Overig / Algemeen / Het grote bier-topic
zoeken in:
0
geplaatst: 12 april 2011, 21:14 uur
Sir Spamalot schreef:
In ons Westvlaams: "Heineken, tis geen bier moa de zeike van de stier". Heineken? Nog erger dan de vier ruiters van de Apocalyps. De zomer komt eraan, tijd voor mijn nieuwe top...
In ons Westvlaams: "Heineken, tis geen bier moa de zeike van de stier". Heineken? Nog erger dan de vier ruiters van de Apocalyps. De zomer komt eraan, tijd voor mijn nieuwe top...
Lang hadden we hier de leus:
's lands beste brouwers brouwen het,
's lands beste drinkers drinken het ...
Amstel bier!
Amstel is een zus/broer van Heineken. Maar alla Sir, ik ben in een goede mood en ga niet reciproceren door alle Vlaamse pilzen te noemen die de drinkbaarheidstest niet zouden doorstaan, maar één ervan is iig Stella Artois - man, man dat geef je nog niet aan een paard.
We hebben hier ook de Jupiler League - need I say more?
Afgelopen zondag, na een fikse fietstocht, neergestreken op het Ledig Erf en daar meerdere Hopus soldaat gemaakt, ongeveer een patrouille - smakelijk bier, alleen de fiets naar huis krijgen viel niet mee; moest zelf trappen en het verzet was flink.
0
geplaatst: 12 april 2011, 21:19 uur
Heineken zorgt ook altijd voor vieze, smerige koppijn. Dat ligt echt niet aan de dosis, want Grolsch in dezelfde hoeveelheid houdt me fris de volgende ochtend!
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 12 april 2011, 21:22 uur
Mjuman, een fris pintje kan smaken maar Heineken krijg ik niet binnen alsook Stella bloody Artois. Waarom? In Belgenlang heb je Stelladrinkers en Jupilerdrinkers, maar er zijn nog anderen bieren. Over de streekbieren volgt verder nieuws
. Ik ben wel jaloers op uw fietsnamiddag
.
. Ik ben wel jaloers op uw fietsnamiddag
.
0
Gallow
geplaatst: 12 april 2011, 21:49 uur
Is het geen idee om dit topic uit te breiden (d.m.v. een simpele naamswijziging) naar een algeheel drankentopic? Lijstjes zijn, net als in dit geval, altijd voor even leuk, maar dit topic wordt nu grotendeels nog gebruikt voor aanraders, tips voor zoekende, favorieten en "Gisteren heb ik een .... op". Misschien dat het topic zich ook kan uitbreiden tot wijn en/of gedestilleerde dranken, simpelweg meningen en ervaringen delen. Een topic als deze blijft toch wel heel erg in zijn grenzen beperkt met een naam als Bier top 5, dacht ik zo.
0
geplaatst: 13 april 2011, 00:04 uur
Nee, niet echt- zet dan een ander alcolhol-topic op; voor hetzelfde geld komen de slikkers, spuiters en snuivers hun genotsmiddelen inbrengen en dan moet ik weer lezen waar je het beste wat kan scoren.
Een topic over wat bij welke muziek (wat drink je bij hiphop, wat bij progrock; voor welke muziek is gemengd-fruitsap geschikt?) daar zijn wel mensen voor te porren.
Dit biertopic gaarne zuiver houden, mede ogv het 'Reinheitsgebot'.
Een topic over wat bij welke muziek (wat drink je bij hiphop, wat bij progrock; voor welke muziek is gemengd-fruitsap geschikt?) daar zijn wel mensen voor te porren.
Dit biertopic gaarne zuiver houden, mede ogv het 'Reinheitsgebot'.
0
geplaatst: 13 april 2011, 00:06 uur
Mee eens, maar noem dit dan het bier topic in plaats van bier top 5.
0
geplaatst: 13 april 2011, 00:14 uur
Mjuman schreef:
Nee, niet echt- zet dan een ander alcolhol-topic op; voor hetzelfde geld komen de slikkers, spuiters en snuivers hun genotsmiddelen inbrengen en dan moet ik weer lezen waar je het beste wat kan scoren.
Hoezo bij een dranktopic? Nee, niet echt- zet dan een ander alcolhol-topic op; voor hetzelfde geld komen de slikkers, spuiters en snuivers hun genotsmiddelen inbrengen en dan moet ik weer lezen waar je het beste wat kan scoren.

0
geplaatst: 13 april 2011, 00:32 uur
jasper1991 schreef:
(quote)
Hoezo bij een dranktopic?
GHB ooit van gehoord?
0
geplaatst: 13 april 2011, 03:12 uur
MJ_DA_MAN schreef:
.
(quote)
Ah, je drink dus enkel bieren i.p.v. pils en wil daarmee even stoer komen doen? Big boy, erg nuttige bijdrage ook
. Doe even niet zo minachtend, hij laat alleen maar op komische wijze merken dat hij niet bepaald een Dommelsch- of Heineken-fan is (waarin ik hem overigens bijsta). Dat jij er vervolgens van uitgaat dat-ie pils een minderwaardige biersoort vindt, is (zoals wel bleek) een vreemde gedachtenkronkel.
0
geplaatst: 13 april 2011, 11:09 uur
Paalhaas schreef:
Dat was nou precies wat ík dacht bij het bericht van The Scientist. Maar goed, als het humoristisch moest overkomen dan heb ik niets gezegd.(quote)
Doe even niet zo minachtend
0
geplaatst: 13 april 2011, 11:31 uur
jasper1991 schreef:
Gegoogled en ik vind het wat vergezocht.
(quote)
Nee.
Gegoogled en ik vind het wat vergezocht. Ok - dan zal ik het even toelichten. Alsje topic breder trekt, loop je de kans dat niet-alcoholhoudenden (dwz mensen die met andere 'substances' hun kick/genot halen) vinden dat ze er ook wel kunnen horen. Ik vind de afbakening goed zoals ie is (alleen dat "top5"gedoe hoeft van mij niet).
Ik krijg altijd dorst van de proefverslagen van 'ervaren' bierdrinkers en regelmatig leidt dat ook tot nuttige tips - daardoor kwam ik op het spoor van Jopen en bij de brouwerij in Bodegraven, De Molen - yum, yum wat een heerlijk bier aldaar!
0
geplaatst: 13 april 2011, 11:36 uur
Dan blijft het idee om de titel van het topic te veranderen naar 'Bier topic' of iets dergelijks wel stand houden.
0
geplaatst: 13 april 2011, 11:44 uur
Punt is wel dat als dit topic mag er ook een apart topic voor wijn of andere dranken geopend mag worden. Als bier toegestaan is moet wijn ook kunnen, en als een wijntopic op de site mag is de volgende stap uiteraard kaas, en zo crossen we het halve boodschappenkarretje door. Maar hier komt dan vanuit de crew ongetwijfeld kritiek op onder het mom van "wildgroei aan niet-muziek gerelateerde topics" o.i.d., met het risico dat alle topics over eten en drinken gesloten worden 
Kortom: ik voel me als niet-bierdrinker behoorlijk achtergesteld hier en bespeur zelfs enige discriminatie

Kortom: ik voel me als niet-bierdrinker behoorlijk achtergesteld hier en bespeur zelfs enige discriminatie

0
geplaatst: 13 april 2011, 12:02 uur
GrafGantz schreef:
Jammer, je moet maar leren drinken.

0
geplaatst: 13 april 2011, 12:50 uur
Er zijn welliefhbbers hier voor een topic over genres en wat erbij te drinken. Bijv: bij bliues: gewoon stug doordrinken.
En pilzeniers moeten idd gewoon groter groeien: een pilzenier is een aspirant-bierdrinker
In business-termen: een associate
En pilzeniers moeten idd gewoon groter groeien: een pilzenier is een aspirant-bierdrinker

In business-termen: een associate
0
geplaatst: 13 april 2011, 12:56 uur
Mjuman schreef:
Er zijn welliefhbbers hier voor een topic over genres en wat erbij te drinken. Bijv: bij bliues: gewoon stug doordrinken.
Leuk idee inderdaad.
0
Gallow
geplaatst: 13 april 2011, 13:06 uur
De stap naar (hard)drugs vind ik sowieso wel erg buiten context, maar ik snap je punt wel. Een enkel biertopic is prima maar een naamswijziging is dan wel op zijn plaats.
Muziek >> Algemeen >> Muziek en (al dan niet alcoholisch) drinken
rock-rick schreef:
Leuk idee inderdaad.
(quote)
Leuk idee inderdaad.
Muziek >> Algemeen >> Muziek en (al dan niet alcoholisch) drinken
0
geplaatst: 13 april 2011, 14:35 uur
Heb de topictitel wat aangepast. Het aanhangsel zal ik wel verwijderen als de naam genoeg is ingeburgerd.
0
geplaatst: 13 april 2011, 16:24 uur
Vrijdag zat ik in een restaurant waar ze dit bier van eigen bodem serveerden, bijzonder lekker moet ik zeggen!

0
geplaatst: 13 april 2011, 16:28 uur
Ja, die is erg lekker inderdaad. 
De vorige keer dat ik op Texel was erg van genoten.

De vorige keer dat ik op Texel was erg van genoten.

* denotes required fields.