MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Ik vind het Ajax van nu vooral creatief te kort schieten. Wat aardige acties ten spijt, het is te veilig, te vlak.
Er lijkt een soort van rem op te zitten.....kan het niet heel goed verklaren.
Maar qua spelpeil erg middelmatig.
Maar goed, ze staan nog boven aan, maar ik vraag me echt af hoe lang nog.
PSV heeft de betere selectie, verwacht ook wel dat zij alsnog kampioen gaan worden.

Ik vond Ajax gisteren helemaal niet zo slecht, dat heeft natuurlijk alles met het verwachtingspatroon te maken.

Het aankoopbeleid van Van Geel de afgelopen 2 jaar is gewoon ronduit matig te noemen. De enige spelers die voldoen, zijn de gevestigde spelers Kuijt, Vermeer en El Ahmadi, wiens aankoop je niet echt op Van Geels conto kunt zetten. Daartegenover wil ik het vertrek van Boëtius en Vilhena hem ook niet echt aanrekenen, want beiden raakten tijdenlang geen pepernoot en stonden er dan ook terecht naast. Dat Vilhena pas weer gaat voetballen, nu hij bijna uit zijn contract loopt, is onfortuinlijk te noemen.

Verder is ongeveer 15 miljoen uitgegeven aan spelers, die het team niet per se sterker maken, of zelfs gewoon tekortkomen: Toornstra, Basacikoglu, Kazim, Vejinovic, Kramer, Botteghin en van der Heijden. Sommigen voldoen niet aan de verwachting (met name Toornstra valt tegen), bij anderen had ik en velen met mij vooraf al twijfels of dit nu de juiste aankoop zou zijn. Daarnaast blinkt van Geel uit in het halen van spelers voor de verkeerde posities. Nu ook weer wordt Tapia gehaald, terwijl Feyenoord 6 prima middenvelders heeft en we al 2 seizoenen wachten op een fatsoenlijke spits en linksback.

Tot slot is er behalve Gustafson al jaren geen fatsoenlijke speler uit het buitenland gehaald. Dan vraag je je af hoezo Feyenoord überhaupt nog scouts in dienst heeft. Conclusie is dat Van Geel een goede onderhandelaar is en creatief met weinig geld, maar zodra hij geld beschikbaar heeft, blijkt toch dat hij dat niet goed weet te besteden, zoals eerder ook al bij Ajax bleek. Tijd voor een nieuwe TD lijkt me...

Gretz schreef:
Feit is wel dat de verwachtingen bij de achterban van Feyenoord al jaren veel te hoog liggen. Als de club met deze begroting elk jaar gemiddeld 3e eindigt is dat een keurige prestatie. Er valt een en ander aan te merken op het transferbeleid van Van Geel (Return of investmest is erg matig), maar de sportieve prestaties van Feyenoord zijn gewoon normaal. In die zin snap ik niet dat er nu zo'n forse kritiek is op het vertoonde spel: het lag gewoon in de lijn der verwachting dat er een dip zou komen.

Je stemt zeker ook PVV? Je bent erg goed in slap achteraf lullen vanaf de zijlijn...

Rudi S schreef:
Ik vond Ajax gisteren helemaal niet zo slecht, dat heeft natuurlijk alles met het verwachtingspatroon te maken.

Van der Looi gaat weg. In september werd er hier al om zijn hoofd gevraagd. Fans zien het vaak wel goed.

Mooi, benieuwd wie er na dit seizoen gaat komen.

Hendrik68
Martin Drent heeft een clausule bij mijn cluppie (DZOH) dat hij weg mag als zich een grotere club meldt. Ik hoop dat de nieuwe trainer het net zo goed gaat doen, want dat betekent de komende 2 jaar weer prijzen en Europees voetbal. Ik hoop dat VD Looi een mooie club vindt.

trebremmit schreef:
Mooi, benieuwd wie er na dit seizoen gaat komen.

Fred Rutten kijkt al verlangend in noordwestelijke richting.

Hendrik68
Dat is wel de man van de eerste seizoenshelft. Dus die mag best een half jaar komen. Dan half jaartje Verbeek, dat effect is ook altijd snel uitgewerkt, maar dan heb je voor de prijs van 2 wel 1 topseizoen.

Mjuman schreef:
(quote)

Fred Rutten kijkt al verlangend in noordwestelijke richting.

Dan kijkt ie de verkeerde kant op, of woont hij in Duitsland?

Hoop niet dat we die man krijgen, en ook een Verbeek zie ik niet zitten, doe maar een Gall of Streppel. Ik lees ook veel de naam van Mario Been, maar wat de supporters daar in zien is mij een raadsel, die past echt niet bij Groningen denk ik.

trebremmit schreef:
en ook een Verbeek zie ik niet zitten, doe maar een Gall

Ik mag toch ook hopen dat, als Verbeek wel uit Duitsland vertrekt deze zomer, hij nog zo'n 50 km westelijker reist. Daar is hij van harte welkom. Dan mogen jullie van harte Gall hebben, zo af en toe wordt die ook bij SC Heerenveen genoemd, maar daar moet ik dan weer niet aan denken.

Hij past ook veel beter bij Heerenveen.

trebremmit schreef:
(quote)

Dan kijkt ie de verkeerde kant op, of woont hij in Duitsland?

Hoop niet dat we die man krijgen, en ook een Verbeek zie ik niet zitten, doe maar een Gall of Streppel..

Hij woont in Overdinkel - ten n.o. van Enschede. Ernie Brandts is trouwens ook vrij

Ah, Duitsland dus.

Of Danny Blind.

Louis?

N.E.C. is Feijenoord tot op 2 punten genaderd. Daar hebben ze maar 2 goals meer voor hoeven maken dan sport club cambuur.

Vooralsnog krijgt Federer een ongenadig pak slaag van Djokovic, 6-1 6-2 in minder dan een uur tijd !!!

gigage schreef:
N.E.C. is Feijenoord tot op 2 punten genaderd. Daar hebben ze maar 2 goals meer voor hoeven maken dan sport club cambuur.

die dan weer nog maar 2 punten voorstaan op De Graafschap en dus ernstig moeten vrezen voor rechtstreekse degradatie

Ondertussen krijgt Heerenveen in de Kuip net zoveel kansen als AZ afgelopen weekend.

Maar maakt Achabar met een prachtige omhaal de 1-1.

Wat een intens drama weer in de Kuip. Wordt toch tijd dat er eens ingegrepen wordt door van Bronckhorst.

Gifbekers zijn er om leeg te drinken.

Er valt alleen in te grijpen met getalenteerde alternatieven voor (een deel van) de selectie.
En ik zie ze niet, dus Van Bronckhorst zal met hetzelfde probleem kampen.

Waar hij nog aan kan werken is (wedstrijd-)mentaliteit en de sfeer binnen de groep. Daar wens ik hem dan maar veel succes mee.

musician schreef:
Gifbekers zijn er om leeg te drinken..

Pzies - supporter ben je door dik en dun.

musician schreef:
Er valt alleen in te grijpen met getalenteerde alternatieven voor (een deel van) de selectie. En ik zie ze niet, dus Van Bronckhorst zal met hetzelfde probleem kampen.

Waar hij nog aan kan werken is (wedstrijd-)mentaliteit en de sfeer binnen de groep. Daar wens ik hem dan maar veel succes mee.

Het rare is dat iedereen (Studio Voetbal, VI) vooraf ervan overtuigd was dat dit een sterk (fysiek en mentaal) team was, waarvan zowel Ajax als PSV - qua weerbaarheid - nog wat konden leren. Het gebrek aan een échte spits heeft het team denk ik wel parten gespeeld, met blessures en domme schorsingen (El Ahmadi bijv). Feyenoord hoort strijdbaarheid uit te stralen en niet "het ziet vandaag ff niet mee jongens".

Mischien heeft GvB de essentie van mentale coaching onderschat?

Cured
Heerenveen gaat over Feyenoord heen..... . Nu nog even zondag Cambuur een zetje naar onder geven en hebben weer een prutploeg minder.

Wie support jij eigenlijk Cured?

Die smurf spits van Feyenoord speelt dan welliswaar hoogst zelden. Maar als hij speelt maakt hij wel mooie goals. Gister tegen Heerenveen, vorig seizoen tegen de lampen. En dan ook nog een belangrijke tegen Dordrecht dacht ik. Techniek heeft hij wel !!

musician schreef:
Er valt alleen in te grijpen met getalenteerde alternatieven voor (een deel van) de selectie.
En ik zie ze niet, dus Van Bronckhorst zal met hetzelfde probleem kampen.

Niet geheel mee eens, maar er moet gewoon een ander systeem gespeeld gaan worden. Met de huidige 4-3-3 komt er vrijwel geen aanvallende dreiging, omdat Elia als linksbuiten 0,0 rendement heeft, Kramer niet meedoet en Kuyt op 3 plekken tegelijkertijd loopt en daarbij op geen plek voldoet. Als Feyenoord dan ook nog eens zonder echte nummer 10 speelt, zoals gisteren, komt er aanvallend gewoon niks uit. Tel daarbij op dat vd Heijden echt niet kan verdedigen en Kongolo en van Beek beiden hopeloos uit vorm zijn (het is schrijnend dat Nelom sinds de winterstop de beste verdediger is), en je hebt het recept voor de huidige dip.

Achahbar is geen aanspeelpunt en verspeelt veel te makkelijk de bal, maar is iig voetbaltechnisch een verbetering t.o.v. Kramer. Ik zou opteren voor een 4-4-2-opstelling, met Kuyt en Elia of Achahbar in de aanval (gezien de huidige vorm zou ik Achahbar de kans geven). Gustafson daar dan achter voor de creativiteit, El Ahmadi controlerend op het middenveld en Vilhena en Toornstra als flankmiddenvelders, evt afgewisseld met Tapia en Vejinovic. Achterin vd Heijden op de bank zetten ten faveure van Van Beek en als Botteghin weer fit is, Nelom eruit en Kongolo terug naar linksback. Met dit team moet de 3e plek iig makkelijk te halen zijn.

Voor volgend jaar moet doorgeselecteerd worden en spelers die niet voldoen gedumpt worden, waarbij gekeken moet worden naar 2-3 daadwerkelijke versterkingen, ipv 5-6 spelers halen die het niveau niet omhoog brengen.

Op BBC 1 de FA kraker tussen Derby County (de no5 van de 1st division) en Man-united ( de no 5 van de premier league). Tussenstand 1-1..

eindstand 1-3

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:25 uur

geplaatst: vandaag om 14:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.