Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 7 juli 2014, 14:48 uur
Paap_Floyd schreef:
Ja leuk dat t nog nooit is voorgekomen, maar dat zegt niet dat het nooit meer voor zal komen. Zo werden van de laatste 13 strafchopseries voor NL-CRC er 12 gewonnen door het land dat als eerste mocht beginnen. Costa Rica mocht beginnen...
Ja leuk dat t nog nooit is voorgekomen, maar dat zegt niet dat het nooit meer voor zal komen. Zo werden van de laatste 13 strafchopseries voor NL-CRC er 12 gewonnen door het land dat als eerste mocht beginnen. Costa Rica mocht beginnen...
Ga fietsen, joh

Ik heb niet op 1 land gefocust zoals jij nu doet. Ik heb zo'n blauwgrijs vermoeden dat het mentaalinbalanszijn in Europees voordeel werkt, net zoals het vermogen om - ook onder druk - tactisch te blijven voetballen. ZAM-landen laten zich eerder gaan. De keren dat bijv Oranje zich liet gaan liep het gewoon slecht af (Portugal bijv).
Je zou denken dat de grote aanwezigheid van ZAM-voetballers in Europa dat beeld ondertussen wel zal hebben beïnvloed - maar datzelfde geldt - mutatis mutandis - voor de aanwezigheid van AF voetballers hier.
Je zou de vraag dan kunnen stellen of meespelen in hun nationale ZAM of AF-team hun in Europa opgedane tactische vaardigheid zo goed als tenietdoet. Zo maar een opgeworpen balletje
Het valt mij op hoe doorgaans gevaarlijke spitsen als Drogba, Bony etc dan terugvallen op ijverig hollen.
0
geplaatst: 7 juli 2014, 15:15 uur
kabouter76 schreef:
En dan is er nog Nederland, als je penalty's nodig hebt, kan je het moeilijk overtuigend noemen
En dan is er nog Nederland, als je penalty's nodig hebt, kan je het moeilijk overtuigend noemen
Kan best, 4 maal heeeel overtuigend ingeschoten, 2 maal overtuigend gestopt.
Overtuigend!!!!
0
geplaatst: 7 juli 2014, 15:16 uur
Ik zie dat niet zo vaak, iemand bewust een knietje in de rug planten. Erg vreemd dat dit soort dingen normaal wordt gevonden, als het Robben was overkomen had iedereen er vast anders over gedacht.
Ik denk nogmaals dat hij liever werd gebeten.
Ik denk nogmaals dat hij liever werd gebeten.
0
geplaatst: 7 juli 2014, 15:40 uur
0
buizen
geplaatst: 7 juli 2014, 15:42 uur
Een boel oud-internationals (zowel EK als WK) hierboven, zo te lezen
.
De meest memorabele (maar dat is misschien wat anders dan 'de mooiste') wedstrijd vind ik die van de finale Nederland - Argentinie in 1978. Dat was toen een fantastische maar ook dramatische belevenis en heb daar speciale herinneringen aan.
Op het vorig WK was de wedstrijd tegen Brazilie helemaal geweldig en dit WK de wedstrijd tegen Spanje.
.De meest memorabele (maar dat is misschien wat anders dan 'de mooiste') wedstrijd vind ik die van de finale Nederland - Argentinie in 1978. Dat was toen een fantastische maar ook dramatische belevenis en heb daar speciale herinneringen aan.
Op het vorig WK was de wedstrijd tegen Brazilie helemaal geweldig en dit WK de wedstrijd tegen Spanje.
0
geplaatst: 7 juli 2014, 15:48 uur
Nicolage Rico schreef:
Simpel: de meeste goede voetballanden komen uit Europa. Een echt voetbalcontinent met veel landen die veel voetballeden hebben. En de accommodaties zijn doorgaans ook een stuk beter dan in Zuid-Amerika en Afrika.
Ik denk dat de opkomst van Zuid-Amerikaanse en Afrikaanse landen vooral te danken is aan het scoutnetwerk van de Europese clubs. Volgens mij vinden er meer intercontinentale transfers plaats dan ooit. Niet voor niets dat alle beste spelers van landen als Colombia en Nigeria in Europa spelen of gespeeld hebben.(quote)
Simpel: de meeste goede voetballanden komen uit Europa. Een echt voetbalcontinent met veel landen die veel voetballeden hebben. En de accommodaties zijn doorgaans ook een stuk beter dan in Zuid-Amerika en Afrika.
0
geplaatst: 7 juli 2014, 15:50 uur
Kronos schreef:
Een heel gewoon WK
Een aardige analyse over België op dit WK, met een blik naar Nederland.
Ook bij onze noorderburen is het al jaren bon ton om te lachen met het niveau van de plaatselijke competitie, de ooit zo fel gesmaakte eredivisie. Een heel gewoon WK
chevy93 schreef:
Het is tegenwoordig nogal bon ton om de Eredivisie en alles wat er in de Eredivisie speelt af te kraken en af te doen als waardeloos.
Ik claim auteursrecht! Zal vast niet werken op MuMe. Het is tegenwoordig nogal bon ton om de Eredivisie en alles wat er in de Eredivisie speelt af te kraken en af te doen als waardeloos.

Wel een mooie column, trouwens.
0
Hendrik68
geplaatst: 7 juli 2014, 16:38 uur
Bij onderstaande krijg ik toch allerlei bange vermoedens die alleen met een wereldtitel weggespoeld kunnen worden.
Vreemde keuzes FIFA: Kuipers naar huis, Braziliaan en Nishimura blijven - Voetbalprimeur.nl
Vreemde keuzes FIFA: Kuipers naar huis, Braziliaan en Nishimura blijven - Voetbalprimeur.nl
0
geplaatst: 7 juli 2014, 16:51 uur
Ik dacht het ook meteen. Een paar van de zwakste refs zijn nog in de running, een paar van de beste mogen naar huis. De wegen van de FIFA zijn weeral ondergrondelijk. 

0
geplaatst: 7 juli 2014, 16:53 uur
Bakary Papa Gassama, vond ik een echt goede scheids, dat die naar huis moet 
Dat, Velasco Carballo ( Brazilie - Colombia) er nog is kan niet waar zijn.

Dat, Velasco Carballo ( Brazilie - Colombia) er nog is kan niet waar zijn.
0
geplaatst: 7 juli 2014, 16:54 uur
Nog geen last van gehad in Firefox, maar bedankt voor de waarschuwing.
0
geplaatst: 7 juli 2014, 16:55 uur
Howard Webb een kanshebber voor de finale. 
Die laat echt elke wedstrijd in een chaos ontaarden.

Die laat echt elke wedstrijd in een chaos ontaarden.
0
geplaatst: 7 juli 2014, 17:15 uur
Hendrik68 schreef:
Bij onderstaande krijg ik toch allerlei bange vermoedens die alleen met een wereldtitel weggespoeld kunnen worden.
Heeft Nishimura nog een envelop gekregen van de FIFA? Die Blatter is wel doorzichtig zeg.
0
geplaatst: 7 juli 2014, 17:16 uur
Ondertussen is VI Oranje zichzelf aan het opblazen, of zal het weer een act zijn om de kijkcijfers wat op te krikken?
0
buizen
geplaatst: 7 juli 2014, 17:18 uur
Mocht het inzake Nederland - Argentinie onverhoopt, again, op een penaltyreeks aan komen dan zullen vijf uitverkorenen van onze jongens met kalme tred de bal op de stip leggen en de taak uitvoeren. En Krul of Vorm doen op hun beurt als penaltykillers hun werk.
Van dit Argentinie hebben wij totaal niets te vrezen.
Messi schijnt al constant op het toilet te zitten van de zenuwen, nu al.
Van dit Argentinie hebben wij totaal niets te vrezen.
Messi schijnt al constant op het toilet te zitten van de zenuwen, nu al.
0
Martial
geplaatst: 7 juli 2014, 17:26 uur
trebremmit schreef:
Ondertussen is VI Oranje zichzelf aan het opblazen, of zal het weer een act zijn om de kijkcijfers wat op te krikken?
VI of zoals nu VI Oranje is zo onderhand een parodie op zichzelf en v/d Gijp is helemaal een irritant stuk vreten aan het worden met zijn zogenaamde voetbalkennis, hoe vaak die er niet naast zit met zijn beweringen en vind het wel terecht dat Johan Derksen is uithaalt naar v/d Gijp.
0
geplaatst: 7 juli 2014, 17:36 uur
chevy93 schreef:
(quote)
Ik denk dat de opkomst van Zuid-Amerikaanse en Afrikaanse landen vooral te danken is aan het scoutnetwerk van de Europese clubs. Volgens mij vinden er meer intercontinentale transfers plaats dan ooit. Niet voor niets dat alle beste spelers van landen als Colombia en Nigeria in Europa spelen of gespeeld hebben. O, dat zeker. De Europese competities zijn de beste van de wereld.
0
geplaatst: 7 juli 2014, 17:38 uur
trebremmit schreef:
Op zich denk ik dat ze daar wel heel vaak een spelletje spelen, ze hebben nu voor het eerst ook concurrentie van ned. 1.
Een rel trekt toch kijkers.
edit: maar die colum is

0
geplaatst: 7 juli 2014, 17:45 uur
Kronos schreef:
Een heel gewoon WK
volledig akkoord vooral het stuk over hazard en de middenvelders.Een heel gewoon WK
0
geplaatst: 7 juli 2014, 17:53 uur
trebremmit schreef:
Hier is niets van gespeeld. Gisterenavond was de spanning ook al om te snijden. Ik zie het wel gebeuren dat Van der Gijp zijn contract inlevert.
0
geplaatst: 7 juli 2014, 17:56 uur
Martial schreef:
VI of zoals nu VI Oranje is zo onderhand een parodie op zichzelf en v/d Gijp is helemaal een irritant stuk vreten aan het worden met zijn zogenaamde voetbalkennis, hoe vaak die er niet naast zit met zijn beweringen en vind het wel terecht dat Johan Derksen is uithaalt naar v/d Gijp.
(quote)
Af en toe sta je wel raar te kijken van het commentaar van die brekebeen-verdediger Derksen en die non-valeur Van der Gijp: commentaar op alles en iedereen , alsof ze zelf zo'n prestatie-CV hebben. Zeker Gijp zou zich kapot moeten schamen - die heeft lang niet alles eruit gehaald - liever spreekwoordelijk lui dan moe.
Het wordt gewoon kritiek om de kritiek - alsof het om het WK azijnpissen gaat

0
geplaatst: 7 juli 2014, 17:57 uur
Volgens mij zit Van der Gijp tegen een inzinking aan, het is allemaal veel te overdreven zoal hij doet.
0
geplaatst: 7 juli 2014, 17:58 uur
Hier een mooie samenvatting van mijn nummer 1 (nog net in kleurenversie):
Wedstrijd van toen: Nederland - Argentinië WK 1998 · Mee met Oranje - meemetoranje.nl
Die 2-1 van Bergkamp is natuurlijk weer-ga-loos. Maar die 1-0 van Kluivert mag er ook zijn - schitterend.
Voorts gebeurde er van alles en nog wat.
Ik mis dat schot van Batigol vlak voor tijd. Mijn hart deed het toen op z'n minst een halve minuut niet meer. En dat pirouetje van Davids. Jammer.
(Slecht gekeept van V/d Sar bij die 1-1, trouwens).
Wedstrijd van toen: Nederland - Argentinië WK 1998 · Mee met Oranje - meemetoranje.nl
Die 2-1 van Bergkamp is natuurlijk weer-ga-loos. Maar die 1-0 van Kluivert mag er ook zijn - schitterend.
Voorts gebeurde er van alles en nog wat.
Ik mis dat schot van Batigol vlak voor tijd. Mijn hart deed het toen op z'n minst een halve minuut niet meer. En dat pirouetje van Davids. Jammer.
(Slecht gekeept van V/d Sar bij die 1-1, trouwens).
0
geplaatst: 7 juli 2014, 18:00 uur
Mjuman schreef:
Zeker Gijp zou zich kapot moeten schamen - die heeft lang niet alles eruit gehaald - liever spreekwoordelijk lui dan moe.
(quote)
Zeker Gijp zou zich kapot moeten schamen - die heeft lang niet alles eruit gehaald - liever spreekwoordelijk lui dan moe.
Eens, Gijp was er zelfs trots op dat hij in een interland 0 keer een bal heeft geraakt en die heeft nu kritiek op andere.
Vandaag zal er wel gekeken worden naar VI Oranje.
0
geplaatst: 7 juli 2014, 18:04 uur
Studio Brasil vind ik inmiddels wel een beter programma, maar wel een beetje saai af en toe.
Ze zouden Hugo Borst, Derksen en Gijp aan een tafel moeten zetten, dat was toen ook al een aardig succes toen Borst een keer bij VI zat.
Ze zouden Hugo Borst, Derksen en Gijp aan een tafel moeten zetten, dat was toen ook al een aardig succes toen Borst een keer bij VI zat.
0
geplaatst: 7 juli 2014, 18:07 uur
Robben zegt dat LVG een gouden snikkel heeft, Gijp denkt dat ie er één heeft (en zodoende alles kan zeggen): een man die vrijwillig in Uggs loopt dat moet al te denken geven 
Heb je pegels voor fatsoenlijke schoenen ga je in Uggs lopen

Heb je pegels voor fatsoenlijke schoenen ga je in Uggs lopen

0
geplaatst: 7 juli 2014, 18:48 uur
RIP Di Stefano 
Johan Derksen is natuurlijk ook wel een hypocriete lul (zoals wel vaker), jarenlang was Gijp het goudhaantje van het programma en kreeg ie alle ruimte om steeds belachelijkere dingen uit te kramen, en nu de formule wat sleets is geworden steekt Derksen m keihard een mes in zijn rug. Of het is inderdaad (weer) een stunt voor de kijkcijfers, natuurlijk.

Johan Derksen is natuurlijk ook wel een hypocriete lul (zoals wel vaker), jarenlang was Gijp het goudhaantje van het programma en kreeg ie alle ruimte om steeds belachelijkere dingen uit te kramen, en nu de formule wat sleets is geworden steekt Derksen m keihard een mes in zijn rug. Of het is inderdaad (weer) een stunt voor de kijkcijfers, natuurlijk.
0
geplaatst: 7 juli 2014, 19:45 uur
RIP Di Stefano. Helaas wordt hij nooit in een adem wordt genoemd met Pele en Maradona. De beste man heeft minstens zoveel betekent voor de sport.
0
geplaatst: 7 juli 2014, 20:00 uur
Kronos schreef:
Een heel gewoon WK Een aardige analyse over België op dit WK, met een blik naar Nederland.
Een heel gewoon WK Een aardige analyse over België op dit WK, met een blik naar Nederland.
Ik ben geen fan van Filip Joos maar hier heeft ie een aantal keer gelijk.
De trage balcirculatie is 1 van onze grootste pijnpunten. Soms had ik het gevoel, tegen Rusland bijvoorbeeld, dat ik naar een trage en ongevaarlijke variant van het Spanje van 4 jaar geleden zat te kijken. Tikken maar en hopen dat er iets gebeurt. Het balbezit is heilig verklaard in deze generatie. De groepsfase werd maar ternauwerdood overleefd door flitsen van Hazard, Mertens, Fellaini en de 'nieuwe golden boy' Origi.
Ploegen die niet willen voetballen en op de counter speculeren, ik zie het niet graag maar het hoort erbij en daarop moet je kunnen anticiperen. We zijn er 4 tegengekomen en 4x zag je dezelfde looplijnen en bewegingen. Vooral tegen Argentinie heb ik me er dood aan geërgerd dat bijna niemand de ruimtes indook. en dan maar lange ballen naar die torens vanvoor
het was het meest statische aanvalspel van het hele WK voor ons.Daartegenover staat dat we in een open match met ruimte levensgevaarlijk zijn maar een toploeg past zich aan de omstandigheden aan (ik heb het tegen jullie Nederland
) en zorgt dat ze de zwaktes benutten van hun tegenstander. Het middenveld lag open bij de Argentijnen en we bleven maar Mirallas, Mertens en Hazard bedienen aan de flanken terwijl die direct werden vastgezet.En Witsel is geen trage denker, Witsel is idd wel omringd door klonen van hem die ook de bal willen en zelf acties maken in plaats van te lopen. Ik vind hem een goeie CDM maar dan moet je op die positie ook geen aanvallende intenties verwachten terwijl dat bij Standard en nog meer bij Benfica zijn sterke punten waren. Dat Van Buyten in de laatste match nog opdraafde als spits is te zielig voor woorden, ook tegen de USA was een mooie aanval van Kompany en Van Buyten een slecht lot beschoren maar deze verdedigende mannen moeten helemaal niet aanvallen naar mijn inziens. Dat toont een gebrek aan creativeit en daar schorde het aan dit WK. Marc Wilmots is een groots motivator, een goede psycholoog voor zijn spelers, een boegbeeld van het Belgisch voetbal maar tactisch toch een maatje te klein voor de Belgen naar EK & WK titels te leiden en, geloof me vrij, deze ploeg heeft het talent om dat te doen om op een positieve noot te eindigen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.