MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Martial schreef:
Nou geweldig dat worden flink wat rode kaarten dit seizoen, als dat de aankopen gaan worden ga ik liever door met de jeugd, dan maar weer 8e of 9e met we hebben ervaring nodig?
Jaarsalaris rond de miljoen zeker?

Dan willen ze Dost nog hebben die herstellende is van een blessure, dus sowieso niet direct inzetbaar, fantastisch beleid daar bij Feyenoord, weer de komende 10 jaar geen kampioen.
Miljoenen rijker maar een elftal hebben staan dat in de buurt komt van RKC en dan die geweldige reservebank nog.......

Volgens mij voel je die bui gewoon aankomen. Ik vind het echt verschrikkelijk dat ze met 35,5 miljoen in hun zak afdankertjes, geblesseerden, bejaarden en op transfervrije niemandalletjes zitten te jagen. Schandalig eigenlijk.

Eind juli de eerste de beste CL wedstrijd voor de deur. De uitschakeling is nu alweer nabij.

Nou jammer dat Man United er niet meer in zit.
Leek mij grappig om in de Kuip met een 5-3-2 systeem Man United op een 0-0 te houden

Contador scheenbeen gebroken, dat is zeer pijnlijk

Martial schreef:
(quote)

Nou geweldig dat worden flink wat rode kaarten dit seizoen, als dat de aankopen gaan worden ga ik liever door met de jeugd, dan maar weer 8e of 9e met we hebben ervaring nodig?
Jaarsalaris rond de miljoen zeker?

Dan willen ze Dost nog hebben die herstellende is van een blessure, dus sowieso niet direct inzetbaar, fantastisch beleid daar bij Feyenoord, weer de komende 10 jaar geen kampioen.
Miljoenen rijker maar een elftal hebben staan dat in de buurt komt van RKC en dan die geweldige reservebank nog.......

Dat is wel erg negatief gesteld, zeg.

Als Dost 30 wedstrijden speelt, is het echt een prima zaak om hem te huren. Als je daarbij ook nog eens een optie tot koop weet te bemachtigen - voor een goede prijs - dan is van Geel weer erg goed bezig.

Voor weinig geld koop je niet snel een spits van het niveau van Dost, die zich al ruimschoots heeft bewezen in de Eredivisie. Het enige jammere is dat hij waarschijnlijk de voorronde van de CL mist.

Verder heeft Feyenoord nog genoeg jeugdspelers die ingezet zullen worden en behoudt het spelers als Boëtius, Kongolo, Vilhena en waarschijnlijk Clasie. Een beetje ervaring erbij is dan wel handig.

Boulahrouz kan ervoor zorgen dat jongens als van Beek sneller doorgroeien. Allereerst door zijn ervaring, daarnaast als concurrent voor dezelfde positie.

"Weer de komende 10 jaar geen kampioen". Tja, veel negatiever kun je niet zijn. Eerst afwachten wat er nog bij komt. Ik word er best blij van als er namen als Afellay, Atsu, Dost en van Aanholt" voorbij komen, terwijl dat hiervoor o.a. nog namen waren als Goossens en Verhoek...

Daarnaast hebben we voorlopig nog geen cent uitgegeven. Hopelijk koopt Feyenoord een jonge, talentvolle rechtsbuiten die er meteen kan staan.

Sommige "aankopen" zijn nog lang niet rond, maar vast een vooruitblik.

--------------------------------Hahn ----------------------------

Boulahrouz----- van Beek------ Kongolo ----- Van Aanholt

--------------------- Clasie ----------------- Atsu ----------------------

--------------------------------- Afellay ---------------------------------

Aankoop ------------------- Dost ------------------ Boëtius

Bank o.a.: Mulder, Cabral, Mathijsen, Vilhena, Immers, Schaken, Vormer.

Geen wereldelftal, maar wel een team dat tot het eind mee zou moeten doen voor het kampioenschap.

Of zal Clasie toch vertrekken?

FC Porto meldt zich voor Jordy Clasie | Feyenoord nieuws | FR12.nl

Zou andermaal een aderlating zijn.

Nicolage Rico schreef:
Daarnaast hebben we voorlopig nog geen cent uitgegeven
Nee, dat klopt.
Als dat wél gaat worden gedaan, wat heb je dan aan al die gratis "aankopen"? Stadionvulling?
Ik word er best blij van als er namen als Afellay, Atsu, Dost en van Aanholt" voorbij komen,
Heeft er al iemand getekend?
Voor weinig geld koop je niet snel een spits van het niveau van Dost, die zich al ruimschoots heeft bewezen in de Eredivisie. Het enige jammere is dat hij waarschijnlijk de voorronde van de CL mist.
Goh, wat een verrassing!
Daarnaast hebben we voorlopig nog geen cent uitgegeven. Hopelijk koopt Feyenoord een jonge, talentvolle rechtsbuiten die er meteen kan staan.
En ook dit gaat niet gebeuren.
Je mag van geluk spreken, als Kongolo en Clasie zullen blijven. Elke WK speler van Nederland ligt onder een vergrootglas. Maar ik ben blij met de vooruitziende blik van Van Geel

Maak je niet zo druk joh. Van Geel en Rutte hebben een flinke lijst. Nu nog zien wie er wel en niet haalbaar zijn. Dit is 2 en 3 jaar geleden ook exact gebeurd. En we waren er niet slechter op geworden.

Dus: vertrouwen hebben. De transferperiode komt net op gang. En dat gaat nog wel ff duren ook.

Daarbij zijn we zo goed als verlost van onze schulden. BMI weg voor 8,5 miljoen is ook gewoon prima.

Verder begrijp ik weinig van je opmerkingen (inhoudsloos)

Wat is er niet precies te begrijpen?

Wat ze toevoegen.

En waarom zouden we niks hebben aan die gratis "aankopen"? Als je Dost kunt huren met een optie voor koop is dat toch een prima zaak?

Atsu zou ook absoluut een versterking zijn.

Atsu is heel goed hoor, maar daar azen meer clubs op.
Die Atsu speelde ook een prima WK.

Van Geel wist ruimschoots op tijd dat hij zeker 4 van de Feyenoord WK gangers kwijt zou raken en hoogstwaarschijnlijk Pelle.
Dat is inmiddels ook gebeurd en wellicht verdwijnen er nog 2 spelers van het WK.

Verder weet hij ook dat er een uiterst cruciale wedstrijd voor Feyenoord (over twee weken), de eerste in de voorrondes van de Champions League, voor de deur staat.

En vervolgens komt hij met waar hij tot nog toe mee is gekomen. Er is helemaal geen tijd om rustig achterover te leunen.

Elke visie ontbreekt, snelheid van handelen, er wordt geen moment aangegeven dat Feyenoord hierop was voorbereid en dat er al maatregelen waren genomen.

Rutten loopt met een half elftal voor te bereiden, de vriendschappelijke wedstrijden tegen van vakantie teruggekeerde amateurs verlopen weer dramatisch. En dan ga je mij wijs maken dat er een slagvaardig elftal staat opgesteld voor die Champions League wedstrijd?

En dan nog maar gezwegen over de rest van de oefencampagne en de start van de competitie?
Dit is niet iets dat je binnen een korte termijn op de rails hebt staan. Als er al sprake is van de juiste aankopen (die dus nog moeten volgen).

Dus daar mag een mens best op voorhand al enige sjagerijnigheid over vertonen. Het lijkt namelijk helemaal nergens op.

Ik mis trouwens Lex Immers in je opstelling, de bank is natuurlijk belachelijk.

Als Afellay komt (wat natuurlijk nog lang niet zeker is), staat Immers niet in de basis, uiteraard.

Ik geloof niet dat je veel verstand hebt van de transferperiode.

Feyenoord kan helemaal nog geen spelers halen als ze nog niets verkocht hebben. Daarvoor hebben ze allang alle mogelijk ver -en aankopen lang en breed besproken. Dus hoe je erbij komt dat ze lekker achterover leunen?

Feyenoord kan pas daadwerkelijk actie ondernemen als er zekerheid is van verkoopinkomsten.

Ik heb nu weer geen verstand van transferperiodes?

Staat Afellay over twee weken op het veld, als hij al komt?
Kun je aangeven wie er wel op het veld staan, tegen Zenit, Lille, Kopenhagen, Standaard Luik of Besiktas?

Ik weet wie er allemaal niet zijn en dat is inmiddels zo'n beetje een man of 7, 8. Niet de minsten ook gelijk.

Je hoort alleen namen, maar daar wordt geen elftal mee gevuld.

Persoonlijk vind ik dat Feyenoord behoorlijk is leeggeroofd, verminkt eigenlijk, en dat Van Geel zich daar eerder en beter tegen had kunnen en moeten wapenen.
Een goed elftal koop je trouwens niet even snel bij elkaar maar zal toch moeten groeien. Het WK gaf aan dat teamspirit in belangrijke mate bepalend is voor succes.

Dat is niet te koop en vervolgens wordt dat ook niet gecompenseerd met daarop speciaal geselecteerde, fitte, ruimschoots van tevoren bekeken, jonge, talentvolle voetballers. Nee, er mankeert vervolgens van alles aan iedereen die nu mogelijkerwijs kandidaat kunnen zijn om te worden gekocht.

Er moet nog worden uitgekeken dat de ongebreidelde verkoop niet leidt tot een "zinkend schip" gevoel, waardoor mogelijk interessante spelers gaan afhaken.

Ongelooflijk wat een doemdenkers zijn jij en Martial (die in november vorig jaar nog postte dat Feyenoord de top 8 niet zou halen). 10 jaar geen kampioen omdat Dost nu nog geblesseerd is. Jullie vergeten voor het gemak dat Dost veel meer heeft laten zien dan Pelle op diens leeftijd. Dat is een speler die er rustig 30 in kan leggen volgend seizoen.

En je kan het ook omdraaien: Feyenoord heeft geluk gehad dat bepaalde spelers met het oog op het wk niet al een jaar eerder zijn weggegaan..

De transferperiode komt nu pas op gang, wat had Van Geel kunnen doen? Feyenoord heeft op de miljoenen van Pelle na nog geen geld om uit te geven volgens mij. En dat teams nog flink gewijzigd worden terwijl alle competities al lopen is elke zomer het geval. Het gaat nog wel anderhalve maand duren voordat de boel af is. Er is geen enkele club die nu al de hele selectie rond heeft voor komend seizoen en dat zal ook nog wel even duren. Met een beetje pech worden er op 31-8 nog wat spelers weggekocht als Feyenoord goed start in Europa/de competitie.

De keuze is denk ik per transfer als volgt: of je haalt nu een speler voor de hoofdprijs of je hebt geduld, onderhandelt netjes en doet goede zaken. Dat scheelt miljoenen. Feyenoord is nog steeds een club met schulden, het is niet realistisch om te denken dat je dan overal maar even goede spelers vandaan plukt. Overigens zijn de betere spelers van Zenit en Lille ook nog gewoon op vakantie.

Martial
Nicolage Rico schreef:

"Weer de komende 10 jaar geen kampioen". Tja, veel negatiever kun je niet zijn. Eerst afwachten wat er nog bij komt. Ik word er best blij van als er namen als Afellay, Atsu, Dost en van Aanholt" voorbij komen, terwijl dat hiervoor o.a. nog namen waren als Goossens en Verhoek...

Sommige "aankopen" zijn nog lang niet rond, maar vast een vooruitblik.

--------------------------------Hahn ----------------------------

Boulahrouz----- van Beek------ Kongolo ----- Van Aanholt

--------------------- Clasie ----------------- Atsu ----------------------

--------------------------------- Afellay ---------------------------------

Aankoop ------------------- Dost ------------------ Boëtius

Bank o.a.: Mulder, Cabral, Mathijsen, Vilhena, Immers, Schaken, Vormer.

Geen wereldelftal, maar wel een team dat tot het eind mee zou moeten doen voor het kampioenschap.

Misschien iets te kort door de bocht met sommige uitspraken, maar op dit moment (lees goed op dit moment ) kan ik nauwelijks positief worden over wat er gaande is, je verliest echt niet de minste spelers en als dat aangevuld gaat worden met spelers die op hun "retour" zijn word ik daar op het 1e gezicht niet vrolijk van en Van Geel had toch kunnen weten dat er spelers op het punt stonden om weg te gaan en nu ik hoor ik hem altijd zeggen we hebben een "schaduwlijst" als daar dan een speler als Boulahrouz onder valt, tsja....

Zo onder de indruk ben ik trouwens niet van het aankoopbeleid van Van Geel meer net niet spelers dan echte versterkingen, Janmaat was een goede, Pelle en Guidetti zijn echt toevalstreffers geweest die goed uitpakte.

We kijken en lezen allemaal op de bekende sites wat er speelt en natuurlijk lees ik de namen Atsu (was hij nu zo bijzonder vorig seizoen bij Vitesse vraag ik me zomaar af?)
Van Afellay geloof ik niet meteen dat hij naar Feyenoord komt of wilt komen.

Ik weet ook wel dat Feyenoord geen Falcao of een Di Maria aan kan trekken, maar een Van Ginkel zou ook geen verkeerde zijn.

FC Porto wilt Clasie, Wolfsburg doet moeilijk en dat Dost komt is dus allerminst zeker en dan moet je binnenkort de vCL gaan spelen + dat je nieuwe spelers in moet passen en óók dat kost tijd dus of alles nu zo voorspoedig verloopt naar die wedstrijden rond de vCL?

Lekker 5-3-2 spelen met die Manu en Boetius voorin, 2 snelle spelers en counteren maar ook in eigen huis als het gaat om de vCL.

Voor de rest wachten we het wel af hoe Feyenoord er 31 augustus uit komt te zien, want dan zijn alle transferperikelen (gelukkig) weer achter de rug.

herman schreef:
Ongelooflijk wat een doemdenkers zijn jij en Martial

Doemdenkers?
Het zou een jaar moeten worden van oogsten, een landskampioenschap en verder komen in de Champions League.

Vervolgens wordt er echter minimaal een half elftal weg gekocht en worden de eerste oplossingen gezocht in te oude spelers, geblesseerden etc.

De clubs die bij Feyenoord spelers hebben weggehaald, wachten ook niet tot 31 augustus. Vervolgens worden er prijzen neergelegd voor spelers waarvoor Feyenoord bereid zou moeten zijn om dat ook neer te leggen voor vervangers. En daar schuilt het hele probleem: dat wil Van Geel niet.
Als Van Geel een beetje leep was geweest, had hij in mei al rondgekeken naar interessante spelers of laten rondkijken. Contacten moeten leggen.

Nu weet iedereen wat Feyenoord krijgt voor alle spelers die weggaan en vraagt iedereen de hoofdprijs terug als Feyenoord een speler wil kopen of worden er spelers gekocht/gehuurd waar iets aan mankeert. Dus ik heb niet het gevoel, dat eind augustus er een oplossing zich gaat aandienen of dat dat de juiste periode is om nog eens iemand te kopen.

Het is geen Albert Heijn met 35% korting op spelers waarvan de houdbaarheidsdatum bijna is verlopen.

En waar Ajax pas veel later begint aan de Champions League, moet Feyenoord over twee weken al klaar zijn voor de eerste wedstrijd.
Dat zijn dingen, die je van tevoren kunt zien aankomen en voorlopig staat Feyenoord met lege handen. O ja, de 32 jarige bij HSV aan de kant gezette Bouhlarouz nog vergeten.

Altijd gedacht dat T A F K A P een artiest was - inmiddels weet ik beter, ' t is dit topic; de klaagmuur is er niets bij:

T - ' t
A - algemene
F - Feyenoord
K - klaag &
A - aandacht
P - praethuys

Martial, Atsu was erg goed in de tweede helft bij Vitesse. Denk eerlijk gezegd dat Feyenoord blij mag zijn als ze deze speler kunnen krijgen, want hij kan wel een hoger niveau aan gezien zijn sterke wedstrijden op het wk.

Voorlopig zijn alleen Janmaat en Pelle weg overigens. Wie weet welke contacten er in mei al zijn gelegd? Lijkt me dat ze geen spelers gaan kopen totdat ze zeker van zijn de verkoop van al die veel genoemde maanden. Vandaag is Bouhlarouz al gekomen als vervanger voor janmaat, lijkt me een beetje voorbarig hem nu al af te schrijven.

Als ik Clasie was ging ik echt niet naar Porto, in de Portugese competitie is nog nooit een Nederlandse voetballer beter geworden. Loopt altijd af met gezeur.
Denk ook niet dat BMI het daar gaat redden.

Hasselbaink is denk ik de enige. Nu spreekt BMI al Portugees, wellicht scheelt dat.

Oja, er is altijd de uitzondering op de regel.

BMI spreekt Portugees, dat klopt en kan een voordeel zijn, maar ik denk dat hij gewoon niet goed genoeg is voor Porto.

dix
trebremmit schreef:
Als ik Clasie was ging ik echt niet naar Porto, in de Portugese competitie is nog nooit een Nederlandse voetballer beter geworden.

v Wolfswinkel ...

Niet echt, moest daar weg door geldproblemen van de club als ik het goed heb. Doet het nu ook niet geweldig in Engeland toch?

Nee, maar ligt dat aan hem? Hij heeft het in Portugal erg goed gedaan en is met behoorlijke winst doorverkocht.

dix
Bij Sporting is ie zeker niet minder gaan spelen. Zou goed bij Feyenoord passen, maar helaas...

Wel vreemd dat hij dan zoveel beter is geworden bij Sporting, en dat hij er bij Norwich maar 1 heeft ingetrapt. Zit zelfs niet meer bij de selectie van deze gedegradeerde club.

Fer is daar ook al weggehaald - en ik heb zijn naam al elders horen vernoemen. Hij deed ' t altijd heel goed bij de lokale FC. Misschien heeft ie wel een clausule in zijn contract?

Kan ook zijn dat ie niet bij de selectie zit omdat ze hem willen verkopen. Scoorde meteen in zijn eerste wedstrijd in de PL, maar daarna helemaal niet meer. Ik kijk weinig Engels voetbal, dus heb geen idee wat er is misgegaan eigenlijk.

Feyenoord wil Clasie koste wat het kost behouden. Hoewel hij vast weg mag voor 15 miljoen.

De Vrij gaat ook op zeker weg. En Herman vergat BMI.

trebremmit schreef:
Als ik Clasie was ging ik echt niet naar Porto, in de Portugese competitie is nog nooit een Nederlandse voetballer beter geworden. Loopt altijd af met gezeur.
.

Iedereen Floris Schaap vergeten

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:41 uur

geplaatst: vandaag om 20:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.