Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 10 december 2014, 23:24 uur
Ajax begint langzaam maar zeker als team meer zelfvertrouwen te krijgen.
Nog niet genoeg voor het hoogste CL nivo.
Maar het begint wat beter te lopen.
Viergever blijft een halfwas. Komt net te kort vind ik.
Krisna ( spelling ?) is lekker bezig. Er gaat nog net iets te veel mis, maar wat is het een verademing om weer eens een echte vleugelspeler met lef in actie te zien.
Dribbels, achterlijntje en voorzetten op maat.
De tegenstander was matig. Maar Ajax heeft het goed uitgespeeld.
Tempo mag nog iets hoger, maar positioneel goed gedaan.
Nog niet genoeg voor het hoogste CL nivo.
Maar het begint wat beter te lopen.
Viergever blijft een halfwas. Komt net te kort vind ik.
Krisna ( spelling ?) is lekker bezig. Er gaat nog net iets te veel mis, maar wat is het een verademing om weer eens een echte vleugelspeler met lef in actie te zien.
Dribbels, achterlijntje en voorzetten op maat.
De tegenstander was matig. Maar Ajax heeft het goed uitgespeeld.
Tempo mag nog iets hoger, maar positioneel goed gedaan.
0
geplaatst: 11 december 2014, 01:36 uur
Je kan wel mekkeren over ajax, maar het blijft knap om al zo vaak in de buurt te zijn geweest qua doorstart CL en zo nu en dan qua spel echt mee te kunnen op het niveau! Daar kan de rest eigenlijk alleen maar van dromen (uitschakeling tegen Besiktas of Luxemburgse clubs e.d.). Nu maar hopen dat ze het iets langer kunnen opbrengen in de EL dit keer..
0
geplaatst: 11 december 2014, 07:30 uur
vigil schreef:
Nou ga helemaal los nu het kan! 4-0 winnen in de CL komt ook niet iedere week voor;-)
Nou ga helemaal los nu het kan! 4-0 winnen in de CL komt ook niet iedere week voor;-)
Elke keer hetzelfde patroon: eerst zorgen de belangrijkste clubs er voor dat ze doorgaan naar de volgende ronde. Daarna mag Ajax frank en vrij voetballen en leunt de rest achterover.
Het gaat er om dat je een doorbraak weet te forceren als het echt nodig is. En dan geeft de club niet thuis in Europa. Althans, niet op het niveau van de CL. Maar de Europa League is ook mooi, zoals Frank de Boer al aangaf.
0
geplaatst: 11 december 2014, 10:42 uur
orbit schreef:
Daar kan de rest eigenlijk alleen maar van dromen (uitschakeling tegen Besiktas of Luxemburgse clubs e.d.). Nu maar hopen dat ze het iets langer kunnen opbrengen in de EL dit keer..
Gaat natuurlijk een stuk gemakkelijk als je al geplaatst bent voor de groepsfase. Ik wil Ajax wel eens zien in de voorronde van de CL.Daar kan de rest eigenlijk alleen maar van dromen (uitschakeling tegen Besiktas of Luxemburgse clubs e.d.). Nu maar hopen dat ze het iets langer kunnen opbrengen in de EL dit keer..
0
geplaatst: 11 december 2014, 10:46 uur
Als Ajax zijn reguliere CL-niveau haalt dan is een club als Besiktas goed te doen.
0
geplaatst: 11 december 2014, 10:49 uur
musician schreef:
Het gaat er om dat je een doorbraak weet te forceren als het echt nodig is. En dan geeft de club niet thuis in Europa. Althans, niet op het niveau van de CL. Maar de Europa League is ook mooi, zoals Frank de Boer al aangaf.
Je punt? Ajax streed met APOEL om een ticket voor de Europa League en kon dus helemaal niet frank en vrij voetballen. In de zin van dat het echt een wedstrijd was waar druk op stond en de belangen groot waren. Doorgaan naar de volgende ronde in deze groep was natuurlijk het doel, maar uiteraard niet reëel. De derde plaats van Ajax is een prima prestatie en was het maximaal haalbare in een groep met o.a. Barca en PSG.(quote)
Elke keer hetzelfde patroon: eerst zorgen de belangrijkste clubs er voor dat ze doorgaan naar de volgende ronde. Daarna mag Ajax frank en vrij voetballen en leunt de rest achterover.Het gaat er om dat je een doorbraak weet te forceren als het echt nodig is. En dan geeft de club niet thuis in Europa. Althans, niet op het niveau van de CL. Maar de Europa League is ook mooi, zoals Frank de Boer al aangaf.
0
geplaatst: 11 december 2014, 10:52 uur
herman schreef:
Als Ajax zijn reguliere CL-niveau haalt dan is een club als Besiktas goed te doen.
In de voorlaatste voorronde wellicht, al is Besiktas vrij goed (Ba is een koning). In de laatste voorronde tref je vervolgens een Arsenal of een AC Milan (wellicht niet het beste voorbeeld momenteel maar toch) en dan ben je alsnog vrijwel kansloos.Als Ajax zijn reguliere CL-niveau haalt dan is een club als Besiktas goed te doen.
0
geplaatst: 11 december 2014, 10:56 uur
Het punt? Frank de Boer gaf het zelf al aan: in een poule met Barcelona en PSG is er een kans van 10 - 20% (max) om te overleven in de CL en dan alleen als ALLES mee zit, Ibra ziek is, Messi last heeft van slecht ondergoed en Ajax de turbo werkend krijgt.
Dat heet ook wel incidenteel en mazzeltov - wil je echt verbeteren, moet er structureel iets veranderen bijv mede door UEFA-regels: omvang selectie, meer spelers uit eigen land (denk aan Arsenal en City bijv). Je kunt je afvragen waar Ajax had gestaan als Eriksen er nog had gevoetbald en er een echte spits was geweest, evt in combi met een echte buitenspeler - allemaal speculaas, helaas
Dat heet ook wel incidenteel en mazzeltov - wil je echt verbeteren, moet er structureel iets veranderen bijv mede door UEFA-regels: omvang selectie, meer spelers uit eigen land (denk aan Arsenal en City bijv). Je kunt je afvragen waar Ajax had gestaan als Eriksen er nog had gevoetbald en er een echte spits was geweest, evt in combi met een echte buitenspeler - allemaal speculaas, helaas

0
geplaatst: 11 december 2014, 10:57 uur
MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Gaat natuurlijk een stuk gemakkelijk als je al geplaatst bent voor de groepsfase. Ik wil Ajax wel eens zien in de voorronde van de CL. Die uitkomst lijkt me bij voorbaat al vast te staan. En dat is bij iedere Nederlandse (top) club zo. Of je moet enorme mazzel hebben bij de loting. Maar goed 3 Nederlandse clubs in de Europa League !! Iets wat al jaren en jaren niet meer is voorgekomen. Dus laten we daar maar eens blij om zijn !
Ajax kan wel weer ruim 27 miljoen euro pop bijschrijven op de rekening. En dat met slechts 1 overwinning en 2 remises.
0
geplaatst: 11 december 2014, 11:40 uur
Mjuman schreef:
Het punt? Frank de Boer gaf het zelf al aan: in een poule met Barcelona en PSG is er een kans van 10 - 20% (max) om te overleven in de CL en dan alleen als ALLES mee zit, Ibra ziek is, Messi last heeft van slecht ondergoed en Ajax de turbo werkend krijgt.
Dat begrijp ik, maar Ajax speelde dus niet tegen een team dat al lang en breed door was en er net als zijzelf vol voor moesten gaan. Dit was denk ik zelfs de wedstrijd waar de meeste druk op stond deze poulefase. Dat noem ik niet een wedstrijd waarin je frank en vrij kan voetballen en dus heeft Ajax wel degelijk een doorbraak geforceerd.Het punt? Frank de Boer gaf het zelf al aan: in een poule met Barcelona en PSG is er een kans van 10 - 20% (max) om te overleven in de CL en dan alleen als ALLES mee zit, Ibra ziek is, Messi last heeft van slecht ondergoed en Ajax de turbo werkend krijgt.
0
geplaatst: 11 december 2014, 12:23 uur
Als je van een club uit Cyprus niet meer kan winnen, moet je je inderdaad afvragen wat je sowieso te zoeken hebt in Europa.
Dus hoezo, doorbraak?
Als je daar de druk op legt en het aan de andere kant maar vooraf gaat opgeven tegen Barcelona en PSG kun je je ook afvragen waarom er 27 miljoen moet worden overgemaakt.
Ik ben daarbij altijd zo benieuwd, wat Ajax doet met dat extraatje. In ieder geval komt het niet terecht bij de salarissen van de modale Ajax selectie. Er worden ook geen spelers van naam aangekocht waar ik, als niet Ajax liefhebber, wit van weg trek.
In feite blijft Ajax hangen op gemiddeld Nederlands niveau. Ja, misschien eens een aardige wedstrijd tegen FC Dordrecht.
Maar al die miljoenen die al jaren vanuit de CL door de UEFA aan Ajax worden overgemaakt, ik weet niet waar die in zitten.
Dus hoezo, doorbraak?
Als je daar de druk op legt en het aan de andere kant maar vooraf gaat opgeven tegen Barcelona en PSG kun je je ook afvragen waarom er 27 miljoen moet worden overgemaakt.
Ik ben daarbij altijd zo benieuwd, wat Ajax doet met dat extraatje. In ieder geval komt het niet terecht bij de salarissen van de modale Ajax selectie. Er worden ook geen spelers van naam aangekocht waar ik, als niet Ajax liefhebber, wit van weg trek.
In feite blijft Ajax hangen op gemiddeld Nederlands niveau. Ja, misschien eens een aardige wedstrijd tegen FC Dordrecht.
Maar al die miljoenen die al jaren vanuit de CL door de UEFA aan Ajax worden overgemaakt, ik weet niet waar die in zitten.
0
geplaatst: 11 december 2014, 14:06 uur
Het is ook nooit goed bij jou. APOEL is natuurlijk alles behalve een wereldploeg maar absoluut geen slechte. Je verwijt Ajax dat wanneer het nodig is ze geen doorbraak kunnen forceren. Dat ze dan niet thuis geven. Nee, gek hè? Tegen Barca en PSG. David tegen Goliath en dat soort termen. Je snapt zelf toch ook wel dat een zeer beperkt team (voor CL-begrippen) als Ajax niet op kan tegen die miljoenenelftallen? PSG hebben ze het overigens nog aardig lastig gemaakt en vorig seizoen werd zelfs van Barca gewonnen. Dat is voorlopig het maximale: het de grote clubs af en toe lastig maken. Wanneer Ajax volgend seizoen weer CL speelt en ze een beetje meer geluk hebben met de loting zie ik ze best kans maken.
0
geplaatst: 11 december 2014, 14:17 uur
Nee da's denk ik NIET het punt. Ajax heeft 105 miljoen euro in kas, speelt voetbal dat veelal niet om aan te gluren is en heeft de afgelopen 5 jaars steeds minstens één kernspeler weggedaan zonder dat er een adequate vervanger werd aangetrokken. Dat moest dan uit eigen jeugd, of getalenteerde youngsters van elders komen.
Stelselmatig - structureel zou je kunnen zeggen - is het niveau van de selectie uitgehold. Oud-Ajacieden spelen thans bij de Europese (sub)top, zoals PSG, Barcelona, Tottenham (dat ik hoger aansla dan Ajax), Newcastle en in Rusland. Aardig wat aangekochte buitenlanders bleken een flop (Oleguer, Bojan, Cvitanic) etc - er is nog gegaan voor een gearriveerde speler die wat toevoegt aan het niveau en that hurts, zeker als er 105 miljoen in kas is.
Ajax lijkt een tent van krentenwegers te zijn geworden - het is niet sexy, swingt niet - nix This is how we do it - ooit het lijflied van de Ajax-selectie. Was ik Amsterdammer was ik vaker in Club Trouw te vinden dan in die Vliegende Schotel.
Stelselmatig - structureel zou je kunnen zeggen - is het niveau van de selectie uitgehold. Oud-Ajacieden spelen thans bij de Europese (sub)top, zoals PSG, Barcelona, Tottenham (dat ik hoger aansla dan Ajax), Newcastle en in Rusland. Aardig wat aangekochte buitenlanders bleken een flop (Oleguer, Bojan, Cvitanic) etc - er is nog gegaan voor een gearriveerde speler die wat toevoegt aan het niveau en that hurts, zeker als er 105 miljoen in kas is.
Ajax lijkt een tent van krentenwegers te zijn geworden - het is niet sexy, swingt niet - nix This is how we do it - ooit het lijflied van de Ajax-selectie. Was ik Amsterdammer was ik vaker in Club Trouw te vinden dan in die Vliegende Schotel.
0
geplaatst: 11 december 2014, 14:22 uur
Klopt allemaal. Des te knapper vind ik de prestatie van Ajax. Hoeveel ze op de bank hebben staan vind ik niet relevant. Dat geld voetbalt niet. Wanneer het wordt geïnvesteerd in spelers mag het verwachtingspatroon uiteraard wél omhoog. Al blijkt nog steeds: met geld koop je geen prijzen. Dat zag je wel in de periode vóór Frank de Boer. Dezelfde Frank de Boer die nu al jaren een zeer beperkt Ajax kampioen maakt. I.p.v. geld in jezelf en in de club investeren.
0
geplaatst: 11 december 2014, 14:31 uur
Veel gehoord in profvoetbal: het kapitaal staat in het veld. Een ploeg beoordeel je obv de resultaten, ook Europees. Hoeveel geld men in kas heeft, is in feite irrelevant - tot het punt dat er kunstgrepen worden toegepast om de solvabiliteit op te krikken.
Mijn idee tav Ajax: had geld geïnvesteerd in een dragende speler - middenvelder en in een combinerende spits. Met geld maak je meer geld door het gebruiken - investeren in kapitaal: spelers. Denk dat Frank de Boer daarom na dit jaar vertrekt - hij wil ook wel eens echt bouwen en roem incasseren ipv opleiden en geld incasseren.
Mijn idee tav Ajax: had geld geïnvesteerd in een dragende speler - middenvelder en in een combinerende spits. Met geld maak je meer geld door het gebruiken - investeren in kapitaal: spelers. Denk dat Frank de Boer daarom na dit jaar vertrekt - hij wil ook wel eens echt bouwen en roem incasseren ipv opleiden en geld incasseren.
0
geplaatst: 11 december 2014, 23:39 uur
Heerlijke overwinning in Luik, waarin een spits (Dammers) de wedstrijd uitspeelde als centrale verdediger. 

0
geplaatst: 11 december 2014, 23:55 uur
Feyenoord heeft er een handje van om spelers om te turnen. Kazim is geen spits, Karsdorp geen rechtsback en Dammers geen centrale verdediger.
Maar goed, mooie overwinning. Het enige dat je Feyenoord kunt verwijten is dat ze niet met 0-6 hebben gewonnen.
Maar goed, mooie overwinning. Het enige dat je Feyenoord kunt verwijten is dat ze niet met 0-6 hebben gewonnen.
0
geplaatst: 12 december 2014, 06:35 uur
4 ton op de rekening (wat een miezerig bedrag) en als enige Nederlandse club een beschermde status. Chapeau Feyenoord!! Nu nog hopen op een nieuwe en fatsoenlijke spits tijdens de winterstop !!
0
geplaatst: 12 december 2014, 08:47 uur
Nicolage Rico schreef:
Die shirts van Standard werkten mooi als een rode lap op een stier.
Vanaf minuut 1 waren ze alleen om die reden al kansloos.
Feyenoord groeit behoorlijk door, eerlijk is eerlijk en ik zal daar Rutten de credits voor geven. Het is ook voor hem mooi dat het op deze manier zo verloopt. Standard wordt overigens (al enige tijd) behoorlijk afgebrand in de Belgische pers. Maar doet verder niet af aan een klinkende overwinning.
0
geplaatst: 12 december 2014, 09:54 uur
musician schreef:
(quote)
Ha, daar moest ik ook aan denken

0
geplaatst: 12 december 2014, 10:34 uur
Wel knap hoor van Feyenoord. Gewoon de poule winnen terwijl daar ook de titelverdediger in zit.
0
Martial
geplaatst: 12 december 2014, 17:51 uur
Kill_illuminati schreef:
Heerlijke overwinning in Luik
Heerlijke overwinning in Luik
Inderdaad mooie prestatie van Feyenoord dat al geplaatst was voor de volgende ronde en toch vol gas gaf en hoe, ze waren heer en meester met wederom een fantastische Toornstra.
Wat een klasbak is dat toch
en waar de Witte Keniaan (Lucas Woudenberg) het meer dan verdienstelijk deed op de plaats van Nelom.Maar na dat leuke Europese succesje moeten er nog wel 9 punten gehaald worden de komende 3 wedstrijden als Feyenoord mee wilt blijven doen om de bovenste plaatsen, maar ja AZ en PSV zet je niet zomaar even opzij oftewel zeer benieuwd hoe Feyenoord uit die 3 resterende wedstrijden komt......
0
geplaatst: 12 december 2014, 18:17 uur
Ik ga zondag denk ik 6 uurtjes of zo op de bank zitten en liggen, 3 heerlijke potjes achter elkaar. 
1. Ajax-FC Utrecht
2. PSV-FC Twente
3. Feyenoord-AZ

1. Ajax-FC Utrecht
2. PSV-FC Twente
3. Feyenoord-AZ
0
geplaatst: 12 december 2014, 18:26 uur
Hahaha nee valt wel mee. Ajax gaat die echt wel winnen helaas. FC Utrecht speelt te wisselvallig om in die galmbak potten te kunnen breken.
0
geplaatst: 12 december 2014, 18:29 uur
Running On Empty schreef:
Hahaha nee valt wel mee. Ajax gaat die echt wel winnen helaas. FC Utrecht speelt te wisselvallig om in die galmbak potten te kunnen breken.
Juist daarom: Utrecht lijkt wel een wals zo heen en wier zwieren

0
geplaatst: 12 december 2014, 19:04 uur
Mooi dat Feyenoord het zo goed doet in Europa. Sinds gisteren kunnen ze ook eindelijk weer eens een Europese uitwedstrijd winnen. Als het een beetje meezit zie ik ze nog wel een paar rondes verder komen. Qua verdediging zijn ze op dit moment de meest stabiele Nederlandse ploeg en een goede defensie maakt vaak het verschil in de topwedstrijden.
Het is wel grappig om te zien hoe opportunistisch de supporters in september waren over de resultaten van Feyenoord en de kwaliteiten van Rutten. Een bloemlezing van de nogal uitgesproken reacties toen:
Waarschijnlijk zijn nu alle Feyenoorders het er over eens dat Vermeer vele malen beter is. Wispelturig is ie nog niet geweest, al zal hij heus nog wel een mindere fase krijgen. Hij is wel een belangrijke leider van de defensie en kan extreem goed meevoetballen/ver voor de goal keepen. Bovendien heeft hij reflexen waar Mulder alleen maar van kan dromen. Samen met Pelle en Toornstra behorend tot de belangrijkste aankopen van de afgelopen 5 jaar.
Schaken is terecht aan het banken en gaat waarschijnlijk gewoon vertrekken op korte termijn. Te licht bevonden. Grappig dat hij het juist was die in de zomer het hardst riep om versterkingen.
Er is uiteindelijk niet ingegrepen en Feyenoord doet nog volop mee in de competitie en in de EL. Alleen in de beker ging het mis, maar dat is uiteindelijk maar een troostprijs. Gelukkig voor Feyenoord is er in de mindere periode in september geen emotiemanagement toegepast en krijgt Rutten gewoon de kans om iets op te bouwen. En intussen breken er ook weer talenten door.
Het is wel grappig om te zien hoe opportunistisch de supporters in september waren over de resultaten van Feyenoord en de kwaliteiten van Rutten. Een bloemlezing van de nogal uitgesproken reacties toen:
Titmeister schreef:
Ok Fred Rutten is officieel de allerslechtste coach aller tijden...
. Ok Fred Rutten is officieel de allerslechtste coach aller tijden...
bikkel2 schreef:
Cruciale fout de aankoop van Vermeer. Is geen keeper die veel punten voor je gaat pakken. Is misschien iets beter dan Mulder, maar ook heel wispelturig.
Cruciale fout de aankoop van Vermeer. Is geen keeper die veel punten voor je gaat pakken. Is misschien iets beter dan Mulder, maar ook heel wispelturig.
Waarschijnlijk zijn nu alle Feyenoorders het er over eens dat Vermeer vele malen beter is. Wispelturig is ie nog niet geweest, al zal hij heus nog wel een mindere fase krijgen. Hij is wel een belangrijke leider van de defensie en kan extreem goed meevoetballen/ver voor de goal keepen. Bovendien heeft hij reflexen waar Mulder alleen maar van kan dromen. Samen met Pelle en Toornstra behorend tot de belangrijkste aankopen van de afgelopen 5 jaar.
Martial schreef:
ik ben al helemaal klaar met die Rutten wat een tactisch onvermogen schuilt er in die man en inderdaad was Schaken de beste aanvaller zegt ook al genoeg volgens mij, maar dit terzijde....
ik ben al helemaal klaar met die Rutten wat een tactisch onvermogen schuilt er in die man en inderdaad was Schaken de beste aanvaller zegt ook al genoeg volgens mij, maar dit terzijde....
Schaken is terecht aan het banken en gaat waarschijnlijk gewoon vertrekken op korte termijn. Te licht bevonden. Grappig dat hij het juist was die in de zomer het hardst riep om versterkingen.
musician schreef:
De schade die dit seizoen is opgelopen is al onherstelbaar. De vraag is daarom ook niet of maar hoe er gaat worden ingegrepen.
De schade die dit seizoen is opgelopen is al onherstelbaar. De vraag is daarom ook niet of maar hoe er gaat worden ingegrepen.
Er is uiteindelijk niet ingegrepen en Feyenoord doet nog volop mee in de competitie en in de EL. Alleen in de beker ging het mis, maar dat is uiteindelijk maar een troostprijs. Gelukkig voor Feyenoord is er in de mindere periode in september geen emotiemanagement toegepast en krijgt Rutten gewoon de kans om iets op te bouwen. En intussen breken er ook weer talenten door.
0
geplaatst: 12 december 2014, 19:06 uur
Trouwens hulde voor de vooruitziende blik van MJ_DA_MAN: 

MJ_DA_MAN schreef:
Rutten krijgt de boel echt wel weer op de rails. Als Koeman er nu nog had gezeten waren de resultaten echt niet (veel) beter geweest. Degenen die vinden dat Rutten er nu maar gelijk uit moet worden geflikkerd hebben er iig niks van begrepen.
Rutten krijgt de boel echt wel weer op de rails. Als Koeman er nu nog had gezeten waren de resultaten echt niet (veel) beter geweest. Degenen die vinden dat Rutten er nu maar gelijk uit moet worden geflikkerd hebben er iig niks van begrepen.
MJ_DA_MAN schreef:
Ok. Jij zegt het. Trek verder maar lekker vroege conclusies, die absoluut geen supporter-emoties bevatten, ik zie in de winterstop wel hoe Rutten zijn werk heeft gedaan.
Ok. Jij zegt het. Trek verder maar lekker vroege conclusies, die absoluut geen supporter-emoties bevatten, ik zie in de winterstop wel hoe Rutten zijn werk heeft gedaan.
0
geplaatst: 12 december 2014, 19:21 uur
Gretz - dankjewel; bevestigt mijne eerder punt dat ik tav bepaalde Ronkeldammers al maakte en dat m.n door Martial werd ontkend 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.