MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Rudi S schreef:
Finale CL en gelijk in punten met Barca

Maar Locadia schoot tegen hun op de paal, dus geen topploeg

vigil schreef:
Tja, als dat geen topploeg is... Jammer voor hun dat ze in Spanje spelen en toch al met al de derde club zijn. In Italië zouden ze elk jaar kampioen worden om maar eens wat te noemen.

Juventus heeft toch ook wel een aardig team, die hadden eigenlijk tegen Atletico moeten spelen na die onterecht afgekeurde goal tegen Bayern.

Tuurlijk maar ik denk toch dat de drie beste clubs ter wereld uit Spanje komen.

vigil schreef:
Tuurlijk maar ik denk toch dat de drie beste clubs ter wereld uit Spanje komen.

En Leicester natuurlijk.

En Makkelie

Oh nee dat is geen club

De uitslag van gisterenavond bewijst wel weer goed dat er nog steeds het nodige mis is wat betreft de regelgeving in het voetbal:

- Uitdoelpuntregel. Ronduit ridicuul dat 1 meer gemaakte uitgoal beslissend is wanneer de stand over 2 wedstrijden gelijk is. Het is helemaal geen knappere prestatie dan het maken van meer thuisdoelpunten. Bovendien bevoordeeld het het team wat in de return uit mag spelen. De laatste 8 CL-finalisten mochten allemaal de uitwedstrijd als tweede spelen. Zo snel mogelijk die regel afschaffen, en gewoon verlengen als de stand gelijk is. Dan zal het vaker aankomen op penalty's, maar dat is een veel eerlijke manier van beslissing. Je kunt immers gewoon trainen op penalty's.

- Videoref. Atlético krijgt gisteren een strafschop terwijl de overtreding er duidelijk buiten wordt gemaakt. Lijkt er op dat de scheidsrechter op het veld op zo'n positie stond dat hij een gok moest nemen. Met een videoree in zo'n beslissing binnen luttele seconden terug te draaien. Wanneer Griezmann enkele centimeters buitenspel had gestaan had een menselijk ook dit trouwens ook nooit kunnen opmerken, zo snel als het ging voorafgaande aan de goal.

Met een videoref had inderdaad ook het terechte team tegen Atlético gespeeld. Hopelijk wordt het experiment snel omgezet in een blijvende regelwijziging.
trebremmit schreef:
(quote)

Juventus heeft toch ook wel een aardig team, die hadden eigenlijk tegen Atletico moeten spelen na die onterecht afgekeurde goal tegen Bayern.

trebremmit schreef:
Mooi hoor, heerlijke wedstrijd ook!
Nu hopen dat Atletico de finale gaat winnen, ik gun ze het wel.

Guardiola is geen Jupp Heynckes, dat blijkt wel weer.

Zonder Messi zou hij gewoon nog op 0 CL-titels hebben gestaan en waarschijnlijk ook niet veel andere prijzen. Zo zie je maar dat de stelling 'de trainer is zo goed als zijn materiaal' toch een enorme invloed heeft.

Zonder Klaasen was Saaijax geen kampioen geworden. Dus geen woord meer over De Boer, deal?

Gretz schreef:

- Videoref.

en wat vond de videoref, wel of geen buitenspel bij het afgekeurde doelpunt?

Pepe ( en de rest) was buitenspel .
Verder leek het er op dat K de B , Marcelo niet eens raakt bij die gele kaart.

En die pingel van Ajax tegen Utrecht was onterecht.

Eigenlijk gun ik het Manchester C. wel, de volgende ronde.
Dat wil zeggen, liever dan Real M. en een Madrileense finale.

Maar er wordt helaas niet naar gevoetbald.

Toure wordt er ook niet veel sneller op.

MC hoeft formeel gesproken slechts 1 x te scoren.
Maar dan is er wel spel op de helft van RM nodig.

Alles bij elkaar een slechte wedstrijd.

Spaanse clubs zijn al een jaar ongeslagen in Europese knock-foutwedstrijden tegen niet-Spaanse clubs.

En waarschijnlijk komen er morgen nog twee Spaanse finalisten bij in de Europa League.

Pffff, wat speelde City weer eens armoedig.

City inderdaad CL-onwaardig met dit niveau. Totaal kansloos, geen moment echt druk kunnen zetten. Was toch veel leuker geweest als PSG gewoon door was gegaan.

PSG speelde nog slechter in de kwartfinale.

Vond Real ook niet geweldig trouwens vandaag, ja Modric wel maar de rest mwah.

Weer Real-Atletico als finale. Zal wel eenrichtingsverkeer worden helaas. Verder behalve de eerste 20-25 minuten een matige en niet echt boeiende wedstrijd gezien. City kwam gewoon te kort om het Real moeilijk te maken.

Dat gezeik door de heren analytici dat Real verder door had moeten drukken en dus daarom ook een beetje tegenviel. Hebben gewoon 10 van de 12 wedstrijden in de CL dit seizoen de nul gehouden. Waarom zou je dan overdreven risico's gaan nemen dat je een doelpunt tegen krijgt in een counter? Kan me wel voorstellen dat ze na de vroege 1-0 niet vol op de aanval zijn gaan spelen.

Manchester Shitty
Laat Atleti nu maar winnen van Real..deden ze 2 jaar terug ook al bijna..

Volgende keer ga ik gewoon iets gezelligs doen - nee, niet kijken in de kroeg met maten. Dit soort voetbal kijk je gewoon niet voor je lol. Dit is volgens mij boetedoen.

Volgens mij zou menigeen liever kijken naar de eerste twee afleveringen van Game of Thrones . 'k ga nou niet roepen vroeger was alles beter - ik herinner me nl ook een boerenkoolfinale van Bayern tegen Atrletico die eindigde in 1-1, door een wanhoopsschot van Schwarzenbeck - toen werden wedstrijden nog overgespeeld - dat werd vervolgens 4-0.

Overigens deed die Simeone met zijn armgebaren me sterk denken aan een trekpop

Nou, vroeger... PSV - Benfica was ook het aangluren niet waard, maar jezus, wat hebben we gefeest toen. En 2 maanden later nog eens... Dat waren tijden...

vigil schreef:
Tja, als dat geen topploeg is... Jammer voor hun dat ze in Spanje spelen en toch al met al de derde club zijn. In Italië zouden ze elk jaar kampioen worden om maar eens wat te noemen.
Hier staat het al: Real Madrid en Barcelona zijn alvast beter. Bayern was ook over twee wedstrijden beter, maar had de toevalsfactor tegen. Het is natuurlijk ook hoe breed je het aan waardeoordeel onderhevige 'top' wil definiëren, maar er is een serie betere ploegen te vinden mijns inziens. Aan de andere kant kun je natuurlijk prima de vierde of vijfde club ter wereld top noemen.

Rudi S schreef:
Pffff, wat speelde City weer eens armoedig.

Ik vond dat de aanvallende sterren armoedig speelden, met name Aguero en opvallend genoeg De Bruyne. Die raakten voorin voortdurend de bal kwijt. Dieptepunt van De Bruyne was die vrije trap van de zijkant in één keer in het zijnet. Dat terwijl er 8 man voor de goal stonden te wachten, waarvan 2 vogelvrij (opvallend genoeg).

Verder stond City wel goed, maar de aanval werd pas wat beter na die wissel van Sterling. Gelukkig ging die bal van Aguero er op het laatst niet in. Scheelde niet veel.

jasper1991 schreef:
(quote)
Hier staat het al: Real Madrid en Barcelona zijn alvast beter.

Ik weet niet of je het weet, maar Atletico heeft Barcelona verdiend uitgeschakeld in de Champions League dit jaar met een duidelijk 2-0 overwinning. Op dit moment staan ze in punten gelijk bovenaan de Spaanse Liga. En Real Madrid moet eerst nog maar de finale winnen. 2 jaar terug scoorden ze de gelijkmaker pas in blessuretijd. Het eerste deel van die wedstrijd speelde Atletico erg goed.

De sleet zit er al aardig op zo aan het einde van het seizoen. Dan ook nog een EK voor de deur. Pff

gigage schreef:
De sleet zit er al aardig op zo aan het einde van het seizoen. Dan ook nog een EK voor de deur. Pff

Het is natuurlijk ook echt volkomen bezopen dat de UEFA (notabene) de CL finale vervolgens op 28 (!) mei plant, vlak voor het EK. Die spelers zijn hoe dan ook minder fit. Die uit de Premier League ook, met hun belachelijk aantal wedstrijden. Kortom: dit pakt uit in het voordeel van met name Duitsland en Italië. En in het nadeel van in ieder geval Spanje, Portugal, Engeland en Wales.

Daarom wint een club uit NL volgend seizoen een Europese prijs..geen EK voor ons..

luigifort schreef:
Daarom wint een club uit NL volgend seizoen een Europese prijs..geen EK voor ons..

Eeeeehhhhh: ik heb een roze LP opstaan en jij hebt vandaag jouw roze bril op Luigi?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:13 uur

geplaatst: vandaag om 22:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.