Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 10 april 2017, 18:51 uur
Ataloona schreef:
Zeker om de meest amusante strijd binnen de NBA. Wie haalt de meeste turnovers? Harden of Westbrook?
De assist-to-turnover ratio van beide slaat toch nog dik de goede kant uit hoor Zeker om de meest amusante strijd binnen de NBA. Wie haalt de meeste turnovers? Harden of Westbrook?
. Als je veel risico neemt en zo bizar vaak de bal in handen hebt als deze twee mannen dan gooi je er (uiteraard) ook vaker één de verkeerde kant op.
0
geplaatst: 10 april 2017, 18:51 uur
Edit: mijn reactie op het sluiten van het Algemeen Voetbaltopic maar verplaatst naar een ander topic.
De Site >> Algemeen >> Het grote feedback / opmerkingen topic #2
De Site >> Algemeen >> Het grote feedback / opmerkingen topic #2
2
geplaatst: 10 april 2017, 18:53 uur
Ja, lekker openlaten dat voetbaltopic. Heerlijk dat die onzin hier weg is, kan er eindelijk eens fatsoenlijk over basketbal en fietsen gepraat worden zonder achtenveertig berichten over de zieke hond van de buurman van de buitenechtelijke vriendin van Dirkje K.
0
Edgar18 schreef:
. Als je veel risico neemt en zo bizar vaak de bal in handen hebt als deze twee mannen dan gooi je er (uiteraard) ook vaker één de verkeerde kant op.
(quote)
De assist-to-turnover ratio van beide slaat toch nog dik de goede kant uit hoor
. Als je veel risico neemt en zo bizar vaak de bal in handen hebt als deze twee mannen dan gooi je er (uiteraard) ook vaker één de verkeerde kant op. Waar natuurlijk. Zij moeten het doen voor hun respectievelijke ploegen, maar de afgelopen jaren was het hilarisch met de jongens. Vooral met Shaqtin' a fool. Dit jaar valt het reuze mee inderdaad.
0
Nicolage Rico schreef:
Het seizoen van Karsdorp zit erop. Domper.
Ben benieuwd of dit een hoge transfersom in de weg zit...
Het seizoen van Karsdorp zit erop. Domper.
Ben benieuwd of dit een hoge transfersom in de weg zit...
Aderlating voor jullie ja. Onderhand kun je het drukke programma van Ajax wel wegstrepen tegen al het onheil wat Feyenoord de laatste weken overkomt qua blessures. Het lijkt gewoon op pech toch, niet per se op spelers die overtraind zijn?
0
geplaatst: 10 april 2017, 18:55 uur
Lees ik nou iets over een buitenechtelijke vriendin van Dirk K ? Die had ik niet zien aankomen!
1
geplaatst: 10 april 2017, 18:57 uur
Ataloona schreef:
Vooral met Shaqtin' a fool.
Shaqtin is altijd goed. En dan te bedenken dat de grootste kneus van het hele stel dit jaar zomaar eens een ring zou gaan kunnen winnen met GSW!Vooral met Shaqtin' a fool.
0
geplaatst: 10 april 2017, 18:58 uur
Gretz schreef:
Aderlating voor jullie ja. Onderhand kun je het drukke programma van Ajax wel wegstrepen tegen al het onheil wat Feyenoord de laatste weken overkomt qua blessures. Het lijkt gewoon op pech toch, niet per se op spelers die overtraind zijn?
(quote)
Karsdorp is gelukkig nog wel op te vangen. Maar een back-up voor Nieuwkoop is er dan weer niet.
Kongolo heeft vandaag 45 minuten mee kunnen doen bij de beloften. Ziet er naar uit dat hij zondag weer van de partij is.
3
geplaatst: 10 april 2017, 18:59 uur
Edgar18 schreef:
(quote)
Shaqtin is altijd goed. En dan te bedenken dat de grootste kneus van het hele stel dit jaar zomaar eens een ring zou gaan kunnen winnen met GSW! JAVAAAALLLL MCGEEEEEE (denk er een Shaqaccent bij
)
0
geplaatst: 10 april 2017, 19:02 uur
Ik vind de aspecten die nu een rol spelen in de titelstrijd in de eredivisie erg interessant om onder te loep te nemen, dus ik reageer nog even op deze post van Johan.
Persoonlijk denk ik dat mentale druk eerder onder- dan overschat wordt in topsport. Voor mij is het zeker dat het mentaal gebeuren een significante invloed op (top)sportprestaties. Net zoals het feit dat Ajax hoe dan ook hinder gaat ondervinden van de Europese verplichtingen en dieper zal moeten gaan om de wedstrijden in de eredivisie tot een goed einde te brengen. Want de eerstvolgende 2 tegenstanders (Heerenveen en PSV) hebben 5 dagen extra om zich voor te bereiden (op te laden) voor de wedstrijd tegen Ajax. 7 of 2 rustdagen is nogal een verschil; eerdere belasting speelt immers ook een grote rol bij het leveren van topprestaties.
Het aspect van de druk speelt natuurlijk een niet onbelangrijke rol als je zoals in het geval van Feyenoord al het hele seizoen bovenaan staat, je voorsprong ziet verdampen en nu nog maar 1 misstap verwijderd bent van het verspelen van de koppositie. En misschien nog wel belangrijker in het geheel is het feit dat de laatste landstitel zo lang geleden is. Zoals Aad de Mos al zei moet je vanuit Feyenoord-perspectief van een enorme ramp spreken als het nog misgaat, en dat beseft iedereen die bij de club betrokken is maar al te goed.
Als Feyenoord niet had verloren van Ajax, dan was de druk echt van de ketel geweest. Maar mede door het verlies in Amsterdam zijn ze toch weer zenuwachtiger geworden, weer een uitstekende kans gemist om Ajax op een schier onoverbrugbare achterstand te zetten. Waren ze bij de les geweest tegen een weinig bijzonder Sparta, dan was Ajax al veel eerder de knock-out toebedeeld.
Moedeloos zullen de Feyenoord-spelers er van worden, dat ze al vanaf speelronde 1 bovenaan staan, maar nooit een echt serieus gat hebben kunnen slaan. Het vertrouwen zal een stevige deuk hebben opgelopen nu blessures en schorsingen ervoor gezorgd hebben dat de klad erin is gekomen. Slechts 10 punten uit de laatste 6 wedstrijden. Het is opeens pijnlijk zichtbaar geworden hoe matig de bank van Feyenoord is. Martin van Geel zal zich mogelijk nog berouwen dat hij in de winterstop niet een paar versterkingen heeft aangetrokken, want er zijn blijkbaar ook geen talentvolle jeugdspelers die er direct staan nu.
En PSV moet zich eigenlijk kapot schamen dat ze met dit materiaal slechts derde staan. Zij hebben veel meer mogelijkheden dan Feyenoord en na de winterstop geen zwaar programma meer (in tegenstelling tot Ajax). Al is het wel zo dat de competitie op details beslist wordt. Bergwijn had de hoek voor het uitkiezen, maar wachtte abnormaal lang met uithalen. Gaat die bal erin dan had PSV vermoedelijk de zege gestolen in Rotterdam en hadden ze nu boven Feyenoord gestaan.
Hier wel mee eens. Sanchez, Viergever, Klaassen en Ziyech moeten nu gewoon alles spelen. Schöne liefst ook als hij het fysiek volhoudt. Vrije trappen kunnen wel eens het verschil gaan maken tussen wel of geen finale, net als in 2002 bij de laatste grote prijs voor een Nederlandse club. Dode spelmomenten zijn zo belangrijk geworden in het hedendaagse topvoetbal.
johan de witt schreef:
Ik geef ze nog altijd 80 procent op de titel. Dat was voor gisteren 95.
Ik geloof dat ook niet zo van de druk. Thuis zijn ze nagenoeg onverslaanbaar en mochten ze angstig beginnen sleept het publiek hen er wel doorheen. Dus zondag zie ik ze geen misstap maken.
Vitesse uit misschien wel, maar dan heeft Ajax ook een lastig uitpotje.
Ik geef ze nog altijd 80 procent op de titel. Dat was voor gisteren 95.
Ik geloof dat ook niet zo van de druk. Thuis zijn ze nagenoeg onverslaanbaar en mochten ze angstig beginnen sleept het publiek hen er wel doorheen. Dus zondag zie ik ze geen misstap maken.
Vitesse uit misschien wel, maar dan heeft Ajax ook een lastig uitpotje.
Persoonlijk denk ik dat mentale druk eerder onder- dan overschat wordt in topsport. Voor mij is het zeker dat het mentaal gebeuren een significante invloed op (top)sportprestaties. Net zoals het feit dat Ajax hoe dan ook hinder gaat ondervinden van de Europese verplichtingen en dieper zal moeten gaan om de wedstrijden in de eredivisie tot een goed einde te brengen. Want de eerstvolgende 2 tegenstanders (Heerenveen en PSV) hebben 5 dagen extra om zich voor te bereiden (op te laden) voor de wedstrijd tegen Ajax. 7 of 2 rustdagen is nogal een verschil; eerdere belasting speelt immers ook een grote rol bij het leveren van topprestaties.
Het aspect van de druk speelt natuurlijk een niet onbelangrijke rol als je zoals in het geval van Feyenoord al het hele seizoen bovenaan staat, je voorsprong ziet verdampen en nu nog maar 1 misstap verwijderd bent van het verspelen van de koppositie. En misschien nog wel belangrijker in het geheel is het feit dat de laatste landstitel zo lang geleden is. Zoals Aad de Mos al zei moet je vanuit Feyenoord-perspectief van een enorme ramp spreken als het nog misgaat, en dat beseft iedereen die bij de club betrokken is maar al te goed.
''Als het nu niet gebeurt, met in gedachte wat zich nu heeft afgespeeld, dan zou dat de grootste teleurstelling zijn uit de geschiedenis van Feyenoord."
Als Feyenoord niet had verloren van Ajax, dan was de druk echt van de ketel geweest. Maar mede door het verlies in Amsterdam zijn ze toch weer zenuwachtiger geworden, weer een uitstekende kans gemist om Ajax op een schier onoverbrugbare achterstand te zetten. Waren ze bij de les geweest tegen een weinig bijzonder Sparta, dan was Ajax al veel eerder de knock-out toebedeeld.
Moedeloos zullen de Feyenoord-spelers er van worden, dat ze al vanaf speelronde 1 bovenaan staan, maar nooit een echt serieus gat hebben kunnen slaan. Het vertrouwen zal een stevige deuk hebben opgelopen nu blessures en schorsingen ervoor gezorgd hebben dat de klad erin is gekomen. Slechts 10 punten uit de laatste 6 wedstrijden. Het is opeens pijnlijk zichtbaar geworden hoe matig de bank van Feyenoord is. Martin van Geel zal zich mogelijk nog berouwen dat hij in de winterstop niet een paar versterkingen heeft aangetrokken, want er zijn blijkbaar ook geen talentvolle jeugdspelers die er direct staan nu.
En PSV moet zich eigenlijk kapot schamen dat ze met dit materiaal slechts derde staan. Zij hebben veel meer mogelijkheden dan Feyenoord en na de winterstop geen zwaar programma meer (in tegenstelling tot Ajax). Al is het wel zo dat de competitie op details beslist wordt. Bergwijn had de hoek voor het uitkiezen, maar wachtte abnormaal lang met uithalen. Gaat die bal erin dan had PSV vermoedelijk de zege gestolen in Rotterdam en hadden ze nu boven Feyenoord gestaan.

johan de witt schreef:
Ik hoop alleen niet dat Bosz gezien de spannende competitie-ontknoping gaat rouleren tegen Schalke en wat sterkhouders rust gaat geven. Ajax heeft een unieke kans heeft op een Europese finale en dat prefereer ik boven een eventueel kampioenschap.
Ik hoop alleen niet dat Bosz gezien de spannende competitie-ontknoping gaat rouleren tegen Schalke en wat sterkhouders rust gaat geven. Ajax heeft een unieke kans heeft op een Europese finale en dat prefereer ik boven een eventueel kampioenschap.
Hier wel mee eens. Sanchez, Viergever, Klaassen en Ziyech moeten nu gewoon alles spelen. Schöne liefst ook als hij het fysiek volhoudt. Vrije trappen kunnen wel eens het verschil gaan maken tussen wel of geen finale, net als in 2002 bij de laatste grote prijs voor een Nederlandse club. Dode spelmomenten zijn zo belangrijk geworden in het hedendaagse topvoetbal.
0
geplaatst: 10 april 2017, 19:07 uur
vigil schreef:
Moedeloos worden van het hele jaar boven aan staan... wat moet je dan wel niet zijn als je hele jaar 2de staat.
Moedeloos worden van het hele jaar boven aan staan... wat moet je dan wel niet zijn als je hele jaar 2de staat.
Misschien niet de best gekozen term, maar ik bedoel uiteraard dat het ongetwijfeld frusterend moet zijn dat je naaste achtervolger maar in de race blijft. Dat je eigenlijk een geweldig seizoen draait met nauwelijks verliespunten en nog allerminst zeker van de titel bent. ik neem dat sporters een wedstrijd of competitie het liefst zo snel mogelijk in hun voordeel beslissen.

1
geplaatst: 10 april 2017, 19:12 uur
Gretz schreef:
Ik ontken zeker niet dat druk een zeer grote rol speelt in de topsport, ik zie Feyenoord alleen niet onder die druk bezwijken. Gewoon omdat ze het hele seizoen al bewijzen uitstekend met de druk om te kunnen gaan. Het puntenverlies van de afgelopen 8 dagen ligt, zoals je zelf ook al constateerde, vooral aan gebrek aan kwaliteit in de selectie en niet zozeer aan de druk. In de afgelopen jaren, zonder de druk van het koploper zijn, verloren ze ook van Ajax en PEC (nu zelfs gelijk), dus dat bewijst je stelling nou niet bepaald. En thuis hebben ze sowieso nog geen last gehad van de druk, dus of dat tegen Utrecht gaat gebeuren betwijfel ik ten zeerste.
Gretz schreef:
Traore zou ik daar ook aan toevoegen, nu in de beste vorm van het seizoen, op zijn beste positie.
Kluivert evt voor Younes en voor de rest ongewijzigd tegen Schalke aantreden zou ik adviseren.
Kun je altijd nog enkele spelers rust geven tegen Heerenveen

2
geplaatst: 10 april 2017, 19:13 uur
De 'Bad Boys' van Detroit kan ik ook erg waarderen Ataloona. Heerlijk hoe die met een niet bijster spectaculaire ploeg (al was Thomas natuurlijk wel steengoed) twee keer kampioen werden.
Als de play-offs definitief zijn zou het wel leuk zijn om met een paar liefhebbers een pooltje te maken.
Als de play-offs definitief zijn zou het wel leuk zijn om met een paar liefhebbers een pooltje te maken.
2
geplaatst: 10 april 2017, 19:35 uur
trebremmit schreef:
Aangezien er de laatste tijd nogal wat klachten komen over dit topic, die vooral gaan over het feit dat dit een discussietopic tussen Ajax en Feyenoord fans geworden is, wil ik een ieder verzoeken hier a.u.b wat meer een algemeen sporttopic van te maken, zoals de topictitel al aangeeft, en het vele slowchat over die clubs wat te minderen.
Veel users die hier graag wat willen posten worden tegengehouden door de bulk aan berichten over voetbal, en dan voornamelijk over de twee genoemde clubs, en dat kan niet de bedoeling zijn.
De komende tijd gaan wij kijken hoe het hier gaat, maar mocht dit zo doorgaan dan gaat voetbal er hier uit, net zoals op moviemeter.
Alvast bedankt voor jullie medewerking.
Aangezien er de laatste tijd nogal wat klachten komen over dit topic, die vooral gaan over het feit dat dit een discussietopic tussen Ajax en Feyenoord fans geworden is, wil ik een ieder verzoeken hier a.u.b wat meer een algemeen sporttopic van te maken, zoals de topictitel al aangeeft, en het vele slowchat over die clubs wat te minderen.
Veel users die hier graag wat willen posten worden tegengehouden door de bulk aan berichten over voetbal, en dan voornamelijk over de twee genoemde clubs, en dat kan niet de bedoeling zijn.
De komende tijd gaan wij kijken hoe het hier gaat, maar mocht dit zo doorgaan dan gaat voetbal er hier uit, net zoals op moviemeter.
Alvast bedankt voor jullie medewerking.
Ik reageer bewust hier op het sporttopic. Eerst komt er het verzoek om de onderlinge toon te veranderen, want anders wordt voetbal van Musicmeter verwijderd. Vervolgens gaat werkelijk iedereen hier respectvol en leuk met elkaar om. Tot mijn stomme verbazing komt er ineens uit de blauwe lucht een volkomen nieuwe eis uit de lucht vallen. Of het wat minder over de meest populaire sport mag gaan, terwijl net de uiterst spannende ontknoping van de competitie bezig is. Ga ervan uit dat het vanaf half mei en ver daarna stukken minder is. Logisch toch? zou Johan hebben gezegd.
Reden van dat verzoek: er komen klachten over dit topic? Waarom melden ze dat niet zelf hier? Niemand weet hier van iets? Anders zouden we geen lange stukken meer mogen zien van de ontknoping van de NBA, American Football, wielrenfinales (die er elke zondag ook en terecht op staan) en in de zomer niet te veel Tour de France graag!
Edit: ik zag nu het bericht van corn1holio1 en heb daar een eerste voorstel gedaan hoe je wat minder oeverloos gepraat over voetbal krijgt.
0
geplaatst: 10 april 2017, 19:42 uur
West, er werd hier gister wel degelijk iets gemeld maar dat zul je wel over het hoofd hebben gezien.
0
geplaatst: 10 april 2017, 19:56 uur
Edgar18 schreef:
De 'Bad Boys' van Detroit kan ik ook erg waarderen Ataloona. Heerlijk hoe die met een niet bijster spectaculaire ploeg (al was Thomas natuurlijk wel steengoed) twee keer kampioen werden.
Zo even vlug terwijl ik alles aan het doornemen ben: ik doe mee.
0
geplaatst: 10 april 2017, 20:00 uur
corn1holio1 schreef:
3 postjes over een schitterende Parijs Roubaix en voor de rest weer oeverloos gezeur over wat slechte wedstrijdjes. Nu weet ik weer waarom ik hier niet meer kom.
3 postjes over een schitterende Parijs Roubaix en voor de rest weer oeverloos gezeur over wat slechte wedstrijdjes. Nu weet ik weer waarom ik hier niet meer kom.
Kijk, toch gevonden. Als ik het zo terug lees heb je over gisteren zeker een punt. Ik heb wel een eerste oplossing bedacht. Het zou al een stuk schelen als er niet tijdens de voetbalwedstrijden wordt gepost, of er moet wel iets heel opmerkelijks gebeuren, maar na afloop. Dat scheelt heel wat oeverloos gezeur.
Wat vinden jij en anderen hiervan?
0
geplaatst: 10 april 2017, 20:12 uur
Ik denk dat de meeste zich storen aan het oneindig gespeculeer over wat komen gaat, want momenteel gaat dat wel door tot in het extreme waar ik me zelfs als voetballiefhebber soms wat aan stoor.
0
geplaatst: 10 april 2017, 20:13 uur
Als jij, Nicolage Rico, Gretz en nog een paar (en ook mezelf) nog maar max 3 keer per dag over Feyenoord of Ajax mogen posten scheelt het volgens mij al zo 10 pagina's per week. 

0
geplaatst: 10 april 2017, 20:14 uur
Ik speculeer helemaal niets meer. Heb ik geen zin meer in en het heeft ook geen zin. Zondag ga ik naar de Kuip en zie ik wel verder. Ik ben hiervan haast chagrijniger dan van een bepaalde uitslag van een bepaalde wedstrijd in een bepaalde sport gistermiddag.
0
geplaatst: 10 april 2017, 20:15 uur
herman schreef:
Als jij, Nicolage Rico, Gretz en nog een paar (en ook mezelf) nog maar max 3 keer per dag over Feyenoord of Ajax mogen posten scheelt het volgens mij al zo 10 pagina's per week.
Dan komt dit sporttopic nooit vol!

0
geplaatst: 10 april 2017, 20:29 uur
VladTheImpaler schreef:
Ik denk dat de meeste zich storen aan het oneindig gespeculeer over wat komen gaat, want momenteel gaat dat wel door tot in het extreme waar ik me zelfs als voetballiefhebber soms wat aan stoor.
Is dat niet eigen aan elke sport? Het gespeculeer erbij? Ik erger me aan het feit dat er enkel gespeculeerd wordt over voetbal en niet over basketbal.
Kan uren lullen over NBA, maar het feit dat hier 95% gepost wordt over voetbal en er amper NBA aan bod komt, maakt dat ik wegblijf uit dit topic. Tot er wat gebeurt, uiteraard.
3
geplaatst: 10 april 2017, 20:34 uur
bennerd schreef:
Is dat niet eigen aan elke sport? Het gespeculeer erbij? Ik erger me aan het feit dat er enkel gespeculeerd wordt over voetbal en niet over basketbal.
(quote)
Er wordt nu extra gespeculeerd over voetbal omdat we in de finale van een hele spannende voetbalcompetitie zitten. Vanaf half mei is het voetbal voorbij en kan je pas weer vanaf april 2018 gaan speculeren over voetbal toch?
Als er andere sporten in finales zitten, zoals de NBA, dan is het ook logisch dat er hier wat meer over gespeculeerd wordt. Waar het om gaat is dat we inderdaad niet moeten doorslaan op zo'n moment. Maar om dan gelijk te dreigen: die sport (voetbal) gaat eraf, gaat mij veel te ver.
2
geplaatst: 10 april 2017, 20:34 uur
Ja dat maakt het juist leuk ook. Alleen gaan er weinig voetbalfans veel over NBA posten 
Ik heb niks met die ellenlange verhalen over de NFL, maar ik ga me er niet aan dood ergeren, dan lees ik ze gewoon niet..

Ik heb niks met die ellenlange verhalen over de NFL, maar ik ga me er niet aan dood ergeren, dan lees ik ze gewoon niet..
0
geplaatst: 10 april 2017, 20:37 uur
Laat ik een poging wagen
.Afgelopen zaterdag heb ik op Fox gekeken naar Spakenburg - Jong AZ. Een dramatische slechte wedstrijd, maar dat terzijde. Tot mijn verrassing speelde mijn neef mee in de basis. [Dat had mijn zus mij wel eens mogen vertellen.] Wij noemen hem ****-tje. Bij aanvang van de tweede helft merkte de commentator op dat ****-tje zoals gepland gewisseld werd, waar normaal gesproken altijd de achternaam genoemd wordt. Ik wist niet wat ik hoorde. Wat mij betreft het sportmoment van het afgelopen weekend na Max Verstappen en Van Avermaet.
0
geplaatst: 10 april 2017, 20:57 uur
Edgar18 schreef:
Count me in.
1
geplaatst: 10 april 2017, 20:57 uur
Jammer dat Blauw-Wit de korfbaltitel niet heeft gehaald in de Ziggo Dome tijdens hun 100-jarig bestaan. Ze zijn al langer geen kampioen dan de club who can not be named. Een prestatie op zich! 

0
geplaatst: 10 april 2017, 21:01 uur
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.