MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Ondertussen in België

Paap_Floyd schreef:
(quote)
Frank de Boer?

Naarstig gebrek aan Europees succes doet Franky Boy de das om ben ik bang... Ze hebben al bij Jürgen aan de deur gekloppt. Hard gekloppt, zacht gekloppt. Afwachten geblazen of 'ie ook opendoet.

NL: Krul, Janmaat, Van Dijk, Rekik, Kongolo, Sneijder, Van Persie, Wijnaldum, Lens, Huntelaar, Memphis.

Poles Apart schreef:
(quote)

Naarstig gebrek aan Europees succes doet Franky Boy de das om ben ik bang... Ze hebben al bij Jürgen aan de deur gekloppt. Hard gekloppt, zacht gekloppt. Afwachten geblazen of 'ie ook opendoet.

Ik zie de koppen in Engeland al voor me. 'JUrgent Liverpool wants Klopp's....'

Ernie schreef:
Ondertussen in België

(embed)

Een van de reacties op youtube:

Jasper Cillessen vind dit een kut filmpje.

Die doelman is 3 keer beter dan Cillessen.

Rudi S schreef:

Die doelman is 3 keer beter dan Cillessen.

Cillessen is gewoon een hele matige doelman.

Martial
Running On Empty schreef:

Cillessen is gewoon een hele matige doelman.

En kan geen penalties stoppen en is bang voor Kazim

Is het niet merkwaardig, dat een grotere Europese club hem niet een keer gehaald heeft, net zoals is gebeurd met andere "Ajax-talenten" van zijn generatie?

Janmaat valt af bij het Nederlands elftal. Had Blind nou maar Karsdorp meegenomen.

Een penalty die wordt gestopt is gewoon een hele slechte pingel.
Sommige commentatoren heb ik wel eens horen zeggen dat ie goed was ingeschoten, maar dat de keeper 'm wel heel goed pakte......bullshit.
Meestal zie je een keeper op het laatste moment een beweging maken naar een bepaalde hoek.
Daarom is van te voren een hoek bepalen als penaltynemer vaak zinloos.
De Panenka's worden ook nog regelmatig gedaan bijv.

Wat bikkel zegt.

Als de keeper tot het allerlaatst blijft staan kun je hem rustig in een van de verre hoeken schuiven, keeper is dan in principe altijd te laat. Als de keeper al voortijdig een hoek kiest (vaak het geval) dan moet kan de penaltynemer die voldoende geduld heeft hem eenvoudig door de midden of in de andere hoek kunnen plaatsen.

Vooraf een hoek kiezen werkt tegen een goede keeper alleen als de nemer het voor elkaar krijgt om hem hard en zuiver in de bovenhoek te plaatsen. Hard en laag in het zijnet voldoet meestal ook wel, maar als een keeper op tijd reageert moet hij daar bij kunnen.

Dat verklaart niet waarom sommige keepers bijna de helft van hun penalty's tegenhouden en anderen nauwelijks één. Een beetje lengte, iets meer wendbaarheid of reactiesnelheid maakt echt wel uit hoor. Ik vind overigens wel dat een keeper die een er een keertje een pakt voor de winnende ploeg uit een strafschoppenserie, wel makkelijk tot held gekroond wordt.

Ik denk ook dat het talent van de keeper wel degelijk een rol kan spelen bij het stoppen van penalty's. Af en toe mag je er best één pakken, ook verder goed ingeschoten ballen. Psychologische oorlog mag ook, zorgen dat ballen naast of over gaan door contact met de speler die de pingel neemt.

Alles bij elkaar heeft een keeper toch nog wel een behoorlijk bereik in het doel om gericht te proberen een bal er uit te halen.
De ouderwetse "lijnkeeper" is de keeper die bekend staat om zijn snelle reflexen als hij op de doellijn staat. Daar zitten ook de beste penalty stoppers tussen.

Spanjaard lacht met Anderlecht en zijn penalty's - YouTube

En ik maar klagen over Gillet als 2de doelman bij de rode duivels, pakt hij toch wel 3 penalty's in 1 match....

Je kan als doelman de beste penaltynemers verschalken als je er wat talent voor hebt.
Ofwel inderdaad door een snelle atletische keeper te zijn en bij moeilijke ballen te kunnen, maar ook bijvoorbeeld door als keeper schijnbewegingen te maken. Zeker als je weet dat je een speler voor je hebt die normaal altijd wacht op een beweging van de keeper (even doen of je naar links duikt en dan toch naar rechts gaan, werkt vaak).
Dus vind het veel te gemakkelijk om te zeggen dat een gestopte penalty altijd een slechte penalty is.

panjoe (moderator)
bikkel2 schreef:
Een penalty die wordt gestopt is gewoon een hele slechte pingel.
Sommige commentatoren heb ik wel eens horen zeggen dat ie goed was ingeschoten, maar dat de keeper 'm wel heel goed pakte......bullshit.

6:40

Maar over het algemeen heb je natuurlijk gelijk.

Martial schreef:
En kan geen penalties stoppen en is bang voor Kazim

Klopt en bovendien is het een enorm zich puberaal gedragend onprofessioneel zeikjong.

Hij wil de stoere jongen uithangen maar komt elke keer weer over als een enorme kleuter.

Doe mij maar Krul, Vermeer, Zoet, Vorm, Stekelenburg, Ruiter etc. Alles beter dan Jasper.

Cillesen ziet er ook altijd uit alsof hij van de spanning de hele nacht wakker heeft gelegen. Ik meen dat Snelders die spanning van Oranje niet aankon en daarom zich zelf had afgemeld. Maar das al lang geleej, dus weet het niet meer zeker.

Hendrik68
Lees vanmorgen dat na ADO nu ook Heerenveen in de belangstelling staat van Chinese investeerders. Een deel van het bestuur zou er wel oren naar hebben en een ander deel niet. Nou anders komen ze toch gewoon naar Groningen.

Hendrik68 schreef:
Lees vanmorgen dat na ADO nu ook Heerenveen in de belangstelling staat van Chinese investeerders. Een deel van het bestuur zou er wel oren naar hebben en een ander deel niet. Nou anders komen ze toch gewoon naar Groningen.

Volgens mij moet je dat echt niet willen Chinese investeerders.

Hendrik68
Hangt er maar net vanaf hoe het gebeurt. Ik kocht voor het eerst in maanden weer eens een VI en las over de gang van zaken in Den Haag waar een paar marionetten worden aangesteld die nergens op "kunnen" reageren en een grote baas die in geen velden of wegen te bekennen is. En echte investeringen blijven ook nog eens uit. In Heerenveen lijkt het voorlopig meer op een investeerder waarmee "de tegenpartij" in Heerenveen een stok heeft om de huidige bestuurders de laan uit te jagen en zo het tijdperk Riemer (die nog steeds de lakens uitdeelt) voorgoed af te sluiten. Ja op die manier hoeft het van mij ook niet natuurlijk. Maar zoals het bij City of Chelsea gaat, daar heb ik geen problemen mee. Het moet dan echter wel een investeerder zijn die ook direct spijkers met koppen slaat. Binnen 3 jaar kampioen en een topclub op lange termijn. En ook een voorzitter die bereikbaar is, aanspreekbaar is en dergelijke. Bij City maalt er ook niemand om dat ze nu worden geregeerd door oliesjeiken, zolang ze kampioen kunnen worden vindt iedereen het best.

Hendrik68 schreef:
Bij City maalt er ook niemand om dat ze nu worden geregeerd door oliesjeiken, zolang ze kampioen kunnen worden vindt iedereen het best.

Misschien moet je wat minder Ollewieven van Knol eten (hoe lekker die ook is) en wat meer smart food tot je nemen, kom je wellicht ook tot wat meer afgewogen uitspraken. Want bovenstaande slaat écht als een tang op een varken.

Wil je graag http://www.vi.nl/webshop/product/slag-om-de-skyboxen.htm aanbevelen, met name hoofdstuk 15 (De China-connectie) en 16 (Sjeik in de City), maar 10 (Dokter Dood geeft je vleugels) is ook aardig. Ik vond het boeiend leesvoer dat je inzicht geeft in wat er achter de schermen gebeurt en dat kom je niet meer met dit soort populistische one-liners. Ook nuance aanbrengen is wat mij betreft een deugd

Dit smiley gebruik door jou neigt naar merkinbreuk beste Mjuman

Running On Empty schreef:
(quote)

Dit smiley gebruik door jou neigt naar merkinbreuk beste Mjuman

Die zonnebril van jou is anders geen Oakley

Hendrik68
Ja hallo, dat is een heel boek. Zo gek ben ik ook weer niet. . En ik ben weer populist, tjonge jonge, die kende ik nog niet. Supporter van de Populistische Spiel Verein.

Hendrik68 schreef:
Ja hallo, dat is een heel boek. Zo gek ben ik ook weer niet. . En ik ben weer populist, tjonge jonge, die kende ik nog niet. Supporter van de Populistische Spiel Verein.

Leuk joh, zelf bedacht? D'r zijn van die Ajacieden hier die het steeds hadden over Sliske de Rat (Fred Rutten), Apevlaai (Afellay) of Peejesvau - jouw omzetting is een nieuwe, maar desalniettemin incorrect. Een doorgewinterd bezoeker van een grand café weet immers verdomd goed wat PSV betekent; op de (dranken)kaart staat het vaak na de wijnsoort: Port Sherry Vermout.

Lezen is inderdaad een gewoonte die in deze jonge 21e eeuw een gevoelige klap heeft gekregen, ook in verschijningsgebied van de dagbladen van de NDC

Hendrik68
OK, gewoon niet meer Henkie populist noemen ja, anders stuurt der Heinrich jou een CD van John "Cougar" Mellencamp op.

Ik ben de eerste om toe te geven dat lezen er veel te veel bij inschiet de laatste jaren. Maar om nou dat soort dingen te gaan lezen. Ok een artikel in een tijdschrift, maar een heel boek.

Natuurlijk overdrijf ik enorm en heb ik liever niet dat we aan de diverse investeerders worden overgeleverd. Ik zeg ook, dat het OK is als het op de normale manier gaat. Dat gaat het natuurlijk nergens. Maar soms denk ik, ja die Scheringa en Munsterman zijn dan wel een stelletje halve criminelen geweest, maar ze zijn wel kampioen en dan denk ik: "Ach waarom Groningen niet een keer op die manier". Om dan gelijk te beseffen dat we met Hansie onze handen dicht mogen knijpen. Zie ook de kolerezooi bij Heerenveen.

Nou, dat was een mooi weloverwogen stukje he? Digitaal biertje?

Wel een serieus vraagje: Kwamen er in die verhalen ook supporters naar voren die hun seizoenkaart ingeleverd hebben omdat een oliesjeik de boel overnam? En dan niet 1 of zo, die heb je altijd, maar een heuse groep die zegt "ons zie je niet meer?"

De Chinese belangstelling voor SC Heerenveen heeft een wat ander karakter dan de constructie bij Ado. Bij Ado is er echt sprake van eigendom, dat is niet de bedoeling bij Heerenveen. Het zou gaan om investeringen/leningen, en om een partnerschap. Maar als er overwogen wordt om 23-35 miljoen te investeren, zal je ongetwijfeld ook wat te zeggen willen hebben. Het is volgens mij een illusie om te denken dat men ook niet macht koopt voor dergelijke bedragen. Ik word er als fan nog lang niet vrolijk van, dus van mij mag FC Groningen ze hebben. Ook al is inmiddels duidelijk dat Univé als hoofdsponsor afscheid zal nemen na zo'n 15 jaar (voor geloof ik 1 miljoen per jaar).
Ik heb het door Mjuman genoemde boek (De Slag om de Skyboxen) ook gelezen en vond het interessante en onthutsende informatie. Ik moet er niet aan denken dat SC Heerenveen van een dergelijke constructie onderdeel uitmaakt.

Ik word overigens sowieso niet zo vrolijk van mijn club momenteel. Voetballend is het niet om aan te zien, maar eerlijk gezegd vind ik het nog veel erger dat twee jaar na de Feanrevolutie, er weer allerlei mensen bezig zijn om zichzelf boven de club te verheffen en elkaar de tent uit te vechten. Alles lijkt ook weer op straat te liggen. Het eigen belang viert hoogtij boven het clubbelang en dat is diep triest. Wat dat betreft heb ik last van plaatsvervangende schaamte en verlang ik terug naar de tijd dat mijn club nog het toonbeeld was van nuchterheid, rust en 'normaal doen'. De onzalige constructie van een one-tier board kan als mislukt beschouwd worden en ik ben bang dat eigenlijk alle zestien leden van het stichtingsbestuur en het clubbestuur zouden moeten vertrekken om echt schoon schip te maken. Twee jaar geleden dachten we onze 'eigen' club weer terug te hebben als supporters en weer één Heerenveen te zijn. We konden er niet verder naast zitten...

Je gaat je afvragen, of het zeer recente ontslag (30 september) van voorzitter Van der Wiel en commercieel directeur Dijk bij Heerenveen al niet de eerste ronde waren inzake vrijbaan voor de Chinezen:

Het stichtingsbestuur heeft een dossier van het functioneren van Van der Wiel en Dijk opgebouwd en vindt nu dat ze niet met elkaar verder kunnen. Van der Wiel zou volgens dat dossier te weinig communiceren en de club wil commercieel een andere koers varen dan van Van Dijk.

Ja ja! Volgens mij wordt het nu een kwestie van begrijpend lezen.

Ik zou het verafschuwen eerlijk gezegd. Dat geldt zowel voor Heerenveen als voor mijn eigen Kuip Club. Volgens mij uit het hoofd kan Feyenoord ook niet zomaar volledig worden overgenomen, ongeacht welk bedrijf, maar dan moet ik de constructie van de diverse bestuurslagen binnen de club weer eens doornemen.

Op zich is dat wel goed, ik hoorde laatst dat je bij Bayern München ook nooit meer dan 49% van de aandelen kunt krijgen.

Met ADO als lichtend voorbeeld, denk ik niet dat je er allemaal erg blij mee moet wezen, met één vaste eigenaar/dictator. Tot betere prestaties en een goede sfeer binnen de club leidt het alvast niet. En over communicatie gesproken: dat ligt natuurlijk ook duizenden mijlen (te ver) uit elkaar.

De harde koppen van Friezen daarbij opgeteld, lijkt mij een overname van Heerenveen door Chinezen geen aan te bevelen optie.
Ergens kan ik mij niet aan de indruk onttrekken, dat een nieuwe Chinese eigenaar op de één of andere wijze veel belang heeft bij zijn gokkende landgenoten. Zo van: gokken op wedstrijden wordt opeens legaal. De voorzitter bepaalt gewoon wie de eerste inworp neemt, wie als eerst een gele kaart krijgt etc. Zo betaalt de overname zich gelijk mooi terug.

musician schreef:
Je gaat je afvragen, of het zeer recente ontslag (30 september) van voorzitter Van der Wiel en commercieel directeur Dijk bij Heerenveen al niet de eerste ronde waren inzake vrijbaan voor de Chinezen:

Het lijkt er inderdaad op dat de mogelijke deal ook een rol lijkt te spelen in de machtsstrijd, maar je beeld alsof Dijk en Van der Wiel al ontslagen zijn, klopt niet. Dat gaat nog wel gebeuren (Van der Wiel heeft de ontslagbrief al ontvangen waar het voornemen om ontslag aan te vragen al aangekondigd wordt), maar op dit moment zijn ze nog gewoon in functie.
Trouwens gaat het echt niet om een mogelijke overname door de Chinezen. Ze willen geen aandelen, maar investeren en leningen aangaan in het kader van een partnership, maar vraag me af hoe groot het verschil in de praktijk zal zijn. Overname zou op nog veel meer weerstand stuiten en is volgens mij ook niet zo maar mogelijk bij Heerenveen. Ben het verder overigens inhoudelijk helemaal eens met je verhaal.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:54 uur

geplaatst: vandaag om 10:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.