Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 23 augustus 2015, 22:58 uur
Paap_Floyd schreef:
Nibali uit de Vuelta gezet!
Nibali uit de Vuelta gezet!
Zo, net die beelden gezien, maar dit is wel gewoon terecht! Gehangen aan auto's wordt er wel vaak, maar dit is gewoon meeliften en lanceren. Ook oerdom trouwens
. Je weet dat er beelden gemaakt worden, maar je laat je ook meteen honderden meters wegtrekken bij een groep achterblijvers. Je denkt dan toch niet echt dat niemand dat zal zijn opgevallen of niemand dan protest zou aantekenen. Ik had meer slimheid van de Italiaan en zijn team verwacht. Hoewel er wel vaker bij Astana zaken aan het licht komen, dat ze geneigd zijn zich niet heel erg aan regels te houden 
Wel jammer voor de koers natuurlijk, was wel benieuwd waar Nibali toe in staat was geweest, ondanks de schade van de valpartij.
0
geplaatst: 24 augustus 2015, 07:36 uur
trebremmit schreef:
Als het andersom was geweest had je het vast wel een strafschop gevonden.
En een beetje volksmennerij daar ben jij toch ook niet vies van?
Als het andersom was geweest had je het vast wel een strafschop gevonden.

En een beetje volksmennerij daar ben jij toch ook niet vies van?

Ik geef alleen eigen meningen en observaties. Dat mag wel eens tot wrevel en onbegrip leiden maar daar is dan niets aan te doen.
Ik hou helemaal niet van penalty's, ik zou liever zien dat Feyenoord normale velddoelpunten zou maken, op basis van eigen kunnen.
Trek je die penalty's er van af, dan zit je op een gemiddelde van minder dan één doelpunt per wedstrijd en dat kan echt niet.
Ik zag Heracles er zes inschieten tegen Cambuur en de week er voor had Feyenoord met veel moeite 1 penalty en 1 velddoelpunt. "En zo goed was Heracles nu ook weer niet" lees ik dan nog.
Win je 34 wedstrijden met 1 - 0 dan is er nog niets aan te hand. Maar ik heb zo'n vaag voorgevoel dat dat niet gaat lukken.
0
Martial
geplaatst: 24 augustus 2015, 08:00 uur
Dat heb je verkeerd gezien Rico, Bilal liep buitenspel zodat Kazim niet kon doorlopen, maar het had toch niet uitgemaakt, want hij had ongetwijfeld naast geschoten

Voor de rest was het weer armoe troef wat Feyenoord liet zien en lijkt er met vorig seizoen buiten het feit dat je meer ervaring hebt en meer wisselmogelijkheden nog niet zo heel veel veranderd, het komen tot behoorlijke kansen laat staan een doelpunt maken gaat wederom heel moeizaam.
Maar ja voorlopig is het wel 9 uit 3, er zijn seizoenen geweest dat we dat niet haalde

0
geplaatst: 24 augustus 2015, 09:20 uur
Er is toch een groot verschil tov vorrig seizoen: we winnen dit soort lastige wedstrijden. Maar zolang Gio Immers en Kazim opstelt, zal het voetbal nooit hoogstaand worden, wat een non voetballers toch.
Heb vertrouwen dat er met Elia aanvallend meer stootkracht zal zijn. Kramer neemt de plek van Kazim vast over, al zal het nog een paar wedstrijden duren.
Heb vertrouwen dat er met Elia aanvallend meer stootkracht zal zijn. Kramer neemt de plek van Kazim vast over, al zal het nog een paar wedstrijden duren.
0
Hendrik68
geplaatst: 24 augustus 2015, 09:21 uur
Martial schreef:
......buiten het feit dat je meer ervaring hebt en meer wisselmogelijkheden nog niet zo heel veel veranderd.....
......buiten het feit dat je meer ervaring hebt en meer wisselmogelijkheden nog niet zo heel veel veranderd.....
Ja hallo, maar daarmee is dus wel het meest essentiële veranderd. En ervaring en meer wisselmogelijkheden. Dat kan het verschil maken tussen een titel en overal net naast piesen.
9 uit 3 en dan nog zeuren ook.
0
Martial
geplaatst: 24 augustus 2015, 09:33 uur
Ik zeur niet maar constateer.
Welgeteld 1 fatsoenlijke aanval in de wedstrijd is wel erg karig, maar Botthegin viel wel aardig in moet ik zeggen de 9 punten vergoeden een hoop maar niet alles.
Welgeteld 1 fatsoenlijke aanval in de wedstrijd is wel erg karig, maar Botthegin viel wel aardig in moet ik zeggen de 9 punten vergoeden een hoop maar niet alles.
0
geplaatst: 24 augustus 2015, 09:49 uur
Ik heb wel meer fatsoenlijke aanvallen geteld (maar niet heel veel meer). Daarnaast zag het er bij flitsen wel goed uit, maar overall was het bijzonder karig, inderdaad. Vooral voorin. Verdedigend (minus van der Heijden) zag het er wel stabiel uit.
0
geplaatst: 24 augustus 2015, 10:53 uur
Het was gisteren armoe troef in De Kuip. Betrapte me er te vaak op dat ik naar andere vakken zat te kijken of daar nog iets interessants gebeurde.
Het gaat gewoon niet lekker met Vermeer. Er stuitte weer een bal van zijn borst die hij wel in 2e instantie vast had, zijn trappen over de grond waren vaak dramatisch. Het schijnt dan een meevoetballende keeper te zijn maar hij oogt angstig met de bal aan zijn voet.
Verdediging stond aardig alhoewel ik geen goed gevoel heb bij Van der Heijden. Ik heb hem nog niet kunnen betrappen op grote fouten maar hij komt bij mij niet over als een zekere factor. Dat had ik al wel na een paar minuten Botthegin. Daar staat gewoon iemand.
Middenveld ook een kleine voldoende. Tsja...Immmers verdiend nooit een schoonheidsprijs maar ik vond hem gisteren toch belangrijk. Verzet veel werk, wint best veel duels (ook in de lucht). Laat ik het zo zeggen...Vilhena en Toornstra (in huidige vorm) zullen het niet veel beter doen. Het liefst zie ik Kuijt achter Kramer want ook gisteren was het gewoon zielig om Kuijt te zien spartelen op de vleugels. Vejinovic vind ik overigens een echte aanwinst.
Aanvallend....tsja....natuurlijk weten we dat Kazim moeilijk scoort maar daar lag gisteren het probleem niet. Ik denk dat hij 2x een bal heeft gekregen waar iets uit te halen viel. En voor de rest stond hij op een eiland. Het probleem is dat je vleugellam bent met Kuijt en Bilal. Allebei onzichtbaar en nul dreiging. De wissel Kramer-Kazim was meer een emotionele dan tactische want het had natuurlijk de wissel Elia-Bilal moeten zijn. Grappig genoeg hield de slaapverwekkende vertoning op toen Kramer erin kwam en als klap op de vuurpijl ook Bilal nog eens scoorde.
Mijn opstelling voor de volgende week:
Hahn in het doel, rechtsachter Karsdorp (indien fit), Van Beek en Botthegin (ja....2 rechtspoten) en linksachter Kongolo
Blok van Vejinovic en El Ahmadi op het middenveld met Kuijt daarvoor.
Voorin rechts Toornstra of Bilal, Kramer en Elia op links.
Het gaat gewoon niet lekker met Vermeer. Er stuitte weer een bal van zijn borst die hij wel in 2e instantie vast had, zijn trappen over de grond waren vaak dramatisch. Het schijnt dan een meevoetballende keeper te zijn maar hij oogt angstig met de bal aan zijn voet.
Verdediging stond aardig alhoewel ik geen goed gevoel heb bij Van der Heijden. Ik heb hem nog niet kunnen betrappen op grote fouten maar hij komt bij mij niet over als een zekere factor. Dat had ik al wel na een paar minuten Botthegin. Daar staat gewoon iemand.
Middenveld ook een kleine voldoende. Tsja...Immmers verdiend nooit een schoonheidsprijs maar ik vond hem gisteren toch belangrijk. Verzet veel werk, wint best veel duels (ook in de lucht). Laat ik het zo zeggen...Vilhena en Toornstra (in huidige vorm) zullen het niet veel beter doen. Het liefst zie ik Kuijt achter Kramer want ook gisteren was het gewoon zielig om Kuijt te zien spartelen op de vleugels. Vejinovic vind ik overigens een echte aanwinst.
Aanvallend....tsja....natuurlijk weten we dat Kazim moeilijk scoort maar daar lag gisteren het probleem niet. Ik denk dat hij 2x een bal heeft gekregen waar iets uit te halen viel. En voor de rest stond hij op een eiland. Het probleem is dat je vleugellam bent met Kuijt en Bilal. Allebei onzichtbaar en nul dreiging. De wissel Kramer-Kazim was meer een emotionele dan tactische want het had natuurlijk de wissel Elia-Bilal moeten zijn. Grappig genoeg hield de slaapverwekkende vertoning op toen Kramer erin kwam en als klap op de vuurpijl ook Bilal nog eens scoorde.
Hahn in het doel, rechtsachter Karsdorp (indien fit), Van Beek en Botthegin (ja....2 rechtspoten) en linksachter Kongolo
0
Hendrik68
geplaatst: 24 augustus 2015, 11:43 uur
Mijn Mets en jouw Dodgers allebei op 67 overwinningen Running on Empty. Eindelijk weer eens een goed jaar voor de Mets. Ze hebben een werpersstaf om U tegen te zeggen. Het slaan lukte echter lange tijd niet zo best. Daarom werd er voor dit jaar niet zo heel veel verwacht, maar sinds Cespedes erbij is zijn de Mets niet meer te stoppen. Bijkomend geluk is dat Washington zwaar teleurstelt. De Mets mogen de play offs eigenlijk niet meer uit handen geven.
0
geplaatst: 24 augustus 2015, 11:52 uur
Hendrik68 schreef:
Mijn Mets en jouw Dodgers allebei op 67 overwinningen Running on Empty.
Mijn Mets en jouw Dodgers allebei op 67 overwinningen Running on Empty.
De Dodgers zijn hun riante nr 1 positie nu helaas een beetje aan het vergooien. Ik ga weer eens wat wedstrijden kijken komende maand op MLB.TV
0
geplaatst: 24 augustus 2015, 11:58 uur
Jammer ROE, ik had gisteren Utrecht graag 3 punten gegund. Maar ja, die Havenaar.
Beste recensies kregen ADO en Utrecht overigens ook niet.
Hopelijk is ADO een beetje klaar voor volgende week.
Om bij Van Gaal te blijven: is Feyenoord nou zo goed of de rest zo slecht? Ik denk het laatste.
Hopelijk is ADO een beetje klaar voor volgende week.
Martial schreef:
Maar ja voorlopig is het wel 9 uit 3, er zijn seizoenen geweest dat we dat niet haalden
De beste seizoensstart in tientallen jaren. Volgende week tegen PSV lijkt mij een goede graadmeter.Maar ja voorlopig is het wel 9 uit 3, er zijn seizoenen geweest dat we dat niet haalden
Om bij Van Gaal te blijven: is Feyenoord nou zo goed of de rest zo slecht? Ik denk het laatste.

0
geplaatst: 24 augustus 2015, 12:07 uur
musician schreef:
Jammer ROE, ik had gisteren Utrecht graag 3 punten gegund. Maar ja, die Havenaar.
Ja was erg jammer. Geen idee waarom Robbin Ruiter nou de penaltystip stond te dekken bij die voorzet in de laatste minuut. Drie punten waren zeker mogelijk geweest.
Het spel van FC Utrecht wordt wel steeds beter. Zaterdag hopelijk de volle 3 punten thuis tegen Groningen. Feyenoord mag zich gelukkig prijzen dat ze FC Utrecht al zo snel gehad hebben

0
Cured
geplaatst: 24 augustus 2015, 12:20 uur
Slechte 'opstelling' van Ruiter ; fout van hem, los van in hoeverre Havenaar wel of niet vrij stond (heb ik zo niet meer op mijn netvlies)
0
geplaatst: 24 augustus 2015, 12:29 uur
Cured schreef:
Slechte 'opstelling' van Ruiter ; fout van hem, los van in hoeverre Havenaar wel of niet vrij stond (heb ik zo niet meer op mijn netvlies)
Als Ruiter in zijn doel was blijven staan had hij hem zo kunnen vangen.
Óf je blijft staan óf je komt er uit en je vreet die bal met aanvaller en al op.

0
geplaatst: 24 augustus 2015, 13:43 uur
starsailor schreef:
Het was gisteren armoe troef in De Kuip. Betrapte me er te vaak op dat ik naar andere vakken zat te kijken of daar nog iets interessants gebeurde.
Eens over Vermeer ja. Was voetballend niet best.
Van der Heijden geen grote fout? Vond het een erg grote fout dat hij de bal niet wist weg te werken - terwijl hij alle mogelijkheden had - vlak voor het penaltymoment met Karsdorp. Normaal gesproken is dat rood en een penal, waardoor je de wedstrijd verliest. Als Karsdorp terug is meteen Botteghin plaatsen voor v/d Heijden.
Immers verzette veel werk in de eerste helft, maar met hem erbij zal je nooit aan voetballen toekomen op het middenveld - of je moet hem overslaan. Als je verder kijkt naar dat harde werken van hem (daar was niks meer van over in de 2e helft, trouwens), zie je dat hij gisteren ook weer ronduit zwak speelde. Gisteren ook weer dom balverlies, waardoor Vitesse met 2 tegen 1 komen te staan, maar het gelukkig niet uitspeelt. Vilhena is de betere voetballer, verdedigend nog veel beter en heeft veel meer toekomst (maar dan moet hij welk bij tekenen).
0
geplaatst: 24 augustus 2015, 13:44 uur
Running On Empty schreef:
Feyenoord mag zich gelukkig prijzen dat ze FC Utrecht al zo snel gehad hebben
Feyenoord mag zich gelukkig prijzen dat ze FC Utrecht al zo snel gehad hebben
Dat geldt ook de andere kant op.

0
Hendrik68
geplaatst: 24 augustus 2015, 14:07 uur
Maar Utrecht schrijft op dit moment wereldgeschiedenis en Rotterdam niet.
0
geplaatst: 24 augustus 2015, 14:31 uur
Nicolage Rico schreef:
Van der Heijden geen grote fout? Vond het een erg grote fout dat hij de bal niet wist weg te werken - terwijl hij alle mogelijkheden had - vlak voor het penaltymoment met Karsdorp. Normaal gesproken is dat rood en een penal, waardoor je de wedstrijd verliest. Als Karsdorp terug is meteen Botteghin plaatsen voor v/d Heijden.
Immers verzette veel werk in de eerste helft, maar met hem erbij zal je nooit aan voetballen toekomen op het middenveld - of je moet hem overslaan. Als je verder kijkt naar dat harde werken van hem (daar was niks meer van over in de 2e helft, trouwens), zie je dat hij gisteren ook weer ronduit zwak speelde. Gisteren ook weer dom balverlies, waardoor Vitesse met 2 tegen 1 komen te staan, maar het gelukkig niet uitspeelt. Vilhena is de betere voetballer, verdedigend nog veel beter en heeft veel meer toekomst (maar dan moet hij welk bij tekenen).
Mee eens wat betreft Van de Heijden. Gewoon voor de breedte en lekker op de bank houden zolang iedereen fit is.
Wat betreft niet aan voetballen toekomen met Immers heb ik wel een kanttekening. Ik zat met mijn zoontje van 12 in De Kuip en die wist zelfs te constateren dat onze verdedigers maar bitter weinig vooruit durven te voetballen. Je ziet in Vejinovic dat hij het op een gegeven moment zat was en hij steeds dichterbij de bal kwam ophalen (iets wat Clasie ook vaak deed). Nee, Immers is geen spelverdeler maar het voetbal begint nog altijd van achteruit en dat blijkt nu nog te vaak de lange bal of terug naar Vermeer (en dan alsnog een lange peer naar voren). Tsja...en dan vind ik Immers wel van waarde. Het talent van Vilhena heb ik nog nooit gezien dus wanneer dat er ooit uit gaat komen is mij een raadsel. Dat klinkt misschien wat bot, maar ik geloof dus echt niet in Vilhena. Ze hadden beter Boetius kunnen behouden. De toekomst van Vilhena is wat mij betreft dus gelijk aan het kijken in een glazen bol.
0
geplaatst: 24 augustus 2015, 14:54 uur
Vermeer lijkt weer in zijn tijd van Ajax te vervallen.
Druistig, nerveus en niet sterk in de opbouw.
Het blijft een keeper die op bepaalde momenten punten voor je pakt, maar net zo goed wedstrijden kan verknallen.
Voor het scorend vermogen en de dreiging moet je volgens mij met Kramer gaan starten.
Druistig, nerveus en niet sterk in de opbouw.
Het blijft een keeper die op bepaalde momenten punten voor je pakt, maar net zo goed wedstrijden kan verknallen.
Voor het scorend vermogen en de dreiging moet je volgens mij met Kramer gaan starten.
0
geplaatst: 24 augustus 2015, 15:25 uur
Over iets meer dan 5 minuten Daphne Schippers als eerste Nederlandse vrouw ooit in de finale van de 100m op een WK, en hier is het bijna alleen maar voetbal wat de klok slaat. Schiet mij maar lek 

0
geplaatst: 24 augustus 2015, 15:34 uur
Thanks voor de reminder 
Ik lees dat ze in de halve finale al 0,09 seconde van haar oude record heeft gehaald. EDIT: Ook nog met tegenwind!

Ik lees dat ze in de halve finale al 0,09 seconde van haar oude record heeft gehaald. EDIT: Ook nog met tegenwind!
0
geplaatst: 24 augustus 2015, 15:43 uur
Hoppa, zilver! Benieuwd wat ze op de 200m gaat doen aangezien dat volgens mij haar betere afstand is. Als die race van zojuist 110m was geweest had ze hem zo te zien gewonnen 

0
geplaatst: 24 augustus 2015, 15:47 uur
En een Nederlands record. 
Erg knap, mooi wk tot nu toe, en gister natuurlijk Bolt die de dopingzondaar heeft verslaan.

Erg knap, mooi wk tot nu toe, en gister natuurlijk Bolt die de dopingzondaar heeft verslaan.

0
geplaatst: 24 augustus 2015, 15:49 uur
trebremmit schreef:
Justin Gatlin vows to boycott BBC and UK media over ?biased? 100m reports | Sport | The Guardian - theguardian.com
0
geplaatst: 24 augustus 2015, 16:04 uur
Gatlin mag toch niet in de U.K meedoen aan toernooien? Wel apart dat de Engelsen zo'n hekel aan hem hebben, die Gay en nog een ander hebben toch ook doping gebruikt?
Ik heb de persconferentie niet gezien na afloop maar het schijnt dat ze elkaar geen blik gunden en dat Bolt hem uitlachte.
Ik heb de persconferentie niet gezien na afloop maar het schijnt dat ze elkaar geen blik gunden en dat Bolt hem uitlachte.
0
Hendrik68
geplaatst: 24 augustus 2015, 16:19 uur
GrafGantz schreef:
Over iets meer dan 5 minuten Daphne Schippers als eerste Nederlandse vrouw ooit in de finale van de 100m op een WK, en hier is het bijna alleen maar voetbal wat de klok slaat. Schiet mij maar lek
Ik gaf even daarvoor al aan dat er in Utrecht historie werd geschreven en niet in Rotterdam. Daar bedoelde ik niet Haller mee. Maar ja meteen daarna weer een post over Jan Arie van der Heijden. Ja die ja. Dan stelt Dafne inderdaad ook niet zo heel veel voor.....
0
Cured
geplaatst: 24 augustus 2015, 16:30 uur
Die Daphne....wat een raspaard. Ook nog bijna naast die snelle kleine, maar werkelijk een top, top topprestatie voor een blanke vrouw op een WK 100 m sprint......en dan hebben we het hier vooral over dat sneue Nederlandse voetbal op eredivisie niveau, wat alleen nationaal laat staan Europees niks voor stelt.... 

0
geplaatst: 24 augustus 2015, 16:31 uur
Topprestatie inderdaad zeg, nu de 200 meter nog even binnen halen 

0
Cured
geplaatst: 24 augustus 2015, 16:33 uur
Ze is top favoriete daar, maar ze benadert het nuchter. Ook de uitleg van Gregory Sedoc erbij over de manier van lopen en ontspanning, i.t.t. die andere dames (behalve Shelly Ann Fraser, alleen aan het eind een beetje)....
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.