MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Het grote TV-kijk topic

zoeken in:
Ik ben weer verschillende dingen tegelijk aan het volgen. De vier seizoenen van het hilarische 'Workaholics' zijn achter de rug, erg goeie, idiote serie!

Nu volg ik 'Hannibal' (seizoen 1), The Following' (seizoen 2), 'Episodes' (seizoen 2) en 'Way to Go' (seizoen 1). Ook zag ik bij toeval dat men 'Friends' weer ging heruitzenden, vanaf het begin; ik heb ook maar ingepikt.

Tot slot ook handig gebruik aan het maken van de herhaling van het eerste seizoen van de Scandinavische thrillerreeks 'The Bridge', om daarna toch maar eens te beginnen aan seizoen 2.

Drie seizoenen 'Deadwood', het derde seizoen van 'Borgen' en de Britse miniserie 'The Guilty', met Tamsin Greig ('Green Wing', 'Episodes') staan nog klaar op de Digibox.

sxesven
sxesven schreef:
Momenteel echter (eindelijk!) bezig met Breaking Bad, net aangeland bij S3. Wat een fokking heerlijke serie zeg, in tijden niet zoiets geweldigs gekeken. Meesterlijk!

Inmiddels natuurlijk allang afgezien - was echt volledig geweldig. Zeer puike serie!

Verder eindelijk The Wire eens in de herhaling gegooid, en niet zonder resultaat. Waarom het me destijds niet pakte snap ik nu eigenlijk niet zo. Zat er vanaf seconde één volledig in. Echt briljant. Nu met S2 bezig.

American Horror Story S2 gezien, erg leuk, bleef iets meer horror (vond S1 uiteindelijk wat soapy) al kon het subplot over aliens me gestolen worden. Er gebeurde al genoeg in het gesticht om het interessant te houden, imo. Alle seizoenen Luther gezien (dat is niet zo heel veel natuurlijk), wat ik ook uitermate uitstekend vond (Idris Elba ). Ook Homeland S2: wmb net zo spannend als S1.

Verder, en ffuuuuuuuuuuuuuuuuu hoe heb ik het nooit eerder kunnen kijken? Hoe heb ik altijd kunnen veronderstellen dat het Britse origineel (waarvan ik slechts losse afleveringen had gezien) superieur was? Hoe kon ik zo dom zijn? The Office US is namelijk brrrrrrrrrrrrriljant (althans, de eerste paar seizoenen zeker, maar voor de rest heb ik evengoed een vreselijke zwak). Ergens in februari ofzo aan S1 begonnen en inmiddels voor de derde keer alle negen seizoenen aan het doorwerken (nu voor de derde keer S3). Echt te bizar hoe geniaal die shit is.

http://i.imgur.com/teqLlSD.jpg

De Britse variant tussen tweede en derde viewing US ook eens in zijn volledigheid gedaan, en hoewel zeker erg leuk kan deze versie wmb absoluut niet tippen aan de Amerikaanse variant. Vooral de verhaallijn Tim/Dawn is echt belachelijk inferieur aan de verhaallijn Jim/Pam. Geen woorden voor de schoonheid van PB&J

http://i.imgur.com/p0ntXl9.jpg

Misterfool
Mischien niet helemaal een TV-serie, aangezien het gestreamed wordt op netflix, maar toch.
House of Cards is na breaking bad/ True detective, mischien wel de derde serie die me nog lang gaat heugen. Sublieme politieke thriller.
http://cdn.screenrant.com/wp-content/uploads/House-of-Cards-Commentary.jpg
Net Season 1 klaar, Season 2 staat op de planning.

sxesven
Jep, uitstekend inderdaad, ernstig benieuwd naar S3

sxesven schreef:
Verder, en ffuuuuuuuuuuuuuuuuu hoe heb ik het nooit eerder kunnen kijken? Hoe heb ik altijd kunnen veronderstellen dat het Britse origineel (waarvan ik slechts losse afleveringen had gezien) superieur was? Hoe kon ik zo dom zijn? The Office US is namelijk brrrrrrrrrrrrriljant.

De Britse variant tussen tweede en derde viewing US ook eens in zijn volledigheid gedaan, en hoewel zeker erg leuk kan deze versie wmb absoluut niet tippen aan de Amerikaanse variant.

Ik heb zelden iets op MuMe gelezen waar ik het zo mee oneens ben. Maar goed, smaken verschillen en zo.

Niks mis met de Amerikaanse versie overigens, ik kijk er met plezier naar. Maar het Britse origineel staat voor mij toch wel een treetje of 10 hoger.

Het is gewoon een ander soort humor wat mij betreft. De Britse wordt meer gedreven door pure ongemakkelijkheid, terwijl de Amerikaanse het wat meer van punchlines/'echte' moppen moet hebben, hoewel ze in het eerste seizoen de Britse zo hard volgen dat het wat van beiden is. Dat je met die ongemakkelijkheid zo'n grappige serie kan maken vind ik wel echt fantastisch. Maar zoals reeds gezegd: ze zijn beiden vermakelijk!

sxesven
Deels met je eens; de Britse serie is inderdaad vrijwel pure cringehumor. De Amerikaanse serie ontleent daar echter de eerste paar (c. 6/7) seizoenen ook veel van zijn humor aan, alleen is er daarbinnen ook nog ruimte voor andere soorten humor. De punchlines en moppen krijgen vanaf het vertrek van Michael (maar ook gedurende dat seizoen al, i.c.m. Flanderization van karakters als Kevin, Erin, etc. - erg tragisch wmb) wel echt de overhand, en de latere seizoenen zijn wmb dan ook absoluut niet zo briljant als de eerste paar (vooral 2-5/6). Maar The Office US is in zijn eerdere seizoenen absoluut geen doorsnee sitcom, maar een serie die op knappe wijze aan het exclusieve cringey karakter van het origineel (dat imo wat warmte mist) wat human interest toevoegt zonder daarmee van het oorspronkelijke format af te wijken. The Office US was toen zeker echt uniek. Weinig dingen waar ik het toch elke keer zo warm van krijg als "Alright, then it's a date."

buizen
Rear Window op Nl.2
Die heb ik al lang niet meer gezien zeg. Topfilm van Hitchcock, in nog van die oude kleuren.

buizen schreef:
Rear Window op Nl.2
Die heb ik al lang niet meer gezien zeg. Topfilm van Hitchcock, in nog van die oude kleuren.

Onlangs nog was ook North by Northwest aan de beurt.
Heerlijke film met briljante en droogkomische rol van Cary Grant, die mij met zijn manier van acteren deed wensen dat hij de rol van James Bond had mogen spelen.

Tot mijn grote verbazing ontdekte ik vlak daarna dat Cary Grant een grote kans had gehad om Bond te spelen in Dr. No.

Link

Deze week ben ik maar eens begonnen met 'The Walking Dead'. De eerste twee seizoenen had ik al eens gekeken, maar die neem ik uiteraard ook mee. Het eerste seizoen, dat uit slechts 6 afleveringen bestaat, heb ik net uitgekeken (en ik begrijp weer helemaal hoe het komt dat de reeks een vervolg kreeg).

jassn schreef:
Iemand Les Revenants al gezien? Zelden zo'n goede horror serie gezien die nog eens perfect gecombineerd zijn met aangrijpende verhalen.

Ik geniet er met volle teugen van!

AOVV schreef:
Deze week ben ik maar eens begonnen met 'The Walking Dead'. De eerste twee seizoenen had ik al eens gekeken, maar die neem ik uiteraard ook mee. Het eerste seizoen, dat uit slechts 6 afleveringen bestaat, heb ik net uitgekeken (en ik begrijp weer helemaal hoe het komt dat de reeks een vervolg kreeg).

Veel succes met het tweede seizoen. Zelfs voor iemand die het al eens gezien heeft is het nog altijd op de tanden bijten van frustratie.

Nee joh, beste seizoen tot nog toe, al staat me er iets van bij dat we die discussie elders al eens gevoerd hebben Veel geluk met de tweede helften van seizoen 3 en 4, AOVV. Daar de eerste helften erg goed zijn, zijn de tweede helften toch wel een beetje een let down (niet slecht, maar had beter gemoeten). Vooral als comic lezer stoor ik me vaak nogal over de genomen beslissingen in die seizoenen. Vooral de uitvoering van het personage Lizzie en hoe dat eigenlijk in de comics afloopt. Desalniettemin nog altijd trouw kijker, al is het maar op de hoop dat ze een aantal arcs nog in de serie doen.

Telamon schreef:
Ik heb vandaag ziek op bed tijd doorgebracht met het kijken van de eerste delen van de Britse serie Utopia (nee, niet die van De Mol) en so far lijkt dit de moeite waard om aan te raden.

Serie gaat over een aantal fans van een cult-comic die elkaar kennen van een forum (kent u dat soort mensen?). Als ze afspreken begint de ellende: mensen die iets met het onbekende deel 2 te maken kunnen hebben worden vermoord. Het groepje moet op de vlucht, kan niemand meer vertrouwen want er zit een organisatie achter hen aan dat overal invloeden heeft, van ministers tot MI5 tot CIA.

Veel vluchten, niemand kunnen vertrouwen, veel geweld en een comic waarin mogelijk aanwijzingen staan naar epidemieën als SARS.

Zo'n serie die je door wilt kijken, wat ik nu dan ook ga doen

Ik heb gisteren de eerste aflevering van Utopia bekeken en vond het echt fantastisch goed! Zeer boeiende personages allemaal en sterk geacteerd!
Deze scène alleen al: Utopia | The Invisible Man | Starts Tuesday 10pm | Channel 4 - YouTube

The Simpsons FXX Marathon Schedule
Link

550 afleveringen non-stop en daar ben je 12 dagen zoet mee

Kate Mara niet eens een emmy voor haar rol in House of Cards, veel beter kun je echt niet een rol neerzetten.

Telamon
Na een aflevering of vijf gekeken te hebben (Netflix) lijkt me een aanbeveling hier in dit draadje wel op zn plaats: de serie Bates Motel. Gebaseerd op Hitchcock's Psycho in een Twin Peaks jasje.

De 17 jarige Norman opent met zn moeder Norma Bates een motel in een klein dorpje. Een dorpje waar meer aan de hand is dan het lijkt. Meteen in S01 gaat het al mis tijdens een 'hartelijk' welkom van de vorige eigenaar, in een scene die kan afschrikken maar gelukkig (voorlopig?) niet representatief blijkt te zijn voor de serie.
Later komt de ontspoorde halfbroer van Norman er ook nog bij. Hij blijkt misschien wel het minst verknipte lid te zijn van de familie....

http://obsessiveviewer.files.wordpress.com/2013/03/screenshot_2013-03-19-00-45-32.png

jassn schreef:
Kate Mara niet eens een emmy voor haar rol in House of Cards, veel beter kun je echt niet een rol neerzetten.

Vind het eerlijk gezegd vreemder dat Kevin Spacey 'm niet gepakt heeft. Nog nooit heb ik een hoofdpersonage zo gehaten en tegelijkertijd zo fascinerend gevonden.

Breaking Bad blijft een mijlpaal van een serie natuurlijk, maar bij elkaar hebben ze nu meer dan honderd prijzen naar binnen gehaald. Tijd voor iets anders.

Bates Motel is zo slecht dat het weer leuk is om te kijken. Maar tijdens seizoen twee alsnog afgehaakt omdat ik series moest schrappen door tijdtekort.

En Jon Hamm moet dat beeldje gewoon winnen. Slaat nergens op dat hij nog nooit een Emmy heeft gewonnen na zoveel goede seizoenen van Don Draper.

Toevallig dat je er over begint. Ik ben net in het eerste seizoen van Mad Men begonnen en zijn sterke acteerwerk valt inderdaad op. Maar dat geld eigenlijk voor iedereen.

panjoe (moderator)
Ik ben in dik een week door beide seizoenen van House of Cards heen gesjeesd, en ben nu bij de laatste aflevering beland. Wat een afschuwelijke serie.

sxesven
Ja, vet heuj

Hier onlangs aan Californication begonnen, waar ik weinig van had verwacht maar wat juist ontzettend leuk blijkt. Tof.

T.b.v. licht vermaak een paar afleveringen Elementary gedaan maar jeetje

Breaking bad nog seizoen 5 kijken en aanrader is de franse serie Les Revenants

jeko
Nu in Vikings bezig, valt toch wat tegen, allemaal net iets te netjes. Zeker in vergelijking tot het geweldige Game Of Thrones, waar ik af en toe echt wel wow momenten had qua heftigheid! Visueel ook zeer sterk!

Onlangs, Breaking Bad, True Detective, en Dexter afgerond. Allemaal
en tussendoor Buffy The Vampire Slayer Angel (minder) en als jeugd sentiment Q & Q.

panjoe (moderator)
Ik ben nu bezig met het kijken van Archer. Tamelijk geniale shizzle.

Stoner - John Williams

Hendrik68
Vanavond de 1e aflevering gezien van Hollands Hoop. Best grappig. Wat ook grappig is is dat Hendrik68 is geboren in het huis naast Hollands Hoop. Men zocht een plek die aan het einde van de wereld doet denken. Hoewel het hooguit 15 kilometer van de Stad Groningen is, is het bepaald verrekte eenzaam daar. Ik heb er zelf maar 2 jaar gewoond, maar omdat mijn opa nog in dat dorp woonde ben ik er nog erg vaak langs gereden. Dan is het al zo kaal en afgelegen, moet je ook eerst nog een oprit van een paar honderd meter op, zodat je op zeker ook niemand zult tegenkomen die niet bij jou moet zijn.

John de Mol's Utopia.
Het bewijs dat echte Utopia's niet kunnen bestaan.

Het is net de echte wereld, sommige mensen doen niets, andere halen het geld binnen.
Veel achterklap en irritaties.
De een veel slimmer als de anderen, de echte wereld in een notedop op zich wel grappig en vermakelijk.

Lonesome Crow schreef:
John de Mol's Utopia.
Het bewijs dat echte Utopia's niet kunnen bestaan.

Er zijn dus toch mensen die dit programma nog kijken

Ik kijk altijd een stukje omdat daarna de samenvattingen van de eerste divisie op zijn en die wil ik niet missen. Is gewoon Big Brother 2.0, een huis vol met kleinzielige mongolen die constant ruzie maken op TV.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:38 uur

geplaatst: vandaag om 16:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.