MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Ik wil daar helemaal niet flauw over doen over die namen, maar ik denk dat het Nederlands Elftal onder 23 al beter zou hebben gepresteerd dan wat we gisteravond hebben gezien.

Het punt is, dat we met een beetje pech het hele EK niet gaan halen en Hiddink is niet degene die in staat is om jong bloed te genereren en een beter speltype.

Zelfs als zouden we op basis van een lucky derde plaats naar het EK gaan, dan heeft het elftal wat er gisteravond liep daar helemaal niks te zoeken.
Je zult moeten opbouwen voor de toekomst en met veel van deze spelers kom je nergens meer.

Je wilt toch niet beweren dat je alle vertrouwen hebt in Hiddink en dat je gisteravond van het Nederlands elftal dat je zag van opwinding geen tijd vond om bier te halen of om naar de wc te gaan?

Het is gewoon brandhout, ik zou niet van elftal willen ruilen, als ik een club in het linkerrijtje van de eredivisie zou zijn.

Een probleem is opgelost als we dat EK niet halen: Het boycotten van Rusland... NL heeft er toch geen reet te zoeken inderdaad... het is beter als ze falen...

Helaas wordt er nu blootgelegd wat er al jaren aan zat te komen, het NL voetbal zit in een neerwaarste spiraal. Dat goede WK was meer op basis van team spirit dan op kwaliteit.

Guus was wel realistisch: NL hoort absoluut niet bij de top... ook niet in 2014 toen ze 3e werden op het WK.

Nou ja, de bijna oudste speler was gister de beste, en met Robben erbij is het nog steeds de generatie 30 plus waar het van moet komen. Daaronder zit gewoon een mindere generatie, tussen de leeftijd 25 en 30 zit helemaal niks, en daar weer onder is het een gebrek aan ervaring en talent. Waarom je nog jongere spelers wil selecteren is me een raadsel, ik zie daar ook niemand bij die aantoonbaar beter is dan wat er nu geselecteerd is.

En ik hoop nog steeds dat we het EK halen, ook omdat het niet in Rusland is maar in Frankrijk.
Snap ook niet dat mensen graag hadden willen verliezen gister, kom op zeg, ik hoop altijd dat ze winnen, hoe slecht het ook is.

Het was niet best gisteren, maar mij verbaasde het niet echt.

Zonder overdrijving durf ik wel te stellen dat tav de WK 2014 de verwachtingen niet erg hoog waren - voldoende lieden dachten dat we er de eerste ronde uit zouden vliegen, met name de verdediging was het probleem.

De voetbalvader des vaderlands, Lodewijk de Grote, kwam toen met het ingenieuze plan om de verdediging van een extra hangslot te voorzien, in de vorm van een vijfde man. Die tactiek pakte erg goed uit en Oranje eindigde - ook na een aantal spannende en stressvolle wedstrijden - als derde; een kritische noot: nergens was dat team in staat om een ander team helemaal de wil op te leggen en het vertoonde spel was niet groots, uitgezonderd wellicht de bijzondere wedstrijd tegen Spanje.
Oranje was veeleer een counterploeg.

Het team gisteren: de keeper was dezelfde, 3/4 van de verdediging stond vorig jaar ook in het veld, 2/3 van het middenveld, alleen de voorhoede was helemaal nieuw. En juist die voorhoede zorgde vorig jaar veelal voor de successen.

De prestatie vorig jaar was er een van formaat. Zonder het illustere duo - al werd RVP ttv het tournooi in Zuid-Afrika ook regelmatig verguisd - is Oranje een tamelijk modaal team, waarvan menig talent de ontwikkeling naar vent nog moet doormaken.

Ook de verdediging heeft - in de samenstelling van gisteren - pas enkele jaren internationale ervaring in het cv staan. Met Vlaar had de verdediging er heel anders voorgestaan en met de terugkeer van Strootman was het middenveld ook betrouwbaarder en balvaster geweest.

Alle kritikasters van Hiddink moeten het interview lezen in het NRC van dit weekend met een van zijn naaste medewerkers uit het verleden. Imo heeft Hiddink de spelers volwassener ingeschat dan ze eigenlijk waren. Verschillende talenten blijven steken in hun ontwikkeling en ontplooiing en lijken ze zich meer te richten op aandacht in social media dan op hun eigen presteren.

Chungking schreef:
De Belgen met 5-0 gewonnen van Cyprus, maar het belangrijkst was dat het eindelijk nog eens met echt goed voetbal was.

Fellaini steekt in bloedvorm en verzilverde dat met 2 goals, waarvan de tweede erg mooi was (met z'n slechte voet). Hazard haalt eindelijk eens het niveau van bij Chelsea, maar MOTM was voor mij Radja Nainggolan - die belaalde echt het ritme van de ploeg en verzette ook nog eens bergen werk.

Naingolan in vorm is altijd basis.
Het blijft Wilmots zijn grootste blunder dat ie niet mee mocht naar Brazilië.

Dat Hazard bij de rode duivels, buiten zogezegd gisteren, nooit zijn chelseaniveau haalt blijft een irritant fabeltje dat te vaak herhaald wordt. Een WK zonder hem zou volledig anders geweest zijn. Alle criticasters zouden dan eindelijk eens zien hoeveel werk ie verzet en hoeveel verdedigend volk hij rond hem heeft en, belangrijker nog, hoe hij ze uitspeelt en ruimte creëert . Maar iets dat door 1 iemand voorgekauwd word en dan door duizenden nietdenkenden herhaald word is al vlug de waarheid zeker

Dikke duim ook voor Witsel, 1 van de weinige die erin slaagt een goede 1-2 op te zetten met Hazard, en zijn verdedigende taken nog steeds met verve uitvoert. Ook leuk om te zien dat ie eindelijk naar voren mag trekken.

Fellaini is weer de oude, een harde werker met nog steeds de mooiste borstcontrole in de hele voetbalwereld. Echt genieten hoe die een bal doodlegt
Ben wel blij dat ie eindelijk dat agressieve uit zijn spel heeft gekregen, het zal altijd een voetballer zijn die fysiek op de grens speelt maar er zijn momenten geweest, ellebogen en kopstoten, dat ie er zwaar over ging.

Mjuman schreef:
Alle kritikasters van Hiddink moeten het interview lezen in het NRC van dit weekend met een van zijn naaste medewerkers uit het verleden. Imo heeft Hiddink de spelers volwassener ingeschat dan ze eigenlijk waren. Verschillende talenten blijven steken in hun ontwikkeling en ontplooiing en lijken ze zich meer te richten op aandacht in social media dan op hun eigen presteren.

Twee waarheden als koeien. Een inschattingsfout dus van Hiddink en vervolgens niet de handen uit de mouwen willen steken toen het fout ging om daar met volle kracht tegenaan te gaan.

Hij heeft alleen dus maar willen pappen en nathouden en niet willen investeren in de toekomst. Ik vind hem dat ernstig aan te rekenen. Ik zal dat interview in de NRC even lezen, die heb ik gewoon liggen.

Verder stoor ik mij ook enorm aan de aandacht die spelers geven aan social media, wat te denken gisteren van zo'n bal onder het shirt en een duim in de mond van Sneijder.

Getalenteerde spelers kunnen ook in het voetbal op al zeer jonge leeftijd aan de slag, het hangt af van de mate van talent uiteraard.
Wat mij in dat kader ook verbaast is de volstrekte afwezigheid van natuurlijk talent dat eerder altijd kwam bovendrijven. Na Robben lijkt het eigenlijk "opgedroogd".

Het is daarom ook buitengewoon betreurenswaardig, dat de KNVB te weinig aandacht lijkt te hebben voor het juist, goed en snel begeleiden van wat er nog is aan jong talent naar het A-elftal. Clubs moeten in barre armoede jeugdopleidingen op volle kracht laten draaien om jaarlijks jong talent naar eerste elftallen te dirigeren.

Eerste elftallen die jaar in jaar uit worden leeggeroofd door concurrenten uit het buitenland. Zo actief als die clubs dan nog zijn, zo passief is de KNVB voor het Nederlands Elftal. Ja, dan zul je een trainer moeten contracteren die daar dan wel mee aan de slag gaat.
Dat is alleen niet Hiddink, met het slechtste moyenne ooit voor het Nederlands Elftal behaald op zak.

Ernie schreef:

Dat Hazard bij de rode duivels, buiten zogezegd gisteren, nooit zijn chelseaniveau haalt blijft een irritant fabeltje dat te vaak herhaald wordt. Een WK zonder hem zou volledig anders geweest zijn. Alle criticasters zouden dan eindelijk eens zien hoeveel werk ie verzet en hoeveel verdedigend volk hij rond hem heeft en, belangrijker nog, hoe hij ze uitspeelt en ruimte creëert . Maar iets dat door 1 iemand voorgekauwd word en dan door duizenden nietdenkenden herhaald word is al vlug de waarheid zeker

Statistieken zijn nochtans duidelijk. Bij Chelsea scoort hij ongeveer 1 match op 3, bij de duivels is dat ongeveer 1 match op 10. Maar dat lag mi ook wel aan het systeem en verder speelt hij idd de laatste paar jaar doorgaans altijd wel goed. Aleen mocht hij wat beslissender zijn en wordt er mss te veel van hem verwacht.

Maar Hazard is dit seizoen als speler ook gewoon nogmaals gegroeid. Vorig seizoen bij Chelsea was hij met periodes extreem goed maar kende hij ook een paar mindere periodes (bv.op het eind van het seizoen, maar dat gold ook voor de rest van de ploeg). Dit seizoen is speelt hij al vanaf de start tot en met nu op hetzelfde hoge niveau. Meer nog, de laatste paar weken draait het niet meer zo goed bij Chelsea (Oscar, Willian, Fabregas en nog wat anderen niet meer in vorm) en is het steeds maar weer Eden die beslissend is. Ook goed nieuws voor de nationale ploeg duidelijk.

Clasie haakt af bij Oranje

Zo, Clasie gaat zich eens rustig voorbereiden op de wedstrijd tegen AZ, aanstaande zondag.
Gelijk heeft hij, alles heeft meer prioriteit dan dienen onder Hiddink, zeker als het voor Feyenoord gaat om de derde plek in de eredivisie.

Van Van Hanegem tot Cruyff: iedereen is het er wel over eens dat we dit weekend de risee van Europa zijn geweest, met dank aan Hiddink. Maar laat de KNVB vooral niets ondernemen om het tij te keren!

http://www.soccernews.nl/uploads/jordy-clasie(feyenoord)(11-08-2014).jpg

trebremmit schreef:
.

En ik hoop nog steeds dat we het EK halen, ook omdat het niet in Rusland is maar in Frankrijk.

Oh ja... Rusland is wat later

Gister is trouwens de Moto GP weer begonnen. En mijn grote held Rossi heeft weer eens gewonnen, wat een finale was het!

Ook erg knap van Verstappen in de Formule 1 trouwens, ik zou er bijna weer Formule 1 van gaan kijken.

Ja, alles is weer de schuld van Hiddink. Dat bijna de gehele selectie pure middelmaat is wanneer Robben en van Persie er niet bij zijn (ook al was laatstgenoemde niet in zijn beste doen) is ook zijn schuld.

Ook het afhaken van Clasie door een knieblessure is de schuld van Hiddink. Hij had gewoon moeten spelen, was die knie vast soepel gebleven

Het schijnt zelfs dat "PSV-lover" Hiddink Van Bommel en Van the Man heeft gepolst mbt een invalbeurt komende dinsdag

Ruud schijnt te hebben gezegd: "ik zit wel goed op die bank" en "op de bank ben ik in ieder geval verzekerd van een bonus".

Voordat dat misverstanden over ontstaan: Robben en Van Persie (gedeeltelijk) waren voorgaande wedstrijden in de voorbereiding op het EK gewoon aanwezig. Ook slechte wedstrijden, behalve dan een opleving tegen Letland.

Blijkbaar weet Van Gaal de mannen beduidend beter te motiveren dan Hiddink. De laatste heeft echt alle innovatie volledig over boord gekeeperd. Wil geen rekening houden met verjonging, oog voor nieuw talent, eventueel ouderen die afvallen.

Je valt niet binnen een jaar terug van wereldtop naar ontwikkelingsland. Niet alle wedstrijden op het WK waren denderend (dat gold overigens voor alle landen). Maar de instelling die de spelers aan de dag wisten te leggen sprak boekdelen en leidde in ieder geval tot resultaatvoetbal.

Hoewel ik een hekel heb aan Van Gaal, zal ik hem in ieder geval nageven dat hij een "straatvechtersmentaliteit" (geldt de laatste maanden ook voor Manch. U.) weet mee te geven aan zijn spelers die niet alleen succesvol is maar die Hiddink aan de andere kant volledig ontbeert.

Guus "Ik krijg dit elftal weer aan de praat, maar hoe weet ik nog niet" Hiddink.

Guus heeft het niet meer mijn waarde MJ. Met de huidige Oranje selectie minus Robben en Van Persie mag je uiteraard nog steeds nooit derde staan in deze kwalificatiepoule. Tsjechië en ijsland, kom op zeg... Guus zet de poppetjes op de verkeerde plek of zet poppetjes erin die er helemaal niet horen te staan. Daar mag hij op worden afgerekend op het moment dat de resultaten uitblijven.

Hiddink gaf terecht aan dat dit Nederland niet bij de top van Europa behoort. En dat is ook gewoon een feit. De competitie zegt genoeg en maar een handjevol spelers breken ook daadwerkelijk door buiten Nederland.
Het punt is alleen dat ondanks deze grauwe middelmaat v. Gaal met tactisch vernuft de ploeg wel aan het voetballen kreeg tijdens het wk.
v. Gaal briliant ? Ja, als je tot zo'n prestatie komt is dat briliant.
Hiddink heeft een geweldige cv, en de man heeft zijn sporen meer dan verdiend, maar hij is geen sterk tacticus. Terecht kreeg hij wederom kritiek op de beginopstelling.
de Jong die de opbouw moet verzorgen- hoe verzin je het. de Jong is een breker, geen bouwer. Clasie of Blind had logisch geweest en gezien zijn vorm had Clasie er moeten staan.
En waarom als Turkije 4-4-2 speelt, niet Willems gelijk op de linksback ??
Het zijn zomaar wat punten waar je vraagtekens bij kunt zetten.
Maar eens te meer bleek dat zonder Robben dit Oranje gezichtsloos en mat is.
Hopen op een toevalligheidje en wat geluk.... krampachtig en risicoloos.
Dat geluk kregen ze nipt. Maar hoe lang nog ?

Als er in deze selectie echt spelers rondlopen die een trainer nodig hebben om gemotiveerd te raken voor een wedstrijd waarin je strijdt voor plaatsing van het EK, na het WK het hoogst mogelijke podium m.b.t. interlandvoetbal, dan verdien je het sowieso niet om je te plaatsen. Ik weiger dan ook om de schuld puur bij Hiddink neer te leggen, ook al is hij uiteindelijk verantwoordelijk. Spelers zouden eens wat vaker op hun verantwoordelijkheid gewezen moeten worden. Het is ook niet Hiddink's schuld dat deze generatie, op wat uitzonderingen na, gewoon matig is, zeker voor NL-begrippen. Ik hou het voorlopig op een gebrek aan kwaliteit en een gebrek aan scherpte van de volledige selectie plus technische staf. En wellicht een beetje pech. Ik vind de aanstelling van Hiddink's assistenten overigens een veel grotere fout dan het aanstellen van Hiddink zelf.

Welnee, zo slecht zijn die spelers nou ook weer niet. Blind speelt bij Manchester United en krijgt daar lovende kritieken, De Vrij doet het ook goed in Rome en Van der Wiel speelt regelmatig bij PSG. Het zijn geen wereldtoppers, maar wel spelers die veel beter kunnen dan ze zaterdag lieten zien.

Hiddink had gewoon in moeten grijpen en een verbindingsspeler als Clasie of Blind in de as moeten opstellen ipv Nigel "tikkie breed" De Jong. Depay speelt ook al maanden minder (misschien een te lang seizoen) en Afellay speelt uberhaupt nooit rechtsbuiten, dus de vleugels zou ik ook anders hebben ingevuld. En waarom geen Klaassen in plaats van Wijnaldum ingebracht halverwege? Een speler met meer diepgang en loopvermogen zou ook niet gek zijn geweest.

MJ_DA_MAN schreef:
Als er in deze selectie echt spelers rondlopen die een trainer nodig hebben om gemotiveerd te raken voor een wedstrijd waarin je strijdt voor plaatsing van het EK, na het WK het hoogst mogelijke podium m.b.t. interlandvoetbal, dan verdien je het sowieso niet om je te plaatsen. Ik weiger dan ook om de schuld puur bij Hiddink neer te leggen, ook al is hij uiteindelijk verantwoordelijk. Spelers zouden eens wat vaker op hun verantwoordelijkheid gewezen moeten worden. Het is ook niet Hiddink's schuld dat deze generatie, op wat uitzonderingen na, gewoon matig is, zeker voor NL-begrippen. Ik hou het voorlopig op een gebrek aan kwaliteit en een gebrek aan scherpte van de volledige selectie plus technische staf. En wellicht een beetje pech. Ik vind de aanstelling van hiddink's assistenten overigens een veel grotere fout dan het aanstellen van Hiddink zelf.

Dus als Van Gaal spelers wel aan het voetballen krijgt en Hiddink niet, ligt het aan de spelers. De spelers zijn er dus voor de trainer, niet andersom. Heel voor de hand liggend.

Het selecteren van Affelay en De Jong, het zijn toch echt beslissingen van Hiddink.
Hij heeft de hele week en dan maanden achter elkaar alle ruimte te kijken en te oordelen over spelers. Als het niet goed gaat, en het gaat na de overname na het WK al niet goed, is er alle ruimte om in te grijpen en uit een ander vaatje te tappen.

Maar Hiddink doet gewoon helemaal niks.
Hij roept dezelfde spelers op als voorheen en denkt dan dat het vanzelf wel weer goed komt.

En dan uitspreken dat Nederland geen topteam heeft (ook lekker motiverend). Nee, Nederland hád aantoonbaar een topteam, totdat Hiddink zich er mee ging bemoeien. Dat is de volgorde van zaken.

En dan kun je beginnen over de assistenten, maar Hiddink wilde dat Blind en Van Nistelrooy aan zijn zijde stonden toen hij zijn contract tekende.

Van der Wiel speelt al het hele seizoen slecht. Kan ook op zoek naar een andere club, want Alves gaat waarschijnlijk naar PSG.

panjoe (moderator)
We moeten accepteren dat ons team geen wereldtop is, en de 2e en 3e plaats op de WK's toch voornamelijk dankzij resultaatgericht afbraakvoetbal (en een wedstrijd tegen Spanje waarbij alles op zijn plaats viel) zijn behaald. Niks mis mee overigens, maar als je een kwalitatief mindere selectie hebt is dat wel de succesformule. Niet voor niets zijn ook veel clubprijzen de laatste tijd zo behaald - zie de prestaties van Mourinho, discipel van Van Gaal.

Hiddink past gewoon niet goed in dat plaatje, speelt niet het soort voetbal waarmee we nog zo'n uitschieter kunnen beleven. Dus inderdaad; het lijkt me sterk dat Hiddink graat presteren, mochten we het EK halen.

Tuurlijk kun je de spelers veel aan rekenen.
Een coach heeft niet of nauwelijks invloed op wat er tijdens de wedstrijd gebeurt- afgezien van wisselen.
Er zullen spelers moeten zijn die in het veld coachen. Dat zou de enige logische verklaring moeten zijn dat de Jong speelde. Maar dat is nog geen Jan Wouters of van mijn part Neeskens, die het spelletje konden lezen naast het gebruikelijke mannetjesputters werk.

Volgens mij wordt er ook te weinig gepraat en gecoacht in het veld. De meesten hebben de handen vol aan zichzelf.
Zorgelijke ontwikkeling, dat je gewoon te weinig spelers hebt rondlopen die de kar moeten trekken.
Sneyder werkt hard en is in staat om listige passes te verzenden, maar Wes heeft zichtbaar moeite met de omschakeling.
Die man moet niet verdedigen, of van achteruit opbouwen( wat ook gebeurde) hem moet je optimaal benutten om en rond de 16.

Niet met je eens Hans aangaande een topteam.
De statistieken wijzen dat misschien aan, maar je hebt het wk toch gezien ?
Het zag er vaak niet uit, maar v. Gaal heeft het tactisch gewoon heel goed gedaan- die wist namelijk ook donders goed dat ie met zijn selectie niet een heel talentvolle groep bijeen had. Dat is gewoon een feit.
Het team heeft de opdracht goed begrepen en verder hebben Robben en v. Persie zo'n beetje de boel beslist.

Het is te hopen dat deze spelers zich niet te groot wanen om voorelkaar te knokken. Iets wat ook gebeurde na het EK van 1988. Waterdragers die zich opeens sterren waande. Als dat zo is ( ik doe maar een gokje hoor) dan kun je het natuurlijk vergeten.

Veel alternatieven zijn er ook gewoon niet. Je kunt wel voetballers gaan oproepen die drie, vier of vijf wedstrijden voor een interland goed gespeeld hebben. Een suggestie die hier eerder gedaan is. En ze dan gaan oproepen voor het Nederlands elftal. Maar in de tijd dat van Basten bondscoach was bleek dat voor geen meter te werken.

musician schreef:
(quote)
Dus als Van Gaal spelers wel aan het voetballen krijgt en Hiddink niet, ligt het aan de spelers. De spelers zijn er dus voor de trainer, niet andersom. Heel voor de hand liggend.
Wat van Gaal heeft gepresteerd is buitengewoon en bijna zeldzaam. Dat had geen enkele andere Nederlandse trainer gekund denk ik. Toch is het vrijwel dezelfde groep spelers als op het WK en je gaat mij niet vertellen dat je opeens helemaal niet meer met elkaar kan voetballen alleen omdat er iemand anders voor de groep staat? Ik zeg ook niet dat Hiddink niks te verwijten valt, integendeel, maar men moet ook niet doen alsof Hiddink een of andere chaotische herrieschopper is. Ondanks dat hij al een tijd uitgeblust is neem ik niet aan dat spelers een hekel aan hem hebben en minder gaan voetballen daardoor.
Het selecteren van Affelay en De Jong, het zijn toch echt beslissingen van Hiddink.
Hij heeft de hele week en dan maanden achter elkaar alle ruimte te kijken en te oordelen over spelers. Als het niet goed gaat, en het gaat na de overname na het WK al niet goed, is er alle ruimte om in te grijpen en uit een ander vaatje te tappen.
Dat Affelay is opgeroepen is natuurlijk niet terecht, maar zegt ook veel over de overige middenvelders. En wat is er mis met het oproepen van de Jong? Speelde erg goed op het WK en een van de weinige ervaren rotten die we nodig hebben. Ik zie Hiddink verder ook geen gekke dingen doen qua opstellingen. Hooguit dingen waarin je kan verschillen qua mening, wat normaal is. Dat was bij van Gaal ook. Ik denk dat je gewoon gepikeerd bent dat Clasie niet heeft gespeeld. Nog steeds liever de Jong dan Clasie. Als laatstgenoemde bij een grotere club speelt volgend seizoen zien we wel verder en ik verwacht ook dat ie wel een potentiële basisspeler kan worden in de toekomst.
Maar Hiddink doet gewoon helemaal niks.
Hij roept dezelfde spelers op als voorheen en denkt dan dat het vanzelf wel weer goed komt.
Buiten de twee (redelijk twijfelachtige) namen die je net opnoemde, wie moet hij dan wel oproepen? En wat kan ie doen om het in zo'n korte tijd drastisch te veranderen?
En dan uitspreken dat Nederland geen topteam heeft (ook lekker motiverend). Nee, Nederland hád aantoonbaar een topteam, totdat Hiddink zich er mee ging bemoeien. Dat is de volgorde van zaken.
Ook hier weer: ik weiger dat puur op Hiddink af te schuiven. Je gaat me toch niet vertellen dat de aanstelling van een nieuwe trainer, in dit geval een die de rust zelve is (té rustig achteraf, dat wel, maar geen herrieschopper), opeens leidt tot een totale instorting van een elftal? Als je een echte persoonlijkheid bent boeit het niet wie de trainer is. Echter bestaat dit Nederlands Elftal voor een groot deel uit jongetjes, slapjanussen en simpelweg gemiddelde voetballers zonder persoonlijkheid. Daar kan Hiddink ook niks aan doen. Het is uiteindelijk allemaal een beetje van dit en dat, maar lekker makkelijk naar de trainer wijzen is enorm primitief en echt des MuMe's de laatste tijd.
En dan kun je beginnen over de assistenten, maar Hiddink wilde dat Blind en Van Nistelrooy aan zijn zijde stonden toen hij zijn contract tekende.
Alsnog een fout van de KNVB. Alsof Hiddink het niet zou doen als deze twee geen assistenten konden worden. Net zo belachelijk als het alvast aanstellen van Blind na het EK van volgend jaar overigens. Lachwekkend.

Ja dat laatste sowieso, misschien wel de grootste blunder van de laatste tig jaar. De kans is aannemelijk dat Nederland zich niet plaatst. Dan zou Blind het dus moeten overnemen? Dat kan natuurlijk echt niet.

FRIPI
Ben het eens met MJ zijn kritiek.

Veel Hollandse spelers zijn arrogant, lui en hebben een eigen wil. Het is typisch voetbal dat wijst naar de trainer.

Hiddink is jaren succesvol geweest als trainer zowel hier als in het buitenland. Soms is er geen klik en dat is vaak de fout van de spelers maar die zeggen dan dat de trainer niet voldoet. Kijk naar Kuyt die gestopt is. Typisch een werkpaard en zag al lang de bui hangen. Sneijder doet ook nog wel zijn best en Robben ook. Kijk naar de rest. Voornamelijk sier paarden

vigil schreef:
Ja dat laatste sowieso, misschien wel de grootste blunder van de laatste tig jaar. De kans is aannemelijk dat Nederland zich niet plaatst. Dan zou Blind het dus moeten overnemen? Dat kan natuurlijk echt niet.

Dat kun je de KNVB dan weer aan rekenen. Er zitten daar mensen die nauwelijks verstand van het spelletje hebben. Ook weer zoiets- stel iemand aan die dat wel heeft. Een soort technisch adviseur met trainings/ voetbal ervaring. Cootje A heeft weer tijd over.

FRIPI schreef:
Hiddink is jaren succesvol geweest als trainer zowel hier als in het buitenland.

Geweest ja, die jaren liggen alweer even achterons. In 2009 heeft hij nog even Chelsea draaiende gehouden, maar daarna was het wel op hoor.

herman schreef:
(quote)

Geweest ja, die jaren liggen alweer even achterons. In 2009 heeft hij nog even Chelsea draaiende gehouden, maar daarna was het wel op hoor.

Hij deed het daarna wel aardig bij Anzhi toch, keer derde geworden en de bekerfinale gehaald.

trebremmit schreef:
(quote)

Hij deed het daarna wel aardig bij Anzhi toch, keer derde geworden en de bekerfinale gehaald.

Overeind gehouden door een paar sterspelers zoals Eto'o. Als er toen geen suikeroom had gezeten daar was hij nooit in de buurt gekomen van Europees voetbal.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:35 uur

geplaatst: vandaag om 05:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.