MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Misschien heeft Heerenveen aandelen in ajax?

Ze zijn nog altijd dankbaar voor die 18 miljoen die ze voor Sulejmani hebben gekregen, denk ik...

die was iig nog wel beter dan die man die niemand omver zou krijgen: Gabrich

Het is inderdaad wel opvallend hoe slecht we het doen tegen Ajax, zeker als je het vergelijkt met de wedstrijden tegen PSV. Met de sympathie (zelfs niet na die 18 miljoen voor Suljemani, of de 9 (?) miljoen voor Sinkgraven ) zal het niet te maken hebben. Die ligt niet bij Ajax over het algemeen kan ik vertellen. Een van de mooiste overwinningen van Heerenveen op Ajax was de arbitragezaak van Dost, waarbij aangegeven werd dat Ajax geen sportieve verbetering opleverde

De wedstrijden tegen PSV van de afgelopen seizoenen laten een ander beeld zien dan die tegen Ajax:
2008-2009 Eredivisie 29-11-2008 SC Heerenveen-PSV 2-2
2008-2009 Eredivisie 27-02-2009 PSV-SC Heerenveen 2-3
2009-2010 Eredivisie 17-10-2009 PSV-SC Heerenveen 1-0
2009-2010 KNVB Beker 16-01-2010 SC Heerenveen-PSV 1-3
2009-2010 Eredivisie 14-04-2010 SC Heerenveen-PSV 2-2
2010-2011 Eredivisie 07-08-2010 SC Heerenveen-PSV 1-3
2010-2011 Eredivisie 10-04-2011 PSV-SC Heerenveen 2-2
2011-2012 Eredivisie 18-12-2011 SC Heerenveen-PSV 1-5
2011-2012 Eredivisie 18-03-2012 PSV-SC Heerenveen 5-1
2011-2012 KNVB Beker 21-03-2012 SC Heerenveen-PSV 1-3
2012-2013 Eredivisie 11-11-2012 PSV-SC Heerenveen 5-1
2012-2013 Eredivisie 09-03-2013 SC Heerenveen-PSV 2-1
2013-2014 Eredivisie 23-11-2013 PSV-SC Heerenveen 1-1
2013-2014 Eredivisie 05-04-2014 SC Heerenveen-PSV 3-0
2014-2015 Eredivisie 28-09-2014 SC Heerenveen-PSV 1-0
2014-2015 Eredivisie 18-04-2015 PSV-SC Heerenveen 4-1
2015-2016 Eredivisie 22-08-2015 SC Heerenveen-PSV 1-1
2015-2016 Eredivisie 12-03-2016 PSV-SC Heerenveen 1-1

herman schreef:
Ze zijn nog altijd dankbaar voor die 18 miljoen die ze voor Sulejmani hebben gekregen, denk ik...

Ajax heeft gewoon op een abonnement op Heerenveense duurkopen: KJH (van PSV voor één gekocht, jaartje later voor 9,5 miljoen weg), Sulejmani en Sinkgraven.

Hopelijk wint Ajax met een zeeer discutabele goal.
Kan het anti Ajax clubje weer eens heerlijk leeglopen, lol.

iggy schreef:

D'r zijn kurken uitgedeeld en no curry (Indian or Thai) today, for fear of Dehli-belly

iggy schreef:

Zou geweldig zijn, weer een doelpunt ingelopen

iggy schreef:

Hopelijk maakt Ajax gelijk met een zeeer discutabele goal. Dat mag dan van mij weer in de 89e minuut hoor. Geen enkele moeite mee. En hoe later PSV kampioen wordt hoe groter de kans op mooi weer tijdens de huldiging op het stadhuisplein, zoals vorig jaar.

Rudi S schreef:
(quote)

Zou geweldig zijn, weer een doelpunt ingelopen

Verdikke da's waar ook. 3 discutabele goals is dan net weer wat overdreven.

Gunstig dat een oud-ajacied vanavond het vizier op scherp had staan. Ik gun het de Graafschap al om voor de laatste speelronde veilig te zijn.

Die Utrechters leken met hun hoofd meer al bij zondag te zijn.

Boeruhhhh, Boeruhhhh.
3 punten onverwachts in de pocket.

Poeha schreef:
Boeruhhhh, Boeruhhhh.

Het leukste scenario zou zijn als PSV in de laatste speelronde op achterstand komt tegen Zwolle en dat Ajax en de Graafschap dan besluiten tot een salonremise. Wraak voor 2003.

Het kampioenschap gaat beslist worden op De Vijverberg, waar Ajax twee hele dure punten zal laten liggen.

Misschien is De Graafschap dan al veilig en laten ze het lopen

west schreef:
Gelukkig zijn de ergste 'eencelligen' tegenwoordig toch echt uit het stadion verbannen|

Helaas zat er nog eentje die een vol glas bier (tenminste dat hoop ik...) tegen de schouder/nek van de keeper van De Graafschap moest gooien een paar minuten voor tijd

Gretz schreef:
Het leukste scenario zou zijn als PSV in de laatste speelronde op achterstand komt tegen Zwolle en dat Ajax en de Graafschap dan besluiten tot een salonremise. Wraak voor 2003.
Dat zou inderdaad heel goed kunnen. Ajax eindigt daarmee geheel in stijl: op het niveau van salonremises naar het kampioenschap.

Logisch om een penalty te laten nemen door iemand die al een half jaar op de bank zit en geen enkel zelfvertrouwen heeft...

Bekerzenuwen vermoedelijk...
Die jongen had al zo'n goede reputatie bij de fans.

Tja... Die had Toornstra gewoon moeten nemen maar ja.

Utrecht weet in ieder geval hoe ze moeten spelen. Laat Feyenoord maar komen... 70% balbezit en schoten op doel is iets van 5-18 voor Feyenoord maar voor staan ho maar ( kan nog wel, het is nog bezig)

Nu dan! Leve Elia!

Barcelona is ook wat frustraties van zich af aan het spelen

Spoiler alert Quote: Doelpunt Ajax! Arek Milik benut een penalty waarover weer veel nagepraat gaat worden: 0-1. not my words

iggy schreef:

Nou, laten we maar gaan beginnen dan.

Persoonlijk vind ik dit geval veel pijnlijker voor sport in het algemeen;

Makkelie zegt gewoon dat hij het niet goed heeft gezien, Gözübüyük gaat gewoon zeggen dat hij het goed heeft gezien. Als je hier een penalty voor geeft en dat terecht vind snap je gewoon sport niet. Dit zie ik trouwens volledig los van Ajax.

Dik verdiende overwinning. Er zullen wel mensen zijn die het geen penalty vinden, maar ik vond het er toch wel een. Arm beweegt licht naar de bal en raakt de bal vervolgens waardoor de voorzet eruit word gehaald.

Nog 2 penalties te gaan en dan kampioen! haha
Overwinning was wel verdiend. Foppe meldde zondag al dat het voor de Friezen niet zo'n belangrijke pot zou zijn. Dus verrassend is het geenszins.

Eens met VladTheImpaler. Otigba kan er ook voor kiezen om zijn hand helemaal naast het lichaam te houden.. Of z'n handen op de rug zoals sommige verdedigers doen. Dan kun je nooit opzettelijk hands maken. Nu neemt hij een risico en verandert hij de voorzet duidelijk van richting. Terechte penalty. Valt dus ook niks op af te dingen, ook wel willen de analytici en de fans van PSV ons anders doen geloven. Er zullen ongetwijfeld ook een paar scheidsrechters zijn die hem niet geven, maar dan is het dus in strijd met de regels.

Zonder die strafschop zou Ajax er hoogstwaarschijnlijk ook wel 1 ingeprikt hebben. Heerenveen begon al meer risico te nemen in de tweede helft, aangezien ze ook gewoon moesten winnen.

Gretig wees hij naar de stip...

west schreef:
Gretig wees hij naar de stip...

Ach gretig? Hij was volgens mij er gewoon zeker van dat het hands was. Gedecideerd is een beter woord denk ik.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:55 uur

geplaatst: vandaag om 19:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.