Overig / Algemeen / Het grote bier-topic
zoeken in:
0
geplaatst: 15 april 2011, 16:03 uur
Slowgaze schreef:
Whisky-cola uit blik. Samen in één blik notabene. Waarom in godsnaam?
Whisky-cola uit blik. Samen in één blik notabene. Waarom in godsnaam?
Dat is nou de wondere wereld der nichemarkten.

0
geplaatst: 15 april 2011, 16:06 uur
What's the similarity between American beer and making love on a boat?
It's fucking close to water
0
geplaatst: 15 april 2011, 16:08 uur
Zijn hier trouwens ook tripel-liefhebbers? Mijn favo's:
Westmalle, Brigand, La Chouffe, Steenbrugge en Duvel.
0
geplaatst: 15 april 2011, 16:18 uur
Cygnus schreef:
Ik niet, meer van de dubbele - die kan je ruilen. Orbit, trippelaris ultratrajectum localis
0
geplaatst: 15 april 2011, 16:48 uur
MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Met doorzakken bedoel ik: ''keihard zuipen'' (lees: gemiddeld één pils per 10/15 minuten, op het begin wellicht één per 5 minuten). Met bieren is dat onmogelijk vol te houden een gehele avond. Dat ben ik dan wel weer met je eens ja.. dat zou haast suïcidaal zijn met Rochefort-10 ofzoiets
Daar lenen tripels zich dan ook niet voor, daarvan moet je wel echt de smaak goed opnemen en rond laten gaan door je gehemelte. Maar dat kan ik gedurende de nacht razendsnel! 
0
geplaatst: 15 april 2011, 16:54 uur
Heb idd iemand (een powergrrrl) ooit eens Duvels zien tanken bij het Dorstig Hert in hetzelfde tempo als ik bollekes dronk - nou is het gerief aldaar boven, te bereiken via een spriraaltrap - de dame ging naar het toilet (zichtbaar aangeslagen door de Duvel) en spiraleerde vervolgens terug de trap af - geen zichtbaar letsel, wel lachend - maar iedereen stond verbouwereerd.
De moraal: opbouwen, in je slag komen en je niet een tempo laten opleggen; wat betreft dat laatste: ooit eens - met Guinness - helemaal naar huis gedronken door een stel Ieren bij O'Leary's.
De moraal: opbouwen, in je slag komen en je niet een tempo laten opleggen; wat betreft dat laatste: ooit eens - met Guinness - helemaal naar huis gedronken door een stel Ieren bij O'Leary's.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 15 april 2011, 16:56 uur
Cygnus schreef:

Wekelijks drink ik toch wel een Duveltje 's middags, maar de rest is ook heerlijk.
0
geplaatst: 15 april 2011, 17:16 uur
Mjuman schreef:
Heb idd iemand (een powergrrrl) ooit eens Duvels zien tanken bij het Dorstig Hert in hetzelfde tempo als ik bollekes dronk - nou is het gerief aldaar boven, te bereiken via een spriraaltrap - de dame ging naar het toilet (zichtbaar aangeslagen door de Duvel) en spiraleerde vervolgens terug de trap af - geen zichtbaar letsel, wel lachend - maar iedereen stond verbouwereerd.
Tsja, dames moeten sowieso meer oppassen met het gulden vocht.. die vallen veel eerder om vanwege hun ongunstige vocht/vet balans

0
geplaatst: 15 april 2011, 17:24 uur
Cygnus schreef:
Duvel en Steenbrugge mag ik erg graag drinken, Westmalle hou ik niet zo van en die andere 2 zijn ook wel lekker.. mijn favoriet is denk ik de Tripel Karmeliet
0
geplaatst: 15 april 2011, 18:47 uur
MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Met doorzakken bedoel ik: ''keihard zuipen'' (lees: gemiddeld één pils per 10/15 minuten, op het begin wellicht één per 5 minuten). Met bieren is dat onmogelijk vol te houden een gehele avond. Ik heb eens één per 2 minuut en 48 seconden geprobeerd, nou dat hield ik niet langer dan anderhalf uur vol hoor.
0
Lukk0
geplaatst: 15 april 2011, 18:58 uur
Dan heb je er ondertussen al iets van 32 achter de kiezen, dus dat is dan nog best netjes. Ik denk dat ik zelf op de helft al niet meer kan lopen, maar ik drink dan ook zelden (veel). Een blond biertje op het terras gaat er altijd wel goed in, maar ik drink er eigenlijk nooit meer dan twee. Ook lekker: Duvel, Roquefort 8 en Westmalle dubbel.
0
geplaatst: 15 april 2011, 18:59 uur
32 is dan ook extreem veel, ook over een gehele dag is het erg veel. Té snel drinken is gewoon niet leuk.
0
geplaatst: 15 april 2011, 19:04 uur
MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Met doorzakken bedoel ik: ''keihard zuipen'' (lees: gemiddeld één pils per 10/15 minuten, op het begin wellicht één per 5 minuten). Met bieren is dat onmogelijk vol te houden een gehele avond. Tja, dat kun je niet met speciaalbieren nee, maar op die manier is het niet echt te vergelijken.. Als je naar de hoeveelheid alcohol tijdens het 'doorzakken' gaat kijken komt dat overeen met een flesje speciaalbier per 30-40 minuten, en dat is nog wel vol te houden... al zou ik dat ook niet aanraden.. als je naar de hoeveelheid drinken kijkt loopt je redenering ook wat krom... want dan zou je nog veel harder kunnen zuipen met water.
0
geplaatst: 15 april 2011, 19:07 uur
Paalhaas schreef:
Ik heb eens één per 2 minuut en 48 seconden geprobeerd, nou dat hield ik niet langer dan anderhalf uur vol hoor.
(quote)
Ik heb eens één per 2 minuut en 48 seconden geprobeerd, nou dat hield ik niet langer dan anderhalf uur vol hoor.
Ik heb er ook eens 1 per 7 seconden geprobeerd, dat hield ik 1 biertje vol..
0
geplaatst: 15 april 2011, 19:08 uur
The Scientist schreef:
Uiteraard is het niet te vergelijken, maar Oldfart en orbit pakten de term ''doorzakken'' anders op dan ik ook daadwerkelijk bedoelde, vandaar die uitleg.(quote)
Tja, dat kun je niet met speciaalbieren nee, maar op die manier is het niet echt te vergelijken.. .
0
geplaatst: 15 april 2011, 20:11 uur
MJ_DA_MAN schreef:
32 is dan ook extreem veel, ook over een gehele dag is het erg veel. Té snel drinken is gewoon niet leuk.
Tja, topsport is ook niet leuk bedoeld.
Het was een wedstrijd. En toch behoorlijk veel lol gehad hoor, moet ik zeggen (en nog gewonnen ook). 
0
geplaatst: 15 april 2011, 20:21 uur
The Scientist schreef:
Tja, dat kun je niet met speciaalbieren nee, maar op die manier is het niet echt te vergelijken.. Als je naar de hoeveelheid alcohol tijdens het 'doorzakken' gaat kijken komt dat overeen met een flesje speciaalbier per 30-40 minuten, en dat is nog wel vol te houden... al zou ik dat ook niet aanraden.. als je naar de hoeveelheid drinken kijkt loopt je redenering ook wat krom... want dan zou je nog veel harder kunnen zuipen met water.
(quote)
Tja, dat kun je niet met speciaalbieren nee, maar op die manier is het niet echt te vergelijken.. Als je naar de hoeveelheid alcohol tijdens het 'doorzakken' gaat kijken komt dat overeen met een flesje speciaalbier per 30-40 minuten, en dat is nog wel vol te houden... al zou ik dat ook niet aanraden.. als je naar de hoeveelheid drinken kijkt loopt je redenering ook wat krom... want dan zou je nog veel harder kunnen zuipen met water.
Flesje speciaalbier per 30-40 minuten is dan weer geen enkel probleem
Daar zit ik op een goede stapavond wel aan, en eerder aan de 30 minuten kant denk ik..
0
geplaatst: 15 april 2011, 21:58 uur
Keihard doorzuipen is voor kinderen die nog steeds denken dat het in het leven om de kwantiteit gaat.
0
geplaatst: 15 april 2011, 22:06 uur
Oldfart schreef:
Keihard doorzuipen is voor kinderen die nog steeds denken dat het in het leven om de kwantiteit gaat.
En voor Scandinaviërs die dat van nature zo doen. Echte dieselaars gaan gewoon door, slowly but steadily.
0
geplaatst: 15 april 2011, 22:23 uur
Nou, dan morgen maar weer lekker kinderlijk doen. Vanavond toch maar niet.
0
geplaatst: 15 april 2011, 22:27 uur
Oldfart schreef:

Voor mijn portemonnee wil ik echter een uitzondering maken.
0
geplaatst: 16 april 2011, 01:14 uur
Oldfart schreef:
Nee hoor, het gaat vaak ook om zin in bierrrr! En het verschil in maat wat mensen daarin houden, wat voor de een al een verschrikkelijk ordeal is, daar begint de ander pas op te warmen.. Heel gevaarlijk om je eigen drinkgewoontes naast die van een ander te leggen en elkaar de maat te moeten nemen.
0
geplaatst: 16 april 2011, 02:44 uur
Mijn gemiddelde doorlooptijd voor een speciaalbiertje ligt rond een uur denk ik... maar ik heb ook wel eens gehad dat ik een Chimay (uiteraard Blauw, die rode is smerig) bestelde en er 2 uur later achter kwam dat ik pas net iets verder dan haverwege was, terwijl ik toch de smaak goed in mijn mond had... Ik had toen ook uitmuntend weer en gezelschap erbij 

0
geplaatst: 16 april 2011, 09:32 uur
Heel gevaarlijk om je eigen drinkgewoontes naast die van een ander te leggen en elkaar de maat te moeten nemen.
....mee eens.Maar er is ook een kant aan het verhaal die niet moralistisch is.
Er zijn namelijk ook volwassenen waarbij sommige delen van de hersenen zich niet voldoende hebben ontwikkeld waardoor matiging voor hen zeer moeilijk is.
Ik had het ook over hen, maar dat hadden jullie wel begrepen, toen ik kinderen zei.
Het zou heel cynisch worden wanneer zou blijken dat excessief drinken op jonge leeftijd de groei van die delen van de hersenen belemmert die op latere leeftijd matiging zouden moeten doen ontstaan.
Want kijkend naar de pedagogische kant van zelfregulering en controle van behoeften zien je dat wanneer het aan kinderen ligt, ze de hele dag buiten spelen en eten ze vooral "snoep".
Opvoeders doen vaak hun best om die neigingen meer of minder subtiel een halt toe te roepen.
Waarbij platweg verbieden in ieder geval geen enkel effect heeft, in opvoedkundige zin.
Ook bij jongeren zien je gedragingen van overmatige behoeftejacht. Denk maar aan gamen, comadrinken, wiet- of seksverslavingen.
Op mijn werk zie ik vaak dat dit ook een manier is om met onmacht op andere gebieden om te gaan.
Dat gaat meestal over naarmate men ouder wordt. Bij kinderen en jongeren is soms sturing nodig om excessen tegen te gaan.
In de psychologie noemen ze dat de ontwikkelingsstadia van de prefrontale cortex van de hersenen.
Kinderen zijn niet in staat zijn de consequenties van excessief gedrag te zien en moeten daarom leunen op het geweten van ouderen.
Dat is de achtergrond van mijn classificatie van kinderen.
0
geplaatst: 16 april 2011, 09:33 uur
Nee hoor, het gaat vaak ook om zin in bierrrr!
....dat kan ook, dat heet bij dagelijke terugkeren verslaving, en is niet het zelfde. Maar soms het gevolg van het eerste.En af en toe lekker doorzakken is ook no problem , weekend op weekend comazuipen op jonge leeftijd is desastreus voor kinderen en adolescenten.
Wat uit onderzoek blijkt is dat hoe jonger je begint met drinken, hoe groter de kans is dat je ook op latere leeftijd je overgeeft aan excessief drinken.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 16 april 2011, 12:18 uur
Oldfart schreef:
Ben het er toch wel een beetje mee eens. Is het echt nodig om er geregeld 8+ zware bieren doorheen te jagen? Lijkt me toch niet echt gezond.
Ik drink er op een dergelijke gelegenheid liever één, misschien twee, en dan nog een pilsje.
Natuurlijk gaan er heel incidenteel (1x per jaar misschien) op een feestje ook wel eens 15 pilsjes (geen bieren) doorheen, maar het stadium dat het een wedstrijdje is ben ik wel voorbij.
Verder moet iedereen natuurlijk doen waar ze zelf zin in hebben. Als ik straks maar niet lastig gevallen wordt door een dronken MuMe'er.

0
geplaatst: 16 april 2011, 12:21 uur
Iedereen was jong. Kan me nog herinneren dat we ooit 'atje-kratje-dag' hebben gedaan op vakantie. En wat voelden we ons toen stoer. Mooie tijd.
Zelf geen echte bier liefhebber. Hou het meestal bij een goed glas Grolsch (nu een lente bokje) of een witbiertje. Al die speciale bieren hoeft van mij niet zo.
Zelf geen echte bier liefhebber. Hou het meestal bij een goed glas Grolsch (nu een lente bokje) of een witbiertje. Al die speciale bieren hoeft van mij niet zo.
0
geplaatst: 16 april 2011, 12:45 uur
Oldfart schreef:
En af en toe lekker doorzakken is ook no problem , weekend op weekend comazuipen op jonge leeftijd is desastreus voor kinderen en adolescenten.
Wat uit onderzoek blijkt is dat hoe jonger je begint met drinken, hoe groter de kans is dat je ook op latere leeftijd je overgeeft aan excessief drinken.
(quote)
....dat kan ook, dat heet bij dagelijke terugkeren verslaving, en is niet het zelfde. Maar soms het gevolg van het eerste.En af en toe lekker doorzakken is ook no problem , weekend op weekend comazuipen op jonge leeftijd is desastreus voor kinderen en adolescenten.
Mwa, zin in bierrr betekend in mijn optiek gewoon dat je er even ernstig aan toe bent.. gewoon hard gewerkt de hele week, afspraak met goede vrienden en dan dus onbedwingbare lust om er een paar open te trekken! Tuurlijk is het in meer of mindere mate allemaal een soort van verslaving (is toevallig ook mijn vakgebied, dus daar weet ik wel genoeg van). Ik ben gek genoeg vrij laat begonnen met drinken (jaar of 19/20), maar toen was de beer ook wel goed los! Tijdens mijn studie heb ik de nodige hectoliters wel geconsumeerd en ook vandaag de dag kan ik hem goed raken. Maar ik heb ergens altijd die rem die bepaald dat het weekends blijft en doordeweek drink ik normaal gezien geen druppel, ik heb nog een gezin en ook een drukke baan.. dat moet wel leuk blijven

0
geplaatst: 16 april 2011, 13:14 uur
Ik ben geloof ik wel een bier omnivoor als ik het zo lees. Zolang het maar koud is lust ik eigenlijk wel alles, ook Schultenbräu is prima te doen.
Van de speciale bieren zijn de blauwe chimay en rochefort 10 toch wel het lekkerst, beetje kaas erbij...
Zijn er trouwens nog liefhebbers van zure bieren? Heb laatst deze schoonheid op en die was heerlijk!

Van de speciale bieren zijn de blauwe chimay en rochefort 10 toch wel het lekkerst, beetje kaas erbij...

Zijn er trouwens nog liefhebbers van zure bieren? Heb laatst deze schoonheid op en die was heerlijk!

0
geplaatst: 16 april 2011, 13:51 uur
hank2 schreef:
Ik ben geloof ik wel een bier carnivoor als ik het zo lees. Zolang het maar koud is lust ik eigenlijk wel alles, ook Schultenbräu is prima te doen.
Omnivoor bedoel je? Carnivoor is vleeseter, omnivoor is alleseter. Inhoudelijk ben ik het met je eens. Ik ben geloof ik wel een bier carnivoor als ik het zo lees. Zolang het maar koud is lust ik eigenlijk wel alles, ook Schultenbräu is prima te doen.

* denotes required fields.