Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 28 mei 2017, 17:45 uur
Gretz schreef:
Deze zondag 27/05/2017 is een sportdag voor de eeuwigheid.
Volgens mij heb jij een oude kalender. Deze zondag 27/05/2017 is een sportdag voor de eeuwigheid.

0
geplaatst: 28 mei 2017, 17:45 uur
Die club die we niet noemen moest 18 jaar wachten, wij moesten 37 jaar wachten.
De manier waarop, de zelfverzekerdheid, de teksten, pure klasse
0
geplaatst: 28 mei 2017, 17:46 uur
Fantastisch! De eerste keer dat een Nederlander de Giro wint, voor het eerst sinds 1980 dat "we" een grote ronde winnen.
De wielerliefhebber is een trauma armer en een feest rijker.
De wielerliefhebber is een trauma armer en een feest rijker.
0
geplaatst: 28 mei 2017, 18:05 uur
Frenz schreef:
Idd, wat een sportmaand

Wat een prestatie van Dumoulin, geweldig!
0
geplaatst: 28 mei 2017, 18:25 uur
Prachtige internationale prestatie van Tom! Samen met de beste club van Nederland geeft dat ons deze maand weer aanzien in Europa!
De eerste van hopelijk nog vele grote ronde-zeges
De eerste van hopelijk nog vele grote ronde-zeges

0
Hendrik68
geplaatst: 28 mei 2017, 18:27 uur
Hadden jullie ondertussen al een biertje gehad?
Historische zege. Ik hoop ook dat er nog vele volgen. Hij gaat de Vuelta ook doen toch? Kan ook zo maar zijn kant op vallen, al weet ik het etappeschema niet.
Historische zege. Ik hoop ook dat er nog vele volgen. Hij gaat de Vuelta ook doen toch? Kan ook zo maar zijn kant op vallen, al weet ik het etappeschema niet.
0
geplaatst: 28 mei 2017, 18:53 uur
Ik vermoed dat hij aan elke ronde waaraan hij vanaf nu mee gaat doen als één van de favorieten van start zal gaan. Zo'n zware Giro winnen, qua bergen en zonder een echt zwakke dag. Volgend jaar de TdF please 

0
geplaatst: 28 mei 2017, 19:20 uur
Mooie plek voor die kathedraal om zo'n ronde te winnen. Zijn ploeg wordt slechts tiende. Dat zie je niet vaak dat de winnaar uit zo'n kleine wielerploeg komt.
0
geplaatst: 28 mei 2017, 20:52 uur
Op de Piazza Duomo di Milano wordt Tom Dumoulin uit Maastricht gekroond tot winnaar van de 100e Giro d'Italia. Wat een historische zege! Wat een grote klasse! Zelfs Quintana en Nibali noemden zijn overwinning verdiend.
0
geplaatst: 28 mei 2017, 20:54 uur
Dit is wel een mooi lijstje:
http://www.ad.nl/giro/dumoulin-heeft-zoetemelk-in-vizier~a832de01/
http://www.ad.nl/giro/dumoulin-heeft-zoetemelk-in-vizier~a832de01/
0
geplaatst: 29 mei 2017, 08:44 uur
Hendrik68 schreef:
(quote)
Dat leg ik toch duidelijk uit? Omdat de rek er bij Quintana uit is en bij leeftijdsgenoten als Pinot en Dumoulin zit er nog veel meer in. Ik ben het er niet mee eens dat Quintana in het nadeel is met 70 tijdritkilometers. Of wil je i.p.v. die tijdritten nog een bergetappe en in een optocht naar Milaan? Er waren tijden in de Tour met 2 vlakke tijdritten, waarvan 1 minimaal 50 km lang, plus nog een klimtijdrit en een ploegentijdrit en nog een proloog. Die proloog, ploegentijdrit en klimtijdrit hebben we niet eens gehad en de langste tijdrit was nog geen 40 km. Hoezo Quintana in het nadeel. Meer op maat kan je het niet voor hem snijden. Of zijn 5 bergetappes op een rij nog niet genoeg? Dus als Dumoulin gisteren een lekke band had gekregen, dan zit de rek bij Quintana er nog niet uit? En nu dus wel?
0
geplaatst: 29 mei 2017, 12:29 uur
Hogenkamp mept Jankovic even van de baan in straight sets tijdens haar debuut op Roland Garros! Chapeau, uitstekende prestatie.
0
geplaatst: 29 mei 2017, 13:01 uur
Hendrik68 schreef:
Ik vind alles goed.
Ik vind alles goed.
Je hebt gelijk. Met zoveel zware bergen en maar 2 vrij korte tijdritten hadden Quintana en Nibali gedacht het samen te kunnen uitvechten. Extra knap van Dumoulin deze prachtige overwinning!

1
geplaatst: 29 mei 2017, 15:09 uur
Als je in het wingewest woont, heb je qua cultuur en sport weinig keuze - het meisje van Yde, Emmen, Grollo (van de overbekende groeten) - dan heb je ongeveer wel de hoogtepunten te pakken. Het schijnt dat men daarom een tijdje heeft overwogen om de hunebedden in te zetten als Air B'nB.

0
geplaatst: 29 mei 2017, 16:00 uur
Hoho, Drenthe heeft het grootste ééndaagse sportevenement van Nederland. 
Het wingewest bedoelen ze trouwens Groningen mee.

0
geplaatst: 29 mei 2017, 17:12 uur
1
geplaatst: 29 mei 2017, 17:17 uur
0
geplaatst: 29 mei 2017, 17:27 uur
trebremmit schreef:

Ok, voor de TT krijg je een bonuspunt. Zal dat van die wingewesten wel eens nazoeken, maar volgens mij waren dat de Noordelijke provincies die ná het verraad van stadhouder van Friesland, Groningen, Drenthe, Overijssel en Lingen, George van Lalaing, Graaf van Rennenberg in 1580 - die de zijde van Spaanse koning Filips II had gekozen - moesten worden heroverd; vandaar de term wingewesten.
Overigens wel een boeiende episode van onze geschiedenis - de Tachtigjarige Oorlog, i.c. de Spaanse opmars, is voor een groot deel bepalend voor de verdeling van de religie in NL. Unie van Utrecht (1579) - Wikipedia - nl.wikipedia.org
0
geplaatst: 29 mei 2017, 17:30 uur
Ik bedoel meer van de laatste tijd met de gaswinning.
Maar het wordt nu wel erg off-topic.
Maar het wordt nu wel erg off-topic.
0
geplaatst: 29 mei 2017, 19:16 uur
west schreef:
en maar 2 vrij korte tijdritten hadden Quintana en Nibali gedacht het samen te kunnen uitvechten.
Voor een grote wielerronde zaten er bovengemiddeld veel tijdritkilometers in deze Giro, zeker geen korte tijdritten dus. Uiteraard doet dit niets af aan de magnifieke prestatie van Dumoulin.en maar 2 vrij korte tijdritten hadden Quintana en Nibali gedacht het samen te kunnen uitvechten.
0
geplaatst: 29 mei 2017, 19:23 uur
Gretz schreef:
Hogenkamp mept Jankovic even van de baan in straight sets tijdens haar debuut op Roland Garros! Chapeau, uitstekende prestatie.
Jankovic is niet meer de toptennisster die ze ooit was, maar staat nog altijd ruim hoger op de wereldranglijst en heeft natuurlijk veel meer ervaren van Hogenkamp. Een erg knappe prestatie dus!Hogenkamp mept Jankovic even van de baan in straight sets tijdens haar debuut op Roland Garros! Chapeau, uitstekende prestatie.
Quirine Lemoine heeft niet kunnen stunten, maar dat zij haar eerste Grand Slam heeft gehaald is al een prestatie op zich.
0
geplaatst: 29 mei 2017, 19:49 uur
Edgar18 schreef:
2016 inderdaad slechts 30 km aan tijdrit (10 + 20), maar verder was dit jaar zelfs wat aan de lage kant ivm de jaren daarvoor.(quote)
Voor een grote wielerronde zaten er bovengemiddeld veel tijdritkilometers in deze Giro, zeker geen korte tijdritten dus.. (2017: 40 km 'klim'tijdrit + 30 km tijdrit)
2015: 18 km ploegentijdrit + 60 km tijdrit
2014: 20 km ploegentijdrit + 42 km tijdrit + 27 km klimtijdrit
2013: 55 km tijdrit + 20 km klimtijdrit
0
geplaatst: 29 mei 2017, 20:02 uur
Ploegentijdritten tel ik even niet mee, das zo'n andere tak van sport.
Maar ik doelde ook op alle grote ronden, niet enkel op de Giro. Al valt het me sowieso mee, het is meer dan ik dacht.
Maar ik doelde ook op alle grote ronden, niet enkel op de Giro. Al valt het me sowieso mee, het is meer dan ik dacht.
0
Hendrik68
geplaatst: 29 mei 2017, 20:27 uur
Kijk maar eens naar de Tour tijdritten in de jaren 80. In sommige jaren 3 tijdritten, plus proloog plus ploegentijdrit. Maar ook 10 jaar geleden nog meer dan 100 km individueel. Het is een trend van de laatste paar jaar, dat het zo weinig is. Reden zal zijn dat de organiserende landen geen landgenoten meer hebben die er belang bij hebben. Bovendien is voor het oog een gevecht tegen de bult omhoog een stuk aantrekkelijker om naar te kijken dan een tijdrit. Dat zal er zeker mee te maken hebben. Al zijn al die klimritten uiteindelijk ook elke dag hetzelfde. Maar had Dumoulin in de jaren 80-90 gereden dan had Dumoulin de Tour met een kwartier voorsprong gewonnen, 7 keer achtereen zonder doping en een kakmoment in elke bergrit. Zo.
1
geplaatst: 29 mei 2017, 20:33 uur
Hendrik68 schreef:
Maar had Dumoulin in de jaren 80-90 gereden dan had Dumoulin de Tour met een kwartier voorsprong gewonnen, 7 keer achtereen zonder doping en een kakmoment in elke bergrit. Zo.
Maar had Dumoulin in de jaren 80-90 gereden dan had Dumoulin de Tour met een kwartier voorsprong gewonnen, 7 keer achtereen zonder doping en een kakmoment in elke bergrit. Zo.
Ooit gehoord van Miguel Indurain?
As is verbrande turf mien jong, ok bie oe!
0
geplaatst: 29 mei 2017, 20:43 uur
Ze vergeleken gisteren Tom Dumoulin niet voor niets met Miguel Indurain.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.