Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
1
Hendrik68
geplaatst: 10 april 2017, 17:07 uur
Ik ben voor de New York Jets, de New York Mets en bij basketball voor........
0
geplaatst: 10 april 2017, 17:10 uur
Gretz schreef:
Geen aspiraties, maar ik hem wel gevolgd op televisie. Mooi evenement dat Rotterdam kleur geeft. Ik kijk normaal eigenlijk alleen de grote atletiektoernooien. Belangstelling is aangewakkerd omdat ik vrijdag en zaterdag in Rotterdam was voor Motel Mozaïque, daar veel heb rondgelopen en de voorbereidingen van dichtbij heb meegemaakt.
(quote)
Geen aspiraties, maar ik hem wel gevolgd op televisie. Mooi evenement dat Rotterdam kleur geeft. Ik kijk normaal eigenlijk alleen de grote atletiektoernooien. Belangstelling is aangewakkerd omdat ik vrijdag en zaterdag in Rotterdam was voor Motel Mozaïque, daar veel heb rondgelopen en de voorbereidingen van dichtbij heb meegemaakt.
Ah grappig, heb je niet gezien. Had geen kaartje voor MoMo (het programma sprak me niet zo aan), maar heb wel een paar gidsentochten gedaan. O.a. in Worm en de oude bioscoop in het Groothandelsgebouw geweest, erg tof. Eigenlijk vind ik de tochten meestal wel leuker dan de muziek.

0
geplaatst: 10 april 2017, 17:11 uur
Ataloona schreef:
Wel leuk, we hebben al een Knicks fan (bennerd] en een OKC fan (ook een tijdje gesupporterd, maar nog in de tijd met Ibaka, Harden en Durant)[Gretz], vast ergens wel een vastgeroeste Bullsfan en ook present een liefhebber van de San Antonio Spurs
Wel leuk, we hebben al een Knicks fan (bennerd] en een OKC fan (ook een tijdje gesupporterd, maar nog in de tijd met Ibaka, Harden en Durant)[Gretz], vast ergens wel een vastgeroeste Bullsfan en ook present een liefhebber van de San Antonio Spurs
Ik heb eigenlijk niet een vaste favoriet in de NBA hoor, er zijn meerdere teams die ik een warm hart toedraag. De Cavaliers kunnen het langst op mijn sympathie rekenen. Ik vind het prachtig om te zien hoe LeBron een redelijk bescheiden franchise in twee verschillende periodes naar de absolute top heeft gebracht. De ultieme bekroning natuurlijk vorig seizoen, na die zinderende ontknoping. En in 2011 rootte ik voor Dallas omdat ik Nowitzki na al die jaren eindelijk wel eens een titel gunde. Celtics vond ik ook erg tof in de periode dat Pierce, Allen, Rondo en Garnett er de dienst uitmaakten.
2
Hendrik68
geplaatst: 10 april 2017, 17:11 uur
Dat is helaas niet goed. Ik hou niet van basketball. ?
0
geplaatst: 10 april 2017, 17:13 uur
0
geplaatst: 10 april 2017, 17:13 uur
herman schreef:
Ah grappig, heb je niet gezien. Had geen kaartje voor MoMo (het programma sprak me niet zo aan), maar heb wel een paar gidsentochten gedaan. O.a. in Worm en de oude bioscoop in het Groothandelsgebouw geweest, erg tof. Eigenlijk vind ik de tochten meestal wel leuker dan de muziek.
(quote)
De gidsentochten heb ik dit jaar allemaal moeten missen omdat ik vrijdag en zaterdagmiddag nog andere verplichtingen had.
Hoorde van een vriend dat de tocht over Mokumse invloeden in Rotterdam erg leuk was.

0
geplaatst: 10 april 2017, 17:14 uur
herman schreef:
Heeft iemand de marathon nog gelopen? Of aspiraties?
Heeft iemand de marathon nog gelopen? Of aspiraties?
Ik heb aspiraties om de film nog een keer te bekijken.
0
geplaatst: 10 april 2017, 17:17 uur
Dit is ook een leuke sport trouwens.
Fenomenale comeback van de LA Angels.
Fenomenale comeback van de LA Angels.
6
geplaatst: 10 april 2017, 17:25 uur
Kan het ook over wat anders gaan dan basketbal? 

johan de witt schreef:
Vitesse uit misschien wel, maar dan heeft Ajax ook een lastig uitpotje.
Klopt, ik zie zowel Feyenoord als Ajax dan ook verder geen punten meer verspelen. Gisteren werd gezegd dat het niet uitmaakte of Feyenoord zou gelijkspelen of verliezen, maar dit extra puntje zijn eigenlijk twee extra puntjes met het doelsaldo. Ik schat de kansen van Ajax in Eindhoven op 50-50. Waarschijnlijk hetzelfde voor winst van Feyenoord in Arnhem. Al met al dus zo'n 25% kans voor Ajax en 75% voor Vitesse. Hoewel het bij Ajax nog veel gaat uitmaken hoe ze uit de Europese strijd komen (zowel mentaal als fysiek).Vitesse uit misschien wel, maar dan heeft Ajax ook een lastig uitpotje.
Ajax heeft een unieke kans heeft op een Europese finale en dat prefereer ik boven een eventueel kampioenschap.
Dat zeker, liever de EL dan de Eredivisie. 
1
geplaatst: 10 april 2017, 17:42 uur
Ook mee eens! Een halve finale EL of meer herinner je later beter dan het 3e FdB kampioenschap bv. 

2
geplaatst: 10 april 2017, 18:01 uur
Overig >> Algemeen >> Algemeen Voetbaltopic #1
Gaarne even de beginpost doornemen voordat je berichten gaat plaatsen in het topic.
Gaarne even de beginpost doornemen voordat je berichten gaat plaatsen in het topic.

2
geplaatst: 10 april 2017, 18:10 uur
0
geplaatst: 10 april 2017, 18:11 uur
Ataloona schreef:
Hmm, kunnen we het eens hebben over andere sporten, is March Madness alweer afgelopen. Het schaatsseizoen inmiddels ook sedert enkele weken. Van wielrennen zijn de leukste voorjaarsklassiekers alweer een beetje geweest (buiten die ietwat saaie in ons eigen landje en LBL) en duurt de aanvang van de grand tours nog even. De NBA playoffs beginnen pas vrijdag aanstaande... Wat nu?
Hmm, kunnen we het eens hebben over andere sporten, is March Madness alweer afgelopen. Het schaatsseizoen inmiddels ook sedert enkele weken. Van wielrennen zijn de leukste voorjaarsklassiekers alweer een beetje geweest (buiten die ietwat saaie in ons eigen landje en LBL) en duurt de aanvang van de grand tours nog even. De NBA playoffs beginnen pas vrijdag aanstaande... Wat nu?

En het WK curling is ook al afgelopen

Maar wat betreft de Amstel Gold Race: minder leuk dan PR of de RVV inderdaad, maar ik ben toch wel benieuwd of de verandering van het parcours de wedstrijd interessanter maakt. De hoop is dat er vroeg (en met succes) aangevallen gaat worden (in plaats van het wachten op de laatste kilometers zoals de laatste jaren), de vrees dat het een sprint van een afgeslankt peloton wordt.
1
Hendrik68
geplaatst: 10 april 2017, 18:16 uur
Maar Ataloona, neemt niet weg dat een mooi verhaal over basketball er altijd in gaat. Toen ik nog naar school ging volgde ik eigenlijk alles en vond ook alles wel mooi. Mijn voorkeur heeft echter altijd bij buitensport gelegen en nu ik niet veel tijd meer over heb om alles te bekijken beperk ik me tot de sporten die ik echt het mooiste vindt en daarbij is de NFL de hoofdmoot en de F1 momenteel nummer 2. Voetbal heeft zijn charme verloren voorlopig. Leuk altijd maar weer die top 3, maar ik heb er al jaren tabak van. Feyenoord fans die smachten naar eindelijk weer een titel: ach gut. Weet je hoe lang ik al op een titel van Groningen wacht? Ik teken er direct voor als Groningen 1 keer in mijn leven de titel op de laatste speeldag verspeelt. Ik snap er werkelijk niks van dat niemand meer spanning in de voetbalwereld wil. Want in de basis heeft voetbal eigenlijk alles om de mooiste sport te zijn. O shit, nu wordt een deel van mijn post hier gelaten en de rest naar een ander topic verplaatst.
0
geplaatst: 10 april 2017, 18:23 uur
Poek schreef:
Maar wat betreft de Amstel Gold Race: minder leuk dan PR of de RVV inderdaad, maar ik ben toch wel benieuwd of de verandering van het parcours de wedstrijd interessanter maakt. De hoop is dat er vroeg (en met succes) aangevallen gaat worden (in plaats van het wachten op de laatste kilometers zoals de laatste jaren), de vrees dat het een sprint van een afgeslankt peloton wordt.
(quote)

Heb daar op zich wel goede hoop voor; voorheen stemde ik eigenlijk enkel tegen het einde van de rit af om de toch wel vaak leuke finales te kijken. Bleek ook vaak dat ik eigenlijk niet zoveel gemist had. Daarom kijk ik 'm dit jaar weer eens volledig, met een zuiders biertje en hopelijk met een beetje zon

0
geplaatst: 10 april 2017, 18:29 uur
Hendrik68 schreef:
Maar Ataloona, neemt niet weg dat een mooi verhaal over basketball er altijd in gaat. Toen ik nog naar school ging volgde ik eigenlijk alles en vond ook alles wel mooi. Mijn voorkeur heeft echter altijd bij buitensport gelegen en nu ik niet veel tijd meer over heb om alles te bekijken beperk ik me tot de sporten die ik echt het mooiste vindt en daarbij is de NFL de hoofdmoot en de F1 momenteel nummer 2.
Maar Ataloona, neemt niet weg dat een mooi verhaal over basketball er altijd in gaat. Toen ik nog naar school ging volgde ik eigenlijk alles en vond ook alles wel mooi. Mijn voorkeur heeft echter altijd bij buitensport gelegen en nu ik niet veel tijd meer over heb om alles te bekijken beperk ik me tot de sporten die ik echt het mooiste vindt en daarbij is de NFL de hoofdmoot en de F1 momenteel nummer 2.
De NFL geniet ook wel mijn voorkeur. Ik probeer altijd in het reguliere seizoen een paar games mee te pikken (helaas niet altijd even fijn; gezien het gestream vanuit Nederland en de dramatische frustratie met een waanzinnige play en dan... storing!) en postseason vind ik misschien wel mooier dan de NBA playoffs. Vooral natuurlijk omdat de culminatie vrijwel altijd de moeite waard is, zij het in de superbowl of de finals. Zoals dit jaar natuurlijk exemplarisch was.
0
Hendrik68
geplaatst: 10 april 2017, 18:39 uur
Ja zoals dit jaar ga je niet gauw weer meemaken. Ik wil nog even over basketball zeggen dat ik het weliswaar niet heel mooi vind, maar dat ligt hem ook aan het al genoemde gebrek aan tijd. Als je alles kan zien kun je je ook overal in verdiepen en wordt het al gauw best interessant, vroeger kende ik best wel veel spelers. Ainge, Bird, Parish, Jordan en noem maar op. Gaandeweg krijg je een baan, dan kinderen en moet je je tijd verdelen en dan besteed ik mijn tijd liever volledig aan een paar sporten dan dat ik van alles net niks weet zeg maar. Dan laat ik die ene best interessante NBA wedstrijd ook al gauw schieten. Een paar weken geleden echter bleef ik wel even hangen en speelden volgens mij Oakland en Oklahoma tegen elkaar en ik geloof dat een speler van Oklahoma naar Oakland was verkast en dat die speler voor het eerst weer terug was, wat een hoop boe geroep tot gevolg had. Dat was wel een mooi verhaal en ook knap om te zien hoe koel hij bleef. Dat zat hem dan meer in de rivaliteit dan in de schoonheid van het spel, maar toch leuk.
0
geplaatst: 10 april 2017, 18:41 uur
Het seizoen van Karsdorp zit erop. Domper.
Ben benieuwd of dit een hoge transfersom in de weg zit...
Ben benieuwd of dit een hoge transfersom in de weg zit...
0
geplaatst: 10 april 2017, 18:44 uur
Die heeft toch nog een contract tot 2020?
Lijkt me dat-ie beter nog een jaartje bij Feyenoord kan rijpen en de CL spelen.
Voor de Europese top komt hij (nog) veel tekort.
3
geplaatst: 10 april 2017, 18:45 uur
Hendrik68 Dat was waarschijnlijk Golden State Warriors (hét te kloppen all-starteam in de NBA) met oud OKC-er Kevin Durant; wat eigenlijk de franchisespeler van OKC was met Westbrook. Fantastische speler die eigenlijk net als LeBron James op een punt er klaar mee was ieder jaar weer naast de titel te grijpen; sterker nog, het team denivelleerde ieder jaar totdat het team enkel nog ruste op Westbrook en Durant. Gelukkig stapte hij het met minder bombarie over dan toen James naar de Miami Heat trok (de grootste grap uit de gehele sportgeschiedenis; The Decision
), maar het doet de mensen uit Oklahoma niettemin pijn. Zeker omdat het misschien wel de beste scorer uit de NBA is.
Hoop hem echter snel weer terug te zien bij een kleiner team of meer een team dat meer om hem draait. Ik heb het niet zo op die sterrenteams met vier of vijf belangrijke sterren.
), maar het doet de mensen uit Oklahoma niettemin pijn. Zeker omdat het misschien wel de beste scorer uit de NBA is.Hoop hem echter snel weer terug te zien bij een kleiner team of meer een team dat meer om hem draait. Ik heb het niet zo op die sterrenteams met vier of vijf belangrijke sterren.
2
geplaatst: 10 april 2017, 18:46 uur
bennerd schreef:
Westbrook heeft echt geschiedenis geschreven. In dit tijdperk het record aantal triple doubles halen... en dan die buzzer beater gisteren. Wat een speler. Had iets tegen die man, maar intussen heb ik niets anders dan respect.
Grappig, ik heb hetzelfde. Ik was ook nooit heel erg fan van Westbrook maar wat hij dit seizoen heeft laten zien is buitenaards. Ik denk ook dat OKC-HOU de leukste clash uit Ronde één wordt. Westbrook heeft echt geschiedenis geschreven. In dit tijdperk het record aantal triple doubles halen... en dan die buzzer beater gisteren. Wat een speler. Had iets tegen die man, maar intussen heb ik niets anders dan respect.
En wat betreft mijn favoriet, dat zijn en blijven de Cavs. En hoewel het de laatste maanden alles behalve voorspoedig gaat zie ik ze wel weer 'gewoon' de Finals halen. Vermoedelijk tegen GSW die de laatste maanden weer magistraal goed zijn.
Ataloona schreef:
Ik heb het niet zo op die sterrenteams met vier of vijf belangrijke sterren.
Ik heb het niet zo op die sterrenteams met vier of vijf belangrijke sterren.
Ik ook helemaal niet. Al gebied de eerlijkheid wel te zeggen dat ik ook voor de komst van Durant absoluut geen Golden State fan was. Ik ben gewoon niet zo'n small ball liefhebber.
0
johan de witt schreef:
Vind ik ook. Maar Bayern heeft 20 miljoen voor hem over volgens de media.
2
herman schreef:
...... Wel over de marathon, dat leefde veel meer. Heeft iemand hem nog gelopen? Of aspiraties?
...... Wel over de marathon, dat leefde veel meer. Heeft iemand hem nog gelopen? Of aspiraties?
Vorig jaar eindelijk m'n eerste (en laatste) gelopen, epische ervaring
Wat Feye...oh nee wacht [gaat naar het nieuwe topic]
Ben overigens een oud-basketballer en volgende in de tijd van Magic en de Bulls uiteraard de NBA vrij intensief, de huidige NBA volg ik slechts in de kantlijn.
2
geplaatst: 10 april 2017, 18:47 uur
Edgar18 schreef:
(quote)
Grappig, ik heb hetzelfde. Ik was ook nooit heel erg fan van Westbrook maar wat hij dit seizoen heeft laten zien is buitenaards. Ik denk ook dat OKC-HOU de leukste clash uit Ronde één wordt. Zeker om de meest amusante strijd binnen de NBA. Wie haalt de meeste turnovers? Harden of Westbrook?

0
geplaatst: 10 april 2017, 18:49 uur
En ManU 200 miljoen voor Neymar volgens 'de media'. Ik neem dat soort verhalen altijd met een hele pot zout. Het zou me erg verbazen in elk geval.
0
geplaatst: 10 april 2017, 18:49 uur
Frenz schreef:
Ben overigens een oud-basketballer en volgende in de tijd van Magic en de Bulls uiteraard de NBA vrij intensief, de huidige NBA volg ik slechts in de kantlijn.
(quote)
Zag laatst een 30 on 30 documentaire van ESPN over de jaren 90 Magic met Penny Hardaway en uiteraard Shaq. Echt een topteam inderdaad, en ineens opgebouwd met niet meer dan een paar gelukkige NBA drafts. Die tijden liggen helaas wel enigszins achter ze.
Mijn alltime favorite team zijn overigens de bad boys van de Pistons uit de motorstad; Detroit. Geweldig hard team met gemene trucjes en vooral spijkerharde defence met oa een piepjonge Dennis Rodman, Bill Laimbeer en superstar Isiah Thomas. De underdog die toch maar mooi in de tijd van de Celtic, Lakers en vooral de Bulls van Jordan 2x kampioen werden, achter elkaar nog wel.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.