MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
luigifort schreef:
Het zou ze sieren
Hoop dat ze met 6-0 van Pec winnen en Ajax met 1-0

Haha, daar zou ik voor tekenen. Dan is het precies het omgekeerde scenario van 2007, PSV dat 1 doelpunt tekort komt.

Gretz schreef:

Overtreding duidelijk in het strafschopgebied maar de arbiter geeft een vrije trap. Wel rood voor Drinkwater.

Als het al een overtreding was, wat ik het absoluut niet vond, dan had het inderdaad wel een penalty moeten wezen. Achja, Leicester kan de titel alsnog moeilijk ontlopen lijkt me.

Die Makkelie pingel kost Utrecht directe plaatsing voor Europees voetbal, ik zie ze niet met 3 goals verschil van AZ winnen, en levert ajax dus de titel op. Wel moet inderdaad gezegd worden, dat psv zelf verloor van ajax, hoewel dat na de ellenlange CL kwartfinale in Madrid was.

west schreef:
Die Makkelie pingel kost Utrecht directe plaatsing voor Europees voetbal.

Je bedoelt de nederlaag thuis tegen De Graafschap of misschien de verloren bekerfinale?

En voorlopig staan ze nog drie punten achter op AZ. Utrecht is de laatste weken weinig indrukwekkend, het zou me niks verbazen als AZ volgende week gewoon wint.

Wel erg fijn dat AZ nog net met een doelpuntje meer won dan Utrecht. Europees voetbal is nu bijna binnen. En wat is Vitesse toch armoedig sinds het vertrek van Bosz... Ze maken trouwens nog wel steeds een goede kans op play-offs (zelf winnen van Twente, NEC niet winnen van Feyenoord en PEC/Groningen verliezen van PSV/Heracles: dan gaat Vitesse naar de play-offs).

Gretz schreef:
Ondertussen in Manchester....

Overtreding duidelijk in het strafschopgebied maar de arbiter geeft een vrije trap. Wel rood voor Drinkwater.

Als jij scheidsrechter was werden er in iedere wedstrijd zo´n 10 strafschoppen gegeven.

Vanmiddag werd de hele Arena gek nadat een Twente speler de bal op zijn bipsje kreeg. Niet onlogisch dat ze het proberen.

Kan, naast alle bekende treurigheid die FC Twente over zich heeft afgeroepen, sowieso niet worden besloten om die club ook voor sportieve wanprestaties uit de eredivisie te halen?
Ik gun, in vergelijking, Cambuur en De Graafschap inmiddels meer een plekje in de hoogste afdeling van het betaalde voetbal dan Twente. De vorige keer dat ze afdaalden naar de Jupiler League heeft het verblijf daar voor een aantal jaren ook heel heilzaam gewerkt voor FC Twente.

Groningen doet nog mee om de play-offs, van mij part schaffen ze die hele play-offs af, treurig gedoe om een plek in de voorronde van de voorronde voor de EL.

Spanning wordt al wekenlang kunstmatig hoog gehouden. Na de uitoverwinnibg in Eindhoven was het wel gespeeld. Met dank aan idd de CL. Heel NL blij met de uefapunten maar uiteindelijk koop je er niks voor.

musician schreef:
Kan, naast alle bekende treurigheid die FC Twente over zich heeft afgeroepen, sowieso niet worden besloten om die club ook voor sportieve wanprestaties uit de eredivisie te halen?

Welke sportieve wanprestaties?

Jaja, denk dat we 020 nou wel zo ongeveer mogen feliciteren. Gaat waarschijnlijk niet meer lukken dit jaar of er moet een klein wondertje gebeuren. Dat die jochies uit 020, waar de welbekende branie met de grote successen in Europa allang vervlogen is, in hun kampioenswedstrijd blokkeren bijvoorbeeld. Of dat de boeren van De Graafschap de superboeren uit Eindhoven volkomen onverwacht te hulp schieten en nu eens niet al hun tegendoelpunten kado doen. Maar nee, het geloof in een nieuwe titel heeft wel een knauwtje gehad vandaag.

Op NPO 1 zou het na 15 minuten over Ajax geluld te hebben, over PSV gaan. Heeft ook weer 2 minuten geduurd en toen ging het weer snel over de Amsterdammers. Waarom kijk ik hier ook alweer naar?

VladTheImpaler schreef:
Welke sportieve wanprestaties?

Behalve een kleine opleving waardoor ze de onderste regionen nog net hebben ontlopen, was FC Twente natuurlijk heel slecht. Eén speler hield ze dan nog voornamelijk op de been, namelijk degene die nog wat geld in het laatje moet gaan opbrengen bij de onvermijdelijke verkoop: Ziyech.

Daarna stelt het elftal eigenlijk niet veel meer voor. De Graafschap, veel minder middelen, heeft dan naar verhouding nog een topprestatie geleverd, na de winterstop en met dezelfde spelers.

Het is jammer, dat ze zich met drie punten niet meer veilig voor de nacompetitie hadden kunnen stellen. Dat had het nog een warm middagje voor Ajax geworden, volgende week.

musician schreef:
(quote)

Behalve een kleine opleving waardoor ze de onderste regionen nog net hebben ontlopen, was FC Twente natuurlijk heel slecht. Eén speler hield ze dan nog voornamelijk op de been, namelijk degene die nog wat geld in het laatje moet gaan opbrengen bij de onvermijdelijke verkoop: Ziyech.

Daarna stelt het elftal eigenlijk niet veel meer voor. De Graafschap, veel minder middelen, heeft dan naar verhouding nog een topprestatie geleverd, na de winterstop en met dezelfde spelers.

Twente heeft bijna twee keer zoveel punten gehaald als De Graafschap. En sinds de winterstop zijn ze de op drie na beste club van de Eredivisie. De problemen rondom de club hebben vast een grote invloed gehad op de sportieve prestaties, dat is niet meer dan logisch. Maar dit seizoen zou ik geen sportieve wanprestatie noemen.

Dat lijkt me eerder iets voor Cambuur en Vitesse (en ook Willem II een beetje).

Vergeet dan ook Ajax niet, wat hebben die slechte wedstrijden gespeeld

Teunnis schreef:

Dat lijkt me eerder iets voor Cambuur en Vitesse (en ook Willem II een beetje).

Willem II een beetje? Na de winterstop zijn ze denk ik samen met de andere twee door jou genoemd de slechtst presterende ploegen. Echt dramatisch

Rudi S schreef:
Vergeet dan ook Ajax niet, wat hebben die slechte wedstrijden gespeeld

Wat te denken van Leicester

Eens, als je Mahrez en Vardy in je team hebt moet je in Maart al lang en breed kampioen zijn.

Na vanavond is Leicester wel kampioen.
Dat is Chelsea aan hun stand verplicht. En als ze iets nog willen, dan is het in ieder geval dat er geen andere Londense club kampioen gaat worden. Dan maar Leicester.

Trainer Ranieri maakt dat vanavond niet mee. Ik lees dat hij naar Italië zal vliegen om zijn moeder te bezoeken.
Hij is te laat met het vliegtuig om het kampioenschap direct te kunnen aanschouwen....

NB: de Engelse pers kiest Vardy als speler van het jaar. De nummers 2 en 3 komen eveneens van Leicester city (Mahrez en Kante).

VladTheImpaler schreef:
Je bedoelt de nederlaag thuis tegen De Graafschap of misschien de verloren bekerfinale?

-De nederlaag tegen De Graafschap was terecht, De Graafschap was veel scherper
-Ik kan onmogelijk beweren dat FC Utrecht in de bekerfinale beter was dan Feyenoord.

Die 2 punten in de Arena zijn echter gestolen punten door een bizarre penalty gegeven door Lulletje Makkelie. Laat daar geen twijfel over bestaan. Maar uiteraard laat iedere club in de loop van een seizoen de nodige punten en doelpunten liggen, waar ze tegen het einde van de rit nog wel eens aan terugdenken als ze net iets te kort komen. Dat geldt ook voor PSV.

Thuis met 3-0 (of 4-1 etc) winnen van AZ is een loodzware klus die eigenlijk bijna niet te klaren is, ook vanwege de aanwezigheid van een goaltjesdief als Vincent Janssen. En toch ... onmogelijk is het niet helemaal. AZ ligt FC Utrecht wel. Vorig seizoen was het 6-2 in Utrecht en wonnen we 0-3 in Alkmaar. Eerder dit seizoen werd het onterecht 2-2 in Alkmaar, die had AZ moeten winnen. Kom je zondag snel op 1-0 en loopt het een beetje, dan kan het nog wel eens gaan spoken voor AZ. Een leuk middagje in ieder geval.

Het zal allemaal wel. Zondag a.s. komt de Giro door mijn dorpje heen geraasd. Daar ga ik live naar kijken, hoor wel wat het wordt in Eindhoven of Amsterdam. Zal toch vooral wielrennen zijn wat ik volg deze zomer, zei hij ietwat zuur.

Hendrik68
trebremmit schreef:
Groningen doet nog mee om de play-offs, van mij part schaffen ze die hele play-offs af .
Helemaal mee eens. Moet je eigenlijk niet eens willen als club. Hele voorbereiding in de war en al vroeg uitgeschakeld worden. Maar wel apart dat Groningen na zo ongeveer het saaiste seizoen uit de historie uiteindelijk waarschijnlijk alsnog play offs speelt. Over de prestaties van VD Looi kun je niks zeggen. Dat moet Faber eerst nog maar eens evenaren. Maar ik hoop dat we volgend jaar wel wat meer gifkikkertjes in de Euroborg zien, want het is nu wel erg slap allemaal. Maar Veldmate is weg en dus de tijd van alleen maar brave jongetjes daarmee hopelijk ook.

Zou Dembele een paar wedstrijden krijgen denken jullie?

Tony schreef:
Het zal allemaal wel. Zondag a.s. komt de Giro door mijn dorpje heen geraasd. Daar ga ik live naar kijken, hoor wel wat het wordt in Eindhoven of Amsterdam. Zal toch vooral wielrennen zijn wat ik volg deze zomer, zei hij ietwat zuur.

Waarom zuur?

Hendrik68 schreef:
(quote)
Helemaal mee eens. Moet je eigenlijk niet eens willen als club. Hele voorbereiding in de war en al vroeg uitgeschakeld worden. Maar wel apart dat Groningen na zo ongeveer het saaiste seizoen uit de historie uiteindelijk waarschijnlijk alsnog play offs speelt. Over de prestaties van VD Looi kun je niks zeggen. Dat moet Faber eerst nog maar eens evenaren. Maar ik hoop dat we volgend jaar wel wat meer gifkikkertjes in de Euroborg zien, want het is nu wel erg slap allemaal. Maar Veldmate is weg en dus de tijd van alleen maar brave jongetjes daarmee hopelijk ook.

Stiekem hoop ik dat Robben nog een paar seizoenen komt, maar dat zal wel niet. Alhoewel hij wel een huis in de provincie heeft gekocht.
Verder zou ik het wel leuk vinden als er weer wat meer spelers uit de regio in de selectie zaten, net als vroeger.

Teunnis schreef:
(quote)

Waarom zuur?

Omdat hij waarschijnlijk net als ik niet of nauwelijks naar het EK voetbal gaat kijken. Maar gelukkig hebben we de OS nog. En de Tour. En Wimbledon.

En nog meer feest in Leicester! The Jester from Leicester Mark Selby wint het WK van Ding Junhui. Hij zal nooit mijn favoriete speler worden, maar niemand was goed genoeg om hem te verslaan. Zelfs Ding niet, die een waanzinnig goed toernooi gespeeld heeft.

Inderdaad een memorabele dag voor de bevolking van Leicester. Gefeliciteerd! Mooi dat wonderen nog bestaan.

Selby en LCFC bewijzen wel dat de basis van een kampioenschap vrijwel altijd bij de verdediging wordt gelegd.

Leicester was een vrij constante ploeg. Spelers 1,2 en 3 van het jaar in Engeland. Een verdediger, middenvelder en een aanvaller.
Dat is meer dan alleen verdedigen, er moet uiteraard ook worden gescoord. De manier waarop ze het hebben gedaan is bewonderenswaardig. Het is in ieder geval geen breiwerk voetbal.

Ik hoor net bij de BBC dat de standaard selectie van Leicester nog geen 23,1 miljoen bij elkaar heeft gekost, de club heeft zo'n beetje de laagste begroting in Engeland.

Dat is pas presteren. Als je een half miljard hebt te besteden is de afgang ten opzichte van Leicester alleen nog maar groter. Dat betekent pas de winst van het voetballen.

Zal mij benieuwen op welke doping ze dat gedaan hebben.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:13 uur

geplaatst: vandaag om 07:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.