MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Het grote bier-topic

zoeken in:
Stijn_Slayer
Shit, nu heb ik daar echt zin in.

Stijn_Slayer
Slowgaze schreef:
Heineken? Ik drink nog liever Schültenbrau.

Ik drink nog liever de meest goedkope cola (en ik houd al niet eens zo van cola) dan Schültenbrau. Samen met Euroshopper het meest smerige bier dat er is.

Baron Pils kan de flop 3 compleet maken. Geheid koppijn de volgende dag als je meer dan drie blikken drinkt.

Ik kan me nog herinneren dat ik voor de grap eens een kratje Holger-bier heb meegenomen, destijds het budget-bier van de Edah. €3,45 voor 24 flesjes. Daar stond in tegenstelling tot zowat alle andere pilseners die ik ken niet Cat. I maar Cat. II op het etiketje. En inderdaad, het spul was nauwelijks binnen te houden.

Euroshopper heeft trouwens diverse prima producten, maar hun bier hoort daar inderdaad absoluut niet bij!

Gallow
Dat Schültenbrau zo extreem ranzig is heeft ook wel te maken dat het in blik is. Ik weet niet of dat enkel bij mij is maar bier uit blik krijg ik ècht niet weg. Ooit een keer Schültenbrau in fles vorm gedronken en het beviel me stukken beter. Nog steeds geen bier dat ik graag drink maar ik verkies het wel boven Heineken.

Op Lowlands drink ik meestal halve liter blikken Grolsch blond. Lekker lauw. Jammie.

Vorig jaar had ik de aanschaf alleen aan een maat overgelaten en die kwam met (jawel) Schultenbräu aanzetten. Bleek net dat Grolsch een koelservice had dat jaar.

ps. mensen, leer dat trema nou eens op de goede plek te zetten!

Gallow schreef:
Dat Schültenbrau zo extreem ranzig is heeft ook wel te maken dat het in blik is. Ik weet niet of dat enkel bij mij is maar bier uit blik krijg ik ècht niet weg. Ooit een keer Schültenbrau in fles vorm gedronken en het beviel me stukken beter. Nog steeds geen bier dat ik graag drink maar ik verkies het wel boven Heineken.

Dat ligt niet alleen aan jou. Bier drink ik nog steeds het liefst uit een glas. Een fles mag eventueel ook nog. Maar een blik...

Blikje? Nooit last van gehad moet ik zeggen.

Als het koud genoeg is is bier uit blik prima te doen, mits het fatsoenlijke merken zijn (Jupiler uit blik drink ik bijv. graag).

Stijn_Slayer
Ik houd wel van blikken omdat ik dan niet hoef te klooien met flesjes opruimen, statiegeld en kratten terugbrengen. Een blik gooi je zo weg, en er zit meer in dan in een flesje.

Zo goed als van de tap wordt het sowieso niet, dus...

Stijn_Slayer schreef:
Een blik gooi je zo weg

Een beter milieu begint bij jezelf.

Stijn_Slayer
Die blikjes worden gerecycled.

Zit je nog niet zo lang geleden een blauwe knoper hier van repliek te dienen door uit te leggen hoe mooi die ambachtelijke kwaliteitsbieren zijn, beginnen ze ineens over bier uit blik en dat Schultenbräu in glas drinkbaar zou zijn

Bij een avond doorzakken is het onmogelijk echte bieren te blijven drinken, Oldfart. Nu heb ik zelf nog nooit Schultenbräu gedronken en zal ik denk ik ook nooit doen, maar niet zo denigrerend doen over bier in blik; je moet je inleven in de situatie.

Als ik Oldfart goed begrijp doet hij niet denigrerend over bier in blik, maar hij vond de overgang gewoon grappig. Je moet eens niet zo snel op je teentjes getrapt zijn .

Jij hebt ook een beetje moeite met het inschatten van de emotie in berichten, niet?

Misterfool
Ik lees hier eerder in dat oldfart Schultenbräu of het nou uit blik of glas gedronken wordt, ondrinkbaar vind.

Oké, er is inderdaad in te lezen dat Oldfart Schultenbräu niet te drinken vindt en dat bier in blik een stuk minder is dan ambachtelijk bier, maar ik vind dit zo stom:

MJ_DA_MAN schreef:
Nu heb ik zelf nog nooit Schultenbräu gedronken en zal ik denk ik ook nooit doen, maar niet zo denigrerend doen over bier in blik

Ik heb zelf nooit Schultenbräu gedronken en zal dat ook nooooit doen, maar niet zo denigrerend over bier in blik... Als je tegen iemand zegt dat hij niet denigrerend mag doen, doe dat dan zelf ook niet.

MJ_DA_MAN schreef:
Jij hebt ook een beetje moeite met het inschatten van de emotie in berichten, niet?

Kennenlijk...

jasper1991 schreef:
Blikje? Nooit last van gehad moet ik zeggen.

Ik ook niet, mag graag een Jupiler drinken uit een 0,5 literblik (meestal wel uitgeschonken in een glas). Trappisten uit blik kan ik me dan weer niets bij voorstellen.

orbit schreef:
(quote)

Ik ook niet, mag graag een Jupiler drinken uit een 0,5 literblik (meestal wel uitgeschonken in een glas).

Daar gaat het mij dan juist om. Ik drink niet graag bier uit blik, maar als bier uit een blik in een glas geschonken wordt drink ik het wel graag.

Een van de grote vernieuwing op het gebied van bier in blik was - een aantal jaren geleden Draught Guiness - met in het blik een stikstofpatroon die ging werken zo gauw als je het lipje van het blik (0,5l) omhoogtrok. Kon je jezelf een glas tap-Guiness inschenken en dat smaakte beter dan die zoetere versie uit een fles.

In de US wordt in kroegen vaak bier uit een blik geserveerd.

De US en bier.

Bij een avond doorzakken is het onmogelijk echte bieren te blijven drinken, Oldfart.
hier spreekt duidelijk geen kenner, het enige verschil is dat je de volgorde van de bieren goed moet uitkiezen.
Want anders kan de avond heel snel voorbij zijn ( lees: je bent al out voordat het 00.00 uur is)
Bovendien ben je per saldo waarschijnlijk goedkoper uit en hoef je minder naar de plee.

Maak je geen zorgen rock-rick, mijn mening over bier uit blik verandert er heus niet door.
Ik drink ook geen wijn uit karton of plastic, of whisky uit een koffiekopje.
Maar ook geen koffie uit glas, om maar iets te noemen.

Oldfart schreef:
(quote)
hier spreekt duidelijk geen kenner, het enige verschil is dat je de volgorde van de bieren goed moet uitkiezen.
Want anders kan de avond heel snel voorbij zijn ( lees: je bent al out voordat het 00.00 uur is)
Bovendien ben je per saldo waarschijnlijk goedkoper uit en hoef je minder naar de plee.

Inderdaad.. daarnaast doen mensen wel erg mieterig over die tripeltjes hier. Het is maar wat je gewend bent. Ik begin menig stapavondje toch echt vaak met La Chouffe, daar sla ik er minstens 7 a 8 van achterover gedurende de avond en drink daarna vaak ook nog Rochefort of iets anders bijzonders ter afwisseling. Dronken ben ik heus wel (was dat ook niet de bedoeling?), maar ver van onmogelijk! Tenzij ze de Chouffe hier heel erg verdunnen aan de tap natuurlijk

Tinkel-tinkel pianist Liberace - en er zij n er meer - stond erom bekend dat ie cognac uit een theekopje dronk - dat kopje (met schotel) stond bij optredens op zijn witte vleugel.

Opbouwen is idd essentieel; ik ben zelf niet zo'n trippelèr - iets in de smaak bevalt me niet - ik begin graag met een wit biertje (Schneider, Paulaner) of een ale (type Koninck) en dan naar de dubbele, en dan later een wat zwaardere dubbele, of iets anders lekkers van het (wissel)vat -ik hou van variatie. En ten slotte - als er nog laadvermogen vrij is - een fijn glas whisky. Het risico dat je dan loopt, alsje die doordrinkt, dat ie als chaser gaat werken, zodat ...

Ik ben dan weer geen pilsenaar Als ik ergens ben waar ze Chouffe hebben van de tap, tsjakka, die bestel ik! Chouffe is overigens één van de weinig stevige biertjes waar ik van kan doordrinken (zouden ze het dan toch verdunnen?). Westmalle en dat soort bier is inderdaad niet zo geschikt om meteen aan te beginnen en van door te drinken. Bij een goed diner zijn dit soort bieren dan weer hemels (zeker Rochefort) en dan wil ik er ook nog wel mee nazitten. Whiskey slaat bij mij meestal verkeerd, maar dronk laatst JW black label en dat klokte verdacht makkelijk weg. Prima afsluitert.

Whisky-cola uit blik. Samen in één blik notabene. Waarom in godsnaam?

Oldfart schreef:
(quote)
Met doorzakken bedoel ik: ''keihard zuipen'' (lees: gemiddeld één pils per 10/15 minuten, op het begin wellicht één per 5 minuten). Met bieren is dat onmogelijk vol te houden een gehele avond.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:35 uur

geplaatst: vandaag om 17:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.