Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 13 oktober 2015, 22:48 uur
trebremmit schreef:
Blind al ontslagen?
Blind al ontslagen?
Van Oostveen ging wel een paar minuten eerder naar binnen.
Het kan ook zijn dat hij het niet meer kon aanzien.
0
geplaatst: 13 oktober 2015, 22:50 uur
0
geplaatst: 13 oktober 2015, 22:52 uur
musician schreef:
(quote)
Oostveen moest zijn vlucht halen.
Enkele reis Siiberie.

0
geplaatst: 13 oktober 2015, 22:52 uur
musician schreef:
(quote)
Zal mij benieuwen wat er de komende tijd gaat gebeuren. Eerst belangrijke wedstrijd is pas volgend jaar september, en het leek of Van Persie al afscheid aan het nemen was.
0
geplaatst: 13 oktober 2015, 22:55 uur
Nou, heb ik dit ook maar eens meegemaakt. Genoeg over het coachen, tactiek en slechte verdediging gehad enzo; twee keer van IJsland verliezen, met twee verschillende coaches, vind ik toch mysterieus. Voor mij is het raadsel nog niet helemaal opgelost.
0
geplaatst: 13 oktober 2015, 22:55 uur
De Ajax aanpak is mislukt. Hup die saaie Arena uit, keepers niet meer in het groen en verdedigers opstellen die niet meer hoeven mee te voetballen maar de nul houden.
0
geplaatst: 13 oktober 2015, 23:04 uur
Ik verwijt mij niets en ben op een slecht moment ingestapt
Het is toch niet te geloven!
Het is toch niet te geloven!
0
geplaatst: 13 oktober 2015, 23:07 uur
Typisch Blind, hij zat er toch al de hele kwalificatiereeks?
0
geplaatst: 13 oktober 2015, 23:15 uur
Hij - en zijn zoon - zijn toch echt de enigen die hem door willen zien gaan?
Even serieus, er moet nu echt ingegrepen worden. Met Blind als coach voelde ik me voor het eerst voetbaldepressief. En dat als Feyenoordsupporter, moet je nagaan.
Even serieus, er moet nu echt ingegrepen worden. Met Blind als coach voelde ik me voor het eerst voetbaldepressief. En dat als Feyenoordsupporter, moet je nagaan.
0
geplaatst: 13 oktober 2015, 23:31 uur
Laten we het maar even afwachten allemaal.
Dit krijgt heus nog wel een staartje denk ik zo.
Media heeft ook veel invloed.
Dit krijgt heus nog wel een staartje denk ik zo.
Media heeft ook veel invloed.
0
geplaatst: 13 oktober 2015, 23:31 uur
Blind: professioneel kaartspeler worden, beiden, en zich dan concentreren op toepen: spelen ze altijd 2 blind.
Verheug me nou al op de gezichten bij de Turkse super/slager waar ik morgen lamsbout en kalfsschenkel (voor de ossobuco) haal
Verheug me nou al op de gezichten bij de Turkse super/slager waar ik morgen lamsbout en kalfsschenkel (voor de ossobuco) haal

0
geplaatst: 13 oktober 2015, 23:36 uur
Nicolage Rico schreef:
Zolang je een bondscoach hebt die niet verder komt dan de Arena, wordt elke wedstrijd natuurlijk een zeperd.
Iedereen ziet dat Tete zijn man laat gaan maar bondscoach Blind geeft Van Dijk de schuld (bij het eerste doelpunt).
Van Oostveen noemt het nu "we zijn aan het bouwen" maar vergeet maar eventjes dat hij eigenlijk Hiddink aanstelde, waar geen enkele "we zijn aan het bouwen" van kon worden verwacht. Zeg dan direct na het WK dat de "bouwvak voorbij" is en dat we het Nederlands Elftal weer van de grond zou moeten worden opgebouwd.
Maar toen heb ik daar niets over gehoord. Hiddink was vooral benoemd om het succes te bestendigen en over donkere wolken werd niet gesproken.
Nu opeens krijgen we te horen dat we het verkeerd zien en dat we wel degelijk hadden moeten weten dat er wordt gebouwd. Zonder fundament en met poreuze bouwstenen en uitgebluste kalk uit de (ex-) Ajax school.
Jongens, afserveren die bende.
0
geplaatst: 14 oktober 2015, 00:33 uur
Over Blind zijn tijd als assistent bij Hiddink:
Hij deed vaak de wedstrijdbespreking, verzorgde veel trainingen en analyseerde hoe de verschillende internationals presteerde.
Hij stapt eigenlijk in terwijl hij er al zat, en dan zeg je dat je op een verkeerd moment bent ingestapt.
Daarna gaat Van Oostveen doodleuk beweren dat ze aan het bouwen zijn terwijl er alleen maar afgebroken is wat Van Gaal heeft gemaakt. En het was trouwens ook helemaal niet aan de orde toen de kwalificatiereeks begon. Totaal ongeloofwaardig deze twee.
Hij deed vaak de wedstrijdbespreking, verzorgde veel trainingen en analyseerde hoe de verschillende internationals presteerde.
Hij stapt eigenlijk in terwijl hij er al zat, en dan zeg je dat je op een verkeerd moment bent ingestapt.

Daarna gaat Van Oostveen doodleuk beweren dat ze aan het bouwen zijn terwijl er alleen maar afgebroken is wat Van Gaal heeft gemaakt. En het was trouwens ook helemaal niet aan de orde toen de kwalificatiereeks begon. Totaal ongeloofwaardig deze twee.
0
geplaatst: 14 oktober 2015, 02:56 uur
Dit is zoiets als dat Ajax, PSV of Feyenoord zouden degraderen uit de eredevisie. En dan nog niet je verantwoording willen pakken. In feite is dat gewoon triest.
0
geplaatst: 14 oktober 2015, 07:42 uur
Van Oostveen wordt de Sepp Blatter van het Nederlands Voetbal. Niet meer weg te krijgen nadat hij eenmaal is geïnstalleerd.
Iedereen zou de eer aan zichzelf houden na dergelijke inschattingsfouten. Iedereen zou daar ook begrip voor hebben.
Terwijl ze in feite ruimte krijgen om alles opnieuw op de rit te krijgen, blijft het nu doormodderen op het niveau van Andorra. Dat land kwam ter vergelijk uit de tweet van Gary Lineker toen hij naar het Nederlands Elftal keek en ik denk dat hij er niet ver naast zit.
Iedereen zou de eer aan zichzelf houden na dergelijke inschattingsfouten. Iedereen zou daar ook begrip voor hebben.
Terwijl ze in feite ruimte krijgen om alles opnieuw op de rit te krijgen, blijft het nu doormodderen op het niveau van Andorra. Dat land kwam ter vergelijk uit de tweet van Gary Lineker toen hij naar het Nederlands Elftal keek en ik denk dat hij er niet ver naast zit.
0
geplaatst: 14 oktober 2015, 08:14 uur
Van Oostveen heeft wat mij betreft alleen de fout gemaakt om Hiddink aan te stellen. Na het lezen van dit artikel ben ik wel van overtuigd dat Blind weg moet, en het niet op de lange termijn moet proberen, maar een shockeffect beogen door Hiddink te ontslaan en Blind het af te laten maken, vind ik te billijken.
Toch vraag ik me af hoe, vanaf de terugspeelbal van Janmaat in de eerste wedstrijd, bijna iedere wedstrijd wel een of meerdere spelers kolossale individuele fouten kunnen maken die ze normaal niet maken. De invloed van de coach reikt niet zover voor mijn gevoel. Verder zijn pech in sommige wedstrijden en de vele blessures andere redenen voor de slechte prestaties denk ik.
Toch vraag ik me af hoe, vanaf de terugspeelbal van Janmaat in de eerste wedstrijd, bijna iedere wedstrijd wel een of meerdere spelers kolossale individuele fouten kunnen maken die ze normaal niet maken. De invloed van de coach reikt niet zover voor mijn gevoel. Verder zijn pech in sommige wedstrijden en de vele blessures andere redenen voor de slechte prestaties denk ik.
0
geplaatst: 14 oktober 2015, 08:39 uur
ik denk dat de own-goal van Van Persie toch wel typerend is voor de EURO-campagne van Nederland... topspeler, maar waarom kopt hij die bal even in de richting van zijn eigen doel? En natuurlijk gaat die bal ook gewoon binnen, en niet bvb net voorlangs.
Maar vooral gewoon genekt door een absoluut tekort aan echte verdedigers die hun basistaak gewoon vergeten: eerst verdedigen, dan 'opbouwend voetballen'.
Ondertussen zijn we hier in Belgie gelukkig dat we gekwalificeerd zijn, dat we groepswinnaar zijn, dat we reekshoofd zijn voor het EK, en dat we voor even 1ste staan op de FIFA-ranglijst (hoe willekeurig die ook is). Maar we komen nog altijd een echte vlotscorende spits tekort, we spelen nog altijd een paar versnellingen te traag, en onze bondscoach is nog altijd even vol van zichzelf... Belgen hé, altijd ontevreden
Maar vooral gewoon genekt door een absoluut tekort aan echte verdedigers die hun basistaak gewoon vergeten: eerst verdedigen, dan 'opbouwend voetballen'.
Ondertussen zijn we hier in Belgie gelukkig dat we gekwalificeerd zijn, dat we groepswinnaar zijn, dat we reekshoofd zijn voor het EK, en dat we voor even 1ste staan op de FIFA-ranglijst (hoe willekeurig die ook is). Maar we komen nog altijd een echte vlotscorende spits tekort, we spelen nog altijd een paar versnellingen te traag, en onze bondscoach is nog altijd even vol van zichzelf... Belgen hé, altijd ontevreden

0
geplaatst: 14 oktober 2015, 08:46 uur
Tuurlijk treffen de spelers ook blaam. Maar als je Van Oostveen zijn uitspraken ook leest pfffff. Het volkslied niet meezingen of dat ze goed weten waarmee ze bezig zijn of dat hij niet de oorzaak is van het niet kwalificeren enz enz. Nou daar is hij op zijn minst mede verantwoordelijk voor. Van Oostveen heeft er een grote zooi van gemaakt. En Blind heeft nergens een prestatie neergezet. Op basis van wat krijgt hij dan de hoogste trainers baan aangeboden ????
Van Oostveen is totaal zijn eigen weg gegaan. Koeman lag voor het oprapen maar Oostveen moest en zal Guus binnenhalen. Een uitgebluste trainer. Terwijl Koeman later aangaf dat er best nog mogelijkheden waren om onder Hiddink te werken. Ook die kans heeft Oostveen laten liggen.
Dat het zo erg zou worden heeft natuurlijk niemand voorzien. Uitgeschakeld worden in een poule die louter uit B en C landen bestaat. Nederland wordt in het buitenland hard uitgelachen. En dan nog niet zelf opstappen. Te gek voor woorden.
Van Oostveen is totaal zijn eigen weg gegaan. Koeman lag voor het oprapen maar Oostveen moest en zal Guus binnenhalen. Een uitgebluste trainer. Terwijl Koeman later aangaf dat er best nog mogelijkheden waren om onder Hiddink te werken. Ook die kans heeft Oostveen laten liggen.
Dat het zo erg zou worden heeft natuurlijk niemand voorzien. Uitgeschakeld worden in een poule die louter uit B en C landen bestaat. Nederland wordt in het buitenland hard uitgelachen. En dan nog niet zelf opstappen. Te gek voor woorden.
0
geplaatst: 14 oktober 2015, 08:49 uur
jasper1991 schreef:
Van Oostveen heeft wat mij betreft alleen de fout gemaakt om Hiddink aan te stellen. Na het lezen van dit artikel ben ik wel van overtuigd dat Blind weg moet, en het niet op de lange termijn moet proberen, maar een shockeffect beogen door Hiddink te ontslaan en Blind het af te laten maken, vind ik te billijken.
Hij heeft niet alleen de fout gemaakt door Hiddink aan te stellen, maar ook door de belachelijke constructie met Blind op te tuigen. Ik bedoel, het was van het begin af aan een brevet van onvermogen voor Blind (hij is nu nog niet goed genoeg, maar over 2 jaar wel), maar ze hadden geen rekening gehouden met het scenario dat Hiddink zou falen. Uiteindelijk vind ik van Oostveen de absolute boosdoener met deze achterlijke constructie. Hiddink moet gewoon met pensioen en Blind heeft nog nooit ergens getoond dat hij de competenties heeft om bondscoach te worden. De KNVB moet gewoon schoon schip maken en van Oostveen en Blind ontslaan en op de blote knietjes hopen dat er een fatsoenlijke coach beschikbaar is om dit zooitje ongeregeld te leiden...
0
geplaatst: 14 oktober 2015, 08:52 uur
Volledig mee eens. Ik ben helemaal niet voor het snel ontslaan van trainers, maar deze constructie sloeg nergens op.
0
geplaatst: 14 oktober 2015, 11:32 uur
jasper1991 schreef:
Toch vraag ik me af hoe, vanaf de terugspeelbal van Janmaat in de eerste wedstrijd, bijna iedere wedstrijd wel een of meerdere spelers kolossale individuele fouten kunnen maken die ze normaal niet maken..
Toch vraag ik me af hoe, vanaf de terugspeelbal van Janmaat in de eerste wedstrijd, bijna iedere wedstrijd wel een of meerdere spelers kolossale individuele fouten kunnen maken die ze normaal niet maken..
Een taak van een trainer is ook om de jongens het vertrouwen te geven en het gevoel geven dat ze de beste van de wereld zijn. Nou als je Blind zag lopen en praten lijkt mij niet dat hij dat doet. Hij kwam ook nooit op voor zijn spelers maar gaf ze publiekelijk overal de schuld van en veegde zijn eigen straatje schoon. Janmaat is daar ook een mooi voorbeeld van. Werd afgeschreven en toen kwam ineens Van Der Wiel weer in de basis (die geen basisplaats had op dat moment bij zij club wat wel een eis was vanuit de KNVB/Bondscoaches) die er geen enkele pepernoot van bakte. Werd Janmaat niet meer opgeroepen en kwam Tete en Karsdorp in beeld. Met Van der Wiel ging het echt niet dus kwam Janmaat weer vanuit Newcastle van buiten de selectie ineens weer in de basis. Dat gebeurde uiteindelijk niet door een blessure maar toch verwacht ik niet dat hij daar veel vertrouwen van heeft gekregen terwijl hij in Newcastle de man is en iedereen verwacht dat hij volgend jaar een transfer maakt naar een topclub.
Dit is verder geen discussie van wie beter is maar meer hoe er omgegaan is met de spelers. Nu kan je wel zeggen maar dat is topsport dus daar moet je tegen kunnen maar het zijn nu eenmaal niet allemaal Zlatan's of Ronaldo's die dat allemaal geen reet kan schelen.
0
geplaatst: 14 oktober 2015, 11:50 uur
17 november moeten we tegen Duitsland, kunnen we dat nog afzeggen?
De KNVB gaat pas in november vergaderen, onbegrijpelijk dat ze vandaag niet bijeen komen.
Niet alleen met Blind zijn er fouten gemaakt, ook Van Basten aanstellen tot 2018 is een grote fout.
De KNVB gaat pas in november vergaderen, onbegrijpelijk dat ze vandaag niet bijeen komen.
Niet alleen met Blind zijn er fouten gemaakt, ook Van Basten aanstellen tot 2018 is een grote fout.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.