MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Schooltopic

zoeken in:
Het gaat dan ook niet om de topsporters, maar om de recreanten:
chevy93 schreef:
Niet iedereen is een topsporter, maar voor een recreatief niveau hoef je echt geen super hand-oog-coördinatie te hebben of een supermotoriek. Er zijn altijd sporten die je ondanks je "beperking" altijd uit zal kunnen oefenen. Dit kan variëren van tennis tot voetbal tot handboogschieten tot zwemmen tot hardlopen. Sporten hoeft niet per se op topniveau te zijn en je hoeft niet de beste van je klas te zijn.
Ik ontken absoluut niet dat een aanleg voor sport heel erg kan helpen, maar gaan zeuren dat het komt, omdat je "geen aanleg voor sport hebt", vind ik echt onzin en bijzonder zwak. Zeg dan gewoon dat je lui bent en niet wilt sporten.

Stijn_Slayer
chevy93 schreef:
Nederlands was zeker niet jouw sterkste vak. Als je mijn berichten serieus door zou lezen, zou je merken dat ik gym erg hoog heb staan, maar ik nergens zeg dat het het

Nu achteraf kom je daar snel mee. In die context 'sporten is belangrijker dan welk ander vak dan ook' komt het gewoon over alsof je met sporten een vak bedoeld (gym dus). Als je sporten en schoolvakken zou vergelijken dan zou er staan 'sporten is belangrijker dan alle vakken'. Dat 'welk ander vak' geeft gewoon aan dat je sporten in die context een vak noemt. Bovendien zeg je eerst dat gym sporten en een band creëren etc. betekent. Je gebruikt ze zelf de hele tijd door elkaar.

Als je eerst zelf je eigen berichten eens zou doorlezen dan hoef je je ook niet altijd achter dit soort zielige gedram te verschuilen. Ik laat het er verder bij. Jij bent m'n tijd niet waard.

Sectumsempra
Kunnen we weer even vrolijk doen in plaats van ruzie maken..? Lijkt me een stuk gezelliger, al helemaal als je bekijkt waar het überhaupt over gaat.
Iemand nog nieuws?

Nee! Nou wordt het juist een beetje pittig.

Sectumsempra
<pakt potje sambal oelek>

Heb ik iets gemist, Jasper?

Sectumsempra schreef:
Iemand nog nieuws?
We wachten allemaal op jouw keuze. Daar is het toch immers allemaal om begonnen.

Stijn_Slayer schreef:
In die context 'sporten is belangrijker dan welk ander vak dan ook' komt het gewoon over alsof je met sporten een vak bedoeld (gym dus). Als je sporten en schoolvakken zou vergelijken dan zou er staan 'sporten is belangrijker dan alle vakken'. Dat 'welk ander vak' geeft gewoon aan dat je sporten in die context een vak noemt. Bovendien zeg je eerst dat gym sporten en een band creëren etc. betekent. Je gebruikt ze zelf de hele tijd door elkaar.
Klopt, en als het niet duidelijk is, ben ik niet te beroerd om het later te verklaren. Maar niet als je zo bazig gaat doen. Als je de volledige quote zou pakken:
Ik kon nooit genoeg gym krijgen en keek altijd uit naar de les. Sporten is belangrijker dan welk ander vak dan ook.
Dubbelzinnig is het zeker, maar met "andere vakken" bedoel ik andere vakken dan gym. Iets wat ik in de zin daarvoor noem, maar dat negeer je dan weer. Kijk eens naar de context en minder naar wat er precies staat. En niet gelijk je mening klaarhebben, voordat je er het fijne van weet. Want je smijt een boel verwijten naar mijn hoofd, terwijl ik het helemaal niet zo bedoel (en volgens mij weet je dat donders goed).

Sectumsempra
chevy93 schreef:
(quote)
We wachten allemaal op jouw keuze.

Profielkeuze? NOOO....... <kwijnt weg achter de laptop>
Ik wil niet kiezen... Ik ben gewoon bang dat ik dan een heleboel leuke dingen mis, dat ik een verkeerd profiel kies en later ergens op kantoor moet gaan werken... X_X

Als je niet op kantoor wilt werken, moet je zeker geen economiekant kiezen. Voor zover ik weet is dat juist veel kantoorwerk. De uitzonderingen hierop zijn niet erg groot, ben ik bang.

Ik blijf het zeggen: N&G/N&T met economie en/of M&O (afhankelijk van hoe soepel je school is ivm vakkenpakket) en je kunt iedere kant op. Je zegt zelf biologie erg interessant te vinden.

chevy93 schreef:
Als je niet op kantoor wilt werken, moet je zeker geen economiekant kiezen. Voor zover ik weet is dat juist veel kantoorwerk.
Bevestigd door ondergetekende.

Sectumsempra
chevy93 schreef:
Als je niet op kantoor wilt werken, moet je zeker geen economiekant kiezen. Voor zover ik weet is dat juist veel kantoorwerk. De uitzonderingen hierop zijn niet erg groot, ben ik bang.

Ik blijf het zeggen: N&G/N&T met economie en/of M&O (afhankelijk van hoe soepel je school is ivm vakkenpakket) en je kunt iedere kant op. Je zegt zelf biologie erg interessant te vinden.

Ja, maar ik heb datzelfde dus ook bij Nederlands, Engels, natuur- en scheikunde, wiskunde... En de rest van de vakken die ik nog vergeten ben

Dan is N&G met natuurkunde (en dus N&T met biologie) toch het ideale profiel voor jou? In het vrije deel kun je dan kiezen voor economie (meer het rekenen) of M&O (meer bedrijfsgericht).

Overigens wat betreft mijn uitspraak over de economiekant, als het niet zo is, corrigeer mij, maar ik hoor bijna niet anders. Ongetwijfeld zullen er uitzonderingen zijn (bv. werken op de beurs), maar voor economische studies heb je geen E&M voor nodig. Zelfs economie/M&O is niet altijd verplicht. Het enige wat soms een vereiste is, is wiskunde B (ik raad ook zeker aan dat te kiezen!).

Sectumsempra
Misschien moet ik gewoon een dartbord aanschaffen en lukraak gooien?

Sectumsempra schreef:
Misschien moet ik gewoon een dartbord aanschaffen en lukraak gooien?
Maak jij je nou maar geen zorgen; kijkende naar jouw leeftijd en de intelligentie die je berichten nu al uitstralen kom jij later overal wel aan de bak.

Sectumsempra
MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Maak jij je nou maar geen zorgen; kijkende naar jouw leeftijd en de intelligentie die je berichten nu al uitstralen kom jij later overal wel aan de bak.

<voelt zich (heel stiekem) best goed nu>

Sectumsempra
<knip> reactie op een verwijderd bericht

Verder blijf ik liever on-topic en zeg ik dat ik het nog even overleg met een decaan en wat vakleraren. Nederlands, Engels en wiskunde zijn gelukkig verplicht dus daar hoef ik al niet uit te kiezen.

Nogal misplaatste grap verwijderd.

Sectumsempra
Arrie schreef:

Dank je zeer.

Ulfat-e-Zulmat
"Misplaatste" grap nog wel..

Sectumsempra
ik becomplimenteerde je al eerder op je ongelooflijk botte brein. Sociale vaardigheden zijn overschat.

Sectumsempra schreef:
Nederlands, Engels en wiskunde zijn gelukkig verplicht dus daar hoef ik al niet uit te kiezen.

Als je C&M kiest kun je Wiskunde laten vallen. Dat heb ik gedaan.

chevy93 schreef:

Ik blijf het zeggen: N&G/N&T met economie en/of M&O (afhankelijk van hoe soepel je school is ivm
vakkenpakket) en je kunt iedere kant op. Je zegt zelf biologie erg interessant te vinden.

Sowieso NG/NT met economie. Als je aardrijkskunde als tweede vrije deel vak (dat kan met jouw punten) kun je feitelijk iedere studie die er is gaan doen en mis je sowieso niets. Daarnaast zou ik me niet zo druk maken om profielkeuze, begin vierde kun je nog met gemak allerhande dingen omgooien. Ik ken zelfs iemand die in het 4e informatica heeft gedaan, toen hij naar de vijfde ging i.p.v. informatica biologie is gaan doen (tijdens de vakantie bijgewerkt natuurlijk), na drie maanden erachter kwam dat het toch niets voor hem was en muziek heeft gekozen.

Voor de rest heb ik maandag mijn eerste college, godzijdank heb ik nog geen boeken dus dat wordt genieten.

@doncappucino

Niet op het VWO.

Sectumsempra
Don Cappuccino schreef:
(quote)

Als je C&M kiest kun je Wiskunde laten vallen. Dat heb ik gedaan.

Allesbehalve wiskunde laten vallen O_O... Dat wil ik niet...

Als je er goed in bent wel. Voor mij was het echt een enorm struikelblok. Ik had ook nog de pech dat ik in VWO-1 en HAVO-2 twee enorm slechte wiskundedocenten had die beide zijn ontslagen. Die van VWO-1 kon geen orde houden en lesgeven, die van HAVO-2 kon wel lesgeven maar geen orde houden. Dan kom je ook niet ver.

Vorig jaar met veel bijles op HAVO-3 bijna een voldoende gehaald voor Wiskunde. Ik ben echt blij dat ik er van af ben.

Sectumsempra
Wacht... Ik dacht dat je ouder was

De meesten hebben hun leeftijd in hun profiel staan hé

Sectumsempra
Ja, dat is zo. Meestal kijk ik niet op de profielen...

Ynoskire heeft inderdaad gelijk. Gewoon N&T of N&G (wat praktisch gewoon hetzelfde is) met aardrijkskunde of/en economie. Dan kun je alles studeren. Eigenlijk kun je volgens mij sowieso al alles studeren als je Wiskunde B, Scheikunde, Biologie en Natuurkunde hebt (dat zijn ook de leukste vakken dus dat scheelt )

Ynoskire schreef:
Als je aardrijkskunde als tweede vrije deel vak (dat kan met jouw punten) kun je feitelijk iedere studie die er is gaan doen en mis je sowieso niets.
Hoezo aardrijkskunde? Dat is voor geen een studie verplicht. Je kunt zelfs aardrijkskunde studeren zonder ook maar ooit één lees gevolgd te hebben (zal wel niet aan te raden zijn, maar het gaat om het idee. ). Overigens hadden wij geen tweede vrije deel. Het kon wel, maar dan werd het echt een extra vak en roostertechnisch wordt het dan drama.

Ik had N&G met natuurkunde. Dat houdt in:
Profieldeel: Biologie, Scheikunde, Wiskunde (B), Natuurkunde
Vrije deel: M&O
Verplicht: Engels, Nederlands
MVT (Moderne Vreemde Taal): Frans

Ynoskire schreef:
Voor de rest heb ik maandag mijn eerste college, godzijdank heb ik nog geen boeken dus dat wordt genieten.
Ik ben al een week bezig, dus zo zwaar heb je het niet.

Don Cappuccino schreef:
die van HAVO-2 kon wel lesgeven maar geen orde houden. Dan kom je ook niet ver. .
Nu zal het van een tweedejaars not done zijn om het te verwachten, maar een beetje inzet van jezelf mag toch wel verwacht worden? Er hoeft toch niet altijd een leraar te zijn die je precies zegt wat je moet doen? Zo hadden wij een natuurkundedocent die geen orde kon houden, maar ik kon mezelf er wel toe zetten om te werken. Het klinkt cliché, maar je hebt er niks aan om niks te doen. Het komt later allemaal terug.

Zover ik weet is aardrijkskunde verplicht voor een aantal van die studies in Wageningen.

Arrie schreef:

Had je hem dan niet moeten verplaatsen i.p.v. verwijderen?

Gast
geplaatst: vandaag om 05:12 uur

geplaatst: vandaag om 05:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.