Overig / Algemeen / Het grote TV-kijk topic
zoeken in:
0
geplaatst: 21 mei 2013, 16:17 uur
Ditto 
Tijdens het vorige seizoen heb ik nog wel gekeken omdat ik benieuwd was naar hoe het programma zich zou ontwikkelen en of er daadwerkelijk goede artiesten uit zouden rollen. Vond het niveau over het algemeen erg mwoah, op Mevrouw Tamara na, van wie ik toevalligerwijs al een cd had. Dat schept toch een band hè. Die was tenminste nog echt bijzonder en stak absoluut boven de rest uit qua talent. Die Mattanja Joy Bradley heb ik toevallig nog een keer live gezien en dat was alleraardigst, maar ook niet erg spectaculair.

Tijdens het vorige seizoen heb ik nog wel gekeken omdat ik benieuwd was naar hoe het programma zich zou ontwikkelen en of er daadwerkelijk goede artiesten uit zouden rollen. Vond het niveau over het algemeen erg mwoah, op Mevrouw Tamara na, van wie ik toevalligerwijs al een cd had. Dat schept toch een band hè. Die was tenminste nog echt bijzonder en stak absoluut boven de rest uit qua talent. Die Mattanja Joy Bradley heb ik toevallig nog een keer live gezien en dat was alleraardigst, maar ook niet erg spectaculair.
0
geplaatst: 21 mei 2013, 17:36 uur
Ik krijg altijd de kriebels van zo'n meisjes als Mevrouw Tamara. Ik ken haar weliswaar niet persoonlijk, maar het lijkt wel alsof ze constant verward en verstrooid wil overkomen. Muzikaal ook niet heel spannend. Het programma vond ik wel leuk; ik volgde het niet hardcore, maar als het uit werd gezonden en ik was thuis, dan keek ik het ook. Maarja, kwaliteitsmuziek die voortkomt uit een 'talentenjacht' blijkt een illusie (al zijn er natuurlijk ook uitzonderingen). Muziek is denk ik gewoon niet echt geschikt voor een wedstrijdvorm - er moet sprake zijn van creatieve 'urgentie'.
0
geplaatst: 21 mei 2013, 18:06 uur
Ik zag laatst Wende Snijders bij Eva Jinek, die zat ook al zo enorm vaag en stoned te doen.
Zal wel aan de heroine zijn geraakt in Berlijn.
Zal wel aan de heroine zijn geraakt in Berlijn.
0
geplaatst: 21 mei 2013, 18:21 uur
woutorrmusic schreef:
Ik krijg altijd de kriebels van zo'n meisjes als Mevrouw Tamara. Ik ken haar weliswaar niet persoonlijk, maar het lijkt wel alsof ze constant verward en verstrooid wil overkomen. Muzikaal ook niet heel spannend. Het programma vond ik wel leuk; ik volgde het niet hardcore, maar als het uit werd gezonden en ik was thuis, dan keek ik het ook. Maarja, kwaliteitsmuziek die voortkomt uit een 'talentenjacht' blijkt een illusie (al zijn er natuurlijk ook uitzonderingen). Muziek is denk ik gewoon niet echt geschikt voor een wedstrijdvorm - er moet sprake zijn van creatieve 'urgentie'.
Er zitten absoluut talentvolle muzikanten tussen. Douwe Bob heeft ook talent, maar maakt geen interessante muziek, en is verder een soeplul.
Dat meisje van 16 gisteren bulkt van het talent. Ze blies iedereen de studio uit (De Grote Boze Wolf is er niets bij).
0
geplaatst: 21 mei 2013, 18:33 uur
Nicolage Rico schreef:
Dat meisje van 16 gisteren bulkt van het talent. Ze blies iedereen de studio uit (De Grote Boze Wolf is er niets bij).
Démira.

0
geplaatst: 21 mei 2013, 19:20 uur
Die zit dus op de middelbare school waar ik ook op heb gezeten. Werk'lijk waar. Heb haar bijdrage overingens gemist, want gisteren alleen het einde even gezien.
Afijn, ik heb net even gekeken en ik kan niet zeggen dat ik heel erg onder de indruk ben. Ik vind dat ze nogal een stemmetje opzet en daar hou ik gewoon niet van, dat soort stemmetjes opzetten.
Afijn, ik heb net even gekeken en ik kan niet zeggen dat ik heel erg onder de indruk ben. Ik vind dat ze nogal een stemmetje opzet en daar hou ik gewoon niet van, dat soort stemmetjes opzetten.
0
geplaatst: 21 mei 2013, 19:37 uur
Nou Nicolas, mooier nog, ze hadden allemaal talent, daarom vond ik het programma ook leuk. Douwe Bob, en dan vooral zijn eerste nummer (Standing There Helpless), is heel redelijk, maar die doet ook altijd een beetje vaag. Televisie lijkt mensen gek te maken, vergelijkbaar met een medium als de computer. Facebook maakt alles zo vaag, niet normaal. Maar goed, dat is een ander verhaal.
Welk meisje van 16 bedoelen jullie? Is er een nieuw seizoen?
Welk meisje van 16 bedoelen jullie? Is er een nieuw seizoen?
0
geplaatst: 21 mei 2013, 20:37 uur
Ik vond van de uitzending van gisteren alleen Démira indrukwekkend, eerlijk gezegd.
0
geplaatst: 22 mei 2013, 00:27 uur
Mwoa, vond die Démira ook een beetje een Laura Marling-wannabe. Natuurlijk heeft ze wel talent, maar moet hard op zoek naar een eigen geluid. Om over dat geforceerde Ierse accent nog maar te zwijgen. Neemt niet weg dat ze wel beter was dan de anderen (zaten echt een paar talentloze figuren tussen).
0
geplaatst: 22 mei 2013, 10:50 uur
Ward schreef:
Mwoa, vond die Démira ook een beetje een Laura Marling-wannabe.
Mwoa, vond die Démira ook een beetje een Laura Marling-wannabe.
Vond ik ook heel erg inderdaad, maar het was gewoon zo'n lief, aandoenlijk meisje.
En ze stak ook wel ver boven de rest uit. En daarbij: is het realistisch om van een zestienjarig persoon al een eigen stijl te verwachten? Nou heb ik erg weinig met Laura Marling dus het sprak me niet eens zo heel erg aan, maar zoals ik al zei: wat een ontzettend lief meiske. 
0
geplaatst: 22 mei 2013, 11:55 uur
Arrie schreef:
Vond ik ook heel erg inderdaad, maar het was gewoon zo'n lief, aandoenlijk meisje.
En ze stak ook wel ver boven de rest uit. En daarbij: is het realistisch om van een zestienjarig persoon al een eigen stijl te verwachten? Nou heb ik erg weinig met Laura Marling dus het sprak me niet eens zo heel erg aan, maar zoals ik al zei: wat een ontzettend lief meiske.
Haha oke dan begrijp ik het al beter. Het is misschien niet realistisch om van een zestienjarig meisje een eigen stijl te verwachten, maar als je aan zo'n programma meedoet wordt je gewoon beoordeeld, ongeacht je leeftijd. Zij lijkt mij iemand die dus eerst nog een paar jaar verder moet gaan met muziek maken en dan kan ze wie weet een interessante artiest worden. Behalve dat de concurrentie belachelijk zwak was. Al zat er gelukkig nog niemand bij die zo irritant was als Rogier vorig jaar.(quote)
Het is inderdaad een meisje met een mooi gezichtje, dus ik begrijp je enthousiasme wel
Maar bij haar uiterlijk had ik eigenlijk hetzelfde gevoel bij, een beetje een poseur. Wederom best begrijpelijk als je net 16 jaar bent. Maar laat haar nog maar een paar jaar volwassen worden en dan zien we wel verder.Het enige dat ik niet kan vergeven is dat neppe Ierse/Noord-Engelse accent. Zestien of niet, onuitstaanbaar. Snel afleren.
0
geplaatst: 29 mei 2013, 14:39 uur
Ik vond het nummer van dat meisje wat over haar overleden moeder zong echt prachtig... Zo'n verdriet is natuurlijk vrijwel niet in woorden te vatten, de basale emoties staan nog altijd boven alles, zeker verdriet, maar dichter bij dan dit nummer zal zij in ieder geval niet komen. Mooie tekst, mooi nummer, en, wat mij betreft niet geheel onbelangrijk: wat een mooi meisje. Ik ben verliefd!
0
geplaatst: 29 mei 2013, 16:43 uur
Canvas zendt vanavond The Killing opnieuw uit en het start vanaf de eerste aflevering. Aanrader!
0
geplaatst: 29 mei 2013, 21:10 uur
IllumSphere schreef:
Canvas zendt vanavond The Killing opnieuw uit en het start vanaf de eerste aflevering. Aanrader!
Bedankt voor de tip! Die serie is me al vaak aangeraden. Ideaal moment om er ook effectief eens aan te beginnen.
0
geplaatst: 29 mei 2013, 21:38 uur
Canvas zond laatst ook weer die prachtige documentaire over The Doors uit, naar aanleiding (denk ik) van het overlijden van Ray Manzarek.
Canvas heeft wel vaker prachtige overzichten.
Giel Beelen kijk ik dan weer niet zo snel, vind daar maar weinig aan. Vind het wel goed dat ze talenten er inderdaad geen wurgcontracten geven maar gewoon alleen een paar keer draaien op 3FM. Maar toen ik hoorde dat bij één lied de tranen over de wangen liepen bij de jury tijdens de uitzending heb ik toch behoorlijk moeten lachen. Hoewel ik een redelijk hoge pet op heb van Eric Corton, heb ik verder een gruwelijke hekel aan contests en talentenjachten met jury-beoordelingen.
Vreemd genoeg kijk ik, naast voetballen, nog het meest naar History Channel en Comedy Central met The Daily Show en The Colbert Report. History Channel heeft Pawn Stars, Storage Wars, American Pickers, American Restoration, Cajun Pawn Stars, Storage Wars Texas, Counting Cars en natuurlijk Ancient Aliens!
Canvas heeft wel vaker prachtige overzichten.
Giel Beelen kijk ik dan weer niet zo snel, vind daar maar weinig aan. Vind het wel goed dat ze talenten er inderdaad geen wurgcontracten geven maar gewoon alleen een paar keer draaien op 3FM. Maar toen ik hoorde dat bij één lied de tranen over de wangen liepen bij de jury tijdens de uitzending heb ik toch behoorlijk moeten lachen. Hoewel ik een redelijk hoge pet op heb van Eric Corton, heb ik verder een gruwelijke hekel aan contests en talentenjachten met jury-beoordelingen.
Vreemd genoeg kijk ik, naast voetballen, nog het meest naar History Channel en Comedy Central met The Daily Show en The Colbert Report. History Channel heeft Pawn Stars, Storage Wars, American Pickers, American Restoration, Cajun Pawn Stars, Storage Wars Texas, Counting Cars en natuurlijk Ancient Aliens!

0
geplaatst: 1 juni 2013, 08:37 uur
Daar had dus net even een still van een seconde later moeten staan, BITCHEZ!
Bij die ketting kijk je trouwens een beetje alsof je onder de douche staat.
Toch 4.5*.
Toch 4.5*.
0
geplaatst: 1 juni 2013, 09:30 uur
Lukas schreef:
Toch 4.5*.
Toch 4.5*.
Dat was dan ook de bedoeling.

* denotes required fields.