Overig / Algemeen / Het grote bier-topic
zoeken in:
0
geplaatst: 16 april 2011, 14:39 uur
Heb laatst deze jongen op en die was heerlijk!
Als je dit soort dingen gaat zeggen, ga ik weer twijfelen of je nou toch carnivoor bedoelde. 
0
geplaatst: 16 april 2011, 14:49 uur
tjongejonge, ben wel lekker bezig... Dat zou met gisteravond te maken kunnen hebben.
0
geplaatst: 17 april 2011, 11:20 uur
Oldfart schreef:
Keihard doorzuipen is voor kinderen die nog steeds denken dat het in het leven om de kwantiteit gaat.
Keihard doorzuipen is voor kinderen die nog steeds denken dat het in het leven om de kwantiteit gaat.
Pfff, het ging er gisteren dan ook weer lekker kinderachtig aan toe. Zo kinderlijk dat ik er nu behoorlijke koppijn van heb.
0
geplaatst: 17 april 2011, 11:43 uur
Slowgaze schreef:
Whisky-cola uit blik. Samen in één blik notabene. Waarom in godsnaam?
Whisky-cola uit blik. Samen in één blik notabene. Waarom in godsnaam?
Heb het gister nog op. Tsjaa best lekker spul, maar waarom het samen in één blik zit.. geen idee..
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 17 april 2011, 20:27 uur
Gisteren was het kwisavond in één van mijn stamcafé's, volgend biertje heeft fysiek en mentaal bijgedragen aan onze overwinning:

0
geplaatst: 17 april 2011, 20:45 uur
Sir Spamalot schreef:
Gisteren was het kwisavond in één van mijn stamcafé's, volgend biertje heeft fysiek en mentaal bijgedragen aan onze overwinning:
Ik zal de naam onthouden - voor wat het waard is, na aardig wat Nieuwzeelandse Sauvignon (bij de gerookte heilbot) en een fijne Chileense Carmenere (bij de eend met cantarellen en mandarijntjes). Meestal leidt bij mij grootverbruik tot geheugenverlies en hoofdpijn, dus als dit je mentaal pusht, moet ik dit zeker eens proberen.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 17 april 2011, 20:50 uur
Mjuman, alle middelen zijn goed en ik had ook twee goede ploeggenoten. Vedett wordt gebrouwen door Brouwerij Moortgat, ons allen bekend van Duvel. Het zijn drieëndertigers, even sterk als een doodgewone pint. Specifiek aan Vedett is dat je zelf foto's kunt oploaden om op de fles te zetten.
0
geplaatst: 17 april 2011, 20:51 uur
Grappig die foto's. Ik zat een paar weken terug met wat vrienden Vedett's te drinken, totdat een vriend opeens zichzelf aantrof op een flesje. Was wel grappig. Je kon een tijdlang foto's insturen en zijn vriendin had dat blijkbaar veel gedaan.
Lekker biertje trouwens.
Lekker biertje trouwens.

0
geplaatst: 17 april 2011, 20:58 uur
Sir Spamalot schreef:
Mjuman, alle middelen zijn goed en ik had ook twee goede ploeggenoten. Vedett wordt gebrouwen door Brouwerij Moortgat, ons allen bekend van Duvel. Het zijn drieëndertigers, even sterk als een doodgewone pint. Specifiek aan Vedett is dat je zelf foto's kunt oploaden om op de fles te zetten.
Nou je de brouwerij noemt, denk ik dat ik deze ooit eens van het vat heb geproefd. Duvel is niet echt mijn ding (en da's nog mild gezegd), maar ik herinnerde me (voor zover mogelijk met een 'gemarineerd brein') een ander bier van die brouwerij. We hebben hier nl een alliantie van biertapperijen (ABT) en die stellen er een eer in regelmatige onbekende bieren (iedere mnd 1) aandacht te geven. Een ABT-kroeg in NL (er zijn gidsjes waarin ze staan) is dan ook bijna per definitie een toffe tent.
0
geplaatst: 22 april 2011, 15:44 uur
Na jarenlang proeven en nog eens proeven, en drinken tot je er slecht van wordt (rare hobby heb ik: je wordt er soms mottig van), heb ik hier mijn lijstje. Doe er uw voordeel mee.
1. Westmalle Triple (dit lijstje is geschreven onder invloed van deze drank)
2. Chouffe Houblon
3. Hopus
4. Rochefort 10 (verplicht om minstens om de week te degusteren)
5. Omer
6. Vedett (om de dorst te lessen en niet direct zat te worden)
1. Westmalle Triple (dit lijstje is geschreven onder invloed van deze drank)
2. Chouffe Houblon
3. Hopus
4. Rochefort 10 (verplicht om minstens om de week te degusteren)
5. Omer
6. Vedett (om de dorst te lessen en niet direct zat te worden)
0
geplaatst: 22 april 2011, 15:46 uur
Je zou haast denken dat je alleen op deze site bent gekomen om een bier top 5 te plaatsen...
0
geplaatst: 22 april 2011, 15:59 uur
Ik kom wel meer op deze site.
Toen ik zag dat er een topic over bier bestond heb ik inderdaad mezelf ingeschreven om mijn mening te geven.
Ziedaar mijn twee hoby's
Toen ik zag dat er een topic over bier bestond heb ik inderdaad mezelf ingeschreven om mijn mening te geven.
Ziedaar mijn twee hoby's
0
geplaatst: 22 april 2011, 16:34 uur
Oké, haha
Ga je nu ook een top 10 e.d. maken en stemmen plaatsen?
Ga je nu ook een top 10 e.d. maken en stemmen plaatsen?

0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 23 april 2011, 15:54 uur
Laat u niet vangen door deze abominatie: http://www.jupilerforce.be/. Gisteren in één van mijn stamcafés een klein slokje van gedronken en ternauwernood overleefd, verder de rest van de avond mond gespoeld met echt bier.
Verwittig uw dierbaren!
Signalement:

Verwittig uw dierbaren!
Signalement:

0
Gallow
geplaatst: 23 april 2011, 16:20 uur
Frisdrankbier
, en ik dacht dat we met rosébier zonder alcohol de bodem al bereikt hadden.
, en ik dacht dat we met rosébier zonder alcohol de bodem al bereikt hadden.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 23 april 2011, 16:23 uur
Panaché hebben ze in Frankrijk veel. Dat is ook een soort bier met (citroen)frisdrank met een héél klein beetje alcohol.
Ik dronk dat op vakantie altijd toen ik 10 t/m 14 was. Op zich was dat best lekker fris, maar dat ga je nu natuurlijk niet meer drinken.
Ik dronk dat op vakantie altijd toen ik 10 t/m 14 was. Op zich was dat best lekker fris, maar dat ga je nu natuurlijk niet meer drinken.

0
geplaatst: 23 april 2011, 17:20 uur
Voor degenen die niet van al te zwaar bier houden, maar wel voor smaak willen gaan, kan ik trouwens de bieren van brouwerij Fischer in de Elzas aanraden:

0
geplaatst: 23 april 2011, 18:36 uur
Bier met frisdrank mixen - in Spanje doen ze sinas bij pils en ook wel cola - heb ik ooit ook in Duitsland zien doen: cola bij Weizen; in België heb ik wel eens grenadine in een dubbel zien schenken, in Duitsland wel eens idem in een Weizen van de zure soort (oa Berliner) en bij ons dronk (drinkt?) men wel de combi seven-up met pils (a.k.a. sneeuwitje) - vind eigenlijk dat zoiets aan banden moet worden gelegd.
0
geplaatst: 23 april 2011, 19:19 uur
Om eens lekker een knuppel in het hoenderhok te gaan gooien. Hoewel ik een groot liefhebber ben van bier (vooral donker), ben ik erg blij met de trend om ook meer alcoholvrije bieren te gaan maken. Daarom ben ik ook zeer benieuwd naar de nieuwe van Jupiler.
Waarom? ik zie het vooral als alternatief voor frisdrank. De meeste frisdrank vind ik veel te zoet. Wanneer je gaat kijken welke koude, niet-zoete, niet-alcoholische dranken er bestaan, kom je niet verder dan: Water (al dan niet met koolzuur), bitter lemon, tonic en crodino. Nu laat het net zo zijn dat ik de laatste drie niet te zuipen vind en dan ben je dus aangewezen op water.
Wanneer ik op een terras zit en ik wil iets verfrissends, dat niet binnen twee slokken op is, dan móet ik dus naar de alcohol grijpen. En dat doe ik ('s avonds) al genoeg. 'S middags op een terras wil ik over het algemeen gewoon alcoholovrij.
Met het alcoholvrije bier van Bavaria was ik dan ook enorm blij (heb het nu ook in mijn koelkast liggen) en ik ben benieuwd naar deze Jupiler Force. Ik denk dat er zeker wel markt voor is en dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.
Natuurlijk, bier blijft bier. Maar om nu narrow-minded al het 'bier' waar geen alcohol in zit af te doen met "het zou verboden moeten worden" vind ik te ver gaan. Het heeft namelijk een compleet ander doel.
P.S. bier met frisdrank mixen is een ander verhaal. Maar ik heb sowieso niets met mixen. Whisky-cola is zonde van de whisky.
Waarom? ik zie het vooral als alternatief voor frisdrank. De meeste frisdrank vind ik veel te zoet. Wanneer je gaat kijken welke koude, niet-zoete, niet-alcoholische dranken er bestaan, kom je niet verder dan: Water (al dan niet met koolzuur), bitter lemon, tonic en crodino. Nu laat het net zo zijn dat ik de laatste drie niet te zuipen vind en dan ben je dus aangewezen op water.
Wanneer ik op een terras zit en ik wil iets verfrissends, dat niet binnen twee slokken op is, dan móet ik dus naar de alcohol grijpen. En dat doe ik ('s avonds) al genoeg. 'S middags op een terras wil ik over het algemeen gewoon alcoholovrij.
Met het alcoholvrije bier van Bavaria was ik dan ook enorm blij (heb het nu ook in mijn koelkast liggen) en ik ben benieuwd naar deze Jupiler Force. Ik denk dat er zeker wel markt voor is en dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.
Natuurlijk, bier blijft bier. Maar om nu narrow-minded al het 'bier' waar geen alcohol in zit af te doen met "het zou verboden moeten worden" vind ik te ver gaan. Het heeft namelijk een compleet ander doel.
P.S. bier met frisdrank mixen is een ander verhaal. Maar ik heb sowieso niets met mixen. Whisky-cola is zonde van de whisky.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 23 april 2011, 19:32 uur
Kan me dat wel voorstellen, inderdaad. Ook als je nog ergens heen moet (zeker met de auto) is het handig.
Zelf vind ik het op de één of andere manier gewoon niet lekker, dus dan houdt het snel op.
Ik meen dat ze bij Bavaria een tijdje geleden ook witbier zonder alcohol in mini blikjes bij een krat of sixpack deden (als promotie). Ik heb het meerdere mensen laten proeven, en iedereen vond dat het gewoon ranzig water met prik en een heel klein vleugje citroen was.
Zelf vind ik het op de één of andere manier gewoon niet lekker, dus dan houdt het snel op.
Ik meen dat ze bij Bavaria een tijdje geleden ook witbier zonder alcohol in mini blikjes bij een krat of sixpack deden (als promotie). Ik heb het meerdere mensen laten proeven, en iedereen vond dat het gewoon ranzig water met prik en een heel klein vleugje citroen was.
0
geplaatst: 23 april 2011, 19:35 uur
Smaakt meestal als afwaswater ja.. dan liever gemberbier ofzo (alhoewel daar vaak ook teveel suiker in zit).
0
geplaatst: 23 april 2011, 19:58 uur
wouter8 schreef:
Hoho, vrindelijke vrind - berg je narrowminded label fluks weer op. Ieder mag zijn mening hebben, jij ook, al zou je van de blauwe knoop zijn. Ik snap verdraaid goed waarom dit soort bier op de markt gebracht wordt: a. om de meiskes te paaien, die pils niet altijd lekker vinden en b. om de autorijdende medemens te dienen (en ja die zitten er in mijn vriendenkring ook enkelen).
Ik vind alcoholvrij / alcoholarm bier echt geen weldaad - sinds mijn eerste verblijf in Zweden (1972 denk ik) ken ik het Zweedse lättöl (ca 1,5 %) en mellanöl (ca 2,5 %); van het eerste moet je alleen maar pissen en het tweede verfrist nog enigszins.
En als ik de BOB ben - en zulks passeert en dan draag ik mijn lot - drink ik een enkel glas (maar meestal niets, omdat je na 1 glas door wilt drinken) en alcoholvrij (lichter acoholpercentage) is voor mij eerder een straf dan een verfrissing. Ik zal niemand dissen die het wel drinkt, maar ik laat het zelf gaarne staan.
0
Gallow
geplaatst: 23 april 2011, 21:06 uur
wouter8 schreef:
De meeste frisdrank vind ik veel te zoet. Wanneer je gaat kijken welke koude, niet-zoete, niet-alcoholische dranken er bestaan, kom je niet verder dan: Water (al dan niet met koolzuur), bitter lemon, tonic en crodino.
De meeste frisdrank vind ik veel te zoet. Wanneer je gaat kijken welke koude, niet-zoete, niet-alcoholische dranken er bestaan, kom je niet verder dan: Water (al dan niet met koolzuur), bitter lemon, tonic en crodino.
Ik vind Lipton icetea altijd wel een goede keuze voor een alcohol-vrije verfrissing. Maar ik bestel altijd wel een Duvel als ik op het terras zit.
Misschien een leuk idee om wat favorieten terras-bieren te plaatsen ivm met het lekkere weer? Zoals ik al zei, Duvel is mijn vaste prik op het terras, tenminste, als ik niks op de kaart zie staan wat mijn interesse wekt.
0
geplaatst: 23 april 2011, 21:10 uur
Maar ijsthee is ook behoorlijk zoet... vind het zelf ook wel lekker overigens, al heb ik het in geen jaren meer in huis gehaald.
Qua terrasbier: Leffe dubbel.
Qua terrasbier: Leffe dubbel.

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 23 april 2011, 21:19 uur
In de zomer op het terras bij een café neem ik altijd een Paulaner van de tap (mits ze die hebben natuurlijk).
Als ik thuis in de tuin zit neem ik ook wel eens Hoegaarden witbier met een schijfje citroen, Corona of Erdinger.
Als ik thuis in de tuin zit neem ik ook wel eens Hoegaarden witbier met een schijfje citroen, Corona of Erdinger.
0
geplaatst: 23 april 2011, 22:54 uur
Alcoholvrij bier vind ik totaal niet lekker, geef mij dan maar een frisje!
Als ik moet rijden (dan drink ik dus geen druppel) neem ik altijd lekker een coca cola.
Terrasbier, thuisbier, kantinebier: What's the difference?
Hoezo zou je daar onderscheid in maken qua voorkeuren?
Heineken, Hertog Jan, Warsteiner, Beck's......... allemaal prima biertjes vind ik.
Zowel op het terras als thuis, maakt mij echt niet uit.
Paar weken geleden weekendje Brugge geweest en daar o.a. Vedett, Brugsze Zot, Karmeliet geprobeerd maar er gaat niets boven de 'bekende' bieren wat mij betreft.
Jupiler is trouwens best te drinken (meest gehad) maar die is natuurlijk vrij bekend ook.
Hoegaarden vind ik trouwens totaal niet lekker bah.
Maar als ik een voorkeur moet geven ga ik toch voor de Duitse bieren.
Warsteiner, Beck's, Bitburger, Kothener, Holsten, Veltins allemaal erg lekker, al blijft Heineken mijn favoriet, die bestel ik ook meestal op het terras!
Als ik moet rijden (dan drink ik dus geen druppel) neem ik altijd lekker een coca cola.
Terrasbier, thuisbier, kantinebier: What's the difference?
Hoezo zou je daar onderscheid in maken qua voorkeuren?
Heineken, Hertog Jan, Warsteiner, Beck's......... allemaal prima biertjes vind ik.
Zowel op het terras als thuis, maakt mij echt niet uit.
Paar weken geleden weekendje Brugge geweest en daar o.a. Vedett, Brugsze Zot, Karmeliet geprobeerd maar er gaat niets boven de 'bekende' bieren wat mij betreft.
Jupiler is trouwens best te drinken (meest gehad) maar die is natuurlijk vrij bekend ook.
Hoegaarden vind ik trouwens totaal niet lekker bah.

Maar als ik een voorkeur moet geven ga ik toch voor de Duitse bieren.
Warsteiner, Beck's, Bitburger, Kothener, Holsten, Veltins allemaal erg lekker, al blijft Heineken mijn favoriet, die bestel ik ook meestal op het terras!
* denotes required fields.