MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Haha, Nederland heeft verloren van IJsland.

GrafGantz schreef:
(quote)

Ah, begrijp ik gelijk waarom we destijds wel gewoon dik wonnen van die IJslanders. Voor wat hoort wat natuurlijk.

Dus eigenlijk hebben we onze tweede plek op het WK '74 te danken aan De Wallen.

Teunnis schreef:
(quote)

Nee: dat was een koekje van eigen deeg, het bekende zwembadschandaal: doordat de Duitsers dames van plezier inzetten bij het hotelzwembad van Oranje - normaal zou Oranje nooit hebben verloren van Duitsland

trebremmit schreef:
Wat doet dat er toe wat ik bereikt heb, ik ben geen analist en ik ga niet met mijn menig op de radio of in de krant
Omdat hij toch niets anders doet dan wat jij en ik doen? Enige verschil is dat hij een ander medium gebruikt en dus een groter publiek bereikt.

Teunnis schreef:
(quote)

Hm, volgens dat zwembadincident hebben wij inderdaad aan zoiets de 2e plek te danken ipv de 1e plek.

GrafGantz schreef:
(quote)

Ah, begrijp ik gelijk waarom we destijds wel gewoon dik wonnen van die IJslanders. Voor wat hoort wat natuurlijk.

Wat een onzin. Het was wel (mijn) local hero Willy Brokamp die in 2 wedstrijden maar liefst 3 maal scoorde!!

Willy Wally Wie zegt u?

GrafGantz schreef:
Willy Wally Wie zegt u?

Deez heer - 6 wedstrijden, 6 doelpunten:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/50/Willy_Brokamp_1973c.jpg/266px-Willy_Brokamp_1973c.jpg

Thans horeca-ondernemer in Zuid-Limburg. Altijd gedacht dat Limbo's vanuit hun reserve-Belgschap net zo bescheiden zouden zijn

Ik zie geen echte kerels meer in het huidige voetbal. Neem nou v.de Wiel. Onder de tattoo's maar hij verdedigd als een watje.
Nigel ( tikkie achter uit) de Jong is een vent, maar waar is het leiderschap ?
Een hele rel als Huntelaar en v. Persie lopen te bakkeleien...... kom op zeg !
Laat ze elkaar maar verrot schelden af en toe.
Na afloop drink je een....... ja wat eigenlijk ?
.... en niet meer over lullen.
Je mag van vet betaalde profs toch meer verwachten. Duideliijke afspraken maken en vooral een hoger bal tempo spelen.
En wat brutaler en scherper aan een wedstrijd beginnen helpt ook wel eens.

Mjuman schreef:
(quote)

Deez heer - 6 wedstrijden, 6 doelpunten:
(afbeelding)

Thans horeca-ondernemer in Zuid-Limburg. Altijd gedacht dat Limbo's vanuit hun reserve-Belgschap net zo bescheiden zouden zijn

Ho ho, thans horeca ondernemer in Belgie. De Aux pays bas heeft De Witte al jaren geleden van de hand gedaan.

Wat berichten verwijderd die helemaal niets meer met welke sport dan ook te maken hadden.

Ooh, sinds wanneer heeft wild schieten niks met sport te maken?

Vind er hier eens een echte, oprechte informatie-uitwisseling plaats, wordt er meteen weer geboend. En dat terwijl het begon met Willy Brokamp, die kwam bij Ajax, in 1974 toen George Knobel net vertrokken was. Volgens sommigen beschouwde Brokamp het Leidseplein in zijn Ajaxtijd ook wel als zijn huiskamer.

Mjuman schreef:
Vind er hier eens een echte, oprechte informatie-uitwisseling plaats, wordt er meteen weer geboend. En dat terwijl het begon met Willy Brokamp, die kwam bij Ajax, in 1974 toen George Knobel net vertrokken was. Volgens sommigen beschouwde Brokamp het Leidseplein in zijn Ajaxtijd ook wel als zijn huiskamer.

Lukas is een behoorlijke mierenneuker als het mij vraagt.
Anyway, terug naar Willy. Willy was natuurlijk een heerlijk kleurrijk figuur. Die zich van niks en niemand iets aantrok. Willy kwam rechtstreeks uit het Amsterdamse uitgaans leven gerold in smoking dress! Om vervolgens even leuk te beginnen aan de dagelijkse training bij Ajax. En nee hij heeft lang niet alles uit zijn loopbaan gehaald. Maar was wel haantje de voorste om Jean Nellissen uit de prut te helpen. De Witte zoals hij in Maastricht genoemd wordt is en blijft een heerlijk cult figuur.

Een cultfiguur, ja.
Hij had tenminste van diezelfde manen als die snelle IJslander van de week.

Hij staat mij trouwens helemaal niet meer bij als "angstgegner" uit de korte periode dat hij bij Ajax heeft gespeeld. Ik kan me ook niets voorstellen bij Brokamp in Ajax shirt. Ja, het is echt gebeurd, dat leidt geen twijfel.

Typisch dat, als hij zo goed was, hij niet mee mocht naar het WK in 1974. Hij zat wel in het Nederlands Elftal tussn 1970 en 1973 maar het jaar er op werd hij thuisgelaten. "Gebrek aan mentaliteit" staat er te lezen. Hij erkende geen gezag en had daarmee aan Michels uiteraard een slechte.

musician schreef:
Typisch dat, als hij zo goed was, hij niet mee mocht naar het WK in 1974. Hij zat wel in het Nederlands Elftal tussn 1970 en 1973 maar het jaar er op werd hij thuisgelaten. "Gebrek aan mentaliteit" staat er te lezen. Hij erkende geen gezag en had daarmee aan Michels uiteraard een slechte.

Brokamp is Gijpiaans, zeg maar bourgondisch en je hoeft maar naar het hoofd van Michels te kijken om te snappen dat zoiets geen goede combi is. Daar ligt ook de link met Gijp: nooit het maximale eruit gehaald hebben, omdat ie net fff te relaxed was, soms. Bij Brokamp is dat best wel jammer, op zijn top had ie van die kwikzilverige, ongrijpbare momenten, zoals de onomstreden Jesper Olsen.

bikkel2 schreef:
Na afloop drink je een....... ja wat eigenlijk ?
Een "spaatje rood", aldus Huntelaar.

Zou buizen het nog wel zien zitten in Hiddink?

Zou ie het nog wel zien zitten in MusicMeter?

Kan even duren, hij meldt zich vast wel weer na een overwinning van Oranje.

mooie doelpuntjes kiezen

Put your hands up for...

(2x)

Nicolage Rico schreef:
Put your hands up for...

(2x)
Geen moeilijke keuze inderdaad, maar heb gedoe met inloggen.

Vind die van Van Basten in de ek finale nog steeds de mooiste, kort daarop Zidane, en dat keiharde schot van Zlatan, die van Mexes is ook prachtig en Stanković niet te vergeten . Ga niet stemmen, want geen zin om te registreren en te moelijk om te kiezen.
Vrije trappen vind ik trouwens een stuk minder knap dan een gewone goal.

Martial
Er zitten zoveel mooie doelpunten tussen wat kiezen bijna onmogelijk maakt, maar die van Dejan Stanković (2011) mag er zeker zijn

Hendrik68
Lekker bezig die Koeman.

Hendrik68 schreef:
Lekker bezig die Koeman.

Eerder deze week vielen Pelle en Koeman al in de prijzen door respectievelijk de awards voor beste speler en manager te winnen van de EPL. Vandaag winnen ze door Sunderland met 8-0 te verpletteren (een goal minder dan het absolute record). Een team dat tot vandaag een van de beste defensieve statistieken in Engeland had. Overigens was daar vandaag (vanzelfsprekend) niks van te zien, als ik de samenvatting zie. Het grappige is dan ook dat Southampton het beter doet dan Liverpool en Arsenal. Twee clubs die schuldig waren voor de grote exodus van spelers vanuit het Eerste van The Saints.

Die Tadic is ook wel een geweldenaar. Was al de beste speler van de eredivisie, maar wat hij nu laat zien is toch wel waanzinnig. Vier assists en daar zaten toch wel een paar hele mooie bij. Heeft inmiddels samen met Fabregas ook de meeste assists in de PL zie ik. Pelle en hij laten het allemaal wel erg makkelijk lijken. Mooi om te zien.

Hopelijk gaat Tadic voor veel geld verkocht worden.

Marc Overmars vond het een paar jaar geleden te makkelijk om Tadic te halen.

Ik heb weleens betere gezien Paap.......

Feyenoord, tja zo onnodig weer om het spannend te maken. Prima eerste helft, matige tweede. Kazim liet weer zien geen spits te zijn.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:38 uur

geplaatst: vandaag om 15:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.