Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 27 maart 2015, 17:31 uur
dat is om het aantal gele kaarten wat te verhogen, dat is nu veel te laag met hem er bij heb je zo 8 bij...
Maar goed volgens mij zijn het voorlopig enkel geruchten
Maar goed volgens mij zijn het voorlopig enkel geruchten
0
geplaatst: 27 maart 2015, 18:08 uur
0
geplaatst: 27 maart 2015, 22:11 uur
Alleen als Clasie weggaat. Ik hoop persoonlijk op Gudelj of Ayoub als vervanger dan, maar vd Berg zal wel een stuk goedkoper zijn, van Geel kennende...
0
geplaatst: 27 maart 2015, 22:31 uur
Hugo "komt dat schot" Walker is overleden.
Wist niet dat hij al 81 was, echt een stem uit mijn jeugd. Vond hem altijd wel wat hebben.
Wist niet dat hij al 81 was, echt een stem uit mijn jeugd. Vond hem altijd wel wat hebben.
0
geplaatst: 27 maart 2015, 22:33 uur
Jemig... Toch een soort van icoon voor de Nederlandse voetbalverslaggeving
Keepertje keepertje wat doe je nou
Keepertje keepertje wat doe je nou
0
geplaatst: 28 maart 2015, 08:55 uur
Ik wist ook niet dat hij al 81 was.
Zeer herkenbaar stemgeluid en natuurlijk geweldige uitdrukkingen. Uit een tijd dat voetbal in Nederland nog wat voorstelde.....
RIP Hugo Walker.
Zeer herkenbaar stemgeluid en natuurlijk geweldige uitdrukkingen. Uit een tijd dat voetbal in Nederland nog wat voorstelde.....
RIP Hugo Walker.
0
geplaatst: 28 maart 2015, 10:00 uur
Inderdaad een van de meest markante voetbalverslaggevers die er geweest is. Denk dat bepaalde uitdrukkingen nog vele jaren terug zullen komen en wellicht al onderdeel uit zijn gaan maken van de voetbalverslaggeving inmiddels.
RIP Hugo Walker
RIP Hugo Walker
0
geplaatst: 28 maart 2015, 10:11 uur
Houd vooral die laatste gedacht vast. Is een heel goed uitgangspunt en het geldt ook voor Friezen die in Groningen wonen, trebremmit. Het zou zo maar kunnen dat ik je deze quote nog wel eens, te pas of te onpas, voor de voeten gooi
(Ik ben vrij selectief met het serieus nemen van dingen, zeker als het me goed uitkomt)Maar je moet wel verder lezen dan de kop

Er staat dat het er alle schijn van heeft en dat de transfer nog afhankelijk is van ontwikkelingen bij Feyenoord. Lijkt mij dus nog ver van in kannen en kruiken en ik denk dat Feyenoord wel iets voorzichtiger geworden is met het overnemen van spelers van Heerenveen na Bilal. Nou moet ik wel eerlijk zijn, dat ik vorig seizoen weinig enthousiast was over Van den Berg, maar hij dit jaar wel een erg goed seizoen draait en één van de dragende spelers is bij Heerenveen en hij ook ineens technisch mooie dingen laat zien. Of je dat dan ook bij Feyenoord kan, is maar de vraag natuurlijk, maar hij past beter bij Feyenoord dan bij Ajax of PSV. Hij brengt altijd wel inzet mee, maar niet altijd op de goede manier (pakt veel domme kaarten). Maar eerlijk gezegd denk ik dat Heerenveen wel een beetje zijn plafond is, als het gaat om belangrijk zijn in een team.
0
geplaatst: 28 maart 2015, 21:32 uur
Kan iemand mij zeggen, welke speler van het Nederlands Elftal bij welke club momenteel goed in vorm is? Iets waardoor de samenstelling van het elftal door dat nu de eerste helft doorworstelt logisch en rechtvaardig is te noemen?
Dit gaat het niet worden.
Guus laat z'n PSV hart maar weer eens spreken. Maar ik ben bang dat je met Wijnaldum en De Jong de oorlog niet gaat winnen.
Gelukkig is er in de tweede helft ruimte voor de kwakkelende PSV-er Narsingh. Die heeft z'n uitverkiezing voor het Nederlands Eltal ook echt verdiend met z'n wervelende spel dit seizoen.
Dit gaat het niet worden.
Guus laat z'n PSV hart maar weer eens spreken. Maar ik ben bang dat je met Wijnaldum en De Jong de oorlog niet gaat winnen.
Gelukkig is er in de tweede helft ruimte voor de kwakkelende PSV-er Narsingh. Die heeft z'n uitverkiezing voor het Nederlands Eltal ook echt verdiend met z'n wervelende spel dit seizoen.
0
geplaatst: 28 maart 2015, 22:04 uur
Niet alleen met die 2... met geen een oranje speler.
Het wk was verrassend, maar zwaar boven hun kunnen. Het Nederlands voetbal is zwak. We kunnen niet anders dan dit accepteren.
Na wk.2010 was ek drama, dus misschien beter dat ze er helemaal niet bij zijn.
Het wk was verrassend, maar zwaar boven hun kunnen. Het Nederlands voetbal is zwak. We kunnen niet anders dan dit accepteren.
Na wk.2010 was ek drama, dus misschien beter dat ze er helemaal niet bij zijn.
0
geplaatst: 28 maart 2015, 22:46 uur
Willems werd ook nog ingezet, daarmee was het PSV avondje wel compleet.
Verder in het geheel geen reden waarvoor hij zou moeten worden ingezet. Helemaal niet voorgekomen in de wedstrijd.
Het spel was niet om aan te zien, ongekend slordig.
Dit zijn echt de keuzes geweest van de bondscoach, daar kan niemand anders de schuld van worden gegeven.
Het wordt tijd dat Guus naar huus toe gaat.
Verder in het geheel geen reden waarvoor hij zou moeten worden ingezet. Helemaal niet voorgekomen in de wedstrijd.
Het spel was niet om aan te zien, ongekend slordig.
Dit zijn echt de keuzes geweest van de bondscoach, daar kan niemand anders de schuld van worden gegeven.
Het wordt tijd dat Guus naar huus toe gaat.
0
geplaatst: 28 maart 2015, 22:48 uur
Afellay 
Maar goed, zonder Robben stelt het niet zoveel voor. Zie ook het WK.
Hiddink had Clasie wel een kans moeten geven, dat was wel een fout en Afellay laten spelen is zijn grootste fout, en dan ook nog niet wisselen, wil Guus graag ontslagen worden?
Dat de rest ook abominabel speelde is natuurlijk ook wel zijn verantwoordelijkheid, maar de meesten kunnen ook niet veel beter.
Willems snap ik trouwens nog wel dat je die inbrengt, heeft wel een goede voorzet.

Maar goed, zonder Robben stelt het niet zoveel voor. Zie ook het WK.
Hiddink had Clasie wel een kans moeten geven, dat was wel een fout en Afellay laten spelen is zijn grootste fout, en dan ook nog niet wisselen, wil Guus graag ontslagen worden?
Dat de rest ook abominabel speelde is natuurlijk ook wel zijn verantwoordelijkheid, maar de meesten kunnen ook niet veel beter.
Willems snap ik trouwens nog wel dat je die inbrengt, heeft wel een goede voorzet.
0
geplaatst: 28 maart 2015, 22:58 uur
De keuze van willems is alleen al logisch omdat hij met depay speelt. Blind was gewoon dramatisch slecht.
Guus kan hier niks aan doen, er zijn een stuk of 9 spelers die moeten gaan nadenken over hun positie.
Guus kan hier niks aan doen, er zijn een stuk of 9 spelers die moeten gaan nadenken over hun positie.
0
geplaatst: 28 maart 2015, 23:24 uur
Wie zou er dan moeten komen? Op dit moment zijn er toch niet veel goede trainers beschikbaar, of wel?
0
geplaatst: 28 maart 2015, 23:45 uur
Beetje mosterd na de maaltijd, maar ze hadden Koeman natuurlijk de kans moeten geven.
0
geplaatst: 29 maart 2015, 00:36 uur
De Belgen met 5-0 gewonnen van Cyprus, maar het belangrijkst was dat het eindelijk nog eens met echt goed voetbal was.
Fellaini steekt in bloedvorm en verzilverde dat met 2 goals, waarvan de tweede erg mooi was (met z'n slechte voet). Hazard haalt eindelijk eens het niveau van bij Chelsea, maar MOTM was voor mij Radja Nainggolan - die belaalde echt het ritme van de ploeg en verzette ook nog eens bergen werk.
Fellaini steekt in bloedvorm en verzilverde dat met 2 goals, waarvan de tweede erg mooi was (met z'n slechte voet). Hazard haalt eindelijk eens het niveau van bij Chelsea, maar MOTM was voor mij Radja Nainggolan - die belaalde echt het ritme van de ploeg en verzette ook nog eens bergen werk.
0
geplaatst: 29 maart 2015, 07:06 uur
Er is geen visie in dit Oranje. Ik zie ook geen duidelijke tactiek. ( geen sterk punt van Hiddink)
Veel ballen die maar naar voren worden gejaagd en hopen op een kluts in de 16 meter.
Sneijder( die een ruime voldoende haalde) die de opbouw van achteruit regelde, omdat de verdediging dit simpelweg niet kan.
Aan Blind zag je duidelijk af dat hij geen linksback meer speelt. Had met Willems begonnen- had geen directe tegenstander en kan dus aanvallend iets extra's brengen. Blind had in de rol van de Jong voor meer opbouw kunnen zorgen.
Iets is niet logisch. Denk van v.Gaal wat je wil, maar die had het tactisch veel betet voor elkaar.
Dit Oranje is los zand.
Veel ballen die maar naar voren worden gejaagd en hopen op een kluts in de 16 meter.
Sneijder( die een ruime voldoende haalde) die de opbouw van achteruit regelde, omdat de verdediging dit simpelweg niet kan.
Aan Blind zag je duidelijk af dat hij geen linksback meer speelt. Had met Willems begonnen- had geen directe tegenstander en kan dus aanvallend iets extra's brengen. Blind had in de rol van de Jong voor meer opbouw kunnen zorgen.
Iets is niet logisch. Denk van v.Gaal wat je wil, maar die had het tactisch veel betet voor elkaar.
Dit Oranje is los zand.
0
geplaatst: 29 maart 2015, 09:17 uur
trebremmit schreef:
Wie zou er dan moeten komen? Op dit moment zijn er toch niet veel goede trainers beschikbaar, of wel?
Er moet een trainer komen die het Nederlands Elftal weer vanaf de grond gaat opbouwen. Met jonge gozers en wat routine die nog enkele jaren mee kan.
Je ziet wat er nu rondloopt: dat gaat internationaal geen potten breken. De Jong, Huntelaar, er zijn zo zes, zeven plekken die voor vervanging in aanmerking komen.
En dan geen spelers die bij hun club op de reservebank zitten, uit vorm zijn. Een plek in het Nederlands Elftal moet worden afgedwongen, het is geen vaststaand baantje van 9 tot 5.
Er is nooit nagedacht over de vraag: wat als Van Persie en/of Robben er niet is, wat dan? En de tijd dat beiden sowieso een keer gaan afhaken is niet ver meer.
Nu, tegen Spanje dinsdag, is Hiddink bereid plotseling veranderingen door te voeren, zei hij gisteravond. De spelers die zogezegd gisteravond geen kans hebben gekregen, mogen nu. Tegen een grootmacht als Spanje en dan straks bij verlies net doen alsof ze het niveau niet aan kunnen.
Ik zou me, als ik Clasie was, gewoon dinsdag bij Rutten melden voor de ochtendtraining in Rotterdam.
0
geplaatst: 29 maart 2015, 10:47 uur
Spanje komt wraak nemen op de 5-1 van afgelopen wk... dat wordt een drama
0
geplaatst: 29 maart 2015, 11:00 uur
Welke trainer zou dat dan moeten zijn Musician. En noem dan eens zes, zeven alternatieven op !
Als Robben er niet is dan valt er een gat van hier tot ginder. Robben is de enige top speler die Nederland heeft. Van Persie lijkt over the hill. Zeker als je afgaat op het laatste en huidige seizoen. Maar zeker nog bruikbaar voor het Nederlands elftal.
Wat lost het nou op als Clasie zijn koffers zou pakken??!!! Clasie had wel moeten spelen in plaats van de Jong.
De enige echte vreemde eend in de bijt is wat mij betreft Afellay. Geen idee waarom hij geselecteerd is.
Als Robben er niet is dan valt er een gat van hier tot ginder. Robben is de enige top speler die Nederland heeft. Van Persie lijkt over the hill. Zeker als je afgaat op het laatste en huidige seizoen. Maar zeker nog bruikbaar voor het Nederlands elftal.
Wat lost het nou op als Clasie zijn koffers zou pakken??!!! Clasie had wel moeten spelen in plaats van de Jong.
De enige echte vreemde eend in de bijt is wat mij betreft Afellay. Geen idee waarom hij geselecteerd is.
0
geplaatst: 29 maart 2015, 11:52 uur
Naast Affelay: Narsingh (volledig uit vorm) Depay (zeer magertjes) Huntelaar (gewoon slecht), Wijnaldum (hopeloos uit vorm) Blind (slecht) De Jong (ook dramatisch). Ik denk dat Cillessen, BMI, Sneijder en De Vrij net een zesje haalden.
Dit zijn overigens helemaal geen nieuwe feiten. Wie de betreffende spelers heeft gevolgd het huidige seizoen, weet dit ook. En wie dat ook moet weten, is Hiddink.
De spelers die we gisteravond hebben zien ploeteren zijn volledig zijn keuzes, trainen onder zijn leiding. Hij zet voor die spelersgroep de tactiek uit. Hij is volledig verantwoordelijk voor het vertoonde spel en de stand op de ranglijst voor de EK-kwalificatie.
Normaal valt het dramatische niveau van "de rest" niet zo op, als het Nederlands Elftal Robben heeft om de tegenstander eigenhandig te vloeren om met drie punten naar huis te gaan.
Maar nu blijkt de afgrijselijkheid van het elftal in al z'n facetten als twee belangrijke spelers ontbreken. En blijkt des te meer ook hoe slecht Hiddink z'n huiswerk doet en heeft gedaan. Een andere trainer is er echt wel te vinden. Rutten is net vrij.
Veel slechter dan met Hiddink kan het toch al niet meer worden. Was het laatste doelpunt in de laatste minuut niet gevallen, was hij al weg geweest en had er sowieso een andere oplossing gekomen.
Dit zijn overigens helemaal geen nieuwe feiten. Wie de betreffende spelers heeft gevolgd het huidige seizoen, weet dit ook. En wie dat ook moet weten, is Hiddink.
De spelers die we gisteravond hebben zien ploeteren zijn volledig zijn keuzes, trainen onder zijn leiding. Hij zet voor die spelersgroep de tactiek uit. Hij is volledig verantwoordelijk voor het vertoonde spel en de stand op de ranglijst voor de EK-kwalificatie.
Normaal valt het dramatische niveau van "de rest" niet zo op, als het Nederlands Elftal Robben heeft om de tegenstander eigenhandig te vloeren om met drie punten naar huis te gaan.
Maar nu blijkt de afgrijselijkheid van het elftal in al z'n facetten als twee belangrijke spelers ontbreken. En blijkt des te meer ook hoe slecht Hiddink z'n huiswerk doet en heeft gedaan. Een andere trainer is er echt wel te vinden. Rutten is net vrij.
Veel slechter dan met Hiddink kan het toch al niet meer worden. Was het laatste doelpunt in de laatste minuut niet gevallen, was hij al weg geweest en had er sowieso een andere oplossing gekomen.
0
geplaatst: 29 maart 2015, 12:41 uur
BMi en De Vrij waren ook dramatisch slecht, dat doelpunt van Turkije was vooral de schuld van die twee.
Verder zijn er natuurlijk weinig alternatieven qua spelers, en Rutten als trainer lijkt me een hele slechte keuze.
Ben ook wel benieuwd welke spelers musician graag zou zien spelen?
Verder zijn er natuurlijk weinig alternatieven qua spelers, en Rutten als trainer lijkt me een hele slechte keuze.
0
geplaatst: 29 maart 2015, 12:47 uur
Hoe kan Cilessen een zesje halen? Ik heb hem amper in actie gezien...
0
geplaatst: 29 maart 2015, 13:31 uur
Ik vind het oprecht jammer dat Oranje op de valreep scoorde. Bij een 0-1 nederlaag was de crisis compleet geweest en Hiddink waarschijnlijk opgestapt. Nu wordt het doormodderen. En als Nederland zo onaantrekkelijk blijft spelen, maakt het me geen bal uit of we het EK halen of niet.
0
geplaatst: 29 maart 2015, 14:23 uur
Ja, ik was ook ambivalent over dat doelpunt.
Er zal aan een nieuwe generatie moeten worden gedacht, wat ik al eerder schreef. En opbouwen vanaf de grond. Dat vergt enige tijd en we zullen ook wel eens een blauwtje lopen. Maar er loopt overal en nergens heel wat talent rond dat meer weet te brengen dan dat we gisteravond hebben gezien.
Wat is het alternatief, je wilt toch niet zeggen dat we hier mee door moeten aanmodderen? En wat is trouwens de toegevoegde waarde van Hiddink, wat kan hij aantoonbaar dat Rutten, Jans, Gert-Jan Verbeek niet zouden kunnen? Wat mij betreft vraagt de KNVB Robert Maaskant. Altijd goed in te zetten ten tijde van een crisis.
Hiddink is opgebrand, klaar er mee, niet meer van deze tijd, had nooit meer gevraagd mogen worden.
Ik zag BMI gisteravond overigens alleen maar redden, één keer voorkwam hij de 1-0. Ik zou niet weten wat hem is aan te wrijven bij dat doelpunt. Ik zag wel dat met enige regelmaat dat het middenveld de taken liet schieten waardoor er aanvallend dreiging uit kon gaan van Turkije.
trebremmit schreef:
BMi en De Vrij waren ook dramatisch slecht, dat doelpunt van Turkije was vooral de schuld van die twee.
Er zal aan een nieuwe generatie moeten worden gedacht, wat ik al eerder schreef. En opbouwen vanaf de grond. Dat vergt enige tijd en we zullen ook wel eens een blauwtje lopen. Maar er loopt overal en nergens heel wat talent rond dat meer weet te brengen dan dat we gisteravond hebben gezien.
Wat is het alternatief, je wilt toch niet zeggen dat we hier mee door moeten aanmodderen? En wat is trouwens de toegevoegde waarde van Hiddink, wat kan hij aantoonbaar dat Rutten, Jans, Gert-Jan Verbeek niet zouden kunnen? Wat mij betreft vraagt de KNVB Robert Maaskant. Altijd goed in te zetten ten tijde van een crisis.
Hiddink is opgebrand, klaar er mee, niet meer van deze tijd, had nooit meer gevraagd mogen worden.
Ik zag BMI gisteravond overigens alleen maar redden, één keer voorkwam hij de 1-0. Ik zou niet weten wat hem is aan te wrijven bij dat doelpunt. Ik zag wel dat met enige regelmaat dat het middenveld de taken liet schieten waardoor er aanvallend dreiging uit kon gaan van Turkije.
0
geplaatst: 29 maart 2015, 14:29 uur
BMI deed niks anders dan lucht dekken bij dat doelpunt en buiten dat iedere keer mensen laten lopen, maar goed dat deed De Vrij ook. De Turken lieten BMI ook steeds vrij als er opgebouwd werd, omdat hij dat niet kan.
Verder loopt er helemaal geen talent rond wat op dit moment beter is, of jij moet meer weten dan ik?
Verbeek, Rutten, Maaskant en Jans zijn niet beschikbaar op dit moment, dus die vlieger gaat niet op. Zou trouwens wel hilarisch zijn, Maaskant trainer van Oranje.
Verder ben ik nog steeds benieuwd welke spelers er wel zouden moeten spelen, want je noemt nog steeds geen namen?
Ik zou Hiddink gewoon laten zitten deze kwalificatie, als je hem wegstuurt krijg je Blind.
Verder loopt er helemaal geen talent rond wat op dit moment beter is, of jij moet meer weten dan ik?
Verbeek, Rutten, Maaskant en Jans zijn niet beschikbaar op dit moment, dus die vlieger gaat niet op. Zou trouwens wel hilarisch zijn, Maaskant trainer van Oranje.

Verder ben ik nog steeds benieuwd welke spelers er wel zouden moeten spelen, want je noemt nog steeds geen namen?
Ik zou Hiddink gewoon laten zitten deze kwalificatie, als je hem wegstuurt krijg je Blind.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.