MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Martial
Wat zullen ze opgelucht adem hebben gehaald in het Maasgebouw na de eclatante overwinning op de GAE (0-4) die onder aanvoering van Elvis Manu tot stand kwam en ook wel leuk voor Rutten al blijf ik me twijfels nog wel houden, want een Toornstra als hangende rechtsbuiten, maar sowieso een verbetering t.o.v. Schaken (is niet veel voor nodig overigens) en Rick Karsdorp inzetten als rechtsback die eigenlijk op het middenveld thuis hoort, maar ja er viel eindelijk weer is wat te juichen en nu is kijken of ze een serie neer kunnen zetten, want één zwaluw maakt tenslotte nog geen zomer......

Barcelona nou 7 wedstrijden achter elkaar 0 doelpunten tegen, gaat lekker zo
En meestal spelen ze ook nog eens geweldig.
Barca is back! So it seems
En dat nog zonder Suarez ook.

musician schreef:

Ik zou het ook niet aandurven, met die Guidetti. De woorden van Van Geel, zonder enige gêne.

Maar met de twee doelpunten in één wedstrijd zou G. inmiddels al wel topscorer zijn geweest in De Kuip.....

Tja hij zal er vast nog wel een paar maken in de Schotse comp (die matiger is dan de onze zeker de laagvliegers) waarin zijn team met 15 punten verschil kampioen gaat worden.

Nog nieuws over Feyenoord?

Iedereen blij?

Martial
Running On Empty schreef:
Nog nieuws over Feyenoord?

Iedereen blij?

Een beetje wel, eerder opgelucht eigenlijk

Immers

Martial schreef:
al blijf ik me twijfels nog wel houden, want een Toornstra als hangende rechtsbuiten

Net als Schöne bij Ajax. Werkt daar prima.

herman, je vindt Immers toch niet echt een goede voetballer?

Mb.
Ik volg dit topic op de achtergrond en ik blijf mij verbazen over al die Feyenoorders hier. Mijn vader is altijd groot fan geweest van Feyenoord en toen ik hem vroeger als kind vroeg waarom hij voor Feyenoord is en niet voor Ajax (wat gebruikelijk is in de stad waar ik opgroeide) antwoordde hij altijd dat Feyenoord-spelers meer werklust vertoonde, dat het spel ruwer was, en minder op het technische leunde. Je weet wel, van het mouwen opstropen en aan de slag. Het doen met wat je hebt. Voorop in de strijd gaan, dat werk.

Het is in dat oogpunt dat ik al die kritiek op types als Immers en Te Vrede zo opmerkelijk vindt. Ja, de beperkingen van beide voetballers zijn duidelijk, maar ze gaan wel voorop in de strijd. Te Vrede legt ze er ondanks zijn beperkingen wel gewoon in, maar nee, hij kan er alsnog niks van. Immers staat weer is in de basis, en Feyenoord wint met 4-0. Maar dat kwam waarschijnlijk omdat de rest eindelijk eens naar behoren speelde en niet omdat Immers het team ook beter laat spelen. Nee, men wil liever creativelingen op het middenveld. Apart hoor. Ik zou bijna denken dat al die Feyenoord-supporters hier Ajaxieden zijn.

EDIT: Maar ik begrijp het wel. Excelsior heeft een puntje gepakt en mag weer beste club van Rotterdam genoemd worden. Dat moet pijn doen. Maar ach, denk maar zo, het gaat nog altijd beter dan bij Sparta.

Mooi voetbal valt meer op. Immers mist ook een hoop kansen; dat valt meer op dan zijn nuttige werk. Ik geloof dat Immers belangrijk is en was in de slag om het middenveld. het is echter geen dribbelaar of iemand van de steekbal. Ikzelf ben, met herman (alhoewel hij niet direct Feyenoord-supporter is, dacht ik), wel een uitzondering aangaande Immers.

Ik ben er nog niet helemaal uit over Te Vrede. Hij is er in ieder geval nog niet helemaal. Er af en toe een inleggen vind ik ook niet genoeg om de spits van een topploeg uit de eredivisie te zijn. Pelle voetbalde bijvoorbeeld ook erg goed mee en was een nuttig aanspeelpunt, Te vrede komt me wat dat betreft iets minder compleet over.

Ben wel benieuwd wat Immers dan allemaal voor goeds doet? Ik zie hem alleen maar ballen ver over schieten, veel ballen die van zijn voet springen, en hij verliest bijna elk duel. Op die positie moet je toch een goede voetballer neerzetten?

Mb. schreef:
Ik volg dit topic op de achtergrond en ik blijf mij verbazen over al die Feyenoorders hier. Mijn vader is altijd groot fan geweest van Feyenoord en toen ik hem vroeger als kind vroeg waarom hij voor Feyenoord is en niet voor Ajax (wat gebruikelijk is in de stad waar ik opgroeide) antwoordde hij altijd dat Feyenoord-spelers meer werklust vertoonde, dat het spel ruwer was, en minder op het technische leunde. Je weet wel, van het mouwen opstropen en aan de slag. Het doen met wat je hebt. Voorop in de strijd gaan, dat werk.
In een stukje in de krant (Lees: Metro) stond wel een leuke quote: "Feyenoorder ben je niet voor de lol, maar voor het leven".

Ik moest er gewoon ineens aan denken toen ik je post zag.

Verder met je post eens. Feyenoord probeert te voetballen, maar komt, mede te wijten aan de transfers, door kwaliteit tekort voor. Of beter gezegd, ze zullen waarschijnlijk meer resultaat halen door gewoon hard te werken, ja.

Precies en daar komt Immers om de hoek kijken. Met alleen mooiweervoetballers kom je er niet. En hij creëert nog een hoop kansen ook.

herman schreef:
Precies en daar komt Immers om de hoek kijken. Met alleen mooiweervoetballers kom je er niet. En hij creëert nog een hoop kansen ook.

Als ie ze er nou ook nog eens in zou schieten...

lennon schreef:
(quote)

Als ie ze er nou ook nog eens in zou schieten...

24 goals in de afgelopen 2 seizoenen. Noem mij maar een andere middenvelder uit de top 5 die 2 seizoenen achter elkaar zoveel heeft gescoord. Of een Feyenoord-middenvelder uit de laatste 25 jaar.

herman schreef:
(quote)

24 goals in de afgelopen 2 seizoenen. Noem mij maar een andere middenvelder uit de top 5 die 2 seizoenen achter elkaar zoveel heeft gescoord. Of een Feyenoord-middenvelder uit de laatste 25 jaar.

Sorry, kan ik je niet geven, ben geen Feyenoord volger, maar ik zie wel dat Immers geen geniale voetballer is. Op zijn plaats bij Feyenoord? Ja.. want een harde werker, maar veel te wisselvallig.

En er zullen vast middenvelders zijn met dezelfde cijfers... kan me niet voorstellen dat Immers hier uniek in is, anders was ie al gescout door Barca

Feit dat dit opvalt als middenvelder zegt meer over de kwaliteit van de Feyenoord voetballers misschien, dan over de kwaliteiten van Immers?

Net terug uit het Abe Lenstra Stadion en moet het er toch even over hebben (mag het daarna gewoon weer over Feyenoord gaan ).
Wat een heerlijke pot van SC Heerenveen . In het begin gewoon er op kletsen en PSV qua positiespel wegspelen. Daarna op basis van knokken en inzet, maar ook teleurstellend spel van PSV, vrij gemakkelijk overeind blijven met tien man. En dan de genadeklap geven als het weer tien tegen tien wordt (wat een dombo, die Brenet). Een terechte overwinning.
Het is dat dinsdag gebleken is, dat de selectie niet breed genoeg is, want anders zou hoog in de subtop toch mogelijk moeten zijn.
Ook wel schokkend wat PSV liet zien trouwens. ik had ze als titelkandidaat nummer één, maar dan moet het echt wel veel beter dan dat ze vanavond lieten zien.

Bonk schreef:

Ook wel schokkend wat PSV liet zien trouwens. ik had ze als titelkandidaat nummer één, maar dan moet het echt wel veel beter dan dat ze vanavond lieten zien.

Gefelicteerd met de overwinning Bonk

PSV is net als vorig seizoen bestempeld als grote kandidaat voor de titel. Maar nu blijkt weer dat die mannetjes geen zin hebben om zich in te zetten, en dat het team teveel leunt op een speler als Depay. Daar gaat Cocu helemaal niks aan veranderen, maar dit PSV gaat weer geen kampioen worden.
Dat beleid van de laatste jaren heeft alleen maar afbreuk gedaan op de kwaliteit.

Voordeel van Brenet zijn rode kaart is dat ie hopelijk een paar potten niet mee mag doen.

Ik ben al jaren gefrustreerd als PSV supporter.. ik wou dat ik kon zeggen.. ach ik laat t voor wat t is, het boeit me niet meer... maar dat lukt dus helaas niet.
Al jaren geleden gestopt met wedstrijden bezoeken, dus al aardig afgekickt, maar de voorkeur voor die pleog blijft, en waarom? Geen idee, want klantenbinding doen ze al jaren niet meer aan.

lennon schreef:
En er zullen vast middenvelders zijn met dezelfde cijfers... kan me niet voorstellen dat Immers hier uniek in is, anders was ie al gescout door Barca

Hij is bij Feyenoord iig wel de eerste deze eeuw.

Valt wel mee hoor. Wijnaldum scoorde er ook al eens 14 als middenvelder (o, het gaat over 2 seizoenen: 18 dan. Maar wel in een minder elftal. De afgelopen jaren waren maar 3 zwakke schakels, waaronder Immers). Toornstra gaat er dit seizoen ook 10+ maken.

Maar je zal het ook wel over andere statistieken hebben. Als ik jou was zou ik de statistiek "bal springt van poot" niet meenemen.

Immers is ook helemaal geen voetballer. Meer een mijnwerker op de verkeerde locatie.

Inderdaad, er zijn nog wel meer statistieken.

Thomas Buffel speelde volgens mij meer als aanvaller destijds, maar hij deed het nog beter.

Hendrik68
Ik vond dat Feyenoord er de laatste tijd wat bekaaid of kwam in dit topic. Daarom wil ik even stilstaan bij de komende tegenstander van Feyenoord. FC Groningen. Haalt Rutten de Kerst bij Feyenoord? Als ze van dit FC Groningen niet winnen dan zeker niet. Normaal kan het me niks schelen hoe men wint als er maar gewonnen wordt. Maar dit deed zelfs Hendrikje pijn aan de ogen. Het was Boring Arsenal 1 tegen Boring Arsenal 2, wat een futloos stelletje bij elkaar, aan beide kanten. Groningen creeerde de hele wedstrijd een halve kans en wat afstandsschotjes. Het klikt momenteel totaal niet. Een aantal dingen vielen me wel positief op. Hans Hateboer kwam de licht gekwetste Hiariej vervangen en laten we hopen dat Hateboer blijft staan. Direct zorgde hij over rechts voor dreiging. Dan is Sergio Padt een grote vooruitgang t.o.v. Bizot. Hoewel Bizot het goed deed vorig jaar is Padt completer, straalt meer uit en is hij meevoetballend gewoon heel goed. Over elke pass denkt hij na. Niks geen blind getrap. Het duo Botteghin Kappelhof is een van de betere verdedigingskoppels in de Eredivisie en misstaat eigenlijk bij geen enkel team. Groot nadeel is dat de 2 verdedigende middenvelders Lindgren en Kieftenbeld werkelijk helemaal niets goed doen en daarmee Botteghin regelmatig in de steek laten. Het wordt tijd dat in ieder geval een van de 2 vervangen wordt, want ze lopen mekaar in de weg en als ze een bal hebben passen ze hem linea recta in de voeten van de tegenstander. Bovendien zorgen zie niet voor de toevoer naar Chery die in niemandsland loopt te voetballen. Jammer, want dat is de creatiefste voetballer van de FC. Hoesen probeert als spits een beetje wanhopig zijn eerste goal te maken, maar dat gaat niet lukken als je nooit eens overtuigend een duel in durft te gaan. Pak eens een kaart, doe eens iets onverwachts, het is vlees nog vis. Hij kan het beste uit de voeten als meevoetballende spits, maar daar hebben we er al een van die dat stukje beter beheerst: inderdaad Bert, Zeefuik. In ieder geval meer vlees.... Tja, als Hoesen zo doorgaat waarom Zeefuik niet weer? Die houdt de bal tenminste vast waardoor de rest kan aansluiten.Hoewel de Leeuw de strafschop er keurig inlegde, bewees hij duidelijk niet in de basis thuis te horen. Zeker niet ten koste van Van der Velden. Die mag een slechte start hebben gehad, als hij erin komt dan komt er weer wat gif in het elftal. Antonia is geen schim meer van de man die hoogstpersoonlijk een 0-2 achterstand omboog in een 3-2 overwinning. Alles ging mis gisteren. Het zal met zelfvertrouwen te maken hebben, want dit team versloeg Ajax ook met 2-0. Meer als het dan allemaal niet lukt, toon dan tenminste strijd. Dat ontbrak er behalve bij Chery aan alle kanten aan gisteren. Zo'n Van der Struijk bij Willem II pakt dan uit frustratie een gele kaart. Dat was natuurlijk diep donkerrood, maar het tekent in ieder geval nog wat betrokkenheid.

De wisselvalligheid van een ploeg is datgene wat een beetje fan eigenlijk haat, ongeacht je favoriete club.
En de daarmee gepaard gaande mindere en betere resultaten.

Voor topclubs (uit het verleden) is dit een gruwel. Dat wekelijks weliswaar soms moest worden gestreden, maar vrijwel altijd kwamen dan toch de drie punten mee naar de stad waar de club zetelt.

PSV staat dan bovenaan maar leverde gisteren een wanprestatie van de eerste orde. Maar ze staan nog steeds eerste omdat de rest het minstens zo slecht heeft gedaan in de afgelopen periode.

Debet hierin is toch de nogal korte periode dat spelers bij hun topclub in Nederland blijven. Zodra even het hoofd boven het maaiveld zit, staan de kopers uit het buitenland al klaar.

En dan begint de hele procedure opnieuw, van het samenstellen van een beetje elftal van niveau, dat op z'n minst kan concurreren met de rest van de eredivisie. En mee kan draaien aan de top.

En als FC Groningen een talent heeft lopen, lopen zij de kans dat deze snel vertrekt naar wat er in Nederland dan doorgaat voor topclubs.
Heerenveen raakt het talent Bilal Başaçikoğlu dan kwijt aan Feyenoord. Maar in plaats van direct rond te dartelen in de Kuip blijken de zenuwen van dusdanige aard dat er eerst enige tijd gewenning zal moeten plaatsvinden.

En dan maar hopen dat hij z'n voorspelbare basisplaats niet gaat kwijt raken. Eigenlijk had die jongen nog twee jaar moeten rijpen bij Heerenveen.

Deze vicieuze cirkel kan alleen worden doorbroken, als er met het geld dat er wordt verdiend aan verkochte spelers (die van het boven het maaiveld) op zinvolle wijze wordt geïnvesteerd. Dat dat kan, bewijst Southampton. Nu is dat misschien wel een heel bijzonder geval.

Hoe het niet moet, is het beleid van Van Geel. Feyenoord had optimaal moeten profiteren van de grote verkoop door optimaal te investeren. Daarentegen koos Van Geel voor de investeerders en het schuldenvrij maken van de club. Achter de aangekochte spelers bleek geen enkel beleid te zitten en alleen Colin Kazim, ook nog nooit echt wat gepresteerd, lijkt er nu nog wat van te bakken. Moet worden gezegd.

En dan is de Nederlandse competitie zo zwak, daar moet Feyenoord uiteindelijk wel punten in gaan halen.
Na één zo'n wedstrijd tegen Go Ahead wordt dan altijd gelijk geroepen dat "het lek" boven is.

Daarmee kan Feyenoord zondag tegen FC Groningen alle kanten op, wilde ik maar gezegd hebben

musician schreef:
Achter de aangekochte spelers bleek geen enkel beleid te zitten en alleen Colin Kazim, ook nog nooit echt wat gepresteerd, lijkt er nu nog wat van te bakken.

Toornstra?

Martial
musician schreef:

Na één zo'n wedstrijd tegen Go Ahead wordt dan altijd gelijk geroepen dat "het lek" boven is.

Ja is ook belachelijk vind ik, als ze de volgende 3 thuiswedstrijden (Standaard Luik, Groningen en Heracles) in winst weten om te zetten begint het er een beetje op te lijken.

Martial
trebremmit schreef:
Ben wel benieuwd wat Immers dan allemaal voor goeds doet? Ik zie hem alleen maar ballen ver over schieten, veel ballen die van zijn voet springen, en hij verliest bijna elk duel. Op die positie moet je toch een goede voetballer neerzetten?

Een "buitenstaander" die het ook ziet, al je beweringen zijn juist en waren weer te zien in de wedstrijd tegen de GAE, maar ja hij werkt zo hard hè?

Hij moet het wel van het werken hebben, maar dat is om zijn vele tekortkomingen te verbloemen.
Zet het geweldige talent Karsdorp op de plaats van Immers en de doelpunten vliegen er in

Des te minder Karsdorp speelt des te beter hij wordt

vigil schreef:
Toornstra?

Is ook één van de betere aanschaffen. En ook bij Vermeer kan ik mij nog iets voorstellen. Maar dan hebben we het echt wel gehad

- Bilal is voor de toekomst gehaald. Komt op dit moment nog tekort, maar is pas 19 jaar.
- El Ahmadi vind ik een meer dan prima vervanger van Vormer. Samen met Clasie gaat hij dit seizoen heersen op het middenveld.
- Wilkshire is nogal wisselvallig. Geen speler die Feyenoord kampioen gaat maken, maar een prima goedkope oplossing voor een jaar. Geen geweldige verdediger, maar aan de bal niet veel slechter dan Janmaat, al heeft hij niet de snelheid en explosiviteit van Janmaat...
- Manu, geen aankoop, maar wel goed dat hij teruggehaald is.
- Vermeer kent een ongelukkige start en is geen geweldige keeper, maar wel beter dan Mulder.
- Van Toornstra gaan we nog genieten de komende jaren
- Kazim moet zich nog bewijzen, maar doet het vooralsnog niet slecht.
- Bouhlarouz > enorme miskoop. Onbegrijpelijk.

Bouhla en Wilkshire waren dacht ik transfervrij en kosten dus "slechts" salaris.
Bouhla is waarschijnlijk een mindere gok.
Bilal Basacikoglu is een goede aankoop, vergelijk het maar met Živković, die komen er wel.

*%$#@nu gaat het hier weer over Feyenoord, gelukkig niet over PSV, ik ben sip.

Hoe gaat het eigenlijk met PSV?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:11 uur

geplaatst: vandaag om 06:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.