MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Nou podium voor Max lijkt zeker mogelijk.

Dat was een geweldige dag op het TT circuit, mooi weer, lekker koud bier en drie fantastische races gezien, met name de laatste was erg spannend tot 2 ronden voor het einde.

Ook nog even op een tv daar naar Max zitten kijken, erg goed van hem, en aardig van Mercedes om zo de boel te verknooien .

Geen enkel land verslaat onze basketballers 24 keer op rij! Dus ook Italië niet: na 23 nederlagen op rij voor Oranje wonnen we dit keer 81-66. Een belangrijke overwinning op weg naar een eventueel WK overigens.

Twee vingers in de neus voor Max.

Maar wat was het spannend die laatste race in Assen. Stuivertje wisselen was nog nooit zo intensief in de praktijk gebracht als vandaag. Tot 2 rondes voor het end.

En een mooie prestatie van NL vs Italië met basketbal.

LeBron James heeft dus getekend bij de Lakers (voor 4 jaar). Verrassend genoeg blijft juist degene die al jaren in verband wordt gebracht met de Lakers zijn, nog relatief nieuwe, ploeg trouw (Paul George - blijft in Oklahoma). De weg lijkt daarmee, qua budget voor contracten en het aantrekken van King James, open voor Kawhi Leonard om Los Angeles te verrijken. Schijnt een tijdje geleden al een transferverzoek ingediend te hebben bij de Spurs. De voormalig protegé van Duncan, die ó zo goed leek te passen in San Antonio. Maar dat is toch een tegenvaller geworden met al die schimmigheid met zaakwaarnemers en managers rondom zijn 'blessure'.

Hoe dan ook: de Lakers gaan nu toch weer een superteam worden, maar wel een die in balans lijkt te blijven itt tot dat rampteam van een paar jaar terug rondom Kobe, Nash en Howard. James en Leonard vullen elkaar goed aan en zijn sterke two-wayspelers. Met Leonard naast zich als forward kan LeBron ook meer herstellen en ietsjes minder focussen op de verdediging (en zo nu en dan eens een rondje, of zelfs een heel potje, overslaan). En dan kan hij hetgeen doen waar hij het beste in is: het spel verdelen en onmogelijke schoten/acties maken.

Doordat de Lakers geen geld investeren in PG13, blijft er genoeg geld over om bank- en/of rolspelers te contracteren. Ook de sterkere talenten worden zo naar LA gelokt, terwijl de talenten die LA reeds heeft zo ook willen blijven. Een Kuzma zal veel kunnen leren van Leonard (mits hij komt hé, dat is nog lang niet zeker, maar er wordt een goede stap in die richting gezet). Een Ball een hoop van James.

LA heeft na jaren (verdiend ) leed eindelijk een goed vooruitzicht. Nu is het hopen voor de Lakers dat dat sterke lichaam van James zo sterk blijft en dat hij geen zware blessure oploopt. Dat blijft nu hij bijna 34 is (en zelden geblesseerd is geweest) een pijnlijk, doch zeer mogelijk, scenario.

*overigen:
- PG13 tekent dus voor 2 jaar bij voor de Thunder. Eens kijken wat OKC gaat doen met Carmelo. Daar zullen ze toch ook liever van af willen. Mooi in ieder geval dat ze met George en Westbrook voor de komende jaren een goede basis hebben. Zeker met Adams en Robertson mits hij goed hersteld een uitermate lastig team. Nu alleen nog investeren in hun - nu vrij zwakke - bankmateriaal.
- Chris Paul blijft zoals verwacht in Houston. Het tandem Harden-Paul is al snel sterk gebleven en kan zo doorgroeien.
- Cousins blijft een vraagteken. Blijft hij in New Orleans en gaat hij het nog een seizoen proberen met Davis (en belangrijker, hij kan flink cashen met een maximaal contract in New Orleans), of kiest hij een ander team uit? Tezamen met Leonard is hij toch wel ultiem eyecandy materiaal deze zomer.
- Gaat Boston zich nog bewegen op de markt? Ze hebben eigenlijk al het perfecte team voor de toekomst, maar met de blessures van Hayward en Irving zijn ze er toch niet helemaal op gerust. Ze kunnen m.i. beter geduldig blijven en niet voor een ster als Leonard gaan. Dan moeten ze waarschijnlijk één van hun twee toptalenten prijsgeven (Brown of Tatum) + belangrijke rolspelers als Smart. Dat is kostbaar. Ze hebben een jong team en drie huidige sterspelers. Die talenten groeien evengoed wel en die sterren komen wel goed terug.

Leuk om te lezen Ataloona maar vergeet niet dat de Lakers wel zullen moeten 'traden' voor Leonard. Dat betekent dat ze twee of meer van hun waardevolle youngsters zullen moeten offeren voor Leonard. Ze kunnen ook een jaartje wachten, dan wandelt Kawni voor niks de deur uit in San Antonio.

Ik denk dat de move van James gezien moet worden als een langetermijnproject. Hij heeft niet voor niks voor vier jaar getekend. De komende één tot twee jaar zal de ploeg gebouwd moeten worden, daarna kan er wellicht geoogst worden.

Als het LeBron zou lukken om ook in L.A. kampioen te worden dan is hij voor mij duidelijk de beste van allemaal. Het is nog nooit een 'key player' gelukt om met meer dan twee teams NBA kampioen te worden.

Edgar18 schreef:
Leuk om te lezen Ataloona maar vergeet niet dat de Lakers wel zullen moeten 'traden' voor Leonard. Dat betekent dat ze twee of meer van hun waardevolle youngsters zullen moeten offeren voor Leonard. Ze kunnen ook een jaartje wachten, dan wandelt Kawni voor niks de deur uit in San Antonio.

Daar zit inderdaad de crux in. Ik ben benieuwd of de Lakers die bluf willen aangaan met al die andere gegadigden. En dan ben je inderdaad wel een paar veelbelovende spelers kwijt. Voor de rest hebben de Lakers weinig spelers die de Spurs graag willen hebben. Die zullen niet wild worden van Thomas of Lopéz. En een salarisdump als Deng zien ze ook absoluut niet zitten. Dat kan je maar zo een toekomstige draftpick + Randle, Kuzma en/of Ingram kosten (+ een klap geld, want contractueel kom je qua caps nog niet uit gok ik). De Spurs zullen wel hopen dat de geruchten uit Boston enigszins kloppen. Die hebben een hoop passende ruilmiddelen te bieden voor Leonard.

En Froome is vrijgesproken....

Een dag na de uitspraak van de ASO
De geloofwaardigheid van de UCI is nu wel weer definitief weg, zeg.

Tjonge jonge lekker dit. En dat alles nog geen week voor de Tourstart.

Hij mag gewoon meedoen dus.
Nou ja, dan maar op de fiets slopen die gast.
De pooltjes kunnen gemaakt worden.

Poeha schreef:
Maar wat was het spannend die laatste race in Assen. Stuivertje wisselen was nog nooit zo intensief in de praktijk gebracht als vandaag. Tot 2 rondes voor het end.

Tja, door het duel dat Rossi en Dovi daar uitvochten kon Marquez ontglippen. Anders was het tot op de meet spannend kunnen blijven. Verdiend gewonnen in ieder geval. Heerlijke race was het.

trebremmit schreef:
Dat was een geweldige dag op het TT circuit, mooi weer, lekker koud bier en drie fantastische races gezien, met name de laatste was erg spannend tot 2 ronden voor het einde.

Heb je de race later ook nog op tv bekeken?

Over twee weken wint Marquez weer, als ie niet crasht tenminste.

Wel de laatste race op de Sachsensring waarschijnlijk, in 2019 gaan ze op een ander Duits circuit racen.

Kronos schreef:
(quote)

Heb je de race later ook nog op tv bekeken?

Nee, maar ze hebben daar grote schermen, dus je kunt het goed volgen.

Hendrik68
johan de witt schreef:
Een dag na de uitspraak van de ASO
De geloofwaardigheid van de UCI is nu wel weer definitief weg, zeg.
De UCI en de ASO zullen Sky hebben gevraagd nog snel even enkele tientallen miljoenen extra te doneren en het dan te laten rusten, waarop Sky weer bedongen heeft dat een eventuele volgende misstap hiermee ook afgekocht is. Kortom, er is niks veranderd sinds Armstrong. Maar wat zeuren we eigenlijk, we gaan toch weer kijken. Heb het na de bekentenis van de nooit betrapte Armstrong even geprobeerd te boycotten, maar dat hield ik ook maar een week of 2 vol.

idd, niks aan de hand, gewoon doorlopen mensen

Onvoorstelbaar dat de bobo's de sport keer op keer kapot proberen te maken en fans in steeds grotere getale op komen dagen (al dan niet is steeds debielere outfits). Waarbij uiteraard het wel de grote ploegen zijn die het veroorzaken, ik geloof nooit dat Fromey datzelf allemaal verrzint.

Ataloona schreef:

- Cousins blijft een vraagteken. Blijft hij in New Orleans en gaat hij het nog een seizoen proberen met Davis (en belangrijker, hij kan flink cashen met een maximaal contract in New Orleans), of kiest hij een ander team uit? Tezamen met Leonard is hij toch wel ultiem eyecandy materiaal deze zomer.
groeien evengoed wel en die sterren komen wel goed terug.

Nauwelijks 24 uur later en Cousins vertrekt bij New Orleans. Hij kiest zelfs niet voor het grote geld, maar is nog weer een versterking voor de regerend kampioen Golden State Warriors. Die hebben met al die sterspelers en voormalig all-stars op de bank al een flinke cap (en dus moeten ze wat spelers lossen, tenzij Cousins een 'spotgoedkoop' contract tekent zoals Durant dat 2 jaar geleden deed). Die hebben nu 5 spelers die bij andere teams ieder seizoen mee zouden dingen voor de titel van MVP...

Zum Kotsen.

* McGee gaat van GSW naar de Lakers om ruimte vrij te maken. Uitermate handige rolspeler voor de Lakers, maar geen topper en liever een aanwinst voor de bank.
*Rondo vertrekt ook uit New Orleans. Ook hij gaat naar de Lakers. Dat lijkt erop te duiden dat ze het in Ball niet zien zitten voor komend seizoen. Kan hij mooi in de luwte leren van de beste passers en spelverdelers in de NBA (James en Rondo)

Ataloona schreef:
Tenzij Cousins een 'spotgoedkoop' contract tekent zoals Durant dat 2 jaar geleden deed). Die hebben nu 5 spelers die bij andere teams ieder seizoen mee zouden dingen voor de titel van MVP...
5.3M voor één jaar. Die wil dus een keer kampioen worden en dan flink cashen.

Ataloona schreef:
Zum Kotsen.
Precies. En nog heel veel lelijke dingen.

Ataloona schreef:
*Rondo vertrekt ook uit New Orleans. Ook hij gaat naar de Lakers. Dat lijkt erop te duiden dat ze het in Ball niet zien zitten voor komend seizoen. Kan hij mooi in de luwte leren van de beste passers en spelverdelers in de NBA (James en Rondo)
Ze hebben aangegeven dat Ball en Rondo gaan strijden om de positie van starter.

Edgar18

Zat op mijn werk, dus moest even mijn gal spuwen zonder de specifieken op te zoeken

Tenzij Ball opeens een geweldige Summer League draait, zie ik hem niet zo'n strijd winnen van Rondo. Die heeft een zeer waardevol seizoen bij de Pelicans gedraaid. Wel vergelijkbare spelers (Rondo is ook geen geweldige shooter, doch een heerlijke passer) dus Ball kan een hoop leren van Rondo. Belangrijkste is natuurlijk om James zijn vrije rol te geven als scorer/spelmaker/koning, maar wel iemand in het team te hebben die secundair zijn rol als spelmaker kan overnemen zodat James de belangrijke punten kan scoren. Rondo is het met zijn carrière wel gewend om big men van punten te voorzien, dus wie weet krijgt hij zelfs Brook Lopez functioneel weer aan het scoren. Als hij blijft dan. Ook niet zeker na een middelmatig seizoen en zijn huidige free-agentstatus.

Serieus, Cousins naar GSW? Had gedacht dat Cousins iets eervoller wou meedingen naar een kampioenschap in plaats van slap meeliften? Dat laatste lijkt wel dé trend van de NBA te zijn.

Voor de Knicks wordt het een stille tussenperiode, vrees ik. Knox kan nog mooi wat betekenen, maar ik vrees dat het een Ntikilina wordt in z'n rookiejaar. We zitten recht in de opbouw, maar hopelijk gebruiken we het dit keer effectief als opbouw. Geen tweede Noah erbij, graag. Ik huil ook nog steeds om Porzingis, de kans dat die in dezelfde stijgende lijn zal terechtkomen na zijn herstel... Ik voorspel een nieuwe Rose of McGrady.

James naar de Lakers laat me warm noch koud. Of misschien toch wat warmpjes. Het lijkt erop dat hij zijn rol als ancien wil beginnen opnemen en tegen het einde van zijn contract architect wilt zijn van een sterk team rond hem.

Over de historie van Leonard ben ik niet helemaal mee. Welke verdachte zaken zijn er gebeurd?

Bovendien speelt Cousins niet voor het nieuwe jaar begint. Dit is een hele goedkope en simpele manier om een ring binnen te halen. Lijkt me dat je dit niet moet willen als speler maar blijkbaar heeft hij weinig eergevoel.

Overigens moet ik nog maar zien hoe het allemaal uitpakt. Wat kan een Cousins nou nog toevoegen aan de Warriors? En bovendien staat ie bekend als een vrij vervelend mannetje. Een ruzietje hier en daar zou leuk zijn voor de spanning volgend jaar.

Lakers is best slim bezig met alleen maar éénjarige contracten. Zo doen ze dit jaar (al) mee om de playoff plaatsen maar hebben ze ook een berg geld waarmee ze over een jaar kunnen gaan shoppen.

Dumoulin heeft zich duidelijk uitgesproken over 'de zaak Froome' op Nu.nl "Niemand snapt er meer wat van en dat is niet wat het wielrennen nodig heeft. Dit is slecht voor de reputatie van de sport en zorgt ervoor dat fans zich afkeren van het wielrennen."

Zie ook tekst en video onderaan dit artikel:
Dumoulin gaat ondanks vraagtekens ook in Tour vol voor goed klassement | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Ik ben benieuwd, het gaat een erg interessante Tour worden. Hoe hebben Froome en Dumoulin de loodzware Giro overleefd? Gaat het Movistar-drieluik (of eigenlijk vierluik, met Soler erbij) samenwerken om hen te dwarsbomen? Het parcours, met weinig individuele tijdritkilometers, lijkt in eerste instantie niet in Dumoulins voordeel. Aan de andere kant zijn er weinig echt steile beklimmingen en moet ie tijd kunnen pakken in de ploegentijdrit en de rit naar Roubaix. Kelderman zal wel echt gemist gaan worden. Ik zet in op een goed tijdrijdende klimmer met een sterke ploeg, dat maakt Porte en Yates ook gevaarlijke outsiders, zo lang ze geen zwakke dag kennen.

Mijn voorspelling:
1. Froome
2. Quintana
3. Dumoulin
4. Porte
5. Yates
6. Bardet
7. Valverde
8. Jungels
9. Zakarin
10. Fuglsang

Groen: Sagan
Bollen: Barguil
Wit: G. Martin

Omdat het kan:

1. Nibali
2. Landa
3. Thomas
4. Roglic
5. Uran
6. D. Martin
7. Mollema
8. Kruijswijk
9. Bernal
10. Majka

Groen: Gaviria
Bollen: Navarro
Wit: Bernal

Fucking spannend #wimbledon #bertens

Hoppa, Kiki

Dat was nog eens verrassend, zeg.

Froome gevallen en meteen op 51 seconden achterstand. Is dat karma?

Max ondertussen en keurige 5e plek, Leclerc zeer knap 9e maar wat Vandoorne weer liet zien ten opzichte van de Alonso... een volle seconde langzamer. 'Onbekend probleem', nou volgens mij zit dat probleem in de stoel van die McLaren. Als enige coureur 10-0 achter. Als dit niet zijn laatste seizoen is dan weet ook het ook niet.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:08 uur

geplaatst: vandaag om 11:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.