MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Roglic piekt al het hele jaar en zie ik juist minder worden de derde week. In ieder geval niet verbeteren. Yates/Landa zie ik het sterkst zijn de derde week. Maar die moeten vele minuten pakken en daar leent het parkoers zich de komende dagen ook niet echt voor.

Ik heb wel heel veel zin in de Mortirolo morgen! Een stuk van 6km aan gemiddeld 12,2%

Hendrik68
Roglic heeft net een tegenstander te veel. Landa en Carapaz hebben al het nodige sloopwerk verricht en gaan daar vrolijk mee door en dan zitten Yates en Nibali nog op het vinkentouw. Dat Roglic het alleen moet doen zegt me dan weer niet zo veel. Dumoulin moest het 2 jaar terug en ook vorig jaar helemaal alleen doen. Alleen Dumoulin heeft de rust om in eigen tempo terug te keren. Roglic zou dat ook moeten doen, maar die schiet van een demarrage nog te veel in de stress en vandaar ook dat Kruijswijkje gisteren. Gewoon te ongeduldig. Maar voorlopig moeten de concurrenten van Roglic nog veel meer tijd pakken en op 1 na staan ze allemaal nog altijd achter hem. Mijn gevoel zegt echter dat Roglic het niet gaat winnen van de Movistar tandem. Wat staat Majka er trouwens vrolijk tussen op de 4e plek.

Hendrik68 schreef:
Alleen Dumoulin heeft de rust om in eigen tempo terug te keren. Roglic zou dat ook moeten doen, maar die schiet van een demarrage nog te veel in de stress en vandaar ook dat Kruijswijkje gisteren. Gewoon te ongeduldig.

Ik vond anders Roglic tot nu toe juist heel rustig reageren op de momenten dat hij pech had, en ook toen Carapaz en Nibali wegreden ging hij op eigen tempo door. Alleen in de afdaling heeft hij misschien te veel risico genomen. Terwijl normaal gesproken ook Roglic een hele goede daler is.

Het wordt interessant om te zien hoe Roglic de rustdag verteerd heeft. Hij lijkt met de dag iets minder te worden maar dat zou ook kunnen komen door de pech die hem treft (valpartij, lekke band). Op dit moment staat hij er nog het beste voor maar de geweldige uitgangspositie die hij had is wel grotendeels weg. De laatste tijdrit is slechts 17km en bovendien heuvelachtig. Hij gaat daar echt niet meer dan een minuutje pakken op bijvoorbeeld Carapaz of Nibali, zeker niet na drie zware weken Giro.

Edgar18 schreef:
Jullie vertrouwen in Roglic is wel groot zeg. In rittenkoersen van een week is hij bijna onverslaanbaar maar een grote ronde winnen is toch andere koek. Deze Giro is hem op het lijf geschreven en hij is in supervorm dus als het hem gaat lukken dan is dit wel de uitgelezen kans. En toch... mijn voorgevoel neigt naar een duel tussen Vincenzo en Richard.
Aan dit voorgevoel is nog weinig veranderd. Hoe goed hij er ook nog steeds voorstaat, ik ben bang dat het uiteindelijk niet gaat lukken.

Die kans lijkt me inderdaad heel groot.
Hij heeft op de momenten dat het er echt om ging te afwachtend gekoerst. Wat dat betreft wel een parallel met hoe Dumoulin vorig jaar de Giro verloor.
Dat gepoker met Nibali, waar ze Carapaz twee minuten cadeau gaven, zal hem duur komen te staan denk ik.

Osaka in Ronde 1 op weg naar de uitgang
(afbeelding)

Toch niet.

Arbeidsdeskundige
johan de witt schreef:
Die kans lijkt me inderdaad heel groot.
Hij heeft op de momenten dat het er echt om ging te afwachtend gekoerst. Wat dat betreft wel een parallel met hoe Dumoulin vorig jaar de Giro verloor.
Dat gepoker met Nibali, waar ze Carapaz twee minuten cadeau gaven, zal hem duur komen te staan denk ik.
Het zal ook Nibali duur komen te staan. De haai van Messina had in de afdaling van de Mortirolo afstand moeten nemen van Carapaz. Ik zie hem in de komende bergritten geen tijd meer terugpakken op Carapaz. Dat is een schrale troost voor het verlies van Roglic. Ik prefereer de wielrenner uit Ecuador boven Nibali.

Ja, achteraf gezien komt dat gebluf als een boemerang terug bij Nibali. Anders had hij nu gewoon in het roze gestaan. Jammer wel, want ik prefereer Nibali toch wel boven Carapaz, hoewel die het knap doet.

Zonde dat Nibali's aanval op de Mortirolo net niet genoeg lukte. Carapaz kwam dankzij zijn ploeg nog net terug. In de afdaling aanvallen had geen zin, want Carapaz had twee helpers en Nibali geen.

Nibali zal nog zeker wat proberen, maar inderdaad 1,5 minuut op Carapaz pakken de komende dagen zal erg lastig zijn.

De ritten van morgen en vrijdag zijn denk ik niet lastig genoeg om grote verschillen te maken. Ik denk dus dat het zaterdag zal moeten gebeuren voor Nibali. Voor Roglic is het te hopen dat hij nog iets gaat verbeteren, maar dat zal lastig worden denk ik.

Jammer dat Landa al snel veel tijd had verloren, die lijkt weer helemaal terug op niveau te zijn.

Het duel Nibali vs. Carapaz gaat de komende dagen nog genoeg spanning brengen.

Kiki ziek van de baan gestapt. Wat is er aan de hand?

Kiki ??? armblessure naar het schijnt

Ze zat te trillen met haar handen. Het leek mij iets anders, maar we horen het zo.

Sportjournaal weet helaas niet meer dan ik al wist.

Buikgriep volgens nu.nl.

Botte pech

yeahyeahyeah schreef:
Buikgriep volgens nu.nl.

Ook volgens Eurosport.

Teunnis schreef:
Het duel Nibali vs. Carapaz gaat de komende dagen nog genoeg spanning brengen.

Niet als Nibali blijft rijden zoals vandaag

Arbeidsdeskundige
De enige die Carapaz nog van de eindzege kan houden komt uit zijn eigen ijzersterke team. Ik heb het uiteraard over Landa. Ik verwacht dat Landa zaterdag zowel Nibali als Roglic vanaf het begin gaat slopen en daar of zelf de vruchten van plukt of Carapaz van zijn beulswerk laat profiteren.

Ik snap niks van wielrennen, dus... Hoe doe je dat? Twee mannen slopen zodat de derde ervan kan profiteren? Die derde moet dan toch ook met de beul en de twee gesloopten meegereden zijn en waarom zou die derde dan niet net zo gesloopt zijn als die andere twee? Tenzij die derde en/of die beul natuurlijk gewoon beter zijn, maar dan hoef je die eerste twee toch niet eerst te slopen, die verliezen dan toch vanzelf?

Arbeidsdeskundige
Wielrennen is een teamsport. Carapaz en Landa zijn deze Giro beiden individueel sterker gebleken dan Nibali en Roglic. Nog belangrijker is dat hun team Movistar een veel sterker blok is gebleken dan Bahrein Merida en Jumbo Visma.

Tony schreef:
Ik snap niks van wielrennen, dus... Hoe doe je dat? Twee mannen slopen zodat de derde ervan kan profiteren? Die derde moet dan toch ook met de beul en de twee gesloopten meegereden zijn en waarom zou die derde dan niet net zo gesloopt zijn als die andere twee? Tenzij die derde en/of die beul natuurlijk gewoon beter zijn, maar dan hoef je die eerste twee toch niet eerst te slopen, die verliezen dan toch vanzelf?

Omdat heel simpel, in het wiel zitten/meerijden minder energie kost dan voorop rijden.

Arbeidsdeskundige schreef:
De enige die Carapaz nog van de eindzege kan houden komt uit zijn eigen ijzersterke team. Ik heb het uiteraard over Landa. Ik verwacht dat Landa zaterdag zowel Nibali als Roglic vanaf het begin gaat slopen en daar of zelf de vruchten van plukt of Carapaz van zijn beulswerk laat profiteren.

Het is jammer dat Landa nergens was in de tijdritten, terwijl hij dat in het verleden nog enigszins kon. Ook opvallend dat Landa alleen maar goed is geweest wanneer hij in de schaduw van een kopman reed (Giro 2015, Tour 2017 en nu weer).

Landa is en blijft bijna elke ronde wel wisselvallig.

Lopez is dat bijna elke etappe

Justus18 schreef:
Sportjournaal weet helaas niet meer dan ik al wist.
Ik weet niet of je het over het NOS-sportjournaal hebt, maar die meldde ook al dat het wellicht een virus was. Wel bijzonder spijtig om zo eruit te vliegen. Zeker als titelfavoriet.

Ik vraag me af of je dan niet liever, bij wijze van spreke, een armblessure hebt. Nu ben je na een week weer de oude en sta je gewoon weer op de baan de sterren van de hemel te spelen...

zaaf
Ja dat wil je natuurlijk niet

Teunnis schreef:
Lopez is dat bijna elke etappe

Ja die is echt niet meer te volgen .

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:56 uur

geplaatst: vandaag om 00:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.