Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 19 april 2016, 15:24 uur
berken schreef:
Als je echte anti-Ajaxieden probeert te overtuigen met argumenten gaat men grof of lollig doen.
Als je echte anti-Ajaxieden probeert te overtuigen met argumenten gaat men grof of lollig doen.
Volgens mij wordt er hier niet grof gedaan en als er echte anti-ajaxieden waren, dan schreven ze 020 op.
0
geplaatst: 19 april 2016, 15:33 uur
west schreef:
Waarom redeneert de Volkskrant meestal vanuit ajax en haar supporters? Je hoort als landelijke krant een zo objectief mogelijk neutraal verslag te maken. Nou, dat was dit niet en de kop al helemaal niet.
Waarom redeneert de Volkskrant meestal vanuit ajax en haar supporters? Je hoort als landelijke krant een zo objectief mogelijk neutraal verslag te maken. Nou, dat was dit niet en de kop al helemaal niet.
Koppen hebben vaker betrekking op de grote/top clubs wat op zich best logisch is natuurlijk. Iets met meeste fans en meeste interesse. Als Barcelona van een kleine club verliest zul je als kop ook eerder iets lezen in de trant van 'Barcelona gaat pijnlijk onderuit' dan 'Club X wint met goed voetbal van Barcelona' bijvoorbeeld.Een kop moet eenmaal aandacht trekken en dat gebeurt eerder door de grotere club te benoemen. Het verslag zelf moet natuurlijk wel neutraal zijn, maar in mijn ogen was het gewoon een goed neutraal verslag.
0
geplaatst: 19 april 2016, 15:35 uur
west schreef:
Volgens mij wordt er hier niet grof gedaan en als er echte anti-ajaxieden waren, dan schreven ze 020 op.
(quote)
Er word anders wel erg lacherig gedaan over de mening van Gretz terwijl hij vind ik met prima argumenten aan komt zetten.
0
geplaatst: 19 april 2016, 15:47 uur
Ik had het over grof doen. Dat werd ook genoemd en klopt niet.
0
geplaatst: 19 april 2016, 15:55 uur
berken schreef:
Het gaat hier net zto aan toe als in het normale leven. Als je echte anti-Ajaxieden probeert te overtuigen met argumenten gaat men grof of lollig doen.
Het gaat hier net zto aan toe als in het normale leven. Als je echte anti-Ajaxieden probeert te overtuigen met argumenten gaat men grof of lollig doen.

Ajax heeft zijn eigen Marcel Blaak
0
geplaatst: 19 april 2016, 15:57 uur
Nee grof wordt er inderdaad niet gedaan, had je reactie niet helemaal goed gelezen.
0
geplaatst: 19 april 2016, 16:28 uur
Heeft er nog iemand een voorspelling voor vanavond?
Ik zeg 5-0
Ik zeg 5-0

0
geplaatst: 19 april 2016, 16:32 uur
Kan wel gaan quoten, zal wel de manier communiceren van zijn van een enkeling.
0
geplaatst: 19 april 2016, 16:37 uur
Kom, in het begin werden er opmerkingen over de scheids gemaakt (ajax pyama, standbeeld) dat gebeurt bij iedere club na dit soort incidenten.
Hierop werd als gestoken door een bij op gereageerd.
Vladt...had wel een reactie in de trant van , onterechte strafschop, geluk gehad klaar.
Tja daarna had opeens PSV geluk omdat Twente niet faliet ging en een strafschop buiten de 16 tegen PEC niet gegeven werd etc.
Wie hier niet mee eens is wordt anti-Ajax genoemd.
Natuurlijk worden er grappen over de scheids gemaakt, mag toch of is hij een bevriend staatshoofd?
Hierop werd als gestoken door een bij op gereageerd.
Vladt...had wel een reactie in de trant van , onterechte strafschop, geluk gehad klaar.
Tja daarna had opeens PSV geluk omdat Twente niet faliet ging en een strafschop buiten de 16 tegen PEC niet gegeven werd etc.
Wie hier niet mee eens is wordt anti-Ajax genoemd.
Natuurlijk worden er grappen over de scheids gemaakt, mag toch of is hij een bevriend staatshoofd?
0
geplaatst: 19 april 2016, 16:41 uur
Rudi S schreef:
Natuurlijk worden er grappen over de scheids gemaakt, mag toch of is hij een bevriend staatshoofd.
Natuurlijk worden er grappen over de scheids gemaakt, mag toch of is hij een bevriend staatshoofd.

Dat is wel een beetje Makkelieke grap Rudi!
0
geplaatst: 19 april 2016, 16:51 uur
VladTheImpaler schreef:
Er word anders wel erg lacherig gedaan over de mening van Gretz terwijl hij vind ik met prima argumenten aan komt zetten.
Gretz gaat echt overal op in. Heerlijk. Elke scheet die ik over Ajax laat wordt opgesnoven en gepareerd met allerlei argumenten.
0
geplaatst: 19 april 2016, 16:57 uur
Gretz is onbezoldigd professor in de Gretologie. Overigens lijkt het mij wel een fijne gave om nefaste flatulaties met argumenten te kunnen pareren - mij is het iig nog nooit gelukt en ik kan aardig lullen 

0
geplaatst: 19 april 2016, 17:01 uur
Ik vond het een terechte penalty. Niet alleen de bal, maar ook de man werd gespeeld. Het was geen bloktackle, maar een schaar en dat is in mijn ogen een penalty ook al raak je ook de bal.
Vanavond 1-1
Vanavond 1-1

0
geplaatst: 19 april 2016, 17:13 uur
3-3 vanavond.
Drie keer Luuk de Jong en drie keer Qazaishvilli (?) en ik ben de man met Coach van het Jaar.
Drie keer Luuk de Jong en drie keer Qazaishvilli (?) en ik ben de man met Coach van het Jaar.

0
geplaatst: 19 april 2016, 20:19 uur
Running On Empty schreef:
Gretz gaat echt overal op in. Heerlijk. Elke scheet die ik over Ajax laat wordt opgesnoven en gepareerd met allerlei argumenten.
Zoals het vermoeden dat je een bepaald soort van bril op je hoofd hebt zitten.
Je durft het A-woord nauwelijks nog in je bek te nemen

Mag ik al citeren uit Visser's stuk in de Volkskrant waarom Frank de Boer weg moet bij Ajax?
Gretz schreef:
Verschil is dan nog wel dat Musician - net zoals die nepsupporters die voortijdig het stadion verlaten - van mening is dat Ajax het hele seizoen slecht en ongeïnspireerd voetbalt.
Verschil is dan nog wel dat Musician - net zoals die nepsupporters die voortijdig het stadion verlaten - van mening is dat Ajax het hele seizoen slecht en ongeïnspireerd voetbalt.
Helemaal niet één seizoen, ze spelen zo al vijf jaar op rij, zo'n beetje sinds de komst van De Boer. En elk jaar een beetje slechter, dat wel.
Alle tierelantijnen en frivoliteiten zijn er sinds zijn komst uit gegooid en er kwam een keurslijf, volgens de verhalen gebaseerd op Barcelona, met vooral veel tikkies breed en terug. Alleen dan wel met beperkte spelers, beperkte contracten met salarisplafonds etcetera. In Nederland wil dat schraalhans-op-resultaat gericht-voetbal nog lukken. Maar in het buitenland trappen ze er al geruime tijd niet meer in.
Dusdanig, dat het, in combinatie met geld, ook steeds moeilijker wordt van buitenaf nog interessante spelers aan te trekken.
Voordat je dat mij in de schoenen schuift, het zijn citaten van onder meer Marc Overmars en Frank de Boer.
Een vicieuze cirkel lijkt het en ik zou er genoegen in moeten scheppen dat het Ajax betreft, maar de keuzes die zijn gemaakt, slepen uiteindelijk het hele Nederlandse voetbal met zich mee. Zie de ondergang van het Nederlands Elftal. Waar, in andere tijden, de bravoure van Ajax en de resultaten van de zelfontplooiing van de spelers juist hebben geleid tot grote hoogten. Qua spelniveau en successen en ook bij andere teams.
Die voortrekkersrol is Ajax dus helemaal kwijt geraakt.
73 punten waren 20 jaar geleden ook nog steeds 73 punten maar ik hoop dat je bereid bent om naar meer te kijken dan dat. Want supporters die eerder weggaan dan dat het laatste fluitsignaal heeft geklonken, dat is voor Ajax ook iets van de laatste jaren.
0
geplaatst: 19 april 2016, 20:27 uur
Ik kan me wel vinden in jouw schets van de laatste 5 jaar ajax onder Frank de Boer musician, maar een 'voortrekkersrol' klinkt weer zo als 'de godenzonen'. En dat weggaan voor het laatste fluitsignaal is echt niet iets van de laatste jaren. Al sinds mijn jeugd (en ik word binnenkort 50) zeggen ze bij Feyenoord en Utrecht als je eerder weggaat: 'ajax-publiek'.
Wat mij de laatste jaren opvalt, is dat er in de loop van het seizoen steeds meer stoelen leeg blijven. En dat worden er elk jaar meer. Maar dan wel net doen of het vol zit (als je naar de toeschouwersaantallen kijkt).
Wat mij de laatste jaren opvalt, is dat er in de loop van het seizoen steeds meer stoelen leeg blijven. En dat worden er elk jaar meer. Maar dan wel net doen of het vol zit (als je naar de toeschouwersaantallen kijkt).
0
geplaatst: 19 april 2016, 21:25 uur
west schreef:
Al sinds mijn jeugd (en ik word binnenkort 50) zeggen ze bij Feyenoord en Utrecht als je eerder weggaat: 'ajax-publiek'.
Al sinds mijn jeugd (en ik word binnenkort 50) zeggen ze bij Feyenoord en Utrecht als je eerder weggaat: 'ajax-publiek'.
Klopt helemaal en ook als je te laat komt. Helaas heb je die Glory Hunters ook bij FC Utrecht.
De enige wedstrijd die dit seizoen was uitverkocht, was de halve finale in de beker tegen VVSB.
0
geplaatst: 19 april 2016, 21:29 uur
Een Amsterdammer weet al snel wanneer hij bekocht is 
Ik hoor ook al jaren dezelfde jammerklachten. Ik vind nog dat die supporters het lang volhouden. Bij ongewijzigd beleid zit het stadion over niet al te lange tijd nog maar voor de helft vol.
Ik had vroeger bij Feyenoord ook wel dergelijke gevoelens, om er voortijdig de brui aan te geven. Dat is bij tv mooier: die kun je nog uitzetten bij een achterstand en je het niet meer kunt aanzien. Maar in het stadion voel je nog enige verbondenheid met de rest van de supporters en met alle Rotterdamse galgenhumor om je heen blijf je dan toch graag zitten.
Het blijft toch een kwestie, dat Ajax supporters nogal verwend zijn geweest. Met de nadruk op geweest. Daarom is de teleurstelling en het ongenoegen daar ook zo groot. Als je supporter bent van Willem II, weet je dat het kan vriezen en dooien. Een verlies is snel geïncasseerd en je kunt er ook makkelijker mee leven.

Ik hoor ook al jaren dezelfde jammerklachten. Ik vind nog dat die supporters het lang volhouden. Bij ongewijzigd beleid zit het stadion over niet al te lange tijd nog maar voor de helft vol.
Ik had vroeger bij Feyenoord ook wel dergelijke gevoelens, om er voortijdig de brui aan te geven. Dat is bij tv mooier: die kun je nog uitzetten bij een achterstand en je het niet meer kunt aanzien. Maar in het stadion voel je nog enige verbondenheid met de rest van de supporters en met alle Rotterdamse galgenhumor om je heen blijf je dan toch graag zitten.
Het blijft toch een kwestie, dat Ajax supporters nogal verwend zijn geweest. Met de nadruk op geweest. Daarom is de teleurstelling en het ongenoegen daar ook zo groot. Als je supporter bent van Willem II, weet je dat het kan vriezen en dooien. Een verlies is snel geïncasseerd en je kunt er ook makkelijker mee leven.
0
geplaatst: 19 april 2016, 21:36 uur
Running On Empty schreef:
Klopt helemaal en ook als je te laat komt. Helaas heb je die Glory Hunters ook bij FC Utrecht.
De enige wedstrijd die dit seizoen was uitverkocht, was de halve finale in de beker tegen VVSB.
(quote)
Nou, tegen de 'grote' drie zit het ook bijna vol. Bijna een halve Kuip / Arena in een stad als Utrecht is toch netjes, ook gezien het niveau van de afgelopen 2 seizoenen. Was wel mooi zeg, die halve bekerfinale. Mooie sfeer!

0
geplaatst: 19 april 2016, 21:45 uur
Die halve finale tegen VVSB deed mij denken aan de Euroleague potjes tegen Liverpool en Napoli in 2010 en die tegen Celtic in de voorronde daarvan.
Overigens ga ik nooit het stadion uit voordat er is afgefloten, ook niet bij een achterstand, met uitzondering van een wedstrijd tegen FCTwente jaren geleden toen er overal rellen ontstonden en de sfeer steeds explosiever werd op veel plekken in het stadion. Dan loop ik liever vast snel naar de auto.
Overigens ga ik nooit het stadion uit voordat er is afgefloten, ook niet bij een achterstand, met uitzondering van een wedstrijd tegen FCTwente jaren geleden toen er overal rellen ontstonden en de sfeer steeds explosiever werd op veel plekken in het stadion. Dan loop ik liever vast snel naar de auto.
0
geplaatst: 19 april 2016, 21:47 uur
Die 4-0 tegen Celtic vond ik de allermooiste!
Ga jij ook naar de finale zondag?
0
geplaatst: 19 april 2016, 21:50 uur
Nou ff echt belangrijk voetbalnieuws!
Vurnon Anita heeft voor het eerst sinds een paar jaar weer eens een doelpunt gemaakt, t is maar dat u het weet!
Vurnon Anita heeft voor het eerst sinds een paar jaar weer eens een doelpunt gemaakt, t is maar dat u het weet!
0
geplaatst: 19 april 2016, 22:14 uur
west schreef:
Nope. Ik kon 2 kaarten krijgen omdat ik 2 seizoenkaarten heb maar ik ben echt principieel anti buscombi en vond de gehele kaartverkoop volstrekt belachelijk.
1. Eerst je kaartje komen betalen.
2. Vervolgens 3 weken later met je betaalbewijs je instapkaart voor de bus ophalen
3. Dan krijg je in de bus op de dag zelf pas je toegangskaart.
De auto combi bevat een verplichte busrit vanaf een P&R plaats naar het stadion.
Je toegangskaarten krijg je pas op de dag van de finale. Tot op dat moment is het volstrekt onduidelijk in welk vak je zit, dat is namelijk afhankelijk van je busnummer. Kaarten zijn kennelijk niet uitgegeven op stoelnummer maar op vaknummer en vol is vol. De laatste bussen vertrekken pas om 16 uur !! Dat is echt bizar laat, die mensen gaan te laat komen en missen de volledige sfeer vóór de wedstrijd. Als ik op het FCU forum lees wat een ellende mensen al hebben om busnummers te ruilen etc. ben ik blij dat ik heerlijk voor de buis zit. Hoog in de 2e ring, ik moet er niet aan denken als je ziet waar ik zit in de Galgenwaard.
Ik sta zondag om een uurtje of half 10 op, ga lekker een uurtje of wat in bad liggen en kijk dan de eerste voorbeschouwing in bad. Daarna zet ik de Corona vast koel en ga een lekkere wandeling maken. Om 16 uur gooi ik de buis aan voor de volledige voorbeschouwing en ga dan heerlijk van het geheel genieten. Ik heb zondag hoe dan ook een superdag. Bij verlies zet ik na het laatste fluitsignaal meteen de buis uit en zet een lekker plaatje op, bij winst gewoon een feestje hier en geen chaotisch busgedoe.
0
geplaatst: 19 april 2016, 22:27 uur

Al zou ik met 5 andere supporters op me rug naar de Kuip moeten lopen. Als me cluppie in de finale staat moet ik daarbij zijn.
Het zou zomaar kunnen dat het in zo'n bus best gezellig is hoor.

0
geplaatst: 19 april 2016, 22:42 uur
angelin schreef:
Al zou ik met 5 andere supporters op me rug naar de Kuip moeten lopen. Als me cluppie in de finale staat moet ik daarbij zijn. Het zou zomaar kunnen dat het in zo'n bus best gezellig is hoor.
Al zou ik met 5 andere supporters op me rug naar de Kuip moeten lopen. Als me cluppie in de finale staat moet ik daarbij zijn. Het zou zomaar kunnen dat het in zo'n bus best gezellig is hoor.
Ieder zijn ding. Er hoe dan ook bij moeten zijn om er maar bij te zijn, no thanks. Net zoiets als naar een Springsteen concert gaan en vanaf 100 meter het gehele concert op een videoscherm zien ... alleen om er maar bij te zijn.
0
geplaatst: 19 april 2016, 22:52 uur
Dat zijn jouw woorden, maareh....
Wie bezocht o.a. Springsteen, U2, Simple Minds in de Kuip en U2, Simon & Garfunkel in de Arena?
Was je vast niet met de bus....
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.