Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 30 maart 2015, 17:08 uur
Gretz schreef:
Overeind gehouden door een paar sterspelers zoals Eto'o. Als er toen geen suikeroom had gezeten daar was hij nooit in de buurt gekomen van Europees voetbal.
(quote)
Overeind gehouden door een paar sterspelers zoals Eto'o. Als er toen geen suikeroom had gezeten daar was hij nooit in de buurt gekomen van Europees voetbal.
Dat geldt voor de meeste trainers, of denk je dat Van Gaal het zonder Robben erg goed zou hebben gedaan op het WK of bij Bayern?
Elke trainer is afhankelijk van zijn materiaal.
0
geplaatst: 30 maart 2015, 17:15 uur
herman schreef:
Geweest ja, die jaren liggen alweer even achterons. In 2009 heeft hij nog even Chelsea draaiende gehouden, maar daarna was het wel op hoor.
(quote)
Geweest ja, die jaren liggen alweer even achterons. In 2009 heeft hij nog even Chelsea draaiende gehouden, maar daarna was het wel op hoor.
Nou nou nou, hij heeft nog prachtige projecten opgezet. De Russische jeugd opleiding (samen met Joop Alberda) op de kaart gezet. Die de mannen effe vanuit Amsterdam gingen regelen. Verder mooie ziekenhuizen, bushaltes en telefooncellen laten bouwen in de (blijkbaar) niet te pruimen stad Machatsjkale de thuisbasis van Anzi. Nederland uit het EK geknikkerd. De Turken geleerd hoe niet te verliezen van het Nederlands elftal onder leiding van Guus. En ook nog eens zakken en zakken geld kunnen binnengraaien. Maar dat is uiteraard van een stuk minder belang.
Dus dat "geweest" is pas begonnen toen hij bij het Nederlands elftal aan de slag ging.

0
geplaatst: 30 maart 2015, 17:22 uur
trebremmit schreef:
Dat geldt voor de meeste trainers, of denk je dat Van Gaal het zonder Robben erg goed zou hebben gedaan op het WK of bij Bayern?
(quote)
Punt is wel dat hij met Zuid-Korea, PSV, Australië en Rusland ruim boven verwachting presteerde. Bij Chelsea zat hij te kort om er iets zinnigs over te zeggen. Daarna bij Turkije was het toch al een heel stuk minder indrukwekkend.
0
geplaatst: 30 maart 2015, 17:37 uur
Bij PSV had hij ook het materiaal. Zuid-Korea en Australie; Guus had de gave om teams/ spelers boven zichzelf uit te laten groeien. Wat dat aangaat, hij was een kei in het people managment. Zelfvertrouwen kweken en van een team een geheel maken. Van de beperkingen een sterk punt maken eigenlijk.
Dat was zijn grote kracht. Ook zijn sympatieke rustige uitstraling zal hem zeker hebben geholpen.
Guus heeft nu te maken met verwende jochies die hij af en toe eens ziet- wellicht de touwtjes laat vieren en vertrouwd op voor hem bekende gezichten. Lastig.
Hier moet een trainer met autoriteit aan te pas komen. Deze jongens moet je echt met een boodschap het veld in sturen en discipline eisen.
Ik zie dat te weinig terug tot nu toe.
Dat was zijn grote kracht. Ook zijn sympatieke rustige uitstraling zal hem zeker hebben geholpen.
Guus heeft nu te maken met verwende jochies die hij af en toe eens ziet- wellicht de touwtjes laat vieren en vertrouwd op voor hem bekende gezichten. Lastig.
Hier moet een trainer met autoriteit aan te pas komen. Deze jongens moet je echt met een boodschap het veld in sturen en discipline eisen.
Ik zie dat te weinig terug tot nu toe.
0
FRIPI
geplaatst: 30 maart 2015, 17:46 uur
herman schreef:
(quote)
Wie heeft het beter gedaan dan hem als trainer over het algemeen. Ik denk niet veel.
Nu ben ik zelf voor Italië en altijd geweest dus Nederland boeit mij niet echt maar vind het lullig hoe trainers aan de kant worden gezet terwijl het probleem op het veld loopt.
0
geplaatst: 30 maart 2015, 17:54 uur
FRIPI schreef:
Wie heeft het beter gedaan dan hem als trainer over het algemeen. Ik denk niet veel.
Nu ben ik zelf voor Italië en altijd geweest dus Nederland boeit mij niet echt maar vind het lullig hoe trainers aan de kant worden gezet terwijl het probleem op het veld loopt.
(quote)
Hij maakt niet echt een scherpe indruk meer, dat is het. Natuurlijk was het een geweldige trainer met Zuid-Korea, PSV, Australië, etc. Maar hij weet zijn elftallen niet meer zo te motiveren als destijds.
0
geplaatst: 30 maart 2015, 17:56 uur
iggy schreef:
Nou nou nou, hij heeft nog prachtige projecten opgezet. De Russische jeugd opleiding (samen met Joop Alberda) op de kaart gezet. Die de mannen effe vanuit Amsterdam gingen regelen. Verder mooie ziekenhuizen, bushaltes en telefooncellen laten bouwen in de (blijkbaar) niet te pruimen stad Machatsjkale de thuisbasis van Anzi. Nederland uit het EK geknikkerd. De Turken geleerd hoe niet te verliezen van het Nederlands elftal onder leiding van Guus. En ook nog eens zakken en zakken geld kunnen binnengraaien. Maar dat is uiteraard van een stuk minder belang.
Dus dat "geweest" is pas begonnen toen hij bij het Nederlands elftal aan de slag ging.
(quote)
Nederland uit het EK geknikkerd om vervolgens zelf kansloos eruit te vliegen. Je kan niet een carriere ophangen aan 1 wedstrijd waar meer factoren een rol speelden. Bovendien is dat en het opzetten van die jeugdopleiding inmiddels ook alweer 7 jaar geleden.
0
geplaatst: 30 maart 2015, 17:58 uur
FRIPI schreef:
Dick Advocaat heeft tenminste nog een Europa Cup gewonnen (alhoewel, ook alweer in 2008). En die was verstandig door te zeggen dat het tijd was voor een jongere generatie.
0
FRIPI
geplaatst: 30 maart 2015, 18:02 uur
Hij is zachter van aard. Van Gaal is een lul maar wil ook niet werken met het Nederlands elftal en dat zegt genoeg. Sneijder en Van Persie zijn ook hele lastige mannetjes met een hoop kapsones en Depay precies zo. Je als god gedragen zou standaard bestraft moeten worden maar geld speelt een grote rol en daarom houden ze dit soort spelers in het team.
Kijk naar Messi. Hij is heel goed maar blijkt ook een dikke klootzak te zijn. Zet hem op een andere plek vertikt hij het om verder te spelen. Wat doet Barcelona? Gewoon door laten voetballen.
Kijk naar Messi. Hij is heel goed maar blijkt ook een dikke klootzak te zijn. Zet hem op een andere plek vertikt hij het om verder te spelen. Wat doet Barcelona? Gewoon door laten voetballen.
0
geplaatst: 30 maart 2015, 18:38 uur
herman schreef:
Nederland uit het EK geknikkerd om vervolgens zelf kansloos eruit te vliegen. Je kan niet een carriere ophangen aan 1 wedstrijd waar meer factoren een rol speelden. Bovendien is dat en het opzetten van die jeugdopleiding inmiddels ook alweer 7 jaar geleden.
(quote)
Ik mag aanemen dat je begrijpt dat mijn berichtje puur cynisch is !!??
0
geplaatst: 30 maart 2015, 19:52 uur
Tja FRIPI om Messi kan niemand heen. Dat is nu eemaal god op het voetbalveld. 
Sneiijder was ironisch genoeg de beste speler van oranje tegen de turken. Voorlopig dus even geen andere optie.

Sneiijder was ironisch genoeg de beste speler van oranje tegen de turken. Voorlopig dus even geen andere optie.
0
geplaatst: 30 maart 2015, 20:02 uur
FRIPI schreef:
Hij is zachter van aard. Van Gaal is een lul maar wil ook niet werken met het Nederlands elftal en dat zegt genoeg.
Hij is zachter van aard. Van Gaal is een lul maar wil ook niet werken met het Nederlands elftal en dat zegt genoeg.
Hoe kom je daar nou bij? Hij is net 8 maanden weg bij het Nederlands Elftal?
Vanavond horen we meer kenners: het team van VI over een half uur!
Het verbaast me oprecht dat zoveel mensen het nog opnemen voor Hiddink.
Uit niets maar dan ook helemaal niks blijkt dat Hiddink ook maar iets doet om zaken op de rails te krijgen. Het enige dat hij doet is dezelfde spelers oproepen en ze neerzetten. Maar zo kan heel Nederland coachen.
En alles wat hij zogezegd gedaan heeft in het verleden waar iedereen mee komt: ik zie er nu helemaal geen fluit van terug. Blijkbaar is hij toch volledig opgebrand en/of heeft hij geen enkele fut om wat dan ook op te zetten rond het Nederlands Elftal. Hij zit al vanaf het begin in de verdedigingsmodus (hij had nooit benoemd mogen worden) en er verandert helemaal niks en hij doet ook helemaal niks. Elke wedstrijd de vraag: "blijf je nog zitten als je (weer) hebt verloren?" Per wedstrijd kun je de bui al zien aankomen.
Hoe lang moet dat nog duren?
Uit het voetbalvak, de sportjournalisten etc., ik hoor nergens ook nog maar enige steun, geen kamp waarachter Hiddink zich kan verschuilen.
De rol van een trainer is toch wel van dien aard, dat een goede klik met de spelers al leidt tot betere resultaten.
Maar ik merk daar allemaal niks van. Ik zie wel Afellay opdraven, van wie de meeste mensen vermoedelijk al niet meer weten waar hij eigenlijk nog voetbalt (op huurbasis bij Olympiakos Piraeus waarvoor hij het hele seizoen tot nu welgeteld 9 wedstrijden heeft gespeeld) en wat hij daar nog kan. Waardoor enige uitverkiezing voor het Nederlands Elftal ook te rechtvaardigen valt.
Maar niemand stelt de vraag en Hiddink weet vermoedelijk gewoon niks beters. Hij heeft waarschijnlijk een lijstje van spelers met hun 06 nummers en twee weken voor een wedstrijd belt hij degene met een sterretje er achter eens op. Er komt niemand bij, er valt niemand af. O ja, hij heeft wel laatst de naam van Frank de Boer doorgestreept.
0
geplaatst: 30 maart 2015, 21:13 uur
musician schreef:
Ik zie wel Afellay opdraven, van wie de meeste mensen vermoedelijk al niet meer weten waar hij eigenlijk nog voetbalt (op huurbasis bij Olympiakos Piraeus waarvoor hij het hele seizoen tot nu welgeteld 9 wedstrijden heeft gespeeld) en wat hij daar nog kan. Waardoor enige uitverkiezing voor het Nederlands Elftal ook te rechtvaardigen valt.
Ik zie wel Afellay opdraven, van wie de meeste mensen vermoedelijk al niet meer weten waar hij eigenlijk nog voetbalt (op huurbasis bij Olympiakos Piraeus waarvoor hij het hele seizoen tot nu welgeteld 9 wedstrijden heeft gespeeld) en wat hij daar nog kan. Waardoor enige uitverkiezing voor het Nederlands Elftal ook te rechtvaardigen valt.
9? Wel wat meer hoor. Je baseert je waarschijnlijk op de Nederlandse Wikipedia-pagina, maar die is al sinds november niet meer geüpdatet.
Hij heeft 29 wedstrijden gespeeld voor Olympiakos dit seizoen: 19 in de competitie, 2 in de beker, 6 in de Champions League en 2 in de Europa League. Vrijwel allemaal als linksbuiten.
Ibrahim Afellay - Leistungsdaten - Transfermarkt
0
geplaatst: 30 maart 2015, 23:26 uur
Pfffff........ zo'n persconferentie met Guus begint steeds meer op een 2e kamer debat te lijken.
Omzeilen, niet bekend, afschuiven en verstoppertje spelen.
Omzeilen, niet bekend, afschuiven en verstoppertje spelen.

0
geplaatst: 31 maart 2015, 11:05 uur
Liep puur toevallig tegen dit filmpje aan uit de oude doosch (Sheffield United, seizoen 1997-1998). Had hem nog niet eerder gezien, maar dit is toch wel erg geniaal gedaan 

0
geplaatst: 31 maart 2015, 11:28 uur
Ik heb het wel eens gezien, maar blijft geweldig.
Slimme voetballer.
Slimme voetballer.
0
geplaatst: 31 maart 2015, 12:50 uur
Weet niet of musician nog steeds zo graag wil verjongen, maar jong oranje verloor gister met 4-1 van Frankrijk, drie strafschoppen en helemaal van de mat getikt, en met wel vijf Feyenoorders in de basis. 

0
geplaatst: 31 maart 2015, 13:06 uur
Ongetwijfeld hadden ze het beter gedaan dan Nederland A.
Maar als je NAC had gestuurd, en het waren allemaal Nederlanders geweest, hadden ze ook gewonnen van Turkije.
Maar ik zou als ik jou was volledig op de lijn van Hiddink blijven zitten, de garantie voor het meeste succes!
Een buitengewoon leuk elftal trouwens, die jonge Fransen, niets van te zeggen. De Franse voetbalbond heeft het wat dat betreft goed voor elkaar. Daar hadden de Turken ook zwaar van verloren, overigens.
Maar als je NAC had gestuurd, en het waren allemaal Nederlanders geweest, hadden ze ook gewonnen van Turkije.
Maar ik zou als ik jou was volledig op de lijn van Hiddink blijven zitten, de garantie voor het meeste succes!

Een buitengewoon leuk elftal trouwens, die jonge Fransen, niets van te zeggen. De Franse voetbalbond heeft het wat dat betreft goed voor elkaar. Daar hadden de Turken ook zwaar van verloren, overigens.
0
geplaatst: 31 maart 2015, 13:08 uur
Tuurlijk. 
Gewoon blijven volhouden, het is allemaal de schuld van Hiddink.

Gewoon blijven volhouden, het is allemaal de schuld van Hiddink.
0
geplaatst: 31 maart 2015, 13:14 uur
Ja, ik ben blij dat je het eens bent.
Overigens heb ik nog niemand gehoord die Hiddink vrij pleit voor zijn prestaties met het Nederlands Elftal onder zijn gezag.
Maar de zaak is dan ook niet zo heel erg ingewikkeld.
Overigens heb ik nog niemand gehoord die Hiddink vrij pleit voor zijn prestaties met het Nederlands Elftal onder zijn gezag.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 31 maart 2015, 13:32 uur
Je bent in ieder geval heel erg overtuigd van jezelf, musician, maar je argumentatie hangt van drogredenen en zwartwitdenken aan elkaar. Niemand hier zegt dat Hiddink volledig goed zit.
0
geplaatst: 31 maart 2015, 13:36 uur
musician schreef:
Ja, ik ben blij dat je het eens bent.
Niemand op MuMe of waar dan ook zegt dat het (ook) niet aan Hiddink ligt, maar is ook zo reëel om te zien dat natuurlijk lang niet alles aan Hiddink ligt. Het is idd niet ingewikkeld, maar ook niet makkelijk op te lossen. En nee, Hiddink eruit gooien helpt ook niet nu. Zo zwart wit zit het allemaal niet in elkaar. Verder hoor ik je alleen maar klagen in ellenlange berichten zonder dat je echt directe oplossingen dan wel alternatieven geeft. Voor iemand die zo zeker is van zichzelf en ons de les wil lezen moet je daar toch echt wel mee aankomen om serieus genomen te worden (voor degenen die dat nog doen dan). Verder dan "Hiddink'' moet weg'' (waar hebben we dat ''moet weg'' vaker gehoord?) en wat wijzigingen qua opstelling/oproepen spelers (waar iedereen een mening over heeft) kom je namelijk niet. Heel veel tekst, maar vooral heel veel lucht. Dit Nederlands Elftal heeft een uitgebluste coach en op een enkeling na matige spelers met daarnaast een stel flapdrollen die het voor het zeggen hebben bij de KNVB. Een coach en bestuur zijn te vervangen, maar de spelers moeten het volgens het bekende cliché doen. Met de elf die begonnen tegen Turkije afgelopen zaterdag had je gewoon moeten winnen, klaar. Ook al was er tactisch genoeg op aan te merken. Op een WK/EK weet ik niet of het helemaal verstandig zou zijn om Hiddink voor de groep te zeggen maar kom op, in deze poule heb je niet eens een coach nodig.Ja, ik ben blij dat je het eens bent.
0
geplaatst: 31 maart 2015, 13:36 uur
De wedstrijd van Oranje leek in hoofdlijnen sterk op een willekeurige Feyenoord - PSV, PSV - Ajax of Ajax - Ado - in hoofdlijnen niet om aan te gluren, maar door de vele blunders toch nog iets van spanning.
Hiddink willen slachtofferen geeft blijk van een monoperspectivistisch wereldbeeld (één god, één leider, één dader, één schuldige). Vooropgesteld: Hiddink had nimmer aan deze klus moeten beginnen, hij kon alleen maar 'collateral damage' - lees reputatieschade - oplopen. Hiddink is niet meer 'in synch' met de opgroeiende post-puberende talenten. Ik zit met de hamvraag wie er nou onzekerder is in het naar de pers gemanifesteerde gedrag: Hiddink (wat een droefenis die persconferentie waarin Hiddink blijk gaf effe langs de Etos te zijn geweest voor 'slimmetjes') of de talenten met hun gedrag - "dat zijn jouw woorden".
Verder: de tactische blunders zijn al aangehaald: het opstellen van Afellay, het inzetten van Blind als linksback, het opstellen van De Jong als 'breekijzer'/controleur - een rol die Blind ook had kunnen spelen vanaf links op het middenveld.
Edoch ook Lodewijk de Ongenaakbare heeft bij wk in Argentinië meerdere tactische blunders begaan in één wedstrijd, de halve finale tegen Argnetinië - het opstellen van de niet-fitte De Jong, de samenstelling van het centrum van de defensie.
Nogmaals: Hiddink had hier gewoon niet aan moeten beginnen, maar met zulk lamlendig spel is het te simpel alleen de bal -
- bij hem te leggen. Ook de spelers valt gebrek aan inzet, motivatie en resultaat te verwijten. En de KNVB uiteraard gebrek aan inzicht over het mogelijk functioneren van de aangestelde coach
I.t.t. voorheen lijkt Hiddink bezig met 'losing touch' en lijkt het kwalificeren voor het EK volgend jaar gelijkt te staan aan 'to put a man on the moon'.
Hiddink willen slachtofferen geeft blijk van een monoperspectivistisch wereldbeeld (één god, één leider, één dader, één schuldige). Vooropgesteld: Hiddink had nimmer aan deze klus moeten beginnen, hij kon alleen maar 'collateral damage' - lees reputatieschade - oplopen. Hiddink is niet meer 'in synch' met de opgroeiende post-puberende talenten. Ik zit met de hamvraag wie er nou onzekerder is in het naar de pers gemanifesteerde gedrag: Hiddink (wat een droefenis die persconferentie waarin Hiddink blijk gaf effe langs de Etos te zijn geweest voor 'slimmetjes') of de talenten met hun gedrag - "dat zijn jouw woorden".
Verder: de tactische blunders zijn al aangehaald: het opstellen van Afellay, het inzetten van Blind als linksback, het opstellen van De Jong als 'breekijzer'/controleur - een rol die Blind ook had kunnen spelen vanaf links op het middenveld.
Edoch ook Lodewijk de Ongenaakbare heeft bij wk in Argentinië meerdere tactische blunders begaan in één wedstrijd, de halve finale tegen Argnetinië - het opstellen van de niet-fitte De Jong, de samenstelling van het centrum van de defensie.
Nogmaals: Hiddink had hier gewoon niet aan moeten beginnen, maar met zulk lamlendig spel is het te simpel alleen de bal -
- bij hem te leggen. Ook de spelers valt gebrek aan inzet, motivatie en resultaat te verwijten. En de KNVB uiteraard gebrek aan inzicht over het mogelijk functioneren van de aangestelde coach
I.t.t. voorheen lijkt Hiddink bezig met 'losing touch' en lijkt het kwalificeren voor het EK volgend jaar gelijkt te staan aan 'to put a man on the moon'.
0
geplaatst: 31 maart 2015, 13:51 uur
Hiddink cijfermatig slechtste bondscoach sinds 1957
Van de 22 bondscoaches sinds die tijd bezet Hiddink I plek 18, Hiddink II de laatste plaats, 22.
Overigens, Van Oostveen van de KNVB is zeker net zo schuldig en ook hij moet eigenlijk vertrekken, als degene die Hiddink per se wilde laten aantreden (redenen nog steeds niet bekend).
De spelers kunnen wel of niet beter, dat is de vraag. Kwalijk is het, dat het merendeel onder Van Gaal beter kon of wilde presteren dan onder Hiddink.
In beide gevallen is de bezem door de selectie de enige optie.
Blind is zeker geen goede kandidaat om Hiddink om te volgen, zeker geen betere.
Maar er is geen twijfel over de verantwoordelijkheid en de prestaties van Hiddink.
Van de 22 bondscoaches sinds die tijd bezet Hiddink I plek 18, Hiddink II de laatste plaats, 22.
Overigens, Van Oostveen van de KNVB is zeker net zo schuldig en ook hij moet eigenlijk vertrekken, als degene die Hiddink per se wilde laten aantreden (redenen nog steeds niet bekend).
De spelers kunnen wel of niet beter, dat is de vraag. Kwalijk is het, dat het merendeel onder Van Gaal beter kon of wilde presteren dan onder Hiddink.
In beide gevallen is de bezem door de selectie de enige optie.
Blind is zeker geen goede kandidaat om Hiddink om te volgen, zeker geen betere.
Maar er is geen twijfel over de verantwoordelijkheid en de prestaties van Hiddink.
0
geplaatst: 31 maart 2015, 14:03 uur
De bezem door de selectie. 
Godzijdank is er genoeg achter de hand.

Godzijdank is er genoeg achter de hand.

0
geplaatst: 31 maart 2015, 14:06 uur
Perzoonlijk lijkt het mij meer effect te sorteren om de hele selectie een bezem te geven en de opdracht om Noordwijk maar eens flink schoon te maken. Dan wel na afloop de stimulerende woorden toevoegend: "kijk jongens, dit is wat gewone mensen moeten doen om hun geld te verdienen en dat doen ze dan veelal voor ca 3-4% van wat jullie vangen."
0
geplaatst: 31 maart 2015, 14:11 uur
Dat kun je ze toch niet aan doen Mjuman. 
Telefoon nat en er worden geen levels meer gehaald op de x- box.
Onacceptabel !!
Maar zonder dollen..... je hebt gelijk.

Telefoon nat en er worden geen levels meer gehaald op de x- box.
Onacceptabel !!

Maar zonder dollen..... je hebt gelijk.
0
geplaatst: 31 maart 2015, 14:23 uur
Soms moet je mensen met de realiteit kennis laten maken.
Zo is een collega van mij is mee geweest met de schoolklas van zijn zoon (14- en 15-jarigen) naar München; ze maakten een trip en hij had een rondleiding bij BMW Experience perfect geregeld alsmede bij de aanpalende Allianz Arena. Als tegenprestatie had ie bedongen dat ze ook (concentratiekamp) Dachau zouden bezoeken. Hij vertelde dat ze achteraf heel stil waren geweest en echt onder de indruk; sommigen hadden het als een eye-opener ervaren.
Zo is een collega van mij is mee geweest met de schoolklas van zijn zoon (14- en 15-jarigen) naar München; ze maakten een trip en hij had een rondleiding bij BMW Experience perfect geregeld alsmede bij de aanpalende Allianz Arena. Als tegenprestatie had ie bedongen dat ze ook (concentratiekamp) Dachau zouden bezoeken. Hij vertelde dat ze achteraf heel stil waren geweest en echt onder de indruk; sommigen hadden het als een eye-opener ervaren.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.