MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Ok, La Gantoise zit nu officieel in het welbekende dipje. Geen reden tot paniek, maar meestrijden op 3 fronten is zijn tol aan het eisen aan het blauw-witte legioen.

Gisteren bij Lokeren was het 55 minuten met de handrem op spelen, 2-0 voor komen en dan toch laten gelijk maken en met de bibber uitspelen. Nu zaterdag nog uit op Charleroi overleven en dan zijn we dinsdag klaar voor Valencia thuis. 9 matchen op 3 weken is misschien toch wat veel, als je ziet dat Depoitre, Millicevic, Sels en Kums bvb elke match gespeeld hebben. Dan nog wat invallers die niet goed presteren, bvb Moses Simon, Pedersen (duurste speler nochtans) en Brecht DeJaegere, en wat geblesseerden.

PS. 7 op 9, top 3, 10 punten voor op 7e. 13 matchen gespeeld - verliespartijen: 0. Laatste verliesmatch in eigen huis : 21 december 2014. Nu punten pakken tegen Valencia;

davevr schreef:
La Gantoise

Wie zegt u?

Hendrik68
Enorme mentale dreun voor de Mets vannacht. Met 4-3 voor staan in de 9e inning met al 1 man uit. En dan die solo homerun die de stand gelijk trekt. Vervolgens een verlenging die pas in de 14e inning beslist wordt. Helaas in het voordeel van de Royals. Langste opneningswedstrijd ooit in de World Series als ik het goed begrepen heb. Dan hebben die Amerikanen ook altijd zo'n naar handje van statistieken aanhalen. Een daarvan is dat van de laatste 12 keer de ploeg die op 1-0 voorkwam 11 keer ook de titel pakte. Laten we hopen dat de Mets zich herpakken.

KNVB beker standen:
Goningen scoort alweer buitenshuis, doen ze alleen in wintertijd? De profclubs hebben het zwaar tegen de amateurs. PSV liet gister zien voor 30.000 man dat ook die wedstrijden concentratie vereisen, knap gedaan.

Goeie goal op een lekker moment zal ik maar zeggen!

Goeie jongen, die Veltman!

Gefeliciteerd heren Feyenoorders, de gelukkigste heeft gewonnen.

Ik ben verder wel eens met Menno Pot, en zie de volgende krachtmeting dan ook positief in:

Het goede nieuws: dit vergroot de kans dat we op 8 november winnen. En daar gaat het wat mij betreft allemaal om.

In de bekerfinale in 1996 PSV -Sparta (laatste pot met Ronaldo) scoorde Veldman ook al een eigen goal. Die ging na dat seizoen toen naar?....en nu doetie ut weer! ohnee, deze is met een t.

gigage schreef:
In de bekerfinale in 1996 PSV -Sparta (laatste pot met Ronaldo) scoorde Veldman ook al een eigen goal. Die ging na dat seizoen toen naar?....en nu doetie ut weer! ohnee, deze is met een t.

Met die ene herinnering haal je bij mij een andere donkere herinnering boven: John Veldman, ooit back bij PSV, had een oudere broer Elfried - begonnen bij Ajax, maar verkast naar de Graafschap - Elfried is omgekomen bij de vliegramp op Zanderij. Zag destijds - toevallig - ook de begrafenisstoet van Lloyd Doesburg, getalenteerde 2e keeper (altijd in het wit) van Ajax, vanuit de kerk (in Utrecht Overvecht) vertrekken; dat maakte diepe indruk.

Overigens een andere herinnering aan John: bij Opel Honders stond een Kadett GSI: die was door John bij contacteinde (1989) ingeleverd; hoofd werkplaats stond te mopperen dat die auto zichtbaar vervuild was en matig onderhouden.

Gretz schreef:
Gefeliciteerd heren Feyenoorders, de gelukkigste heeft gewonnen.

Ik ben verder wel eens met Menno Pot, en zie de volgende krachtmeting dan ook positief in:

Het goede nieuws: dit vergroot de kans dat we op 8 november winnen. En daar gaat het wat mij betreft allemaal om.

En waar is dat ook weer precies op gebaseerd, dat het de kans vergroot dat er op 8 november wordt gewonnen?

Ajax wilde gisteren ook helemaal niet winnen, gezien de, op dat moment, naderende penaltyserie Cillessen inbrengen is niet echt ambitieus of wel

musician schreef:
(quote)

En waar is dat ook weer precies op gebaseerd, dat het de kans vergroot dat er op 8 november wordt gewonnen?

Ach, Menno Pot - wie is hij dan wel? - kan aan acrobatiek gaan doen - zichzelf beklimmen: de pot op!

Cured
Hand in Hand (Dire Straits/Feyenoord) .

Opmerking van Vigil trouwens ook van een hoge amusementswaarde

Jaja, weer vijf goals tegen, maar Van der Looi mag mooi blijven.
Zo'n Maduro is ook van geen enkele toegevoegde waarde, verdedigend kan ie er helemaal niks van. Dat was natuurlijk ook wel te voorspellen als hij al jaren op de bank zit bij zijn vorige clubs, wat een miskoop.
Nou op naar Zwolle en Slovan dan maar, hopelijk pakken ze daar weer eens de winst.
Ik lees dat ze een Noorse spits willen kopen van 19 jaar en 1,94m, ben benieuwd, maar liever heb ik een goede verdediger erbij.

trebremmit schreef:
Jaja, weer vijf goals tegen, maar Van der Looi mag mooi blijven.
Zo'n Maduro is ook van geen enkele toegevoegde waarde, verdedigend kan ie er helemaal niks van. Dat was natuurlijk ook wel te voorspellen als hij al jaren op de bank zit bij zijn vorige clubs, wat een miskoop. Nou op naar Zwolle en Slovan dan maar, hopelijk pakken ze daar weer eens de winst.
Ik lees dat ze een Noorse spits willen kopen van 19 jaar en 1,94m, ben benieuwd, maar liever heb ik een goede verdediger erbij.

Het was verdedigend bij beide teams gatenkaas gisteren, maar ik heb een heerlijk potje gezien in het stadion. Groningen had het in de 88e minuut op 3-3 af kunnen maken maar Ruiter sleepte ons erdoor en in de verlenging was Utrecht fitter en beter en kregen we nog 2 heerlijke goals om op 5-3 te komen.

Nu Feyenoord op bezoek in De Galgenwaard? Dat lijkt me wel wat.

Running On Empty wat was de reden van die andere tenues?

vigil schreef:
Running On Empty wat was de reden van die andere tenues?

vigil FC Utrecht heeft een traditie de laatste jaren om in speciale beker tenues te spelen. Dit jaar lijkt het shirt veel op dat van het oude Elinkwijk (FC Utrecht is een fusie uit 1970 van DOS, Elinkwijk en Velox) en achterop de shirts zijn bovenin klein de emblemen van die 3 clubs genaaid. Hopelijk gaan de tenues dit jaar wat langer mee dan vorig jaar toen we in de 1e ronde van PSV verloren.

FC Utrecht is thuis als 1 van de 4 nog ongeslagen (3 gelijk, 2 gewonnen), dus dat Groningen ook daar niet zou winnen is minder verrassend. De anderen zijn PSV, Groningen zelf en Feyenoord. Laat van der Looi nog even zitten zou ik zeggen, of heb je al iemand op het oog trebremmit?

vreselijke loting. PSV op kunstgras

Er komt nog een boeiende discussie, over wel of geen kunstgras.
Ik heb zelf het idee dat ze er een beetje van terug komen.

Er wordt o.a. een mogelijke relatie gezien tussen mindere Europese prestaties en spelen op kunstgras. Spelers op gewoon gras zouden wel eens sterker kunnen zijn en beter kunnen inspelen op onverwachte spelmomenten.
Nog afgezien van de extra blessures en het "steriele" kijkgenot voor de kijker. Het krijgt meer en meer een zomeravondvoetbal gehalte van en door "watjes".

De clubs zijn er nog niet klaar mee.

Afschaffen, kunstgras is voor hockey, niet voor voetbal.

In de Eredivisie en Jupiler League verbieden

Indeed. Sterker nog, wereldwijd verbieden ! Tot het het moment daar is dat het inderdaad een vebetering blijkt te zijn.

Ik schat dat ik er een keer of 6 zelf op gespeeld heb. En 6 keer was het HELEMAAL niks. Behalve onze club wasvrouw ha was er niemand blij mee.

Niets vervelenders dan een amateurgrasmat. Vol met kuilen, onbespeelbaar als het ergens in de afgelopen drie weken geregend heeft en een bal aannemen lukt alleen als je hem door de lucht aangespeeld krijgt.

Dat er meer blessures op kunstgras ontstaan, is overigens onwaar. Het is eerder andersom.

chevy93 schreef:
Niets vervelenders dan een amateurgrasmat. Vol met kuilen, onbespeelbaar als het ergens in de afgelopen drie weken geregend heeft en een bal aannemen lukt alleen als je hem door de lucht aangespeeld krijgt.

Echt helemaal eens, een bal die niet recht rolt
Op kunstgras kun je ook bijna altijd trainen / spelen, voor amateurs is het vaak een geweldige oplossing.
Wij (Eindhoven av) hebben het ook niet

Rudi S schreef:
(quote)

Echt helemaal eens, een bal die niet recht rolt
Op kunstgras kun je ook bijna altijd trainen / spelen, voor amateurs is het vaak een geweldige oplossing.
Wij (Eindhoven av) hebben het ook niet

Geweldig voor slidings ook - het laatste redmiddel, ongecoördineerde reflex- resultaat: een geschaafd bovenbeen/linkerbil.

Ja Hans Kraay jr had op kunstgras heel wat minder slachtoffers gemaakt.
Op goed kunstgras kun je trouwens tegenwoordig ook goed slidings maken.

Rudi S schreef:
Ja Hans Kraay jr had op kunstgras heel wat minder slachtoffers gemaakt.

Waarom dat dan ? Een scheids op zijn bek meppen (of poging tot) heeft weinig te maken met echt gras of kunstgras, toch ?

Nu moet ik toegeven dat ik uiteraard geen ervaring heb met het huidige amateur kunstgras. Maar in mijn tijd was het een crime.

We komen er niet meer vanaf denk ik.
Geen afkeuringen meer en de kunstgrasvelden zullen natuurlijk ook steeds beter worden.
Over een jaar wat heeft niemand het er meer over......vermoed ik.

chevy93 schreef:

Kwestie van techniek lijkt mij. Zie Real Zargoza-Ajax April 1987.

iggy schreef:
(quote)

Waarom dat dan ? Een scheids op zijn bek meppen (of poging tot) heeft weinig te maken met echt gras of kunstgras, toch ?

.

Kraay jr kreeg zijn kaarten vaak voor inkomen met gestrekt been en doorglijden en niet voor ruzie met de scheids, toen hij bij EVV speelde had ik daar ook een seizoenskaart.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:42 uur

geplaatst: vandaag om 02:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.