MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Het grote TV-kijk topic

zoeken in:
Haha, ik vond het vooral heel erg leuk om jouw hand te schudden! Hoeveelste is jullie team gisteren geworden?

Net op uitzendinggemist de aflevering gezien, wat een gave gast die Rob, diep respect hoor

Hier op Musicmeter ben je (in mijn ogen) een user waar ik zeer vaak om kan lachen qua opmerkingen en post in bepaalde topics, maar ook soms een beetje de zelfde smaak hebt (Sigur Rós - ( ) ()

Rob, hoe weergaloos jij die camera (en Valario) bedwong, alleen respect hoor

Jij denkt niet heel oud te worden, ik hoop dat je minstens 100 gaat worden en dat je op deze side nog heel veel mensen mag amuseren/irriteren

DjFrankie (moderator)
Rhythm & Poetry schreef:
Haha, ik vond het vooral heel erg leuk om jouw hand te schudden! Hoeveelste is jullie team gisteren geworden?

2de

Sympathieke kerel, die Rob.

Interessant om te zien.

Stijn_Slayer
Ik heb ook wel moeten lachen om Andy vd Meijde bij Jouw Vrouw, Mijn Vrouw. Als Andy zegt dat hij langs de snackbar gaat, zegt dat jochie van zijn vriendin seksbar. 'Naar boven!'

Afgelopen week even Game of Thrones seizoen 1 bekeken, vooral de laatste vier afleveringen zijn erg gaaf. Wel jammer van het einde, had wel iets spannender gemogen.
Maar wel een geweldige serie met Tyrion Lannister als mijn favoriete personage!

Zeker een fantastische serie! Kijk iedere week reikhalzend uit naar de nieuwe aflevering en ben nu ook aan de boeken begonnen.

Tyrion

Net nog even JZHMH teruggekeken. Respect voor je openhartigheid Rob.

Improvision
Net eerste aflevering Twin Peaks gezien, en erg onder de indruk.

Improvision schreef:

Na de examens ga ik ook eens als groot Lynch liefhebber de box aanschaffen. Schijnt een van de beste series ooit te zijn.

Improvision schreef:

Veel plezier, het eerste seizoen van Twin Peaks behoort tot het beste wat ooit op tv is geweest !

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

En smakelijk, aldus agent Cooper: good cherry pie

Rudi S schreef:
En smakelijk, aldus agent Cooper: good cherry pie

En niet te vergeten, de overheerlijke koffie...

(afbeelding)

Eveningguard schreef:
(quote)

Na de examens ga ik ook eens als groot Lynch liefhebber de box aanschaffen. Schijnt een van de beste series ooit te zijn.

Eraserhead en The Elephant Man. Ik denk dat ik me maar ook eens ga wagen aan Twin Peaks, al vrees ik dat het een delicate opdracht gaat worden om het fysiek of digitaal te bemachtigen.

IllumSphere schreef:
Ik denk dat ik me maar ook eens ga wagen aan Twin Peaks, al vrees ik dat het een delicate opdracht gaat worden om het fysiek of digitaal te bemachtigen.

Dat valt beslist wel wat mee hoor Illumsphere...

Ik ben Twin Peaks nu weer voor de vijfde keer aan het kijken. Het is echt fantastisch.

Voor de geïnteresseerden: hier het recept voor de TP cherry pie:

Twin Peaks Cherry Pie ? eat, little bird - eatlittlebird.com

Ben nu begonnen met de serie Enlightened. Laura Dern speelt een hysterische vrouw die haar omgeving inzichten over de zin van het leven wil verschaffen. Heel sterk.

Ik ben eindelijk eens verder gegaan met Arrested Development. Onbegrijpelijk dat die serie zulke matige kijkcijfers had. Maar goed, seizoen vier komt er bijna aan.

IllumSphere schreef:
(quote)

Eraserhead en The Elephant Man. Ik denk dat ik me maar ook eens ga wagen aan Twin Peaks, al vrees ik dat het een delicate opdracht gaat worden om het fysiek of digitaal te bemachtigen.

Vreemd, dacht dat ik gewoon een box zag liggen bij de Media Markt. Zal wel fantasie zijn dan.

Onweerwolf
Eveningguard schreef:
(quote)

Twin Peaks is oneindig veel beter dan zijn films.

Eveningguard schreef:
(quote)

Vreemd, dacht dat ik gewoon een box zag liggen bij de Media Markt. Zal wel fantasie zijn dan.

Dat denk ik niet. Heb vorig jaar beide seizoenen gewoon bij de FRS gekocht, 20 euro per seizoen geloof ik.

Twin Peaks Overigens niet eens met Onweerwolf want films van Lynch zijn ook

Toevallig onlangs ook weer de eerste 2 afleveringen gekeken.

Onweerwolf
Ik heb niet alle films van Lynch gezien maar bijvoorbeeld een Mulholland Drive vind ik cinematografisch uitstekend maar inhoudelijk volstrekt niet boeiend.

Arrie schreef:
(quote)

Dat denk ik niet. Heb vorig jaar beide seizoenen gewoon bij de FRS gekocht, 20 euro per seizoen geloof ik.

Dat zal dan wel de DVD-versie zijn. Ik zoek eerder de Blu-ray versie of een versie boven de 720p.

Dan kan je lang zoeken want Twin Peaks is alleen op DVD verkrijgbaar

Onweerwolf schreef:
Ik heb niet alle films van Lynch gezien maar bijvoorbeeld een Mulholland Drive vind ik cinematografisch uitstekend maar inhoudelijk volstrekt niet boeiend.

Eens over Mulholland Drive, maar andere films van hem kunnen wel wedijveren met Twin Peaks. Maar goed, het is eigenlijk een beetje appels met peren vergelijken, want in een serie kun je veel meer aan karakteropbouw doen. Op mij maakte films als Eraserhead, The Elephant Man en met name Lost Highway in ieder geval ook erg veel indruk.

De vraag is of zijn films eigenlijk wel een inhoud hebben. Mensen hebben de neiging om er een betekenis achter te zoeken maar volgens mij is het niet meer dan een aaneenschakeling van sfeerbeelden.

Ik vind bij David Lynch inderdaad vooral de sfeer die hij schept in zijn films (en met name in Twin Peaks) erg sterk. Helemaal in samenwerking met Angelo Badalementi die vaak de soundtrack voor zijn rekening neemt. Een erg toegankelijke en vooral erg mooie film van David Lynch is trouwens The Straight Story!

Kijk hier iemand naar de beste singer/songwriter?

Dat is toch met Giel Beelen? Daar is al de reden waarom ik niet kijk.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:04 uur

geplaatst: vandaag om 06:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.