Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 18 mei 2019, 20:54 uur
Pfff, wat een suf eerste weekje Giro.
Gelukkig gebeurt er morgen weer eens wat, al denk ik dat Roglic ook morgen veruit de beste zal zijn.
Gelukkig gebeurt er morgen weer eens wat, al denk ik dat Roglic ook morgen veruit de beste zal zijn.
0
geplaatst: 19 mei 2019, 16:32 uur
Roglic zet hem inderdaad definitief naar zijn hand.
Mollema meer dan uitstekend!
Mollema meer dan uitstekend!
0
geplaatst: 19 mei 2019, 17:13 uur
Die Roglic is wel echt heel veel beter dan de rest zeg... Alleen Nibali en Mollema zijn enigszins in de buurt gebleven. Yates en Lopez Moreno verliezen gewoon meer dan 3 minuten.
0
geplaatst: 19 mei 2019, 17:33 uur
Dat is in een tijdrit natuurlijk ook niet zo verrassend.
Wel dat Nibali en Mollema het zo goed doen.
Maar inderdaad, staat geen maat op Primoz.
Denk dat alleen een heel goede Dumoulin hem serieus partij had kunnen bieden.
Wel dat Nibali en Mollema het zo goed doen.
Maar inderdaad, staat geen maat op Primoz.
Denk dat alleen een heel goede Dumoulin hem serieus partij had kunnen bieden.
0
geplaatst: 19 mei 2019, 17:39 uur
Yates zijn inzinking is echt wel een enorme verrassing. Ik ben benieuwd wat de verklaring is. Hopelijk niet ziek ofzo, want hij zou in de derde week nog voor de nodige spettacolo kunnen zorgen. Die spettacolo is er nog helemaal niet geweest, echt een flutgiro tot nu toe.
Mollema voor Nibali en Jungels ook onverwachts. Hopelijk kan hij het nu eens tot de laatste dag volhouden.
Mollema voor Nibali en Jungels ook onverwachts. Hopelijk kan hij het nu eens tot de laatste dag volhouden.
0
geplaatst: 19 mei 2019, 18:32 uur
Teunnis schreef:
Yates zijn inzinking is echt wel een enorme verrassing. Ik ben benieuwd wat de verklaring is.
Yates zijn inzinking is echt wel een enorme verrassing. Ik ben benieuwd wat de verklaring is.
“I had bit of a stinker. I was going OK on the flat section there but when I tried to step on it once we reached the climb, I just didn’t have anything.
0
geplaatst: 20 mei 2019, 14:08 uur
Teunnis schreef:
Die spettacolo is er nog helemaal niet geweest, echt een flutgiro tot nu toe.
Ben ik het wel redelijk mee eens. In de eerste anderhalve week hebben de klassementsmannen eigenlijk alleen in de twee tijdritten aan de bak gemoeten. Het parcours en de aanloop naar de eerste bergritten doen me denken aan de Tour, waar de eerste week ook vaak bestaat uit veel vlakke ritten. Laten we hopen dat het vanaf donderdag echt los gaat barsten, en dat mannen als Yates en Nibali het Roglic nog heel lastig gaan proberen te maken. Het team van Jumbo-Visma is namelijk ook al aardig verzwakt voor in de bergen, dus daar liggen zeker kansen voor de sterkere teams.
1
geplaatst: 20 mei 2019, 14:16 uur
Zo ziet het er momenteel uit op de Gavia;https://www.oasport.it/wp-content/uploads/bfi_thumb/neve-gavia-e1558286039564-o827so3i8j72ztecwypr6qel8ph9ioki8n2624vd34.jpg. Goede kans dus dat die geschrapt gaat worden. Als dat gebeurt zullen ze waarschijnlijk twee keer de Mortirolo over moeten.
En hetzelfde geldt voor de slotklim naar Lago Serru van etappe 13; https://pbs.twimg.com/media/D7AYrY6X4AAM5mL.jpg
En hetzelfde geldt voor de slotklim naar Lago Serru van etappe 13; https://pbs.twimg.com/media/D7AYrY6X4AAM5mL.jpg
0
geplaatst: 20 mei 2019, 14:21 uur
VladTheImpaler schreef:
Zo ziet het er momenteel uit op de Gavia;https://www.oasport.it/wp-content/uploads/bfi_thumb/neve-gavia-e1558286039564-o827so3i8j72ztecwypr6qel8ph9ioki8n2624vd34.jpg.
Zo ziet het er momenteel uit op de Gavia;https://www.oasport.it/wp-content/uploads/bfi_thumb/neve-gavia-e1558286039564-o827so3i8j72ztecwypr6qel8ph9ioki8n2624vd34.jpg.
Winterbanden

In de tijd van Breukink miepten ze daar niet over

1
geplaatst: 23 mei 2019, 23:12 uur
Vijfde PL winst van de sloopkogel na een matige halve finale maar een steady finale tegen Cross. Petje af hoor.
0
geplaatst: 24 mei 2019, 10:33 uur
MvG, wat een fenomeen. Bestaat voor mij geen enkele twijfel over dat hij vrijwel alle records van Taylor gaat verbreken
0
geplaatst: 24 mei 2019, 17:16 uur
Jammer dat Mollema net niet kon meedoen voor de ritzege maar hij doet wel uitstekende zaken voor de ranglijst in deze prachtige etappe!
1
geplaatst: 24 mei 2019, 17:42 uur
Geweldig aanvallend gereden ook, topprestatie.
Mooi ook dat gebluf tussen Roglic en Nibali.
De Giro is nu echt begonnen
Mooi ook dat gebluf tussen Roglic en Nibali.
De Giro is nu echt begonnen

0
geplaatst: 25 mei 2019, 16:09 uur
Verstappen derde, Hamilton eerste en Bottas tweede, dit zal morgen ook wel de eindstand zijn denk ik.
Bij een plek op de eerste startrij had ik Verstappen nog wel een kans gegeven op de overwinning.
Bij een plek op de eerste startrij had ik Verstappen nog wel een kans gegeven op de overwinning.
0
Hendrik68
geplaatst: 25 mei 2019, 21:13 uur
Wat zijn het bij Ferrari toch ook een stel onbenullen. Gaat zo allemachtig veel geld om in dat team en het ene jaar na het andere wordt ontsierd door tactische blunders. Vandaag was Leclerc de sigaar. De teamleiding dacht dat zijn tijd wel goed genoeg was voor Q2 en hielden hem de rest van Q1 binnen. Leclerc zag zelf al dat het niet goed ging komen maar hij mocht niet meer naar buiten, ondanks dat er nog tijd genoeg was. Leclerc heeft om opheldering gevraagd. Als Max het was overkomen had er iemand van het management naar zijn tanden lopen zoeken nu,
0
geplaatst: 26 mei 2019, 09:10 uur
Onbegrijpelijk inderdaad, is Raikkonen ook al een paar keer overkomen in het verleden. Zelfs een ezel stoot zich niet twee keer aan dezelfde steen.
0
geplaatst: 26 mei 2019, 11:08 uur
En Vettel overtuigt ook niet erg. Zul je zien dat Kvyat of Magnussen hem van de baan tikt in bocht 1 na de start.
1
geplaatst: 26 mei 2019, 12:00 uur
Kawhi Leonard bereikt NBA Finals.
Want zo mag je het toch bijna wel opschrijven. De rest van de Raptors kunnen ook wel aardig ballen maar wat Leonard deze play-offs laat zien is van een onwaarschijnlijk hoog niveau.
Er waren voorafgaand aan de play-offs in het oosten een aantal mogelijke scenario's waar ik rekening mee hield:
- Milwaukee Bucks dat als nummer één van het reguliere seizoen (gewoon) de finals zou gaan halen. De eerste twee ronden leek het ook die kant op te gaan maar in de conference finals vond ik ze overwegend hulpeloos ogen. Ze wisten maar geen oplossing te vinden voor de defensieve druk van de Raptors. Ook MVP to be Giannes viel behoorlijk tegen. De serie tegen de Raptors liet wat mij betreft wel zien dat hij nog een flinke stap moet maken om echt bij de supersterren van de NBA te gaan horen.
- Philadelphia 76'ers heeft in principe de sterkste starting five in het oosten. De bank bleek echter dusdanig zwak dat de Raptors keer op keer terug konden komen als Embiid en de anderen hun rustmomenten hadden. En over Embiid gesproken, die was helaas niet fit genoeg om echt op de toppen van zijn kunnen te spelen. Was hij dat wel geweest dan hadden de Raptors de conference finals misschien wel niet eens gehaald.
- Boston Celtics is in potentie het beste team in het oosten. Na hun wat magere reguliere seizoen leek het er even op dat het lek in de play-offs boven was (hun eerste ronde tegen de Pacers) maar vervolgens lieten ze zich vrij makkelijk afdrogen door de Bucks. Er zit iets niet goed daar en het zou me verbazen als Irving en/of Hayward volgend seizoen nog in Boston rondlopen.
- Toronto Raptors hebben een alleraardigst team maar overwinningen op zowel de 76'ers als vervolgens de Bucks/Celtics dat leek me eigenlijk onmogelijk. Maar wat gebeurde er.... knappe prestatie, en voor mij nog steeds een beetje ongelooflijk.
Maken de Raptors dan ook een kans tegen de Warriors? Ik denk het niet. Sterker nog, ik zou het al knap vinden als ze één wedstrijd weten te winnen. Leonard moet eigenlijk het play-off niveau van LeBron James halen en dan moeten de rest van de Raptors ook nog eens op de top van hun kunnen spelen. Hoe goed Leonard deze play-offs ook speelt, hij is geen LeBron en een Warriors defensie met Green, Iguodala, Thompson en wellicht ook nog Durant is gewoon te veel van het goede.
Golden State gaat helaas weer gewoon kampioen worden. De enige die dat echt hadden kunnen verhinderen zijn m.i. de Rockets maar die lukte het ook dit jaar weer niet.
Dit was wel het saaiste post-season in jaren. Hopelijk volgt er een interessante zomer waardoor het volgende seizoen wat interessanter gaat worden dan het huidige.
Want zo mag je het toch bijna wel opschrijven. De rest van de Raptors kunnen ook wel aardig ballen maar wat Leonard deze play-offs laat zien is van een onwaarschijnlijk hoog niveau.
Er waren voorafgaand aan de play-offs in het oosten een aantal mogelijke scenario's waar ik rekening mee hield:
- Milwaukee Bucks dat als nummer één van het reguliere seizoen (gewoon) de finals zou gaan halen. De eerste twee ronden leek het ook die kant op te gaan maar in de conference finals vond ik ze overwegend hulpeloos ogen. Ze wisten maar geen oplossing te vinden voor de defensieve druk van de Raptors. Ook MVP to be Giannes viel behoorlijk tegen. De serie tegen de Raptors liet wat mij betreft wel zien dat hij nog een flinke stap moet maken om echt bij de supersterren van de NBA te gaan horen.
- Philadelphia 76'ers heeft in principe de sterkste starting five in het oosten. De bank bleek echter dusdanig zwak dat de Raptors keer op keer terug konden komen als Embiid en de anderen hun rustmomenten hadden. En over Embiid gesproken, die was helaas niet fit genoeg om echt op de toppen van zijn kunnen te spelen. Was hij dat wel geweest dan hadden de Raptors de conference finals misschien wel niet eens gehaald.
- Boston Celtics is in potentie het beste team in het oosten. Na hun wat magere reguliere seizoen leek het er even op dat het lek in de play-offs boven was (hun eerste ronde tegen de Pacers) maar vervolgens lieten ze zich vrij makkelijk afdrogen door de Bucks. Er zit iets niet goed daar en het zou me verbazen als Irving en/of Hayward volgend seizoen nog in Boston rondlopen.
- Toronto Raptors hebben een alleraardigst team maar overwinningen op zowel de 76'ers als vervolgens de Bucks/Celtics dat leek me eigenlijk onmogelijk. Maar wat gebeurde er.... knappe prestatie, en voor mij nog steeds een beetje ongelooflijk.
Maken de Raptors dan ook een kans tegen de Warriors? Ik denk het niet. Sterker nog, ik zou het al knap vinden als ze één wedstrijd weten te winnen. Leonard moet eigenlijk het play-off niveau van LeBron James halen en dan moeten de rest van de Raptors ook nog eens op de top van hun kunnen spelen. Hoe goed Leonard deze play-offs ook speelt, hij is geen LeBron en een Warriors defensie met Green, Iguodala, Thompson en wellicht ook nog Durant is gewoon te veel van het goede.
Golden State gaat helaas weer gewoon kampioen worden. De enige die dat echt hadden kunnen verhinderen zijn m.i. de Rockets maar die lukte het ook dit jaar weer niet.
Dit was wel het saaiste post-season in jaren. Hopelijk volgt er een interessante zomer waardoor het volgende seizoen wat interessanter gaat worden dan het huidige.
0
geplaatst: 26 mei 2019, 12:16 uur
Sam Oomen z'n heup gebroken, streep door de Tour. Het zit Sunweb niet mee dit seizoen. Rijden nu voor spek en bonen mee in de Giro, met nog slechts 4 renners.
3
geplaatst: 26 mei 2019, 17:15 uur
Suffe sport eigenlijk, niet dan? De hele race de beste coureur, geen inhaalkansen, alleen in de pitsstrategie een plekje te winnen, maar dan raak je net die suffe Bottas aan. Op ieder ander circuit is 5 seconden een lachertje, behalve in Monaco, waar alle karretjes achter elkaar aan pruttelen. Pure frustratie, toch? Wat is hier nou eigenlijk leuk aan?
0
Hendrik68
geplaatst: 26 mei 2019, 18:14 uur
chevy93 schreef:
Stomme fout van Verstappen, kost hem het podium.
Kan Verstappen natuurlijk zelf niet veel aan doen. Als je het sein krijgt dat je weg mag rijden dan geef je gas en is het kwaad al geschied. Fout van het team, maar ook weer begrijpelijk, je kan niet alles voor zijn en die 5 seconden had hij op elk ander circuit met gemak goed gemaakt. En omdat het een teamfout is is het wel heel vreemd dat hij 2 strafpunten op zijn licentie krijgt.Stomme fout van Verstappen, kost hem het podium.
0
geplaatst: 26 mei 2019, 18:31 uur
Ik had ook wel het idee dat Max zelf ook niet helemaal scherp was en nog wel op tijd weg had kunnen sturen. Maar goed, zeker ook een fout van het team, inderdaad.
0
geplaatst: 27 mei 2019, 09:31 uur
Teunnis schreef:
Dat gevoel had ik ook na de tijdrit van vorige week zondag. Daar was het parcours ook wel enigszins naar, met geen enkele echte bergetappe in de eerste 1,5 week. Inmiddels is het al ruimschoots goed gemaakt, en we hebben nog 4 bergetappes en een tijdrit voor de boeg. Had niet verwacht dat Roglic zijn voorsprong zo snel zou vergeven en vooral niet dat Carapaz zo sterk zou zijn (wel goed voor mijn Scorito-pool, want ik heb hem als enige). Ik gun Carapaz de overwinning wel, maar ik verwacht ook nog wel vuurwerk van de Haai.
0
geplaatst: 27 mei 2019, 11:02 uur
Titmeister schreef:
Had niet verwacht dat Roglic zijn voorsprong zo snel zou vergeven
Had niet verwacht dat Roglic zijn voorsprong zo snel zou vergeven
Dat kwam toch vooral door 'pech', al leek hij in eerste instantie ook niet direct mee te kunnen met Nibali en Carapaz toen die wegreden. Maar je weet ook niet of die fietswissel daar nog enige invloed op had. Carapaz lijkt voorlopig nog wel de sterkste bergop. Ik vind het wel erg jammer dat ze de Gavia niet over kunnen, dat had toch wel een hoogtepunt moeten worden deze Giro.
0
geplaatst: 27 mei 2019, 11:39 uur
Gisteren was het pech. De dagen ervoor was het niet goed genoeg/verkeerd gegokt...
0
geplaatst: 27 mei 2019, 11:57 uur
En een zwakke ploeg, dat komt hem duur te staan.
Ik zie niet hoe Roglic de Giro nog kan winnen.
Landa en Yates gaan zeker nog aanvallen de komende dagen en wie gaat ze dan halen?
Gaat tussen Nibali en Carapaz/Landa denk ik om de winst nog. Hoewel Nibali dan nog wel een bijzondere truc nodig heeft. Bergop of in de tijdrit maakt hij het niet goed.
Ik zie niet hoe Roglic de Giro nog kan winnen.
Landa en Yates gaan zeker nog aanvallen de komende dagen en wie gaat ze dan halen?
Gaat tussen Nibali en Carapaz/Landa denk ik om de winst nog. Hoewel Nibali dan nog wel een bijzondere truc nodig heeft. Bergop of in de tijdrit maakt hij het niet goed.
0
geplaatst: 27 mei 2019, 18:50 uur
Nou ja, als Roglic de tijdsverschillen zo houdt, wint ie hem gewoon. Nibali moet nog minimaal 2 minuten op hem goedmaken en Carapaz moet nog maar laten zien dat ie de zware derde week aankan - er zijn meer renners die zich daarin hebben verslikt 
Dat gezegd hebbende, geef ik Carapaz wel goede kansen. Hij lijkt bergop het sterkste en heeft bovendien het voordeel dat Landa kan aanvallen en dat hij dan bij Roglic/Nibali in het wiel kan gaan zitten. Neemt niet weg dat ie nog meer tijd moet pakken op Roglic voor de tijdrit en, zoals eerder gezegd, zou het ook nog kunnen dat hij de derde week instort...

Dat gezegd hebbende, geef ik Carapaz wel goede kansen. Hij lijkt bergop het sterkste en heeft bovendien het voordeel dat Landa kan aanvallen en dat hij dan bij Roglic/Nibali in het wiel kan gaan zitten. Neemt niet weg dat ie nog meer tijd moet pakken op Roglic voor de tijdrit en, zoals eerder gezegd, zou het ook nog kunnen dat hij de derde week instort...
0
geplaatst: 27 mei 2019, 22:22 uur
Lol, nu alweer Roglic afschrijven. Hij is niet voor niks nog steeds favoriet bij de bookmakers. Voor zijn tijdsverlies tot nu toe valt elke keer wel een andere verklaring te geven dan slechte benen.
0
geplaatst: 27 mei 2019, 22:31 uur
Vorig jaar liet zien dat er nog van alles kan gebeuren in de laatste week. Wie de ene dag goed is kan de andere dag slecht zijn en andersom. Zelfs Yates mag nog hopen op de eindoverwinning.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.