MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Favoriete Cabaretiers

zoeken in:
Ulfat-e-Zulmat
Ik moet bekennen dat ik nooit een show van hem heb gezien maar vooral stukjes. Ik ergerde me er niet aan, maar ik vond het gewoon niet grappig. Absoluut niet grappig.

Ik vind Ronald Goedemondt nog een stuk beter dan Maassen en Teeuwen bij elkaar! Heeft het ook niet nodig voortdurend te moeten shockeren of de grens op te zoeken.

Ulfat-e-Zulmat
Of Herman Finkers.

Herman Finkers
Dat vind ik dus zoveel grappiger dan een Hans Teeuwen. Geweldig, zijn shows kan ik blijven kijken, blijft grappig.

jasper1991 schreef:
1 industry of love
2 dat dan weer wel
3 trui
4 hard en zielig
5 met een breierdeck

kalm aan en rap een beetje heb ik gezien. dat ik vond ik op zijn tijd wel geinig maar zeker niet bril-jant. ook niet slecht hoor maar nog verre van hans teeuwen en lebbis ofzo.

iol is toch een geweldige show? wat deugt er dan niet aan?

Dat het als enige show van Hans niet grappig was, en Met Een Breierdeck briljant is.

bij circus baf heb ik tranen van het lachen meermalen gekregen. hetzelfde geld voor toen hij meubels ging imiteren. maarja, ik kan het ook niet helpen dat het jouw en velen anderen niets doet.

Ieder zijn mening natuurlijk, dus je hoeft het niet zo persoonlijk aan te trekken Jasper.
Dat je meteen in het geweer springt als iemand Industry of love slecht vindt.

Zoals ik eerder al zei, vond het ook zijn slechtste.
De eerste indruk die hij eigenlijk niet op me gemaakt heeft is nog heel lang blijven steken.
De beste Teeuwen vind ik tot dusver Dat dan weer wel, maar om eerlijk te zijn is het ook de enige show van de rest die ik compleet gezien heb.

Ga binnenkort denk ik verder dat archief in.

Ulfat-e-Zulmat schreef:
(quote)

Mi gaddo. Rob behoort wellicht niet tot mijn top10 favoriete medemensen, maar ik geef hem volledig gelijk. Bert Visscher is volgens mij zelf een kind of bestaat enkel en alleen uit beperkingen. En Hans Teeuwen is Randdebiel # 1. Theo Maassen is baas. Maar dat is sowieso.

Ik sta op nummer 11 toch?

OldSkool schreef:
Ieder zijn mening natuurlijk, dus je hoeft het niet zo persoonlijk aan te trekken Jasper.
Dat je meteen in het geweer springt als iemand Industry of love slecht vindt.
sorry hoor, oldskool. ik denk echter wel dat users voor zich zelf kunnen spreken als ze zich ontrieft voelen. iedereen ziet denk ik dat ik gewoon beschaafd discussieer over het onderwerp. dat geweer dat je erbij haalt, dat ziet alleen jij.

Mijn excuses dan.
ben nogal slecht in opmerkingen interpreteren, zoals al vaker is gebleken hier.
Zal, en dat is serieus, er wel mee te maken hebben dat ik een paar dagen geleden gediagnosticeerd met een lichte vorm van Pdd-Nos

orbit schreef:
Ik vind Ronald Goedemondt nog een stuk beter dan Maassen en Teeuwen bij elkaar! Heeft het ook niet nodig voortdurend te moeten shockeren of de grens op te zoeken.

Goedemondt staat bij mij ook boven Maassen en Teeuwen. Maassens laatste show vond ik matig zelfs, daarvoor had ik hem erg hoog zitten. Voor Teeuwen heb ik wel een zwak, vind hem echt geweldig. Maar Goedemondt staat bij mij een treetje hoger omdat hij minder voor de makkelijke weg gaat en er uiteindelijk hoger mee scoort.

Zijn grap-dichtheid is ook hoger dan beide cabaretiers samen! Erg knap, en dan al vanaf zijn eerste t/m derde show steeds beter. Dat belooft nog wat.

Onze alcoholistenvriend Javier Guzman doet 't altijd goed bij mij.

Ik snap die ophemeling van Ronald Goedemondt niet helemaal, hij is best leuk maar echt niet zo geniaal als Teeuwen of Maassen. Ik heb tevens alleen Spek gezien, dus misschien mis ik zijn meest briljante shows en is dat toevallig een wat mindere.

Ik heb slechts stukjes van Spek gezien. Best grappig, maar nog niet briljant. Het is dan ook zijn eerste show van jaren geleden. Zijn laatste show Dedication vond ik echt fantastisch, maar helaas is die nog niet terug te kijken via YouTube ed, als ik het goed heb. Ook niet voor niets dat ie daarmee de Neerlands Hoop-prijs heeft gewonnen.

Javier Guzman vind ik zelf een middenmotor. Wel leuk, maar niet bijzonder goed ofzo.

maxinator schreef:
Ik snap die ophemeling van Ronald Goedemondt niet helemaal, hij is best leuk maar echt niet zo geniaal als Teeuwen of Maassen. Ik heb tevens alleen Spek gezien, dus misschien mis ik zijn meest briljante shows en is dat toevallig een wat mindere.

Tsja, zijn shows zijn steeds beter geworden.. hij viel pas echt in de prijzen met ze bestaan echt en dedication, dus ik ben bang dat je toevallig de minste hebt gezien.

ah oke, ik zal ze wel eens kijken

Masimo schreef:
Onze alcoholistenvriend Javier Guzman doet 't altijd goed bij mij.

Ohja, Javier Guzman! Hem vind ik ook heel erg goed!

Javier Guzman vond ik vroeger wel grappig, eerste of tweede show, maar ik vind het nu helemaal niks meer.
Het laatste wat ik van hem heb gezien was een tenenkrommend slechte Sinterklaas conference, waarbij ik halverwege maar ben gaan zappen omdat het zo pijnlijk is als niemand in de zaal lacht.

orbit schreef:
Zijn grap-dichtheid is ook hoger dan beide cabaretiers samen! Erg knap, en dan al vanaf zijn eerste t/m derde show steeds beter. Dat belooft nog wat.

Dat is natuurlijk niet waar.

Theo Maassen heeft sowieso al een erg hoge grap-dichtheid. Hans Teeuwen werkt wat vaker toe naar een climax.

Goedemondt is leuk (ik ga er binnenkort heen), maar hij is lang niet zo geniaal als een Teeuwen (ga ik ook heen in mei ).

Ik ben altijd wel gecharmeerd van m'n naamgenoot heer Wertheim.

Ben ik ook eens geweest. Zaten denk ik 15 mensen in de zaal. Wij wachten... minuut of 10... komt Wertheim ineens uit een piepklein koelkastje dat op het decor staat.

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Dat is natuurlijk niet waar.

Theo Maassen heeft sowieso al een erg hoge grap-dichtheid. Hans Teeuwen werkt wat vaker toe naar een climax.

Goedemondt is leuk (ik ga er binnenkort heen), maar hij is lang niet zo geniaal als een Teeuwen (ga ik ook heen in mei ).

Sowieso is het onzinnig om te denken dat je een cabaretier kunt meten of objectief beoordelen.. het is ook maar net welke kop voor je werkt of uitspraak, mimiek. Humor is zeer persoonlijk. Maar als je van Teeuwen en Maassen houdt moet Goedemondt ook wel iets voor je zijn. En zijn grap-dichtheid is echt hoger dan die 2 anderen is mijn ervaring (verder ook uit recensies in kranten). Zijn manier van overdrijving is fenomenaal, terwijl het bij Teeuwen een beetje doorslaat naar gekte en Maassen het een beetje geforceerd overkomt.

hank2 schreef:
Javier Guzman vond ik vroeger wel grappig, eerste of tweede show, maar ik vind het nu helemaal niks meer.
Het laatste wat ik van hem heb gezien was een tenenkrommend slechte Sinterklaas conference, waarbij ik halverwege maar ben gaan zappen omdat het zo pijnlijk is als niemand in de zaal lacht.

Die Sinterklaas conference vond ik nog wel aardig, daarna was ik ook wel klaar met Guzman.

orbit schreef:
(quote)

Sowieso is het onzinnig om te denken dat je een cabaretier kunt meten of objectief beoordelen.. het is ook maar net welke kop voor je werkt of uitspraak, mimiek. Humor is zeer persoonlijk. Maar als je van Teeuwen en Maassen houdt moet Goedemondt ook wel iets voor je zijn. En zijn grap-dichtheid is echt hoger dan die 2 anderen is mijn ervaring (verder ook uit recensies in kranten). Zijn manier van overdrijving is fenomenaal, terwijl het bij Teeuwen een beetje doorslaat naar gekte en Maassen het een beetje geforceerd overkomt.

Ik ken Goedemondt wel.. Al een jaar of 3 ofzo.

Humor is uiteraard persoonlijk, maar dan kun je er net zo goed niet meer over discussieëren.

Dat van die grapdichtheid slaat nergens op.

Teeuwen slaat voor in Industry of Love door naar gekte. Maar over het algemeen beheerst hij dat ook.

Nicolage Rico schreef:

Dat van die grapdichtheid slaat nergens op.

Zucht..

"Ronald Goedemondt heeft waarschijnlijk de grootste grapdichtheid van allemaal, hij laat je af en toe naar adem happen van het lachen."

Bron: Trouw, 2007.

Je kunt het er niet mee eens zijn, jouw liefde voor die club uit de haven slaat bijvoorbeeld ook nergens op, maar dan kun je het nog wel vinden

Je wordt een beetje vermoeiend door er bij ieder topic voetbal bij te halen.

Dus omdat iemand (een journalist) vindt dat hij de grootste grapdichtheid heeft, is het een feit?

Gast
geplaatst: vandaag om 02:52 uur

geplaatst: vandaag om 02:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.