat iedereen op 1, denk ik)
3) Met een Breierdeck
4) Trui
5) Industry of Love
3 en 4 zijn ongeveer gelijkwaardig.
Hopelijk komt zijn nieuwe show in de top 3. Ik heb er kaartjes voor. Al moet ik er voor naar Groningen.
1) Hard en zielig
2) Dat dan weer wel (staat bij zowat iedereen op 1, denk ik)
3) Met een Breierdeck
4) Trui
5) Industry of Love
3 en 4 zijn ongeveer gelijkwaardig.
Hopelijk komt zijn nieuwe show in de top 3. Ik heb er kaartjes voor. Al moet ik er voor naar Groningen.

0
geplaatst: 23 januari 2011, 21:54 uur
ik vind industry of love juist de beste van hans teeuwen, serieus.

circus baf zegt toch al genoeg? anders heb je nog de fopwinkel, dieren en tijd, het satanskind en zijn leuke oom
1 industry of love
2 dat dan weer wel
3 trui
4 hard en zielig
5 met een breierdeck
top drie cabaretiers
1 mike & thomas
2 lebbis
3 hans teeuwen

circus baf zegt toch al genoeg? anders heb je nog de fopwinkel, dieren en tijd, het satanskind en zijn leuke oom
1 industry of love
2 dat dan weer wel
3 trui
4 hard en zielig
5 met een breierdeck
top drie cabaretiers
1 mike & thomas
2 lebbis
3 hans teeuwen
0
geplaatst: 23 januari 2011, 21:54 uur
Rhythm & Poetry schreef:
André van Duin en Bert Visser die zijn inderdaad voor kinderen, Hans Teeuwen is voor pubers. Dat is dan ook zijn doelgroep, dit soort mensen vinden het helemaal geweldig hoe Hans aan het vloeken en tieren is en allemaal gekke stemmetjes opzet.
Theo Maassen is veel puurder en heeft meer stof, hij is de betere verteller van de twee.
André van Duin en Bert Visser die zijn inderdaad voor kinderen, Hans Teeuwen is voor pubers. Dat is dan ook zijn doelgroep, dit soort mensen vinden het helemaal geweldig hoe Hans aan het vloeken en tieren is en allemaal gekke stemmetjes opzet.
Theo Maassen is veel puurder en heeft meer stof, hij is de betere verteller van de twee.
Zelden het zo oneens geweest met iemand.
0
geplaatst: 23 januari 2011, 22:08 uur
Nicolage Rico schreef:
goh, inderdaad. hans teeuwens kracht vind ik juist de subtiliteiten tussen het groffe sentiment door. theo maassen vind ik iemand die allerlei grappen aan elkaar metselt zonder enige samenhang.(quote)
0
geplaatst: 23 januari 2011, 22:13 uur
jasper1991 schreef:
top drie cabaretiers (...) 2 lebbis
Eindelijk iemand anders die Lebbis op waarde schat. top drie cabaretiers (...) 2 lebbis
Zoals hij wetenschap, geschiedenis en het gebrek aan logica in de moderne samenleving ("Mensen zijn gestopt met nadenken!") weet te verweven in zijn verhalen is subliem. Binnenkort naar "Branding", ik heb er zin in.
0
geplaatst: 23 januari 2011, 22:16 uur
jasper1991 schreef:
(quote)
goh, inderdaad. hans teeuwens kracht vind ik juist de subtiliteiten tussen het groffe sentiment door. theo maassen vind ik iemand die allerlei grappen aan elkaar metselt zonder enige samenhang. Hans Teeuwen en subtiliteit... mis ik iets?
0
geplaatst: 23 januari 2011, 22:48 uur
Arrie schreef:
Hans Teeuwen en subtiliteit... mis ik iets?
toch maar eens goed letten op zijn mimiek en gelaatsuitdrukkingen.(quote)
Hans Teeuwen en subtiliteit... mis ik iets?
0
Ulfat-e-Zulmat
geplaatst: 23 januari 2011, 23:00 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Mi gaddo. Rob behoort wellicht niet tot mijn top10 favoriete medemensen, maar ik geef hem volledig gelijk. Bert Visscher is volgens mij zelf een kind of bestaat enkel en alleen uit beperkingen. En Hans Teeuwen is Randdebiel # 1. Theo Maassen is baas. Maar dat is sowieso.
0
geplaatst: 23 januari 2011, 23:05 uur
Ulfat-e-Zulmat schreef:
Mi gaddo. Rob behoort wellicht niet tot mijn top10 favoriete medemensen, maar ik geef hem volledig gelijk. Bert Visscher is volgens mij zelf een kind of bestaat enkel en alleen uit beperkingen. En Hans Teeuwen is Randdebiel # 1. Theo Maassen is baas. Maar dat is sowieso.
(quote)
Ik had het niet over het André van Duin en Bert Visscher-verhaal. Daar ben ik het volledig mee eens. Behalve dan dat het ook voor de wat oudere mensen is.
De timing van Teeuwen, bijvoobeeld, is ongeveer geniaal.
Het is ook vooral de show "Dat dan weer wel" dan wat makkelijker scoren was, en commercieler. Daarmee kreeg hij een jonger publiek. Maar het merendeel is niet gevallen voor zijn gekke stemmetjes en zijn gevloek hoor.
* denotes required fields.