Overig / Algemeen / Laatst gelezen boek
zoeken in:
0
geplaatst: 19 juni 2013, 21:42 uur
Ik lees Ergens in Amerika van John Ashbery en dat is een vet tof boek. Het zijn Ashbery's latere gedichten en die zijn nog wel redelijk leesbaar omdat ze wat soberder zijn. Die mallige lappen tekst van z'n vroege werk, Houseboat Days of zo, ik werd daar niet zo heel vrolijk van, maar dit is voorwaar best tof. Binnenkort of zo, of het kan nog een hele tijd duren omdat ik lui en druk ben, no ADHD, komt de recensie en dan moeten jullie 'm allemaal lezen, want ik vind het leuk als menschen mijn recensies lezen. Kusjes.
0
geplaatst: 19 juni 2013, 22:58 uur
Eveningguard schreef:
Proggers schijnen ook een adoratie te hebben voor filosofische crap.
Maar even serieus, heeft iemand hier Misdaad en Straf van Dostojevski uitgelezen? Ik kom er echt niet doorheen. Verschrikkelijk saai.
(quote)
Proggers schijnen ook een adoratie te hebben voor filosofische crap.

Maar even serieus, heeft iemand hier Misdaad en Straf van Dostojevski uitgelezen? Ik kom er echt niet doorheen. Verschrikkelijk saai.
Meer dan eens
, echter in de vertaling als schuld en boete en die is beter 
0
geplaatst: 23 juli 2013, 17:30 uur
V.S. Naipaul - A bend in the river 
Anthony Burgess - A clockwork orange
Sam Byers - Idiopathie
David Foenkinos - Herinneringen
Nu bezig in Been down so long it looks like up to me van Richard Farina

Anthony Burgess - A clockwork orange

Sam Byers - Idiopathie

David Foenkinos - Herinneringen
Nu bezig in Been down so long it looks like up to me van Richard Farina

0
geplaatst: 23 juli 2013, 17:57 uur
Slowgaze schreef:
Laat me niet merken dat je stiekem The Brothers Karamazov las.
Laat me niet merken dat je stiekem The Brothers Karamazov las.
Ja, want dan heb je ruzie met Maartje en met Graf.
0
geplaatst: 23 juli 2013, 17:58 uur
On-topic: op vakantie in anderhalve dag deze uitgelezen:
El Juego del ?ngel - Carlos Ruiz Zaf?n (2008) - BoekMeter.nl
0
geplaatst: 23 juli 2013, 20:37 uur
0
geplaatst: 23 juli 2013, 21:59 uur
GrafGantz schreef:
En - the verdict is?
0
geplaatst: 23 juli 2013, 22:09 uur
Uitstekend, maar ik moet bekennen dat ik altijd wel een sucker ben voor dit soort "magische" boeken, mits goed geschreven. Net als z'n boek hiervoor een pageturner van de bovenste plank.
0
geplaatst: 23 juli 2013, 22:18 uur
Dat kan ik beamen, ook de terugkeer van bepaalde motieven vond ik erg aardig. Desalniettemin is het voor mij geen absolute aanrader. Dan Brown, John Grisham schrijven ook pageturners, maar met hun oeuvre ben ik redelijk klaar.
Zafon, the jury's still out
Zijn volgende zal ik zeker lezen.
Zafon, the jury's still out
Zijn volgende zal ik zeker lezen.
0
geplaatst: 24 juli 2013, 12:36 uur
Bezig in:

Het eerste verhaal: "1922" heb ik sinds gisteren uit. Erg sterk verhaal. Ben alvast benieuwd naar de andere 3 verhalen.

Het eerste verhaal: "1922" heb ik sinds gisteren uit. Erg sterk verhaal. Ben alvast benieuwd naar de andere 3 verhalen.
0
geplaatst: 25 juli 2013, 00:32 uur
Factotum, wat mij betreft wel één van de beste romans van Charlie. 
De film is wel een stuk minder sterk, maar best oké.

De film is wel een stuk minder sterk, maar best oké.
0
geplaatst: 26 juli 2013, 18:45 uur
Vroeger noemden ze Martin "zoon van" (Kingsley - Lucky Jim - vast op de literatuurlijst van studenten Engels). Zoon schrijft echter mooier én beter (less boring) dan vader.
0
geplaatst: 26 juli 2013, 18:57 uur
Boek werd mij nota bene door muziekkrant Oor in de jaren '80 aangeraden, Oor was destijds opeens op strip, theater, literatuur en film toer.
Oor wilde meer zijn dan een muziekkrant, ging ze niet goed af.
Oor wilde meer zijn dan een muziekkrant, ging ze niet goed af.
0
geplaatst: 26 juli 2013, 19:41 uur
Zo vervelend is Lucky Jim niet, best aardig werkje. Amis sr. was natuurlijk ook homies met Philip Larkin en dat is natuurlijk erg kek.
0
geplaatst: 26 juli 2013, 20:31 uur
Categorie Ancient Aliens:

Maar het blijft prachtig en het geeft betere antwoorden dan de traditionele.

Maar het blijft prachtig en het geeft betere antwoorden dan de traditionele.
0
geplaatst: 26 juli 2013, 20:37 uur
Slowgaze schreef:
Zo vervelend is Lucky Jim niet, best aardig werkje. Amis sr. was natuurlijk ook homies met Philip Larkin en dat is natuurlijk erg kek.
Alsof je daarmee street credibilty scoort
En kek is gewoon een rare schrijfwijze van gek, jonge homie. Lucky Jim is in al zijn jolig-poligheid wel erg gedateerd, type gereformeerde humor als u bedoelt wat ik begrijp 
0
geplaatst: 26 juli 2013, 23:32 uur
Philip Larkin is verdorie natuurlijk een held en daar verdien je best street cred voor, homies zijn met de dichter die vieze woorden gebruikte. Overigens heb ik laatst de eerste twee bundels gelezen van Tonnus Oosterhoff; eentje in de trein náár Utrecht en eentje in de trein naar huis. Ware shit.
0
geplaatst: 27 juli 2013, 10:29 uur
Tonnus Oosterhoff - aan alles komt geen eind - tonnusoosterhoff.nl

Toch wel de Dan Brown onder de dichters

Toch wel de Dan Brown onder de dichters

0
geplaatst: 27 juli 2013, 11:10 uur
Slowgaze schreef:
Philip Larkin is verdorie natuurlijk een held en daar verdien je best street cred voor, homies zijn met de dichter die vieze woorden gebruikte. Overigens heb ik laatst de eerste twee bundels gelezen van Tonnus Oosterhoff; eentje in de trein náár Utrecht en eentje in de trein naar huis. Ware shit.
Da shit inda head - according to the raging men tenminste

Als vrindschap met een viezepraatpoeet een garantie is voor street cred en eeuwige roem, kan ik op mijn lauweren gaan rusten. Perzoonlijk heb ik dan meer met de schrijfsels van Toon Hermans.
0
geplaatst: 27 juli 2013, 11:33 uur
Ben je wel ooit verder gekomen dan 'This be the verse'? Ons Philip heeft echt wel kunststukjes geschreven, dat sowieso.
* denotes required fields.