MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Snelheid lijkt er goed in te zitten voorlopig. Hopelijk heeft de kwalificatie modus hier minder effect anders is dat gat van drie tienden zo ingelopen.

Edit: ik heb het nog niet gezegd en hij hangt hem in de vangrail. Nog twee uur om het te repareren.

De nummer 3 Pinot staat he-le-maal stil!

Misschien kan Oomen nog 1 a 2 plekjes stijgen

Het blijkt maar weer dat er nog van alles kan gebeuren

Naast Dumoulin is die Oomen ook erg goed bezig, lijkt gewoon Top 10 te gaan rijden.

Wat een pech weer voor Verstappen.

Tja, is structureel pech echt wel pech?

Tom heeft prachtig gereden vandaag maar helaas net niet goed genoeg

vigil schreef:
Tja, is structureel pech echt wel pech?

Pech is pech, maar dit is natuurlijk wel een fout van hem, maar dan is het jammer dat het dan weer zo erg is dat hij helemaal niet meer kan kwalificeren en achteraan moet starten. Het zit ook niet echt mee bedoel ik maar, terwijl hij een erg goede training reed.

Een hele mooie Giro gezien. Het had bijna elke dag wel die magie waardoor de Giro net dat beetje meer speciaal is dan de Tour.

Dumoulin heeft me wel lichtjes verrast. Bergop echt nauwelijks tijd verloren. Alleen in het begin wat t.o.v. de springveren, in het midden t.o.v. een bizar sterke Yates en natuurlijk gisteren. En mijn respect voor Froome groeit de laatste jaren haast elke ronde. Zijn rijstijl is verschrikkelijk lelijk, maar wat een koersinzicht, grinta, doorzettingsvermogen, durf, etc. Verder is het natuurlijk een saaie persoonlijkheid zodra hij van zijn fiets stapt en is hij zeer zeer vermoedelijk onetisch bezig in het grote grijze gebied der hulpmiddelen. Ik denk wel dat hij en Sky het bij het grijze gebied houden.

Wat mij betreft mag hij nu wel in het lijstje grootste ronderenners ooit. Van alle renners die ik zelf heb meegemaakt (vanaf 2003 ongeveer) plaats ik alleen Contador hoger.

Zonder overdrijven de mooiste Giro die ik ooit gezien heb (die met Breukink en de hongerklop was ook geweldig). Met een groot sportman, nu al, als je je in de koers realiseert dat je niet meer kan winnen en dan direct aan je meesterknecht denkt, chapeau

En het was overduidelijk een poging tegen beter weten in, maar hij heeft het een keer of twee, drie geprobeerd.

En met idd een ronderenner van buitencategorie, na Hinault drie rondes achter elkaar winnen, dat is in deze tijd eigenlijk nog een grotere prestatie dan toen.

'k heb een nieuw achterwiel, ga morgen zelf maar weer de Ronde van Midden Nederland rijden

En Max, tja, nog een pech en ze gaan beginnen 'dat je toch wel kan zien wie z'n vader is'

Vroem vroem

Frenz schreef:
Zonder overdrijven de mooiste Giro die ik ooit gezien heb (die met Breukink en de hongerklop was ook geweldig).

Voor mij blijft dat de Giro van 2015, maar dat heeft waarschijnlijk ook met mijn voorkeur voor Contador te maken. Maar ook Kruijswijk en de interne strijd tussen Landa en Aru was smullen. Dit jaar was in ieder geval wel de ronde met het meeste spettacolo.

Voor mij een ronde die sterk gedevalueerd werd door twee puffende Britten waarvan er eentje sowieso nooit had mogen starten.
Verder wel weer genoten van Dumoulin, hoewel hij de echte sluwheid lijkt te missen van een veelwinnaar. Het zal lastig voor hem worden de prestatie van vorig jaar ooit te evenaren of er moeten weer serieuze tijdritrondes komen.

Ik vind de Tour verder toch wel een stuk mooier vanwege het veel sterkere deelnemersveld en de grotere belangen. Hopelijk doen ze het verstandige en weren ze Froome.

jakkepoes
Zou mooi zijn als Dumoulin de tour zou rijden. Er is een ploegentijdrit aan het begin en de voorlaatste dag een individuele. Als Froome niet zou mogen meedoen zou hij zeker de overweging moeten maken vind ik.
Verder wel genoten van de Giro. Het blijft toch onvoorspelbaar blijkt maar weer.

Volgens heeft hij in de winter al aangegeven de tour te gaan rijden. Demoulin de Giro en tour en Kelderman de tour en Vuelta

Klopt, vraag is alleen of hij dan weer voor het klassement kan gaan. Volgens zijn ploegleider wel Anders in dienst van Kelderman.

Alles zou afhangen van hoe hij uit de Giro zou komen. Gezien de uitputtingsslag die het geweest is, verwacht ik dat Dumoulin zal komen voor de tijdritten en het ondersteunen van Kelderman en Matthews.

Hendrik68
Dance Lover schreef:
Naast Dumoulin is die Oomen ook erg goed bezig, lijkt gewoon Top 10 te gaan rijden.
Absoluut. Op die leeftijd tot aan de laatste klim mee zijn met de besten is heel veelbelovend voor de toekomst.
Ondanks mijn twijfels over de rit van gisteren is dit een van de mooiste grote rondes die ik ooit zag. Ondanks de wel erg eenzijdige programmering. Er komt nog een dag dat grote rondes alleen nog maar uit 22 bergetappes bestaan. Want zeg nou zelf: een grote ronde met een grote tijdrit van krap 33 kilometer slaat echt helemaal nergens op. Als ik het goed begrepen heb is de langste tijdrit in de Tour nóg korter.

34,2 km, maar ik ben het wel met je eens, schandalig dat nationale motieven het parcous beïnvloeden. Dat gezegd hebbend, ik vind het vooral schandalig omdat het in ons nadeel is

johan de witt oneens over zijn sluwheid, zoals hij zelf alweer zei, hij heeft geen fouten gemaakt, als je op waarde geklopt wordt (eerst door Yates, daarna door Froomey) heb je niks aan sluwheid. De enige fout was de keuze om niet alleen achter Froome aan te rijden vrijdag en dat was niet eens een echte fout, want welke gek gaat er nou 80 km voor het einde demarreren. Dumoulin is zelfs een hele intelligente renner, met nog beschaving ook, categorie ideale schoonzoon

Inderdaad dat laatste, dat bedoel ik ook juist.
Maar mijne inziens net wat te weinig uitgenast, zoals Guus zou zeggen, om tot de echt groten te gaan behoren.

En welke gek gaat er op twee slecht dalende Fransen zitten wachten als je enig overgebleven concurrent 38 seconden voor je rijdt

johan de witt schreef:
Inderdaad dat laatste, dat bedoel ik ook juist.
Maar mijne inziens net wat te weinig uitgenast, zoals Guus zou zeggen, om tot de echt groten te gaan behoren.

En welke gek gaat er op twee slecht dalende Fransen zitten wachten als je enig overgebleven concurrent 38 seconden voor je rijdt

Gek?
Kom nou, dat is toch geen term voor een dergelijke renner? Hij heeft zelf toegegeven dat het een inschattingsfout was. Maar wel een begrijpelijke wat mij betreft, dat wordt ook vrij breed gedragen. Hij had het beter anders kunnen doen, maar volgens mij had niemand gisteren voorzien dat we een legendarische etappe zouden krijgen.
Daarnaast is Dumoulin volgens mij juist een renner met zeer sterk koersinzicht en hanteert dat ook, waardoor het hem heel goed lukt om niet met krachten te smijten en juist weinig tijd te verliezen waardoor hij überhaupt zo hoog eindigt. Hij mist vooral venijn bergop waardoor zijn demarrages nooit dusdanig zijn dat hij grote verschillen maakt, maar denk eerlijk gezegd dat dat er ook gewoon simpelweg niet in zit.
Zonder zijn manier van koersen en handelen naar dat koersinzicht, wat misschien minder spectaculair is en oogt, zou hij hooguit top 10-klasseringen halen en zouden we hem niet hoger achten dan Mollema en Gesink.

Ik parafraseerde de vorige spreker, lees even terug.
Natuurlijk is het een geweldige renner, de beste Nederlandse renner van deze eeuw en hij zal ongetwijfeld nog vele mooie ereplaatsen behalen.
Maar ik vind de manier waarop hij zich op zijn plaats heeft laten zetten door eerst Yates en daarna Froome toch niet bepaald getuigen van een (toekomstig) veelwinnaar, jammer genoeg.
Neemt niet weg dat hij hier gewoon heel goed gepresteerd heeft natuurlijk.

Ben ik het niet mee eens, geen renner was zo constant in de Giro - terwijl het volgens mij de zwaarste grote ronde in jaren was - als Dumoulin. Froome was gisteren buitengewoon, maar als Dumoulin niet de tactische fout had gemaakt om op Reichenbach te wachten, had ie hem wrs gewoon gewonnen.

Froome is ook niet meer de jongste en Dumoulin is na Froome gewoon de beste ronderenner. Ik zie hem nog wel meerdere grote rondes winnen de komende jaren.

Dumoulin gaat zeker nog een aantal grote ronden winnen. Ik vond deze drie weken indrukwekkender dan die van vorig jaar.

Onbegrijpelijk vooral dat hij gisteren nog zolang doorfietste. Voor wat?

wielrenners en afstappen is geen gelukkig huwelijk, die rijden door als ze een gebroken sleutelbeen hebben (Pascal Simon, Tyler Hamilton) en na een potje vrij worstelen met prikkeldraad, om maar twee willekeurige voorbeelden te noemen

Inderdaad een prachtige Giro gezien. Gevallen als Simon Yates en Thibaut Pinot die er ineens echt finaal doorheen zakken/een Pozzovivo die zijn dag niet heeft en een soms wisselvallige Froome maken het wielrennen geloofwaardig. Puike prestaties van Dumoulin en Oomen ook.

Toch nog aardig gedaan door Verstappen, jammer dat je eigenlijk niet in kunt halen daar, anders had hij Hulkenberg nog wel gepakt en nog wel meer denk ik. Verder was het weer een saaie race, maar dat is altijd zo in Monaco.

Verstappen toch aardig wat in zien halen

Goede race, maar hij beseft zich maar al te goed wat hij heeft weggegooid. Op naar Canada!

Hij heeft nog wel de snelste ronde gereden.

Edit: dit is trouwens ook mooi, is nog nooit een Nederlander gelukt.

Van der Mark wint in WK superbike ook tweede race op Donington Park | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:59 uur

geplaatst: vandaag om 03:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.