MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
angelin schreef:
Dat zijn jouw woorden, maareh....
Wie bezocht o.a. Springsteen, U2, Simple Minds in de Kuip en U2, Simon & Garfunkel in de Arena?
Was je vast niet met de bus....

Ik vat hem niet. Diverse stadionconcerten gezien maar dan mag je inderdaad met je eigen auto en heb je ook invloed op waar je zit of staat. Wat betreft die bussen kun je het treffen, maar kun je het ook heel erg niet treffen. Bunnikside fans zijn uiteraard ook FC Utrecht fans net als ik, maar kunnen ook echt strontvervelend en ronduit asociaal zijn. Niet bepaald te vergelijken met bijvoorbeeld het keurige AZ publiek.

Die hele kaartregeling is ronduit bizar. Geen moment getwijfeld.

Running On Empty schreef:
(quote)

Ieder zijn ding. Er hoe dan ook bij moeten zijn om er maar bij te zijn, no thanks. Net zoiets als naar een Springsteen concert gaan en vanaf 100 meter het gehele concert op een videoscherm zien ... alleen om er maar bij te zijn.

Ging om dit stukje, leek me wel duidelijk. Hoop in ieder geval dat Utrecht wint.

angelin schreef:
Hoop in ieder geval dat Utrecht wint.

Top !!

PSV zoals verwacht relatief makkelijk gewonnen. Ik hoop dat Ajax morgen een heel stuk beter speelt dan afgelopen zondag, want anders word het puntverlies.

Justus18 schreef:
Ik vond het een terechte penalty. Niet alleen de bal, maar ook de man werd gespeeld. Het was geen bloktackle, maar een schaar en dat is in mijn ogen een penalty ook al raak je ook de bal.

Juist. AL begrijp ik ook dat sommigen hem niet zouden geven omdat ze het wellicht net te licht vinden.

Mijn voorspelling voor vanavond kwam uit. Had in ieder geval erger gekund, PSV zie ik nu maximaal1 doelpunt inlopen op doelsaldo.

(quote)

Gretz gaat echt overal op in. Heerlijk. Elke scheet die ik over Ajax laat wordt opgesnoven en gepareerd met allerlei argumenten.

Goed, als jij het zo nodig wilt neerleggen bij mij vind ik dat prima. Ik zal me vast wel eens laten provoceren.

Maar als je voortdurend van die ongelofelijke onzin blijft roeptoeteren zonder enige onderbouwing voel ik me wel genoodzaakt om daar op te reageren en die onzin te pareren. Helaas blijft bij jou de inhoud vaak achterwege (zie je opmerkingen over de Volkskrant en het evt. kampioenschap van Ajax). Misschien iets minder reageren vanuit je onderbuikgevoel?

Gretz schreef:
Helaas blijft bij jou de inhoud vaak achterwege (zie je opmerkingen over de Volskrant en het evt. kampioenschap van Ajax). Misschien iets minder reageren vanuit je onderbuikgevoel?

Dit zegt weer meer over jou dan over mij

Laat het nou maar gaan joh, het is niet vervelend bedoeld.

Ik sta zondag om een uurtje of half 10 op, ga lekker een uurtje of wat in bad liggen en kijk dan de eerste voorbeschouwing in bad. Daarna zet ik de Corona vast koel en ga een lekkere wandeling maken. Om 16 uur gooi ik de buis aan voor de volledige voorbeschouwing en ga dan heerlijk van het geheel genieten. Ik heb zondag hoe dan ook een superdag. Bij verlies zet ik na het laatste fluitsignaal meteen de buis uit en zet een lekker plaatje op, bij winst gewoon een feestje hier en geen chaotisch busgedoe.

Veel succes zondag, Roe. En dat de beste moge winnen. Ik schat 60/40 voor Feyenoord vanwege De Kuip.
Een huldiging op de Coolsingel vanwege het winnen van de beker vind ik overigens belachelijk.

Zou ik de beker aan een andere club moeten gunnen, was het FC Utrecht geweest. Een zeer goed seizoen gedraaid. Ik ben alleen bang dat er spelers zullen gaan verdwijnen, na dit jaar. Dat heb je nu altijd, als je in de subtop leuk hebt meegedaan.

Voorlopig moet ajax vanavond flink aan de bak.

Ik ben Heerenveen supporter vanavond

(quote)

Je toegangskaarten krijg je pas op de dag van de finale. Tot op dat moment is het volstrekt onduidelijk in welk vak je zit, dat is namelijk afhankelijk van je busnummer. Kaarten zijn kennelijk niet uitgegeven op stoelnummer maar op vaknummer en vol is vol. De laatste bussen vertrekken pas om 16 uur !! Dat is echt bizar laat, die mensen gaan te laat komen en missen de volledige sfeer vóór de wedstrijd. .... Hoog in de 2e ring, ik moet er niet aan denken als je ziet waar ik zit in de Galgenwaard.

De kaartverkoop is zo geregeld, dat mensen hun tickets niet door kunnen verkopen: belangrijk en goed gedaan. Het ophalen van de buskaart was een fluitje van een cent en waar je zit in het stadion is afhankelijk of je een seizoenskaart (meer naar het midden) of clubkaart (achter de goal) hebt. Naar de Kuip is normaal 3 kwartier rijden en je wordt voor de deur afgezet. Daar hoog in de 2e ring zitten is helemaal niet erg, want je zit daar echt overal goed en het is het meest sfeervolle stadion wat ik ken uit heel Europa. En ik ben in heel wat stadions geweest. Kortom: de Kuip of de buis, ik weet het wel.

lennon schreef:
Voorlopig moet ajax vanavond flink aan de bak.

Ik ben Heerenveen supporter vanavond

Ja, zo kan ik het ook! Een avondje supporter zijn is geen kunst aan. Ik ben het hele seizoen (en vele daarvoor) al supporter van die prachtclub, maar dat is dit jaar een hele opgave .
Maar winnen van Ajax kan nog een beetje glans geven. Maar als ergens geen peil op te trekken valt dit jaar, is het het spel van Heerenveen. Het kan alle kanten op.

Veelal wint Ajax met redelijk gemak van Heerenveen toch?

vigil zit iets in

2008-2009 Eredivisie 05-10-2008 SC Heerenveen-Ajax 5-2
2008-2009 Eredivisie 31-01-2009 Ajax-SC Heerenveen 0-1
2009-2010 Eredivisie 22-11-2009 Ajax-SC Heerenveen 5-1
2009-2010 Eredivisie 13-02-2010 SC Heerenveen-Ajax 0-2
2010-2011 Eredivisie 27-10-2010 Ajax-SC Heerenveen 3-1
2010-2011 Eredivisie 01-05-2011 SC Heerenveen-Ajax 1-2
2011-2012 Eredivisie 14-08-2011 Ajax-SC Heerenveen 5-1
2011-2012 Eredivisie 11-04-2012 SC Heerenveen-Ajax 0-5
2012-2013 Eredivisie 02-09-2012 SC Heerenveen-Ajax 2-2
2012-2013 Eredivisie 19-04-2013 Ajax-SC Heerenveen 1-1
2013-2014 Eredivisie 23-08-2013 SC Heerenveen-Ajax 3-3
2013-2014 Eredivisie 16-02-2014 Ajax-SC Heerenveen 3-0
2014-2015 Eredivisie 22-11-2014 Ajax-SC Heerenveen 4-1
2014-2015 Eredivisie 15-03-2015 SC Heerenveen-Ajax 1-4
2015-2016 Eredivisie 05-12-2015 Ajax-SC Heerenveen 5-2

vigil schreef:

Heerenveen levert meestal wanprestaties tegen ajax. Ook als ze in een goede reeks zitten.

Rudi S schreef:
vigil zit iets in

2008-2009 Eredivisie 05-10-2008 SC Heerenveen-Ajax 5-2
2008-2009 Eredivisie 31-01-2009 Ajax-SC Heerenveen 0-1

Als je nou 2008/2009 had weggelaten was mijn verhaal nog iets overtuigender geweest.

vigil schreef:
(quote)

Als je nou 2008/2009 had weggelaten was mijn verhaal nog iets overtuigender geweest.

Die afkapping zit hem meer in het feit dat daarvoor nacompetitie/playoff wedstrijden zitten.

Ik heb gisteren de 2e helft gezien en volgens mij heeft Vitesse inmiddels een soort Gelredome-syndroom, want nu vond ik ze regelmatig heel behoorlijk spelen. Soms had Psv de handen vol aan ze. En wat een kansen werden er aan het einde gemist, vooral door De Jong en Vitesse voor open doel.

"Resultaten behaald in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst".

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTrZt7PAKPUhZhTcU8Vgi0QjaDLmVOCgDOsSPayFDD9HiIdYA24

Mjuman schreef:
"Resultaten behaald in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst".

Ach Mju, ik denk gewoon niet dat Heerenveen altijd met het mes tussen de Friese tanden ajax tegemoet treedt. Bovendien ziet Foppe het nu al niet zitten met zijn team en met deze wedstrijd...

west schreef:
(quote)

Ach Mju, ik denk gewoon niet dat Heerenveen altijd met het mes tussen de Friese tanden ajax tegemoet treedt. Bovendien ziet Foppe het nu al niet zitten met zijn team en met deze wedstrijd...

Daarom nog wat cliché's

* de onvermoede krachten in de sport (vs de vermoeiende klachten)
* It ain't over till the fat lady sings
* het gegeven van de statisticus die verdronk in water met gemiddelde diepte van 1 meter
* kein Geloel: fussbal spielen!

En buitenkant/binnenkant paal, laten we wel wezen.

Mjuman schreef:
(quote)

Daarom nog wat cliché's

* de onvermoede krachten in de sport (vs de vermoeiende klachten)
* It ain't over till the fat lady sings
* het gegeven van de statisticus die verdronk in water met gemiddelde diepte van 1 meter
* kein Geloel: fussbal spielen!

*Heerenveen is mentaal vermoeider dan ajax
*Foppe heeft het nu al opgegeven
*hopelijk is dat zo
*dat is zeker waar

2 9T = W8 + C!

vigil schreef:

Daarom is het tijd voor een omslag vanavond

west schreef:
De kaartverkoop is zo geregeld, dat mensen hun tickets niet door kunnen verkopen: belangrijk en goed gedaan. Het ophalen van de buskaart was een fluitje van een cent en waar je zit in het stadion is afhankelijk of je een seizoenskaart (meer naar het midden) of clubkaart (achter de goal) hebt. Naar de Kuip is normaal 3 kwartier rijden en je wordt voor de deur afgezet. Daar hoog in de 2e ring zitten is helemaal niet erg, want je zit daar echt overal goed en het is het meest sfeervolle stadion wat ik ken uit heel Europa. En ik ben in heel wat stadions geweest. Kortom: de Kuip of de buis, ik weet het wel.

Ik begrijp het en wens je heel veel plezier. Ik zal het team vanavond na de wedstrijd tegen De Graafschap uitzwaaien. Normaal is het 3 kwartier rijden naar De Kuip, maar niet voor een stoet bussen. Bij aankomst zit je ook niet meteen op je plek. Ik vind 16 uur dus echt absurd laat. Die kaarten worden per vak verdeeld per bus op volgorde van aankomst. In de bussen zitten Clubcardhouders en Seizoenkaarthouders gezellig door elkaar heen.

FCUtrecht doet haar best en het moet inderdaad allemaal van de KNVB. Even los van dit alles is het natuurlijk bizar dat enkele tientallen eencelligen per club, die eigenlijk thuis horen in een inrichting, veroorzaken dat voor 18.000 supporters van FCUtrecht dit bizarre circus zo moet worden opgezet. Ik kom regelmatig bij Amerikaanse honkbalwedstrijden en daar worden dergelijke idioten gewoon opgesloten. Men kan gewoon een kaartje kopen voor de wedstrijd buiten het stadion, ongeacht de stad en ongeacht wie er tegen elkaar spelen en ook tijdens play offs etc. Ik laat niet door anderen bepalen hoe laat ik weg mag of moet, met wie ik mag meerijden en naast wie ik mag zitten.

Iedereen beleeft het op zijn eigen manier en dat mag gelukkig. Ik hoop dat iedereen een te gekke finale wedstrijd ziet zoals hij of zij zelf wil beleven.

Gelukkig zijn de ergste 'eencelligen' tegenwoordig toch echt uit het stadion verbannen Running On Empty. De sfeer in stadions is echt anders dan jaren geleden. Vanavond ben ik er ook bij tegen De Graafschap: hopelijk wordt het werken aan het doelsaldo. Slim en leuk van Utrecht dat ze de prijzen naar 12,50 euro hebben gebracht: ik zag dat het vanavond praktisch vol zit.

Een paar jaar terug reden wij richting Zwolle toen de bussen van PEC ons tegemoet kwamen: het was indrukwekkend om te zien. Het lijkt mij geweldig om met 300 (!) bussen achter elkaar naar Rotterdam te rijden. Dat is al een evenement op zich.
Ik ben al eerder bij de bekerfinale geweest en net als op Wembley heb je aan één kant een kleur en aan de andere kant. Het geeft juist een fantastische atmosfeer: veel beter dan door elkaar zitten, zoals bij het Amerikaanse honkbal. Daar was ik ook, dat was leuk: ik heb ook heerlijk mee gepicknickt op de tribune.

west schreef:
Het geeft juist een fantastische atmosfeer: veel beter dan door elkaar zitten, zoals bij het Amerikaanse honkbal.|

Ben ik met je eens maar geeft mensen de keuze en verplicht ze niet !!

Als het zo enorm goed gaat in de stadions vraag ik mij af waarom de Clubkaart nog niet is afgeschaft?

Veel plezier vanavond. Welk vak zit je ??

west schreef:
(quote)

Ach, als het er echt om gaat in de competitie staat Ajax er wel. PSV en AZ werden uiteindelijk makkelijk aan de kant gezet.

herman schreef:
Ach, als het er echt om gaat in de competitie staat Ajax er wel. PSV en AZ werden uiteindelijk makkelijk aan de kant gezet.

Nou zondag stonden ze er niet en het ging er toch echt om

west schreef:
*Heerenveen is mentaal vermoeider dan ajax
*Foppe heeft het nu al opgegeven
*hopelijk is dat zo
*dat is zeker waar

Als er twee wedstrijden jaarlijks niet hoeven te worden gespeeld is het wel Heerenveen-Ajax en andersom.
Het waarom is volstrekt onduidelijk maar om de één of andere reden doneert Heerenveen met liefde altijd 6 punten per seizoen aan Ajax. Uitzonderingen bevestigen de regel. Je kunt je geld beter zetten op de Graafschap, over twee weken. Vooral als ze de punten hard nodig hebben om niet direct te degraderen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:28 uur

geplaatst: vandaag om 21:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.