MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Mee eens Joep.

bikkel2 schreef:
De PSV goalie was vorig jaar ook af en toe de weg kwijt. Dus zo incidenteel is het niet bij Zoet. Aardige doelman, maar geen top.
Vermeer is completer, dat ziet een kind. Tuurlijk heeft hij ook zijn mindere periode gehad bij Ajax.
En dat hij werd gepasseerd door de Boer was niet onverwacht.
Maar je ziet hem nu echt groeien.

Aldus, M.j Wilms. Zaandam- NH.

Zaandam, da's een buitenwijk van Amsterdam - met IJpontje over en 20 min fietsen - begint wel met "Z"; verklaart ook de waardering voor Vermeer. Zeiken over Zoet vind ik trouwens dubieus in relatie tot Vermeer die never een half seizoen aan een stuk constant heeft gekeept. Daarover zijn de kenners en analisten het redelijk eens - neemt niet weg dat ie nu goed doet bij Feyenoord, totdat ... de druk toeneemt en het heilige moeten in werking treedt. W8 +C

Zeker met je eens dat Vermeer het ook eerst bij Feyenoord moet laten zien Mjuman.
Maar dat onrustige wat ie in Amsterdam nog wel eens tentoonstelde is nu grotendeels verdwenen.
Als ie in vorm is kan Vermeer punten voor je pakken. Heeft veel meer flair dan Zoet, die geen bal meer klem pakt.
Je ziet ook aan een keeper of ie kan voetballen.
Heel veel niet, want je werd op doel gezet als je er geen hout van kon.
En je ziet nog steeds een hoop keepers die niet kunnen voetballen.
Aan Vermeer zie je dat hij een aardig balletje kan trappen en dat is altijd een voordeel.

Maar ik ben natuurlijk ook nieuwsgierig of hij dit nivo kan behouden.

herman schreef:
Ik vind Vermeer ook wel beter dan Zoet hoor.

Ik doe eerlijk gezegd een beetje mijn petje af voor Vermeer. Niet alleen omdat hij goed keept.

Ook niet, hoewel dat op zich altijd buitengewoon gewaagd is, omdat hij de stap van Ajax naar Feyenoord heeft gezet. Maar omdat hij van zichzelf zo overtuigd is dat hij heel erg goed kan keepen, dat hij geen genoegen nam met een reserveplek bij Ajax.

Als je dan geheel uit eigen initiatief gaat polsen of je bij een andere club niet kunt gaan keepen, zo'n beetje vlak voor de start van het nieuwe seizoen, ben je toch behoorlijk zeker van jezelf. En dat straalt hij eerlijk gezegd nu ook uit.

Ik heb vanaf het begin juist Vermeer één van de betere aankopen van Van Geel genoemd omdat Vermeer niet alleen goed kan keepen maar ook met de juiste ambities rondloopt.

En daarom zou hij ook heel erg goed voor het Nederlands Elftal kunnen keepen, zoiets schept vertrouwen. Ik zal niet zeggen dat hij nooit eens een foutje zou kunnen maken maar zijn aanwezigheid lijkt mij voor elke verdediging een prettige bijkomstigheid.

Running On Empty schreef:
Zet Kenneth Vermeer er maar in, momenteel de beste voor Nederland.

Zoet is een hele matige doelman, echt zwaar overgewaardeerd. Niet alleen momenteel, vorig seizoen ook al. Er zijn genoeg NL keepers in de Eredivsie die beter zijn dan Zoet.

Cillesen, Vermeer, maar verder?

Veldhuizen heeft dit seizoen al een paar grote blunders gehad...
Misschien die jongen die van Feyenoord naar Zwolle is gegaan, maar dan hebben we het ook wel gehad toch?

herman schreef:

Cillesen, Vermeer, maar verder?

Veldhuizen heeft dit seizoen al een paar grote blunders gehad...
Misschien die jongen die van Feyenoord naar Zwolle is gegaan, maar dan hebben we het ook wel gehad toch?

Robbin Ruiter
Jeroen Verhoeven

Hendrik68
Sergio Padt natuurlijk!

Ik vind Krul de beste keeper voor Oranje eigenlijk, toch zou ik Cillessen laten staan want die doet het prima in Oranje. Vermeer doet het nu even goed, maar het is een kwestie van tijd dat ie weer gaat blunderen.

Luuk de Jong snap ik niks van, ik had De Guzman opgeroepen of Vejinovic.

De Guzman afgelopen week nota bene een hattrick voor Napoli. Maar die heeft echt volledig afgedaan nadat hij uit de basis werd gespeeld op het wk.

Vind die hele keepersdiscussie redelijk bizar. Moest aan een paar aspecten denken:

* Gijp die bij Voetbal International zegt dat "keepers van nature onzekere mensen zijn" - imo een Gijpiaanse hyperbool - met een kern van waarheid.
* de typering van keepers als "lone-rangers", "eenlingen" - meerdere toptrainers gebruikten dergelijke woorden over keepers; trouwens ook regelmatig over spitsen, maar die werden regelmatig tevens als egoïstisch getypeerd.

Keepers zijn wellicht gevoelige mensen. Een goede trainer zal zijn keeper in bescherming nemen - in die zin was het ook frappant dat PSC-watcher Thijs Slegers zich tegen Cocu keerde, die Zoet al twee keer uit de basis liet. Slegers denkt dat zoiets slecht uitpakt voor Zoet, net zoals het gesjoemel met Vermeer bij Ajax ook slecht voor hem uitpakte destijds.

Gomes heeft in 4 jaar PSV 1,5 * zoveel gespeeld - toen was ie topkeeper - als de zes jaar erna; wellicht is toch de omgeving en het vertrouwen dat een keeper geniet erg belangrijk.

Maar uiteindelijk zijn er betere en mindere keepers, dat is natuurlijk evident.
En in je vertrouwen in je omgang als trainer met je keeper mag niet anders zijn dan met de andere spelers.

Ik weet niet of keepers naar verhouding meer van "nature onzekere mensen" zijn. Mijn ervaring is dat ze in het veld vaak een grote mond hebben maar misschien komt dat vanwege het organiseren van de achterhoede, geen onbelangrijke extra taak. Hun aanwijzingen zijn vaak essentieel en ze mogen ook praten in het veld. Hun verbale overwicht bepaalt in belangrijke mate het gevoel of ze goed zijn of niet, achter je.

Misschien zijn ze inderdaad meer van het type "grote bek klein hartje", dat kan nog

Mjuman schreef:
Vind die hele keepersdiscussie redelijk bizar. Moest aan een paar aspecten denken:

* Gijp die bij Voetbal International zegt dat "keepers van nature onzekere mensen zijn" - imo een Gijpiaanse hyperbool - met een kern van waarheid.
.

Gijp heeft met Doesburg en Breuk "gewerkt"dit werd ook de hand van een anekdote uit de doeken gedaan.
Gijp vertelde dat ze voor een wedstrijd bij het inschieten, recht op Hans moesten schieten, Gijp schoot dan steeds de bal in de kruising.
Zelfs op de tribune kon je ruiken dat Breuk nerveus was, niet bij Waterreus die straalde altijd kracht eb vertrouwen uit.
Waterreus was wel een mindere keeper en met uitlopen vaak een drama.
Higuita was volgens mij ook nooit nerveus
En bij Toni , Harald schoenmaker waren vooral de tegenstanders nerveus.

En als dat blok beton van een Piet Schrijvers voor je neer stortte.........
Geweldige verschijning vond ik dat. Als Pietje nerveus zou zijn, was dat in ieder geval niet te merken.
Heb' m vaker geweldige reddingen zien doen. Hing ie hoog in de hoek met dat stevige lijf.
Piet was een stomper. Hoge ballen....ranselde ie altijd weg. De beer... mooie tijden.

Oh, Jan Jongbloed was ook nooit nerveus

Ah ! Jongbloed. Ook zo'n icoon

Jan was verbaal sterk en top als het ging om uitlopen. Prima timing.
Jammer dat ie tegen Duitsland in 1974 zijn keepers tenue niet smerig mocht maken van zijn vrouw.
Maar ja, kleinigheidje hou je.

Dacht dat we hier bezig waren met een serieuze discussie - laat de Beer van de Meer maar in zijn winterslaap - "Het lek van PEC", a.k.a "De bolle van Zwolle" heeft dat wel verdiend.

Wat mij betreft haalt ie absoluut niet de top5 van NL keepers; Jan van Beveren is imo echt onovertroffen (met dank aan het orakel uit betondorp voor de WK 74 en de EK erna), Sar komt er vlak na en Van Breukelen is dankzij zijn mentaliteit ook een topper.

Brengt me weer terug bij Gijp. Die heeft af en toe de neiging stelliger te zijn dan zijn hand rechtvaardigt; die overspeelt ie dan en niemand - ook Derksen niet - die 'em durft te corrigeren. Ook die opmerking van motoriek van blanke vs donkere spelers zat op 't randje. Gijp denkt iets waar te nemen en voordat ie zich afvraagt of het echt wel zo is, schiet ie in de zwatelmodus; vervolgens is er niemand die hem remt.

In die hele discussie vergeet ie bijv te denken aan spelers als Messi, Cristiano Ronaldo, Özil, Cruijff, Bergkamp etc die toch echt motorisch zeer vaardig zijn/waren.

Nog even over de keepers: waar een veldspeler met 9 collega's is, staat een keeper alleen - ze draaien er alleen voor op. Qua karakter zijn het - en dat is vaker gezegd - solisten; aan de andere kant zijn het, Sar en Breuk zeker, gevoelige mensen - denk ook aan Robert Enke (Hannover96). Ik denk dat goed begeleiden en coachen van een keeper essentieel is - vandaar ook die opmerkingen van Thijs Slegers over Cocu en zijn aanpak tav Zoet.

Natuurlijk vergen ook veldspelers - zeker jonge - begeleiding/coaching; zet menig spits naast menig keeper en er wordt veel duidelijk: Van der Sar naast Ibrahimovic - al is de laatste zeker wat betreft kinderen en jeugd een emotioneel mens.

Even kort terug naar Schrijvers en dan gaat ie weer terug in de oude doos .
Zeker geen top 5 maar wel een doelman met een eigen stijl en een nogmaals indrukwekkend gestalte.
v. Beveren was toen by far de beste. Had ook altijd moeten keepen in Oranje. Maar goed...... nostalgie.

Ik geniet in ieder geval altijd van Neuer. Die keept als een entertainer. Denkt vooruit en is zo compleet dat hij nog wat extra's kan toevoegen. Duidelijk geen onzekere doelverdediger.

Maar inderdaad, keeper zijn is een eenzaam vak.
Je moet wel met tegenslagen om kunnen gaan. Een fout is vaak dodelijk en het kan in veel gevallen het zelfvertrouwen een flinke deuk geven.
Remember het polletje. v. Breukelen was een tijd lang van slag. Liet zijn baard staan, straalde even niet de heerser van het strafschopgebied uit en was zichtbaar aangeslagen.
Zelfs v. der Sar heeft het in Italie ook even moeilijk gehad.
Moeilijk vak.
En zo'n Zoet is een gevoelig manneke kennelijk. Die kan er duidelijk niet mee om gaan dat er een 2e keeper in zijn nek staat te hjjgen.
Je kunt discusseren over het feit dat Pasveer (?) er alles aan doet ( uitingen in de pers) om 1e keeper te worden, maar het is topsport.
Niet chique, maar Zoet moet op dit nivo harder worden en gewoon laten zien dat hij de eerste keeper is en dat moet blijven.

Moest onwillekeurig ook weer denken aan die onverkwikkelijke confrontatie tussen Hans van Breukelen en Johan Derksen De reden waarom Hans van Breukelen zo tekeer ging tegen Johan Derksen - YouTube

Ook daar geldt weer: eerder ingrijpen en discussie andere kant uit sturen - modereren heet zoiets. Toont overigens wel aan dat Van Breukelen gevoeliger is dan ie lijkt. En Derksen heeft natuurlijk het belang als hoofdredacteur destijds om het blad vol te krijgen en lezers te binden

En nu wordt Bruma opgeroepen in plaats van Indi, daar snap ik dan ook weer niks van, haal dan eens Douglas erbij.

Douglas schijnt echt dramatisch te spelen in Rusland.

Even bekeken. Dit wordt erg persoonlijk en eigenlijk niet de tijd en plaats om daar over te bakkeleien.
Persoonlijke frustratie van v. Breukelen en het zit hem duidelijk erg dwars. Maar ook iets wat je in topsport kunt verwachten. En Derksen heeft wel een punt als hij zegt dat het in Engeland en Duitsland vele malen erger is.

Maar het is ook wel iets wat je in deze talkshow kunt verwachten. De vaste kern is niet vies van wat spektakel en Genee laat het daarom gewoon doorgaan.
Hoe vaak wordt ''hansie hansie'' niet in zijn hemd gezet. Al heb ik soms het idee dat het wat geregisseerd aan doet.

Dit had bij v, Gelder en consorten nooit zo lang door gegaan. Andere belangen.

He$$el_01 schreef:
Douglas schijnt echt dramatisch te spelen in Rusland.

Nu volg ik die competitie niet, maar ik kan het nergens terugvinden dat hij slecht speelt.
De laatste wedstrijd tegen CSKA wonnen ze met 1-0 en hij speelde negentig minuten.
Hij maakte eerder meer indruk op mij dan een Bruma. Van Dijk had ook gekund wat mij betreft.
Het zal er wel mee te maken hebben dat ze linksbenig moeten zijn.

Douglas speelt alles in Rusland, dus zo dramatisch kan het niet zijn nee. Hij is wel eenzelfde soort type als Martins Indi en Bruma. Bruma doet het overigens goed bij PSV en dat is min of meer vergelijkbaar niveau met Sparta Moskou, dus zo'n rare keuze is het ook weer niet.

trebremmit schreef:
(quote)

Het zal er wel mee te maken hebben dat ze linksbenig moeten zijn.

Dat en de reiskosten.

Douglas schijnt het de laatste tijd wel degelijk erg slecht te doen in Rusland.

Dat zou kunnen maar ik kan het nergens terugvinden, dus wat is je bron?

trebremmit schreef:
Dat zou kunnen maar ik kan het nergens terugvinden, dus wat is je bron?
Onder meer deze.

Aha, dan is het wel terecht.
Vorig seizoen deed hij het toch wel goed dacht ik? Was zelfs nog speler van de maand.
Het kan zijn dat ie in een vormdip zit, maar tegen CSKA heeft ie weer de nul gehouden, misschien gaat het nu weer beter.

Ik zie in dat artikel trouwens onderaan iemand die blijkbaar wel de Russische competitie volgt en die zegt dat het wel meevalt, Douglas speelt meestal goed tot degelijk en alleen tegen Lokomotiv was hij slecht.

Douglas is nogal wat overschat in zijn tijd in Nederland en nu eigenlijk nog steeds. Was bij Twente in zijn begintijd erg goed en vooral een verrassende verschijning, maar heeft vervolgens zijn potentie nooit helemaal kunnen waarmaken. Het is een goede verdediger, maar geen geweldige (lees: topverdediger). Anders was ie allang ooit geselecteerd geweest. Niveau Bruma ongeveer, die denk ik ook niet (meer) de top gaat halen. Toch zou ik dit soort verdedigers (kerels) altijd eerder selecteren dan types als bijv. Veltman.

trebremmit schreef:
En nu wordt Bruma opgeroepen in plaats van Indi, daar snap ik dan ook weer niks van, haal dan eens Douglas erbij.

Had gedacht dat je met Van Dijk aan zou komen zetten

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:42 uur

geplaatst: vandaag om 21:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.