MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Schooltopic

zoeken in:
Op de basisschool had ik zo'n hekel aan Gym dat ik blij was dat het regende en het niet doorging

Jocharo-T
Grappig! Bij ons op school hadden ze gewoon een gymzaal

Tja, ik heb ook een gen wat codeert voor een haat aan sport. Ik ben niet lenig, heb geen balans, geen conditie en totaal geen balgevoel. Die uurtjes gym waren voor mij ook een hel.

Jocharo-T schreef:
Grappig! Bij ons op school hadden ze gewoon een gymzaal

Wij moesten lopend naar de Gymzaal toe

Jocharo-T
Dat verklaart al een hoop

En ik werd ook altijd als een van de laatste gekozen + Ik was en ben niet goed in sport daarom vond ik gym niet zo veel aan

Sectumsempra
Haha, Laxus, wij moeten omfietsen naar het onderbouwgebouw (klinkt heel vreemd) omdat we juist dáár gym hebben. Vervolgens kleden we ons daar om en FIETSEN we richting een sportveld. Beetje dom, vind je ook niet? >_<
Dat is dus het begin van mijn dinsdag, vervolgens heb ik meteen natuurkunde van een leraar die nog wel eens een ochtendhumeur heeft als hij geen koffie heeft gehad...

@ Guitarwally:

Een gen, is een soort informatie die iedereen heeft (genotype). Het bestaat uit allellen/alellen (fenotype) die bepalen of je bijvoorbeeld blauwe ogen of bruine ogen hebt (in jouw geval: sportief of juist niet), maar dat is weer aanleg... Fenotypes kun je veranderen

Sorry, ben alleen heel erg enthousiast over biologie
Ik hoop dat je het niet erg vindt en het niet al te serieus neemt.

Lukk0
Een allel is een bepaalde uitvoering van een gen (en valt dus onder het genotype), het fenotype is dan weer wat aan eigenschappen waarneembaar is. Een allel hoeft niet altijd tot uiting te komen en is dus niet gelijk aan het fenotype. Ziedaar, gebruik ik die zes jaar biologie ook nog eens

Sectumsempra
Klopt, je hebt gelijk. Wow, we gaan van gym naar genotypes

Bovendien is school ontzettend burgerlijk.

Sectumsempra
Vertelt U het eens? Burgerlijk... Ik vind het meer een dictatuur waar de leraren je bijna letterlijk afmaken als je kritiek hebt (oké, je hebt uitzonderingen, maar ze spreken me al vanaf dag één aan met mijn achternaam en dat kan nooit goed zijn... >_<)

Woon jij in het Gooi?

Ik mocht slapen tijdens Duitsch en ik heb ooit geprobeerd een six-pack bier bij de schoolkrant te declareren. Dat ging echter niet. Maar verder mocht ik van alles en zo. Dictatuur? Nee joh. Dictatuur is in Amerika. Op school niet. Hier op school bedoel ik. En zo.

Sectumsempra
Nee, ik woon in de Achterhoek xD.
Je "wat de neuk" deed me denken aan dit:

Sectumsempra
Slowgaze schreef:
Ik mocht slapen tijdens Duitsch en ik heb ooit geprobeerd een six-pack bier bij de schoolkrant te declareren. Dat ging echter niet. Maar verder mocht ik van alles en zo. Dictatuur? Nee joh. Dictatuur is in Amerika. Op school niet. Hier op school bedoel ik. En zo.

Van wie?! Ik had vorig jaar van Rijnsoever en die noemde mij altijd "honneponnetje" of "schatje" en dat faalde nogal......
Duits is gewoon een beetje lullen en wat grammatica leren. Best saai.

Immer Geradeaus,
Boem is ho.
Plons is nat.

Sectumsempra schreef:
Nee, ik woon in de Achterhoek xD.
Je "wat de neuk" deed me denken aan dit:

(embed)

Hierom kan ik zijn bloed drinken. Kijk je vol verwachting uit naar fragmenten uit de nieuwe show van Hans Teeuwen, zie je een of andere dikke debiel.

Sectumsempra

Ik leerde niet dat ze zich voortplantten op de bodem van de oceaan, maar tussen mijn wimperharen. Toen had ik echt ineens overal jeuk. Mijn vorige biologielerares was een naar mens dat altijd wel ergens negatief over was en je gewoon straalhard negeerde. Haar afkorting ging van KLR naar ZDNGMW (Zij-Die-Niet-Genoemd-Mag-Worden) ofwel JWW (Je-Weet-Wel). We vonden haar vergelijkbaar met hem, ja

DE SPREEKWOORDELIJKE RAPEN!

Eén keer moest ik blijkbaar ergens anders gymmen dan de gymzaal waar ik toen moest gymmen (voor Menschen die er bekend mee zijn; het Metzo, daar moesten we toen gymmen), maar neen, ik moest wéér ergens gymmen. Dus ik had zoiets van: "Neuk dat, ik ga me niet meer omkleden" en trok mijn lange winterjas over mijn gymkleding aan. Zoo koud was het niet en zo. Afijn, gym is zo'n beetje het enige moment waarop ik een korte broek aan heb, verder ben ik er heel trots op dat ik nooit een korte broek draag, maar dat is ook een heel kort broekje. Ik heb toen den heele stad moeten doorkruischen met m'n lange jas over m'n korte broekje heen, want ik had de afstand veel te kort ingeschat. Ik zag iedereen opeens heel gek naar me kijken.

Sectumsempra
Het klinkt best grappig, Slowgaze de potloodventer <plat>
Jup. Metzo ken ik. Daar sturen ze je heen als je permanent geschorst bent op onze school

Haha middelbare school, wat een nostalgie Bij ons namen ze het ook niet zo nauw. Weet wel dat ik mn laatste reguliere schooldag ladderzat naar huis ben gegaan, omdat we het een paar maanden daarvoor bij biologie gebrouwen bier (dat verder niet te zuipen was en veel te veel alcohol bevatte, want het was natuurlijk leuk om er extra veel gist in te doen) op hadden gezopen.

Ben ook eens bij Engels weggelopen, omdat we voor de zoveelste keer klassikaal een boek gingen lezen (dat kon ik thuis ook wel). Moest ik bij de coördinatrice komen, die gaf mij vervolgens gelijk, al vond ze wel dat ik ook anders had kunnen aanpakken

Bij natuurkunde zat ik samen met een vriend van mij in het kneuzenklasje (lees (en dit is niet seksistisch bedoeld): tussen de meisjes die allemaal geneeskunde wilde doen en dus een N-profiel kozen, maar geen hol van exacte vakken snapten). Als leraar hadden wij een ouwe hippie, die alles best vond, zo lang we de les niet te veel verstoorden. Hoop mooie grappen en weddenschappen daar uitgehaald.

Nederlands ging ik in de 6e sowieso niet meer naar toe, omdat onze leraar de alcoholist, die niet ontslagen kon worden omdat zijn uitgeverij alle schoolboeken met korting leverde, ons toch 3/4 van de tijd linea recta naar de mediatheek stuurde. Dat op woensdag de 1e 2 uur, terwijl ik het 3e vrij was. 'Ja mam, ik heb al weer de eerste 3 uur vrij!'

Mooie tijd was dat

Stijn_Slayer schreef:
Nee, je noemde sporten (gym) het allerbelangrijkste vak. Dus dan vallen die andere drie vakken ook onder de 'overige niet meer of minder belangrijke vakken'.

Nu noem je ze al niet meer of minder belangrijk. Net was gym nog het allerbelangrijkste vak. Niet echt rechtdoorzee.
Nee, ik zei dit:
Sporten is belangrijker dan welk ander vak dan ook. Ik zou zo'n beetje elk vak inwisselen als men anders geen gym zou krijgen.
Sporten (dat is dus niet per se gym) vind ik belangrijker dan een schoolvak, ja. "Zo'n beetje elk vak" impliceert dat er wat uitzonderingen zijn.

Grappig dat iedereen die een hekel aan gym had en/of heeft en er fel op tegen was/is, van die miepjes waren (of zijn) die altijd zaten te klagen, die nooit mee wilde doen en die men niet in het team wilde hebben ("ze staan toch alleen maar in de weg").

Overigens geloof ik niet in een aanleg voor sport of niet. Het heeft meer te maken met je opvoeding, denk ik. Sporten is zo ongelofelijk divers dat ik niet geloof dat iemand (vanwege slechte genen, yeah right..) nergens goed in is.

Dat laatste ben ik niet met je eens. Ik ken wel mensen die wel actief hebben gesport in hun jeugd, maar er gewoon echt niet goed in waren door een slechte motoriek of hand-oog-coördinatie.

Ja, ok, als je echt een genmutatie hebt waardoor je motorisch helemaal niet 100 bent, ok. Maar voor de rest is het gewoon een kwestie van oefenen of niet zo zeuren. Niet iedereen is een topsporter, maar voor een recreatief niveau hoef je echt geen super hand-oog-coördinatie te hebben of een supermotoriek. Er zijn altijd sporten die je ondanks je "beperking" altijd uit zal kunnen oefenen. Dit kan variëren van tennis tot voetbal tot handboogschieten tot zwemmen tot hardlopen. Sporten hoeft niet per se op topniveau te zijn en je hoeft niet de beste van je klas te zijn.

Stijn_Slayer schreef:
(quote)

Ik heb bij tekenen ook kunstgeschiedenis gehad, en dat werd wel erg sterk gegeven. Alle grote en de belangrijkste kleinere stromingen zijn fatsoenlijk behandeld. Ik merkte toen ik op de uni Geschiedenis der Kunsten kreeg dat ik het belangrijkste allemaal al wist (ook wat betreft repertoirekennis).

Handvaardigheid vond ik niet zo nuttig. Techniek wel. Toch makkelijk als je weet hoe je een stekker moet vastzetten, e.d.

Dat soort dingen heb ik nooit gehad met Techniek, dat was meer een soort handvaardigheid, maar dan met metaalbewerking... we moesten zelfs een keer met Technisch Lego iets bouwen, kreeg ik een 8 ofzo omdat de blokjes niet goed aan elkaar vast zaten, terwijl dat aan die blokjes lag, die waren al zou oud en versleten dat ze niet meer goed klemden. Sloeg helemaal nergens op (temeer omdat het gewoon via een instructieboekje moest).

Stijn_Slayer
chevy93 schreef:
(quote)
Nee, ik zei dit:
(quote)
Sporten (dat is dus niet per se gym) vind ik belangrijker dan een schoolvak, ja. "Zo'n beetje elk vak" impliceert dat er wat uitzonderingen zijn.

Geloof je het zelf nou? Altijd zoeken naar uitwegen. Sneu.

chevy93 schreef:

Overigens geloof ik niet in een aanleg voor sport of niet. Het heeft meer te maken met je opvoeding, denk ik. Sporten is zo ongelofelijk divers dat ik niet geloof dat iemand (vanwege slechte genen, yeah right..) nergens goed in is.

Om maar weer over genen te beginnen. Er is wel een bepaald gen dat op een gare manier codeert dat we goed zijn in sport of niet. In ben het wel met je eens dat dat natuurlijk niet het hele verhaal is. Zelfs al heb je niet die aanleg, zou het kunnen zijn dat je veel met sport bent opgevoed, en dus wel een redelijk conditie en zo hebt.

En om het maar ontopic te houden, ik heb in mijn hele middelbare school carrière (7 jaar...) maar 1 keer gespijbeld. Kan iemand daar onder? Eenmaal, andermaal...

Sectumsempra
Ik denk dat ik maar eens beter mijn best ga doen op softbal. Nu ben ik namelijk chronisch ongesteld als we dat gaan doen óf als we een veldloop hebben (daar heb ik al helemaal een hekel aan... Zompig, glibberig gras en benen vol modder...). Doe ik voor vreedzame doeleinden, overigens. Heb al eens iemand een bult geslagen met een van de knuppels namelijk...

Stijn_Slayer schreef:
Geloof je het zelf nou? Altijd zoeken naar uitwegen. Sneu.
Nederlands was zeker niet jouw sterkste vak. Als je mijn berichten serieus door zou lezen, zou je merken dat ik gym erg hoog heb staan, maar ik nergens zeg dat het het allerbelangrijkst is. Als jij het niet zo lezen, is dat jouw probleem, niet de mijne.

guitarwally schreef:
En om het maar ontopic te houden, ik heb in mijn hele middelbare school carrière (7 jaar...) maar 1 keer gespijbeld. Kan iemand daar onder? Eenmaal, andermaal...
Shit, ik 2 keer. De eerste keer in de tweede tijdens al die stakingen. (Bijna) de hele school ging onder het motto "als de hele school gaat, zal het wel niet zo erg zijn". Wel dus.

De tweede keer viel er een uur uit en hadden we een tussenuur en dan Engels. Nu moet je bij ons een uur dubbel inhalen, maar we zouden dan 2 lesuren eerder uitzijn, dus we zouden sowieso niks verliezen. Omdat de school het "zo'n foute actie vond", maakten ze er 3 uur van.

Deze kunnen jullie niet toppen: Ik heb nog nooit hoeven corveeën (alleen klassencorvee).
hooguit evenaren

chevy93 schreef:
Ja, ok, als je echt een genmutatie hebt waardoor je motorisch helemaal niet 100 bent, ok. Maar voor de rest is het gewoon een kwestie van oefenen of niet zo zeuren.

Als dat zo was hadden blanke mensen een kans bij de sprintnummers bij atletiek en negroïden een kans bij zwemmen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:19 uur

geplaatst: vandaag om 00:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.