Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 1 april 2015, 18:27 uur
0
geplaatst: 1 april 2015, 19:07 uur
trebremmit schreef:
Wordt ie nog steeds zo kwaad? Bij Twente had hij dat vaak.
https://www.youtube.com/wat...
Wordt ie nog steeds zo kwaad? Bij Twente had hij dat vaak.

https://www.youtube.com/wat...
Zo kwaad heb ik hem nog niet gezien in onze competitie

Wel nog steeds heel erg fanatiek
0
geplaatst: 1 april 2015, 22:01 uur
De Belgen winnen in ieder geval nog, en blijven winnen, dus daar is de trainer discussie meer een luxe probleem in vergelijking met Hiddink.
Wij zitten met met een man die nooit benoemd had mogen worden en de slechtste resultaten in 60 jaar. Met overeenkomstig spel.
Maar ja, hij heeft een hoog knuffelgehalte en moest om de één of andere reden specifiek worden benoemd door Van Oostveen van de KNVB. En die kan niet anders dan z'n eigen beleid door dik en dun steunen.
Dat zijn niet de problemen van de KBVB. Hoewel daar heel wat ruzietjes (financiële zaken) aflopen in ontslag van bestuursleden. Wat overigens op zich grappige zaken zijn om te volgen.
Een winnende coach heeft altijd gelijk en in België hebben ze juist een prima generatie getalenteerde voetballers, die het allemaal vanuit zichzelf beter oppikken en niet dagelijks met hun haren bij de les hoeven te worden gesleept zoals hun Nederlandse collega's.
En dus is Wilmots met enig gemak trainerkoning in België. Zijn enige luxeprobleem is dat hij keuzes moet maken uit teveel getalenteerde voetballers. Hij zal evenwel z'n voorkeuren hebben en kritiek krijgen op wie hij thuis laat. Die neemt hij voor kennisgeving aan.
Maar zolang hij wint, is gelijk krijgen met die kritiek niet erg gemakkelijk.
Kan er niet weer eens een mooie rel ontstaan, over de hoeveelheid Nederlandstalige en Franstalige spelers in het efltal bijvoorbeeld?
Wij zitten met met een man die nooit benoemd had mogen worden en de slechtste resultaten in 60 jaar. Met overeenkomstig spel.
Maar ja, hij heeft een hoog knuffelgehalte en moest om de één of andere reden specifiek worden benoemd door Van Oostveen van de KNVB. En die kan niet anders dan z'n eigen beleid door dik en dun steunen.
Dat zijn niet de problemen van de KBVB. Hoewel daar heel wat ruzietjes (financiële zaken) aflopen in ontslag van bestuursleden. Wat overigens op zich grappige zaken zijn om te volgen.
Een winnende coach heeft altijd gelijk en in België hebben ze juist een prima generatie getalenteerde voetballers, die het allemaal vanuit zichzelf beter oppikken en niet dagelijks met hun haren bij de les hoeven te worden gesleept zoals hun Nederlandse collega's.
En dus is Wilmots met enig gemak trainerkoning in België. Zijn enige luxeprobleem is dat hij keuzes moet maken uit teveel getalenteerde voetballers. Hij zal evenwel z'n voorkeuren hebben en kritiek krijgen op wie hij thuis laat. Die neemt hij voor kennisgeving aan.
Maar zolang hij wint, is gelijk krijgen met die kritiek niet erg gemakkelijk.
Kan er niet weer eens een mooie rel ontstaan, over de hoeveelheid Nederlandstalige en Franstalige spelers in het efltal bijvoorbeeld?

0
geplaatst: 1 april 2015, 22:20 uur
Ach, laten we het maar gewoon afwachten. Al vond ik de artikelen in de kranten dan wel weer overdreven positief. Alsof het een wereldwonder was dat we wonnen van een grotendeels B- elftal van Spanje.
Guus Hiddink kan toch onmogelijk zijn verstand zijn kwijtgeraakt in een korte tijd.
Dit is gewoon een gecompliceerde selectie met veel jong grut die er nog echt niet zijn.
Maar positieve dingen waren er best wel. Klaasen bijv. kan veel gaan betekenen- al mag ie best zelf wat meer ondernemen, maar deze jongen snapt het spelletje wel.
Depay liet mooie dingen zien en hij moet zorgen dat ie wat constanter wordt.
Tja....... sommigen moeten gaan vrezen. Ik hoop vurig op de terugkomst van Vlaar die mij positief verraste op het WK.
Sneijder is gretig en die heb je voorlopig gewoon nodig.
Hiddink moet gaan overdenken en schrappen waar nodig. Een duidelijke tactiek gaan bedenken en dan maar hopen dat het lamzakkerige en geblokkeerde tot het verleden behoort.
Ik vind overigens dat nu een andere bondscoach aanstellen alleen maar verwarring zaait.
Dan zou het toch Blind worden, en ik denk niet dat die in staat is om iets hemelbestormends te doen.
Guus Hiddink kan toch onmogelijk zijn verstand zijn kwijtgeraakt in een korte tijd.
Dit is gewoon een gecompliceerde selectie met veel jong grut die er nog echt niet zijn.
Maar positieve dingen waren er best wel. Klaasen bijv. kan veel gaan betekenen- al mag ie best zelf wat meer ondernemen, maar deze jongen snapt het spelletje wel.
Depay liet mooie dingen zien en hij moet zorgen dat ie wat constanter wordt.
Tja....... sommigen moeten gaan vrezen. Ik hoop vurig op de terugkomst van Vlaar die mij positief verraste op het WK.
Sneijder is gretig en die heb je voorlopig gewoon nodig.
Hiddink moet gaan overdenken en schrappen waar nodig. Een duidelijke tactiek gaan bedenken en dan maar hopen dat het lamzakkerige en geblokkeerde tot het verleden behoort.
Ik vind overigens dat nu een andere bondscoach aanstellen alleen maar verwarring zaait.
Dan zou het toch Blind worden, en ik denk niet dat die in staat is om iets hemelbestormends te doen.
0
geplaatst: 1 april 2015, 22:36 uur
musician schreef:
Heb je überhaupt wel iets van de wedstrijd meegekregen of ook maar enigszins wat van het Belgische elftal meegekregen?Een winnende coach heeft altijd gelijk en in België hebben ze juist een prima generatie getalenteerde voetballers, die het allemaal vanuit zichzelf beter oppikken en niet dagelijks met hun haren bij de les hoeven te worden gesleept zoals hun Nederlandse collega's.
OPINIE: Wissels Wilmots wekken frustratie van een hele natie op - Voetbalnieuws | Voetbalkrant.com
Juist dat waar je België om prijst, is waar het aan ontbreekt. België doet het redelijk en wint, maar vooral omdat de tegenstanders onderaan de middelmaat zitten. Op het WK deden ze het aardig, maar dat mag ook wel tegen landen als Algerije en Zuid-Korea. Wedstrijden die overigens nog uiterst moeizaam gewonnen werden. Bij de eerste de beste serieuze tegenstand (Argentinië) viel het team compleet door de mand.
Daar bleek weer wat voor ongeorganiseerd, ongeïnspireerd zooitje is. Juist de Belgische 'toppers' pakken helemaal niets vanuit zichzelf op. Zelfs de 'grote' Hazard liep mokkend het veld over en speelde "op wandeltempo".
In Israël ging het moeizaam, tegen Wales kwamen ze niet verder dan 0-0 en ook in Bosnië kwamen ze niet verder dan 1-1. Er waren wel makkelijke overwinningen tegen Cyprus en Andorra. Oh ja, en een moeizame overwinning op IJsland.
0
geplaatst: 2 april 2015, 07:40 uur
De Belgen gaan nog steeds richting EK, ze hebben weliswaar ook een poule van niks, maar in cijfers sowieso al beter gepresteerd dan Hiddink.
Verder beschikken ze over een arsenaal aan spelers die (inmiddels) gemiddeld bij grotere clubs spelen dan het Nederlandse talent.
Hun zorgen zijn derhalve van andere aard. Dat je desalniettemin vraagtekens kunt stellen bij het wisselbeleid van Wilmots, is natuurlijk altijd mogelijk.
Of het spelpeil niet nog wat verder omhoog kan, is natuurlijk ook altijd aan de orde.
Zolang je echter op schema ligt en na een wedstrijd als winnende coach van het veld gaat, word je zelden ontslagen en kun je bovendien het gelijk aan je zijde claimen.
Je ziet het aan Frank de Boer.
Verder beschikken ze over een arsenaal aan spelers die (inmiddels) gemiddeld bij grotere clubs spelen dan het Nederlandse talent.
Hun zorgen zijn derhalve van andere aard. Dat je desalniettemin vraagtekens kunt stellen bij het wisselbeleid van Wilmots, is natuurlijk altijd mogelijk.
Of het spelpeil niet nog wat verder omhoog kan, is natuurlijk ook altijd aan de orde.
Zolang je echter op schema ligt en na een wedstrijd als winnende coach van het veld gaat, word je zelden ontslagen en kun je bovendien het gelijk aan je zijde claimen.
Je ziet het aan Frank de Boer.
0
geplaatst: 2 april 2015, 10:47 uur
België heeft mazzel dat het niet gelijk speelt tegen Israël, anders had het gewoon derde gestaan in de poule.
Wat dat betreft is de vergelijking met Frank de Boer wel een mooie, want Courtois was voor België wat Cillessen zo vaak is voor Ajax.
Maar goed, ondertussen staat België, ondanks het matige spel soms, wel bovenaan. Iets wat van Nederland niet bepaald gezegd kan worden. Ik zou echter België nog wel eens willen zien als Hazard geblesseerd raakt. En dan bedenkende dat Robben nóg belangrijker is voor Nederland.
Niet om dat als excuus te gebruiken (zeker tegen dit soort B-landen...), maar om even een nuancering aan te brengen, want zo hosanna als jij het doet overkomen - op mij iig - is het zeker niet. Wat dat betreft is de vergelijking met Ajax en De Boer de spijker op z'n kop: zolang je maar wint..
Wat dat betreft is de vergelijking met Frank de Boer wel een mooie, want Courtois was voor België wat Cillessen zo vaak is voor Ajax.
Maar goed, ondertussen staat België, ondanks het matige spel soms, wel bovenaan. Iets wat van Nederland niet bepaald gezegd kan worden. Ik zou echter België nog wel eens willen zien als Hazard geblesseerd raakt. En dan bedenkende dat Robben nóg belangrijker is voor Nederland.
Niet om dat als excuus te gebruiken (zeker tegen dit soort B-landen...), maar om even een nuancering aan te brengen, want zo hosanna als jij het doet overkomen - op mij iig - is het zeker niet. Wat dat betreft is de vergelijking met Ajax en De Boer de spijker op z'n kop: zolang je maar wint..
0
geplaatst: 2 april 2015, 11:20 uur
Ok, over de resultaten van België valt onder Wilmots niet te klagen. Maar zoals hierboven aangehaald zijn al die gewonnen matchen zelden of nooit tegen tegenstanders van enig niveau geweest.
Bovendien valt over de manier waarop die resultaten behaald worden toch wel een en ander te zeggen. Het voetbal is gewoon te traag en te stereotiep, hopen op een klasseflits van De Bruyne of Hazard of een kopbal van Fellaini en dan leunen op een vrij degelijke verdediging. Werkt wel tegen kleinere landen, maar tegen een betere tegenstander is dat gewoon niet voldoende. Zie Argentinië, maar bv. ook de oefenmatchen tegen Japan of Colombië, waar we met de billen bloot gingen.
We maken ook zo goed als geen enkele goal in de omschakeling, toch een beetje waar het moderne voetbal om draait.
De vraag is: haalt Wilmots het maximum uit de spelersgroep?
En daarop is mijn antwoord volmondig NEE. Al sinds het einde van de WK-kwalificatiecampagne zit er werkelijk nog nul komma nul progressie in de ploeg, wat ondertussen menig waarnemer al heeft gesignaleerd. Eigenlijk is er zelfs nog steeds niet eens een duidelijk systeem, laat staan een typeploeg, dwz geen automatismen, en dat na al die tijd!
We hebben de spelersgroep om ver te raken op het EK, maar met deze bondscoach gaat dat echt niet lukken. Ik zie een heel grote gemiste kans aankomen
Bovendien valt over de manier waarop die resultaten behaald worden toch wel een en ander te zeggen. Het voetbal is gewoon te traag en te stereotiep, hopen op een klasseflits van De Bruyne of Hazard of een kopbal van Fellaini en dan leunen op een vrij degelijke verdediging. Werkt wel tegen kleinere landen, maar tegen een betere tegenstander is dat gewoon niet voldoende. Zie Argentinië, maar bv. ook de oefenmatchen tegen Japan of Colombië, waar we met de billen bloot gingen.
We maken ook zo goed als geen enkele goal in de omschakeling, toch een beetje waar het moderne voetbal om draait.
De vraag is: haalt Wilmots het maximum uit de spelersgroep?
En daarop is mijn antwoord volmondig NEE. Al sinds het einde van de WK-kwalificatiecampagne zit er werkelijk nog nul komma nul progressie in de ploeg, wat ondertussen menig waarnemer al heeft gesignaleerd. Eigenlijk is er zelfs nog steeds niet eens een duidelijk systeem, laat staan een typeploeg, dwz geen automatismen, en dat na al die tijd!
We hebben de spelersgroep om ver te raken op het EK, maar met deze bondscoach gaat dat echt niet lukken. Ik zie een heel grote gemiste kans aankomen

0
geplaatst: 2 april 2015, 11:41 uur
Daar is zeker iets voor te zeggen.
Sommige van de commentaren van Chevy zijn wel redelijk fout:
"Ik zou echter België nog wel eens willen zien als Hazard geblesseerd raakt." Hazard heeft op een paar uitzonderingen na nog niet het verschil gemaakt bij de nationale ploeg. In tegenstelling tot Nederland hebben wij met Debruyne (die ik sterker vind dan Hazard), Mertens, Dembele, Witsel, Chadli, Origi, Mirallas, en opkomende talenten als Batshuayi en Ferreira-Carrasco nog zeer veel technisch vernuft en spelers die een actie kunnen maken op overschot. OK meestal niet op het niveau van Hazard, maar ook geen doetjes.
"Bij de eerste de beste serieuze tegenstand (Argentinië) viel het team compleet door de mand."
1-0 verloren in een evenwichtige wedstrijd, beslist door details. Compleet door de mand vallen lijkt me dan lichtjes overdreven.
"Artikel voetbalkrant": Die wissel voor Hazard was natuurlijk 100% terecht. Begon scherp aan de wedstrijd (dat had Wilmots wel voor mekaar) maar begon dan zeer slecht en ongeïnspireerd te spelen. Volledig terecht dat hij naar de kant werd gehaald, hij zal ongetwijfeld al wel een bolwassing gekregen hebben tijdens de rust. En die fout van Kompany, wat kan Wilmots daar nu aan doen??? Dat artikel is trouwens over heel de lijn erg dunnetjes... Opinie staat er dan boven
De argumentatie van Chungking kan ik wel volgen, die van Chevy niet.
Sommige van de commentaren van Chevy zijn wel redelijk fout:
"Ik zou echter België nog wel eens willen zien als Hazard geblesseerd raakt." Hazard heeft op een paar uitzonderingen na nog niet het verschil gemaakt bij de nationale ploeg. In tegenstelling tot Nederland hebben wij met Debruyne (die ik sterker vind dan Hazard), Mertens, Dembele, Witsel, Chadli, Origi, Mirallas, en opkomende talenten als Batshuayi en Ferreira-Carrasco nog zeer veel technisch vernuft en spelers die een actie kunnen maken op overschot. OK meestal niet op het niveau van Hazard, maar ook geen doetjes.
"Bij de eerste de beste serieuze tegenstand (Argentinië) viel het team compleet door de mand."
1-0 verloren in een evenwichtige wedstrijd, beslist door details. Compleet door de mand vallen lijkt me dan lichtjes overdreven.
"Artikel voetbalkrant": Die wissel voor Hazard was natuurlijk 100% terecht. Begon scherp aan de wedstrijd (dat had Wilmots wel voor mekaar) maar begon dan zeer slecht en ongeïnspireerd te spelen. Volledig terecht dat hij naar de kant werd gehaald, hij zal ongetwijfeld al wel een bolwassing gekregen hebben tijdens de rust. En die fout van Kompany, wat kan Wilmots daar nu aan doen??? Dat artikel is trouwens over heel de lijn erg dunnetjes... Opinie staat er dan boven

De argumentatie van Chungking kan ik wel volgen, die van Chevy niet.
0
geplaatst: 2 april 2015, 12:08 uur
België heeft echter een tig keer betere selectie dan Nederland en speelt in een nog makkelijkere poule dan Nederland. Geen idee wat voor coach Wilmots is, maar met dit materiaal moet je sowieso beter presteren. Zou iig zonde zijn als de beste Belgische generatie die ik ooit zag gepaard zou gaan met matig/moeizaam voetbal en resultaten.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 2 april 2015, 17:32 uur
trebremmit schreef:
Niet voor elk vak lees ik, de prijzen worden gelijk getrokken met andere vakken. Ze zouden beter die andere vakken goedkoper kunnen maken, maar goed.
(quote)
Niet voor elk vak lees ik, de prijzen worden gelijk getrokken met andere vakken. Ze zouden beter die andere vakken goedkoper kunnen maken, maar goed.
Ik zat er net over na te denken, en dit is toch eigenlijk van de zotte. Voor de (naar ik aanneem over het algemeen wat rijkere) mensen die een iets beter plekje konden betalen verandert er dus niets, terwijl je met minder budget nu niet eens meer op een minder gunstige plek kan zitten. Echt een onbegrijpelijke actie.
0
geplaatst: 2 april 2015, 17:37 uur
Bezopen voor een club die ca 100 meloenen in de (fruit)schaal heeft liggen 
Vraag me trouwens af in hoeverre de club zelf daar invloed op kan uitoefenen: het stadion is van een CV - met als stille vennoten een achttal bedrijven die alle ca 3 miljoen hebben ingebracht w.o. Philips (het dubbele), Coca Cola en Grolsch - en als beheerder o.m. de gemeente A'dam - exploitatie is weer bij een andere toko ondergebracht.

Vraag me trouwens af in hoeverre de club zelf daar invloed op kan uitoefenen: het stadion is van een CV - met als stille vennoten een achttal bedrijven die alle ca 3 miljoen hebben ingebracht w.o. Philips (het dubbele), Coca Cola en Grolsch - en als beheerder o.m. de gemeente A'dam - exploitatie is weer bij een andere toko ondergebracht.
0
geplaatst: 2 april 2015, 19:12 uur
corn1holio1 schreef:
Daar ben ik het zeker niet mee eens. België heeft geen kans gecreëerd. Argentinië kreeg daarentegen zeker 3 of 4 enorm grote kansen, waaronder de goal, een bal van Higuain op de lat en Messi die één-op-één komt tegen Courtois. Afijn, "compleet door de mand" is inderdaad lichtjes overdreven."Bij de eerste de beste serieuze tegenstand (Argentinië) viel het team compleet door de mand."
corn1holio1 schreef:
Hazard heeft op een paar uitzonderingen na nog niet het verschil gemaakt bij de nationale ploeg. In tegenstelling tot Nederland hebben wij met Debruyne (die ik sterker vind dan Hazard), Mertens, Dembele, Witsel, Chadli, Origi, Mirallas, en opkomende talenten als Batshuayi en Ferreira-Carrasco nog zeer veel technisch vernuft en spelers die een actie kunnen maken op overschot. OK meestal niet op het niveau van Hazard, maar ook geen doetjes.
Ik had het idee dat Hazard er inderdaad niet zo vaak staat, maar juist wél op de belangrijke momenten, zoals op het WK tegen Rusland. 80 minuten onzichtbaar, maar wel de assist bij de enige goal.Hazard heeft op een paar uitzonderingen na nog niet het verschil gemaakt bij de nationale ploeg. In tegenstelling tot Nederland hebben wij met Debruyne (die ik sterker vind dan Hazard), Mertens, Dembele, Witsel, Chadli, Origi, Mirallas, en opkomende talenten als Batshuayi en Ferreira-Carrasco nog zeer veel technisch vernuft en spelers die een actie kunnen maken op overschot. OK meestal niet op het niveau van Hazard, maar ook geen doetjes.
Maar nu ik zijn statistieken zie, is het inderdaad niet bijster goed.
0
geplaatst: 3 april 2015, 09:20 uur
chevy93 schreef:
(quote)
Daar ben ik het zeker niet mee eens. België heeft geen kans gecreëerd. Argentinië kreeg daarentegen zeker 3 of 4 enorm grote kansen, waaronder de goal, een bal van Higuain op de lat en Messi die één-op-één komt tegen Courtois. Afijn, "compleet door de mand" is inderdaad lichtjes overdreven.Ik ben het ook nog eens gaan nalezen en je hebt gelijk. In mijn gedachten die wedstrijd anders beleefd

0
geplaatst: 3 april 2015, 17:03 uur
Weer eens wat anders dan dat eeuwige voetbal, mooi verhaal uit de NY Times:
The Last Man to Beat Floyd Mayweather Jr. Still Regrets It - NYTimes.com
The Last Man to Beat Floyd Mayweather Jr. Still Regrets It - NYTimes.com
0
geplaatst: 4 april 2015, 00:17 uur
Wellicht parels voor de zwijnen, maar hier nog een mooi (en lang) verhaal over basketbal:
Bobby Phills, de basketballer die maar één fout maakte - nrc.nl
0
geplaatst: 4 april 2015, 08:06 uur
GrafGantz schreef:
Wellicht parels voor de zwijnen, maar hier nog een mooi (en lang) verhaal over basketbal:
Interessant verhaal en voor mij eigenlijk totaal nieuw. Ik kende de naam natuurlijk wel (volgde het NBA basketbal toen enigszins), maar het verdere verhaal niet (zijn dood is 15 jaar geleden blijkbaar langs me heen gegaan, volgde het basketbal toen al niet meer zo), boeiend om te lezen.
Dat je even weet dat er zwijnen zijn die dergelijke parels toch weten te waarderen

0
geplaatst: 4 april 2015, 20:54 uur
0
geplaatst: 4 april 2015, 21:08 uur
GrafGantz schreef:
Mooi, keep 'm coming.
0
geplaatst: 4 april 2015, 21:51 uur
Ernie schreef:
Hazard loodst Chelsea naar zege, Courtois slikt sublieme tegengoal - sporza.be
Heel erg mooi
Hazard loodst Chelsea naar zege, Courtois slikt sublieme tegengoal - sporza.be
Heel erg mooi
Wat een goal van die Adam.

0
geplaatst: 5 april 2015, 10:54 uur
Prachtig inderdaad! Het gaatje zien, controle over de bal, lef en precies goed raken. Overigens had Courtois dit natuurlijk niet mogen overkomen..... 

0
geplaatst: 5 april 2015, 14:18 uur
Oei Vermeer............... 
Het is maar goed dat het al 0 - 4 stond.
0 - 8 had overigens ook makkelijk gekund.
Maar goed, Vermeer mag ook wel eens een foutje maken.
Sven Van Beek zal wel blij zijn: de blunder van Vermeer komt als e.d. tje in de boeken te staan

Het is maar goed dat het al 0 - 4 stond.
0 - 8 had overigens ook makkelijk gekund.
Maar goed, Vermeer mag ook wel eens een foutje maken.
Sven Van Beek zal wel blij zijn: de blunder van Vermeer komt als e.d. tje in de boeken te staan

0
geplaatst: 5 april 2015, 15:38 uur
Ooh, geen ontslag voor Vermeer dan, Musician ? Je begint mild te worden.

0
geplaatst: 5 april 2015, 16:19 uur
Draak van een wedstrijd in Utrecht.
Gelukkig nog wel de gelijkmaker vlak voor tijd ...
Gelukkig nog wel de gelijkmaker vlak voor tijd ...

0
geplaatst: 5 april 2015, 16:27 uur
Gelukkig wel 
Vermeer heeft zichzelf dit seizoen meer dan bewezen.
Hij heeft punten binnengehaald voor Feyenoord, wat een goed keeper moet kunnen.
En dan is er gevoelsmatig het verschil: staat het nog 0 - 0 bij het foutje of sta je inderdaad al met 4 - 0 voor en is de concentratie inmiddels ver te zoeken.
Maar er is gelukkig geen voetballer, trainer of bestuurder zonder foutjes.
De vraag is alleen: wegen de totale baten op tegen de lasten en is er sprake van een uitzondering of kan de desbetreffende persoon gewoon niet (meer) beter.
Het zal duidelijk zijn, verlies je als Nederlands Elftal door zo'n foutje een belangrijke wedstrijd, dat kun je als keeper gewoon niet te vaak maken. Het blijft een lastige, bij een keeper. Maakt hij aan de andere kant ook fabelachtige reddingen die een andere keeper niet zou kunnen maken, is de beslissing moeilijk.
Overigens nog behoefte aan een column van een echte Ajaxied?
Seizoenkaarthouders

iggy schreef:
Vermeer heeft zichzelf dit seizoen meer dan bewezen.
Hij heeft punten binnengehaald voor Feyenoord, wat een goed keeper moet kunnen.
En dan is er gevoelsmatig het verschil: staat het nog 0 - 0 bij het foutje of sta je inderdaad al met 4 - 0 voor en is de concentratie inmiddels ver te zoeken.
Maar er is gelukkig geen voetballer, trainer of bestuurder zonder foutjes.
De vraag is alleen: wegen de totale baten op tegen de lasten en is er sprake van een uitzondering of kan de desbetreffende persoon gewoon niet (meer) beter.
Het zal duidelijk zijn, verlies je als Nederlands Elftal door zo'n foutje een belangrijke wedstrijd, dat kun je als keeper gewoon niet te vaak maken. Het blijft een lastige, bij een keeper. Maakt hij aan de andere kant ook fabelachtige reddingen die een andere keeper niet zou kunnen maken, is de beslissing moeilijk.
Overigens nog behoefte aan een column van een echte Ajaxied?

Seizoenkaarthouders
0
geplaatst: 5 april 2015, 16:36 uur
musician schreef:
Prachtig inderdaad! Het gaatje zien, controle over de bal, lef en precies goed raken. Overigens had Courtois dit natuurlijk niet mogen overkomen.....
Als het bij Chelsea gebeurt kan ik ermee lachen.
Bij de rode duivels anderzijds...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.