MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
jassn schreef:
(quote)
geen flauw idee, Defour is gewoon zwaar overschat.

in België is trouwens veel te doen rondom dit spandoek, vinden jullie dit kunnen?

Ligt eraan wat ze doen, maar in het algemeen heb ik geen probleem met mensen die wat rondom een spandoek doen.

Red betekent rood van standard

en Defour (degene waar je zijn hoofd van ziet ) is een ex-speler van standard

Hendrik68
Natuurlijk moet dit kunnen. De vraag is alleen of het smaakvol is en of je dit nou wel moet doen. Ik vind het een redelijk ziek spandoek.

Martial
Nicolage Rico schreef:

Feyenoord is verdedigend sterk; minste doelkansen tegen

Maar toch 14 punten achter ......

Vermeer, Van Beek, Kongolo, Clasie, Toornstra en El Ahmadi en Boëtius (mits in goede doen) dat is het wel volgens mij, als we het hebben over de basis, de rest is middelmaat.

in België is trouwens veel te doen rondom dit spandoek, vinden jullie dit kunnen?

Een impliciete doodsbedreiging als ik het goed zie? Veel te ver in dat geval.

jassn schreef:
Red betekent rood van standard

en Defour (degene waar je zijn hoofd van ziet ) is een ex-speler van standard

Ah, in dat geval vind ik het een nogal ziek spandoek... Lekker boeien als een speler bij een andere club gaat spelen... Alsof die supporters niet gaan werken bij de concurrent als er beter verdiend kan gaan worden. Hypocriet is het, en nogal een laag niveau... Beetje eng zelfs

jassn schreef:
(quote)
geen flauw idee, Defour is gewoon zwaar overschat.

(afbeelding)

ik vind het alleszins erover gaan.

De beelden.

Martial schreef:
(quote)

Maar toch 14 punten achter ......

Vermeer, Van Beek, Kongolo, Clasie, Toornstra en El Ahmadi en Boëtius (mits in goede doen) dat is het wel volgens mij, als we het hebben over de basis, de rest is middelmaat.

7 van de 11 is prima. Wilkshire en Kazim kunnen ook wel wat. Immers en Nelom zijn de zwakke schakels > middelmaat voor Eredivisiebegrippen.

Het is al 100x gezegd, maar zonder (veel) scorend vermogen wordt het lastig. Kazim is gewoon geen spits. Kijk alleen al naar die 100% kans vandaag. Iets slimmer (met links of hoger of verder in de hoek). Op dit niveau had hij veel tijd > die moet er dus altijd in.

Die 14 punten geven de verhoudingen overigens totaal niet weer, maar dat weet je zelf ook wel.

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Kazim is gewoon geen spits. Kijk alleen al naar die 100% kans vandaag. Iets slimmer (met links of hoger of verder in de hoek). Op dit niveau had hij veel tijd > die moet er dus altijd in.

Clasie: ’Kom niet aan Colin’|Feyenoord| Telegraaf.nl

lennon schreef:
(quote)
Ik mis de boodschap van het spandoek een beetje? Op wie slaat dit? En wat is Red?
Is oorspronkelijk een slogan uit de Koude Oorlog. Al betwijfel ik of de gemiddelde supporter daar dat überhaupt weet.

lennon schreef:
(quote)
Ah, in dat geval vind ik het een nogal ziek spandoek...
Ja dat gaat veel en veel te ver. Dat ze zo gek zijn als een deur in Luik wisten we dit jaar ook al vanuit de wedstrijden die ze tegen Feyenoord speelden. Het spandoek was zo verschrikkelijk groot dat het toch iemand opgevallen moet zijn dat zoiets het stadion in kwam. Zou er niemand dan eerst even vragen wat er op staat en desnoods een stukje uitrollen (zo'n spandoek is er altijd als eerste soms zelfs een dag voor de wedstrijd) gezien de enorme onrust die er bij die club zit de laatste jaren.

Dan denk je dat je met bananen en bokito-geluiden voor donkere spelers het ergste wel gehad hebt, blijken er toch lieden te zijn die hier weer onder kunnen duiken. Dat terwijl Verviers op nog geen 30 km van Luik ligt.

Ook Studio Voetbal had er aandacht voor en op de Belgische tv was het onderwerp van discussie.

Martial
Nicolage Rico schreef:

Die 14 punten geven de verhoudingen overigens totaal niet weer, maar dat weet je zelf ook wel.

Dat weet ik aan ene kant ook wel Rico, maar nu heb je het denk ik puur over de laatste paar maanden als het gaat om die verhoudingen?

Waar Feyenoord de slag wederom heeft verloren is aan het begin aan het seizoen en dat mag, sterker dat moet je op het conto van Van Geel schuiven door veel te laat de selectie op peil te hebben en daar is die 14 punten achterstand mede de oorzaak van en het scorend vermogen.
En dan kan je vaak de bovenliggende partij zijn, maar als je dit niet omzet in winst schiet het niet echt op.

Nu wordt voor 3,5 miljoen euro die Bilal gekocht en dat bedrag had je beter kunnen besteden aan een spits, want hadden we nu echt nog een buitenspeler nodig vraag ik me af?

Maar ja het is zo als het is en de stand op de ranglijst liegt niet dus mag Feyenoord samen met PEC Zwolle, AZ en Twente gaan vechten om plaats 3, want meer zit er echt niet in dit seizoen en elk seizoen lijkt er sowieso wel iets aan te ontbreken waardoor dat laatste stapje net niet lukt.

Clasie lijkt ook bezig te zijn aan zijn laatste seizoen bij Feyenoord?? en dan lever je weer heel veel kwaliteit in en mag je toch eindelijk eens een keer gaan hopen dat Van Geel zijn selectie nu wel eens een keer op tijd rond heb aan het begin van het seizoen, wat dat betreft geeft PSV dit seizoen wel min of meer aan hoe het moet, je selectie bij elkaar houden en louter aanvullen met echte versterkingen, zodat je ook sterker voor de dag komt.

De verkoop van Clasie lijkt onontkoombaar.

Vorig jaar werd er nog geschermd met het feit dat inkomsten van de verkochte spelers nodig waren voor het aflossen van schulden.

Dat kan dit seizoen niet meer worden gezegd. Dus wordt Clasie voor een X-bedrag verkocht, dan zal Van Geel voor dat bedrag ook eens rond moeten gaan kijken. Ik wil geen excuses waarom dat dan niet zou gebeuren.

Bij het beursgenoteerde Ajax wordt het misschien als "normaal" ervaren, dat miljoeneninkomsten (uit verkoop van spelers en Champions League) niet gestoken wordt in nieuwe spelers. Bij Feyenoord speelt dat geen rol en kunnen opbrengsten van verkochte spelers inmiddels één op één worden geïnvesteerd in de nieuwe selectie.

Inderdaad mag je nooit meer aan het begin van het seizoen zoveel punten verliezen. Zou je de eerste vijf wedstrijden mogen wegstrepen, krijg je een hele andere stand. Maar goed, dat is nu eenmaal gebeurd en uiteindelijk ook niet meer in te lopen.Toch een inschattingsfout van Van Geel.

Het valt mij overigens 100% mee hoe de selectie na dat begin nog is opgeveerd. Je zult maar Ajax supporter zijn en dat zootje spelers elke week voorbij zien komen. Het is te hopen voor het Nederlandse Voetbal dat Ajax dit jaar gewoon eens niet hoger dan derde gaat eindigen.

Nou, nou, Ajax heeft toch ook weleens een goede wedstrijd gespeeld, zoals die halve finale in 1995 tegen Bayern Munchen (5-2).

Is Gudelj niet iets voor Feyenoord? Ik zie hem graag naar de Kuip komen.

Zit volgens mij een behoorlijk prijskaartje aan die jongen.

musician schreef:
Het is te hopen voor het Nederlandse Voetbal dat Ajax dit jaar gewoon eens niet hoger dan derde gaat eindigen.
Nee, een club die thuis verliest van Willem II, in de laatste minuut een 4-3 moet forceren tegen de nummer 5 van Oekraïne om überhaupt de Europa League te halen en door de Eagles uit de beker gekegeld worden, daar zit het Nederlandse voetbal op te wachten.

Voetbalbond gaat reglement aanpassen door tifo Defour - De Standaard

Al jaren zijn er de ergste gezangen te horen, worden minuten stiltes onteerd ,worden voetballers over privézaken uitgejouwd en dan heb ik het nog niet eens over al het verdoken racisme en de agressie van zowel spelers als supporters.... maar dit gaat dus te ver voor de zogezegde moraalridders van de Belgische voetbalbond. Spionkoppen en Supporters zien dit anders en plaatsten dit tenminste in het kader van een ex-speler die naar de aartsrivaal overloopt. het heeft niets te maken met Syrie en IS. En dan die commentaren van 'hoe leggen we dit uit aan de kinderen'?? Ik vraag mij af hoeveel ouders er s'avonds constant duiding geven bij al die gruwelbeelden in het journaal?? Ben ook benieuwd hoe veel het over de daadwerkelijke agressie, de stoeltjesafbrekende anderlechtsupporters, gaat gaan in de duiding -en sport programma's vanavond.....

Ynoskire schreef:
(quote)

Een impliciete doodsbedreiging als ik het goed zie? Veel te ver in dat geval.

Doodsbedreiging? Dat geloof je toch zelf niet.

Zoals Ernie zegt, er gebeuren veel ergere dingen in het voetbal, maar die zijn blijkbaar geen prioriteit om aan te pakken.

chevy93 schreef:
Nee, een club die thuis verliest van Willem II, in de laatste minuut een 4-3 moet forceren tegen de nummer 5 van Oekraïne om überhaupt de Europa League te halen en door de Eagles uit de beker gekegeld worden, daar zit het Nederlandse voetbal op te wachten.

En, weer genoten van Ajax? Mooi he, elke wedstrijd weer topvoetbal met die club

Je haalt overigens erg oude koeien uit de sloot, gelukkig heeft Feyenoord daarna forse progressie getoond dit seizoen. Overigens heeft de Nederlandse Beker voor een club de aantrekkelijkheid van Quasimodo, dus uitschakeling daar zegt niet veel, dat doen ze graag expres. Ben wel toch stiekem benieuwd naar VI vanavond....

musician schreef:

Je haalt overigens erg oude koeien uit de sloot, gelukkig heeft Feyenoord daarna forse progressie getoond dit seizoen.

Is het geen augustus meer dan?
Bovendien verloor Ajax thuis voor de beker met 0-4 tegen een club die maar een paar puntjes boven GAE staat dus dat lijkt me ook niet bepaald een visitekaartje.

Dit is nog interessanter:

Van Praag wil naar FIFA

Van Praag voegt de daad bij het woord. En dat kan boeiend worden, als hij de steun krijgt van de landen uit de UEFA.
Ik ben zover met Blatter dat ik zelfs met mijn hand over mijn hart kan strijken als het zou leiden tot een benoeming van Van Praag. De FIFA is overigens ooit, lang geleden, opgericht door een Nederlander. Dat moet Van Praag mede gebruiken als verkiezingsretoriek.

Dat zou wat zijn. De WK's in Rusland en Quatar gelijk onderzocht en ter discussie. Schoon schip met Van Praag!

musician schreef:
En, weer genoten van Ajax? Mooi he, elke wedstrijd weer topvoetbal met die club
Ach, zelfs het slechtste Ajax dat ik ooit gezien heb, staat nog altijd 8 punten boven Feyenoord.

Martial
Het is die enge krant van een Telegraaf niet gelukt om Kazim geschorst te krijgen, de KNVB zag er uiteraard niets kwaads in, eerst al dat gejank van die krant vooraf aan de klassieker om Bas Nijhuis, omdat hij Ajax in hun ogen zo vaak benadeeld had, bah wat een eng volk is het toch

jassn schreef:
ik vind het alleszins erover gaan.

Gaat veel te ver inderdaad. Gelukkig gaat de KBVB haar reglement nu aanpassen, zodat dit hopelijk niet nogmaals zal gebeuren. Het zou terecht zijn als Standard hier alsnog een boete voor krijgt, maar dat zal wel een lastig verhaal worden...

musician schreef:
Het is te hopen voor het Nederlandse Voetbal dat Ajax dit jaar gewoon eens niet hoger dan derde gaat eindigen.

Het is niet te hopen dat een team dat in de Eredivisie maar gemiddeld 1,74 keer per wedstrijd scoort hoger gaat eindigen dan de derde plek. Er is geen andere, relatief grote competitie in Europa waar zo zwak wordt verdedigd. Als je zo weinig scoort moet je niet klagen dat Ajax boven je favoriete team staat.

Qua veldspel is dit het slechtste Ajax in meer dan 10 jaar, maar gelukkig zijn de voorhoedespelers op de momenten dat het moet vaak nog wel effectief. Hoe je het ook wend of keert: alle teams die onder Ajax staan zijn dit seizoen gewoon nog een stuk wisselvalliger. En zelfs op PSV die toch maar weinig steken hebben laten vallen is er bijna iedere week forse kritiek.

Ik ben benieuwd wat je te zeggen had gehad wanneer de rollen om waren gedraaid (Feyenoord 8 punten voor op Ajax, met een Ajax wat iets meer lof krijgt voor het vertoonde spel).

Gretz schreef:
(quote)

En zelfs op PSV die toch maar weinig steken hebben laten vallen is er bijna iedere week forse kritiek.

Toen PSV bijvoorbeeld in de 2e helft vd jaren '80 alles won was er ook veel kritiek (iets met geld en kopen en een groot bedrijf dat sponser was (en nog steeds is).

Gretz schreef:
Het is niet te hopen dat een team dat in de Eredivisie maar gemiddeld 1,74 keer per wedstrijd scoort hoger gaat eindigen dan de derde plek. Er is geen andere, relatief grote competitie in Europa waar zo zwak wordt verdedigd. Als je zo weinig scoort moet je niet klagen dat Ajax boven je favoriete team staat.

Qua veldspel is dit het slechtste Ajax in meer dan 10 jaar, maar gelukkig zijn de voorhoedespelers op de momenten dat het moet vaak nog wel effectief. Hoe je het ook wend of keert: alle teams die onder Ajax staan zijn dit seizoen gewoon nog een stuk wisselvalliger. En zelfs op PSV die toch maar weinig steken hebben laten vallen is er bijna iedere week forse kritiek.

Ik ben benieuwd wat je te zeggen had gehad wanneer de rollen om waren gedraaid (Feyenoord 8 punten voor op Ajax, met een Ajax wat iets meer lof krijgt voor het vertoonde spel).

Ik zeg het om Ajax te helpen. Niet om het één of het ander, maar zoals gisteravond ook bij VI geconstateerd: de club zit in een spiraal naar beneden en komt daar niet meer uit door z'n eigen, zelfbedacht en uitgezette beleid. En ja, de club moet spelers kopen om e.e.a. overeind te zetten en te houden.

Wat ik niet begrijp, is dat al die Ajax supporters dat maar blijven pikken. Al die mensen met een seizoenkaart die wekelijks voor schut worden gezet. Wedstrijd na wedstrijd zeult het van het ene jammerlijke optreden naar het andere. Daar ga je toch niet voor je lol meer naar toe.

Ik zeg het mijne van Feyenoord als ik daar wat van vind en heb dat hier ook niet nagelaten. Ik ken de beperkingen. Maar laten we eerlijk zijn, wat Ajax laat zien is toch op zijn minst een volksopstand van supporters waard.
Bij een derde plek zal pas bij de leiding doordringen dat het zo niet langer kan. En zal er moeten worden afgestapt van die nogal bizarre eigen uitgangspunten, die Ajax om God weet wat voor redenen heeft uitgevaardigd.

Feyenoord heeft geen geld, Ajax haalt jaarlijks miljoenen op. Feyenoord laat in één competitieronde Ajax 180 minuten alle kanten van het veld zien. Op één schamel doelpuntje na. Waar is dat geld, waar zijn de spelers en waar is het spel, Ajax nog een beetje waardig?

Even voor de goede orde, voordat ik dat weer over mij heen krijg. Niet meer geld uitgeven dan je hebt of verdiend. Dat lijkt mij logisch. Maar je moet de supporters van zo'n club als Ajax wel wat meer kunnen bieden dan tranen met tuiten.

Ajax swingt niet meer en dat is al veel's te lang het geval. Afgelopen Zondag was het diep triest. Feyenoord had van mij mogen winnen.
Totaal geen beleving en zoals de Boer al aangaf, lamlendig.

Als er geen prijs wordt gepakt mag Ajax zichzelf ernstig gaan afvragen hoe verder.
de Boer heeft gedaan wat ie kon en hij is echt toe aan een nieuwe uitdaging.
Toch zijn velen lovend over de A1. Maar wat blijft er van over als het er echt op aan komt in het 1e.
Lopen ook te weinig spelers in het veld die de jongeren kunnen sturen.
Voorlopig hebben ze genoeg aan hun zelf.

Zorgelijk.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:25 uur

geplaatst: vandaag om 10:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.