Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 31 maart 2015, 22:59 uur
Vermeer speelde een puike partij ( wist ik wel... 
Vrij, Depay en wederom Sneijder vielen in positieve zin op.
Tja, wat minder krampachtig dan tegen Turkije.
1e helft was best redelijk. Maar Spanje was wel heel tam.

Vrij, Depay en wederom Sneijder vielen in positieve zin op.
Tja, wat minder krampachtig dan tegen Turkije.
1e helft was best redelijk. Maar Spanje was wel heel tam.
0
geplaatst: 31 maart 2015, 23:14 uur
Iemand trouwens enig idee waarom het publiek Iniesta uitfloot?
0
geplaatst: 31 maart 2015, 23:15 uur
Jaloers dat wij niet zo'n topper hebben ?
2010 trauma..........?
Geen idee eigenlijk. Geweldige speler.
2010 trauma..........?

Geen idee eigenlijk. Geweldige speler.
0
geplaatst: 31 maart 2015, 23:18 uur
trebremmit schreef:
Ik denk omdat hij de winnende maakte in 2010 tegen Nederland
0
geplaatst: 31 maart 2015, 23:24 uur
Fantastische sierlijke speler. Liet zich gelijk al gelden toen ie er in kwam. Weet precies waar ie moet lopen en is een technicus pur sang.
0
geplaatst: 31 maart 2015, 23:30 uur
trebremmit schreef:
Dat zou wel ontzettend kinderachtig zijn.
Dat zou wel ontzettend kinderachtig zijn.
het standaard voetbalpubliek kennende kan dat het dan enkel maar wezen

0
geplaatst: 31 maart 2015, 23:34 uur
Denk het inderdaad ook. Dit soort spelers zou je met veel respect moeten onthalen.......Simpele zielen. 

0
geplaatst: 1 april 2015, 07:35 uur
Voor wat een oefenwedstrijd waard is, de meesten zijn niet om aan te zien, zal duidelijk zijn dat Hiddink sowieso beter af is met andere spelers als met een gewijzigde tactiek.
Maar uiteindelijk gaat het om het "ecchie" en bestaat er geen Europees- of wereldkampioen vriendschappelijke wedstrijden.
De vraag is, of Hiddink dan ook een beroep zal doen op dezelfde spelers als in zijn beginopstelling tegen Spanje of terugvalt op zijn elftal tegen Turkije.
Voorlopig heeft Hiddink waar het echt gaat om het verdelen van de punten er behoorlijk op los geblunderd.
Maar uiteindelijk gaat het om het "ecchie" en bestaat er geen Europees- of wereldkampioen vriendschappelijke wedstrijden.
De vraag is, of Hiddink dan ook een beroep zal doen op dezelfde spelers als in zijn beginopstelling tegen Spanje of terugvalt op zijn elftal tegen Turkije.
Voorlopig heeft Hiddink waar het echt gaat om het verdelen van de punten er behoorlijk op los geblunderd.
0
geplaatst: 1 april 2015, 09:36 uur
Narsingh...... 
Wat was die slecht. En gewoon 93 minuten lang laten staan.....
Kan er niets aan doen, maar Wijnaldum, De Guzman, Promes, Van der Wiel, Willems, Appelvlaai, eerder genoemde Narsingh. Ik heb er niets mee. Maken een team niet beter alhoewel ze dat waarschijnlijk zelf wel vinden. Depay was lekker op dreef maar op het einde sloeg het weer eens in zijn bol en leed hij veel onnodig balverlies. Puike pot van Vermeer en vond Janmaat een verademing.
Verder behoort wat mij betreft de discussie omtrent de basisplaats van Huntelaar tot het verleden. Bakte er niks van. Dost liet in die paar minuten zien dat je ook wel eens balbezit kunt houden als je aangespeeld wordt in de spits of dat je ook best wel eens een kopduel kan winnen.
Nee, deze overwinning zegt mij bitter weinig. Gewoon maar hopen dat Robben en Van Persie maar weer snel fit zijn.

Wat was die slecht. En gewoon 93 minuten lang laten staan.....
Kan er niets aan doen, maar Wijnaldum, De Guzman, Promes, Van der Wiel, Willems, Appelvlaai, eerder genoemde Narsingh. Ik heb er niets mee. Maken een team niet beter alhoewel ze dat waarschijnlijk zelf wel vinden. Depay was lekker op dreef maar op het einde sloeg het weer eens in zijn bol en leed hij veel onnodig balverlies. Puike pot van Vermeer en vond Janmaat een verademing.
Verder behoort wat mij betreft de discussie omtrent de basisplaats van Huntelaar tot het verleden. Bakte er niks van. Dost liet in die paar minuten zien dat je ook wel eens balbezit kunt houden als je aangespeeld wordt in de spits of dat je ook best wel eens een kopduel kan winnen.
Nee, deze overwinning zegt mij bitter weinig. Gewoon maar hopen dat Robben en Van Persie maar weer snel fit zijn.
0
geplaatst: 1 april 2015, 10:55 uur
trebremmit schreef:
Zonder kwade zin: was dit een serieuze vraag?Iemand trouwens enig idee waarom het publiek Iniesta uitfloot?
0
geplaatst: 1 april 2015, 11:11 uur
Huntelaar is beperkt, maar dat mag geen verrassing zijn. Werkte hard maar kwam niet of nauwelijks in het spel voor. In de kaats zou hij iets moeten kunnen betekenen en hoge ballen vanaf de vleugel ( die waren er zoals meestal mondjesmaat en KJ won inderdaad geen kopduel als die er was.
Hij is afhankelijk van de creativiteit van anderen en dat is er gewoon ( nog) onvoldoende.
Dost speelde te kort om echt voor een oordeel in aanmerking te komen. Zou hem wel eens een hele wedstrijd aan het werk willen zien.
Hij is afhankelijk van de creativiteit van anderen en dat is er gewoon ( nog) onvoldoende.
Dost speelde te kort om echt voor een oordeel in aanmerking te komen. Zou hem wel eens een hele wedstrijd aan het werk willen zien.
0
geplaatst: 1 april 2015, 11:44 uur
Zo goed vond ik Dost ook weer niet de afgelopen twee wedstrijden. Hij wint veel kopduels, maar 9 van de 10 ballen kwamen vervolgens bij een tegenstander terecht. Het is te hopen dat Van Persie/Huntelaar weer op niveau komen.
Ik had het ook niet door van Iniesta trouwens.
Positief vind ik dan wel weer hoe De Vrij zich ontwikkelt, al had hij ook een ongelukkige actie met die terugspeelbal. Ik zie hem nog wel naar een grotere club gaan, over een jaar of 2, 3. Met Vlaar er naast heeft Oranje dan toch wel een redelijk duo achterin.
Ik had het ook niet door van Iniesta trouwens.
Positief vind ik dan wel weer hoe De Vrij zich ontwikkelt, al had hij ook een ongelukkige actie met die terugspeelbal. Ik zie hem nog wel naar een grotere club gaan, over een jaar of 2, 3. Met Vlaar er naast heeft Oranje dan toch wel een redelijk duo achterin.
0
geplaatst: 1 april 2015, 11:53 uur
Bewijst toch maar weer dat de positie van spits zijnde lastig is. En we hebben er al niet veel- althans niet eentje van het nivo Van Persie als ie in vorm is. Die kan zelf door zijn creativiteit wat openbreken.
Huntelaar heeft dat niet, soms pakte het samen met v.Persie niet onaardig uit. Maar ja, beide haantjes.
Vrij was inderdaad prima. Die is zich echt aan het ontwikkelen. Vlaar moet er natuurlijk bij,da's nog een old skool verdediger. Wat Indi af en toe in verdedigend opzicht tentoonstelde is niet acceptabel op dit nivo.
Die gaat het internationaal verder ook niet redden vermoed ik. Bij Porto staat ie niet meestal niet eens meer in de basis
Huntelaar heeft dat niet, soms pakte het samen met v.Persie niet onaardig uit. Maar ja, beide haantjes.
Vrij was inderdaad prima. Die is zich echt aan het ontwikkelen. Vlaar moet er natuurlijk bij,da's nog een old skool verdediger. Wat Indi af en toe in verdedigend opzicht tentoonstelde is niet acceptabel op dit nivo.
Die gaat het internationaal verder ook niet redden vermoed ik. Bij Porto staat ie niet meestal niet eens meer in de basis
0
geplaatst: 1 april 2015, 13:25 uur
Het is tijd voor een goede ouderwetse rel in België
Het was te verwachten dat iedereen dacht dat Israël een walk-over ging worden na de 5-0 tegen Cyprus. Ze hebben verdorie meer punten uit dezelfde tegenstanders gehaald als België.
Al een geluk dat Courtois in vorm liep want de 2de helft was gewoon zwak van de Belgen.
Israël verdiende minstens een gelijkspel.
Als we met Wilmots naar het EK moeten gaan liggen we er bij de 1ste de beste grootte tegenstander eruit. Het mag dan nog zo een motivator en een kleine legende zijn tactisch is die man echt een onbenul. Je spits eraf halen voor een verdediger om dan uiteindelijk toch een nieuwe spits erop te zetten
Hij spreekt gwn zijn eigen beslissing tegen... Daar valt nu toch geen touw aan vast te knopen....Als je met 10 man bent (Kompany had rood gekregen) haal je toch een winger eraf voor een defensieve speler omdat je toch geen spel meer kan maken langs de flanken.
Ook de happy go lucky wij zijn vrolijke vriendjes op kamp mentaliteit is mij al beu sinds het WK. Als er iets verkeerd gaat of iemand doet zijn werk niet mag dat verdomme gezegd worden.
En nog 1x : Welke onnozelaar neemt er nu Naingolan niet mee naar het WK??
10 zaken die bewijzen dat Wilmots geen goede bondscoach is - VoetbalNieuws.be
Bedankt en tot ziens, Marc Wilmots! - newsmonkey.be
Het was te verwachten dat iedereen dacht dat Israël een walk-over ging worden na de 5-0 tegen Cyprus. Ze hebben verdorie meer punten uit dezelfde tegenstanders gehaald als België.
Al een geluk dat Courtois in vorm liep want de 2de helft was gewoon zwak van de Belgen.
Israël verdiende minstens een gelijkspel.
Als we met Wilmots naar het EK moeten gaan liggen we er bij de 1ste de beste grootte tegenstander eruit. Het mag dan nog zo een motivator en een kleine legende zijn tactisch is die man echt een onbenul. Je spits eraf halen voor een verdediger om dan uiteindelijk toch een nieuwe spits erop te zetten
Hij spreekt gwn zijn eigen beslissing tegen... Daar valt nu toch geen touw aan vast te knopen....Als je met 10 man bent (Kompany had rood gekregen) haal je toch een winger eraf voor een defensieve speler omdat je toch geen spel meer kan maken langs de flanken.Ook de happy go lucky wij zijn vrolijke vriendjes op kamp mentaliteit is mij al beu sinds het WK. Als er iets verkeerd gaat of iemand doet zijn werk niet mag dat verdomme gezegd worden.
Bedankt en tot ziens, Marc Wilmots! - newsmonkey.be
0
geplaatst: 1 april 2015, 13:46 uur
Ik weet niet waar je hebt gekeken maar die verslaggevert bij SBS6 zei gewoon wat de reden voor het fluitconcert was. Wellicht stond je geluid uit, maar de vraag is dan weer hoe je überhaupt van dit gefluit af wist

0
geplaatst: 1 april 2015, 14:07 uur
Ernie schreef:
Als we met Wilmots naar het EK gaan moeten gaan liggen we er bij de 1ste de beste grootte tegenstander eruit. Het mag dan nog zo een motivator en een kleine legende zijn tactisch is die man echt een onbenul. Ook de happy go lucky wij zijn vrolijke vriendjes op kamp mentaliteit is mij al beu sinds het WK. Als er iets verkeerd gaat of iemand doet zijn werk niet mag dat verdomme gezegd worden.
Als we met Wilmots naar het EK gaan moeten gaan liggen we er bij de 1ste de beste grootte tegenstander eruit. Het mag dan nog zo een motivator en een kleine legende zijn tactisch is die man echt een onbenul. Ook de happy go lucky wij zijn vrolijke vriendjes op kamp mentaliteit is mij al beu sinds het WK. Als er iets verkeerd gaat of iemand doet zijn werk niet mag dat verdomme gezegd worden.
Ik denk ook niet dat Wilmots de beste bondscoach is die we kunnen hebben. Maar het is ook niet zo dat we er zo 100 betere hebben rondlopen. Zijn grootste voordeel is dat iedereen bij de bond naar hem luistert, en dat hij de professionalisering goed heeft verdergezet.
Tactisch is Wilmots misschien geen kraan, maar waar het gisteren vooral aan 'schorde' was nu net die motivatie. Om tegen Israel te winnen heb je echt niet veel tactiek nodig, maar net motivatie en die was echt zeer ver te zoeken. De eerste 20 minuten was een walk-over, maar daarna gingen onze 'ster'voetballers een beetje zweven (waarbij Hazard ver boven mijn irritatiegrens ging zweven), en dat kan niet meer in het hedendaagse voetbal.
Tactisch had ik het gevoel dat hij de laatste wedstrijden een aantal stappen had gezet, met een evenwichtiger elftal, meer gevaar op stilstaande fases, ...
Ik ben het niet echt eens met de al dan niet keuze voor Nainngolan. Die niet-selectie was toch te verdedigen. Hij had amper of niet gespeeld tijdens de kwalificatiecampagne, en de keuze voor Origi is nu ook niet onmiddellijk slecht uitgedraaid. Achteraf bezien had hij hem beter meegenomen, maar er moeten nu eenmaal keuzes gemaakt worden. Beetje moeilijk om die Wilmots aan te wrijven.
Dus voor mij: als er echt een beter alternatief vrij komt (wie o wie) wel, anders mag ie nog blijven.
0
geplaatst: 1 april 2015, 14:29 uur
GrafGantz schreef:
Ik weet niet waar je hebt gekeken maar die verslaggevert bij SBS6 zei gewoon wat de reden voor het fluitconcert was. Wellicht stond je geluid uit, maar de vraag is dan weer hoe je überhaupt van dit gefluit af wist
(quote)
Ik keek zelf via de interwebs en de stream van SBS6 was compleet ruk, dus toen heb ik maar een andere stream gezocht en kwam ik uit op een Arabische zender (met Engels commentaar). Daar bespraken ze dit niet of iig niet uitvoerig.
0
geplaatst: 1 april 2015, 14:41 uur
Zijn grootste voordeel is dat iedereen bij de bond naar hem luistert, en dat hij de professionalisering goed heeft verdergezet.
Ik vind dat juist een nadeel
Dick Advocaat is er mee begonnen en Wilmots heeft er opdoorgedaan maar hoe verklaar je dan dat een topkinesist als Lieven Maeschalk niet meer verder wil doen met hem? En dat de bond (zelf een zootje ongeregeld) openlijk of gelekt commentaar heeft op hem dat hij zich als een zonnekoning gedraagt..
Ik denk ook niet dat Wilmots de beste bondscoach is die we kunnen hebben. Maar het is ook niet zo dat we er zo 100 betere hebben rondlopen.
Respect voor zijn spelerscarrière maar als coach lopen er zeker veel betere rond dan hem. De man heeft enkel Shalke 04 een paar maand laten zwalpen & Sint-Truiden de dieperik in geholpen.
Tactisch is Wilmots misschien geen kraan, maar waar het gisteren vooral aan 'schorde' was nu net die motivatie.
Tactisch had ik het gevoel dat hij de laatste wedstrijden een aantal stappen had gezet, met een evenwichtiger elftal, meer gevaar op stilstaande fases, ...
Tactiek & motivatie komen voor mij persoonlijk altijd met 2. Je hebt idd beide nodig. Het is prachtig dat een Kompany naar voren trekt maar als er geen greintje tactiek, automatisme of idee in die actie zit kom je van een kale, en gisteren dus ook rode, reis terug. Het deed mij denken aan Van Buyten die op het WK ook nog eens wanhopig het middenveld overstak bij gebrek aan creativiteit vanvoor. De stilstaande fases zijn al beter maar nog steeds dramatisch voor een groep met zo bakken talent. Hoeveel keer is het trucje met de vallende bal op de slof van Nainngolan gisteren herhaald ? Gelukkig raakte ie in minuut 8 een beetje verkeerd het leer zodat Kompany randje buitenspel kon doorkoppen en Fellaini maar moest intikken.
Ik ben het niet echt eens met de al dan niet keuze voor Nainngolan. Die niet-selectie was toch te verdedigen. Hij had amper of niet gespeeld tijdens de kwalificatiecampagne
Naingollan was op dat moment top in Italië en zijn rechtstreekse concurrent Defour had slechts 10 matchen gespeeld in een heel seizoen en was zogoed als mislukt bij Porto.
Dus voor mij: als er echt een beter alternatief vrij komt (wie o wie) wel, anders mag ie nog blijven.
Als de bond stopt met het geld in eigen zakken te steken zou ik zeggen, trek die portefeuille eens open voor Preud'homme of Gerets
Coaches die al bewezen hebben dat ze een ploeg ten goede kunnen veranderen en over de juiste tactische inzichten beschikken. Stel je voor wat die met zo een groep pure talenten kunnen doen!
0
geplaatst: 1 april 2015, 15:33 uur
Ernie schreef:
Als de bond stopt met het geld in eigen zakken te steken zou ik zeggen, trek die portefeuille eens open voor Preud'homme of Gerets
Coaches die al bewezen hebben dat ze een ploeg ten goede kunnen veranderen en over de juiste tactische inzichten beschikken.
Stel je voor wat die met zo een groep pure talenten kunnen doen!
Coaches die al bewezen hebben dat ze een ploeg ten goede kunnen veranderen en over de juiste tactische inzichten beschikken. Stel je voor wat die met zo een groep pure talenten kunnen doen!
Ik denk niet dat 1 van de 2 geïnteresseerd is in een job als bondscoach. En Gerets is voor mij ook niet meer een topper, als je zolang in de woestijn hebt staan coachen... Ik ken er zeer weinig die daar beter van zijn geworden als coach (niet in hun portefeuille natuurlijk).
Voor de rest ben ik het zeker niet oneens, alleen is dat voorbeeld van Kompany niet terecht. Speelt al een hele tijd behoorlijk sober bij de nationale ploeg, en die fout van gisteren had Wilmots natuurlijk niets mee te maken. Wat Van Buyten op het WK deed, moest ie bij Bayern ook regelmatig doen (onder topcoaches).
0
geplaatst: 1 april 2015, 15:34 uur
Teunnis schreef:
Hebben jullie misschien interesse in ene Guus Hiddink?
Hebben jullie misschien interesse in ene Guus Hiddink?
Geen Nederlanders meer voor ons

Sowieso geen fan van buitenlandse coaches voor de nationale ploeg.
0
geplaatst: 1 april 2015, 16:03 uur
GrafGantz schreef:
(quote)
Dat heb ik dan niet gehoord, misschien net naar de wc geweest ofzo.

0
geplaatst: 1 april 2015, 16:05 uur
Prue ' de Homme ?( spelling sucks waarschijnlijk
)
Is dat niks voor de rode duivels ?
Wat doet die man trouwens tegenwoordig ?
)Is dat niks voor de rode duivels ?
0
geplaatst: 1 april 2015, 16:27 uur
bikkel2 schreef:
)
Is dat niks voor de rode duivels ?
)Is dat niks voor de rode duivels ?
Die gaat Club Brugge na 10 jaar frustratie een landstitel bezorgen
Heeft 2 weken geleden de Belgische Beker gewonnen
Zit nu in de kwartfinale van de Europa Leauge
En nee, ik ben geen fan van Brugge maar heb wel veel respect voor zijn werk & visie

0
geplaatst: 1 april 2015, 18:05 uur
Ik denk persoonlijk dat die nog steeds ambitie heeft om nog verder te groeien als trainer. Ik ben ook alles behalve brugge fan, maar dat dit één van de beste Belgische trainers ooit is, staat buiten kijf.
(met Standard de eerste titel in 25 jaar halen, met Gent de eerste prijs (beker) in bijna 30 jaar gehaald + hoogste notering (2de) ooit voor die club. Dan met Twente 2de geeïndigd, en dan de titel gehaald met Shabab (wtf), om dan naar brugge te gaan en daar de beker te pakken en op nr 1 aan de playoffs beginnen --> Indrukwekkende statistieken!)
Potentieel om een behoorlijk grote club in Europa te leiden.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.