Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 5 mei 2016, 09:41 uur

Kleine kans voor Ajax of PSV om EL te winnen..3 procent ofzo..
CL winnen denk ik 0.1 procent..
0
geplaatst: 5 mei 2016, 09:56 uur
luigifort schreef:
Daarom wint een club uit NL volgend seizoen een Europese prijs...
Daarom wint een club uit NL volgend seizoen een Europese prijs...
Eens, MHC Oranje Zwart
luigifort schreef:

Kleine kans voor Ajax om EL te winnen..3 procent ofzo..

Kleine kans voor Ajax om EL te winnen..3 procent ofzo..
De UEFA heeft ook scheidsrechters hoor.

0
Hendrik68
geplaatst: 5 mei 2016, 10:07 uur
Zo nu even iets interessants: Max per direct naar Red Bull. Dat wordt een mooie zomer.
0
Hendrik68
geplaatst: 5 mei 2016, 10:30 uur
Zo sta je de ene race nog op het podium en 2 races later sta je er naast. Maar wat hij in Sotsji bij Vettel deed was ook gewoon zo stom. Bij de eerste bocht kon je nog zeggen, OK dom maar iedereen doet wel eens iets doms, maar om er dan in de eerstvolgende bocht nog een keer vol achterop te rijden ja dan spoor je niet. Kan me zelfs voorstellen dat de FIA zich er mee bemoeit heeft. Zo van "nemen jullie maatregelen of moeten wij het doen". Ben benieuwd wie Verstappen opvolgt bij Toro Rosso. Stoffel Vandoorne viel die ene race erg goed in voor Alonso, maar die zal nog wel een contract hebben. Kan me niet voorstellen dat Kvyat naar Toro Rosso gaat.
Edit: Kvyat gaat dus wel naar Toro Rosso lees ik net. Lijkt me vragen om problemen, maar we zullen zien.
Edit: Kvyat gaat dus wel naar Toro Rosso lees ik net. Lijkt me vragen om problemen, maar we zullen zien.
0
geplaatst: 5 mei 2016, 10:31 uur
Hendrik68 schreef:
. Ben benieuwd wie Verstappen opvolgt bij Toro Rosso.
. Ben benieuwd wie Verstappen opvolgt bij Toro Rosso.
Kvyat is teruggezet naar Toro Rosso , dus.
Officieel: Verstappen racet in Spanje voor Red Bull, Kvyat terug naar Toro Rosso - Formule 1 nieuws - nl.motorsport.com
0
geplaatst: 6 mei 2016, 18:04 uur
Dumoulin flikt het toch mooi maar
Ook al is het op twee honderdste.
Ook al is het op twee honderdste.
0
geplaatst: 6 mei 2016, 20:18 uur
Wat een held! Het gaat goed met het Nederlandse wielrennen, en dat is een fijne gedachte.
0
geplaatst: 6 mei 2016, 20:41 uur
Hendrik68 schreef:
Zo nu even iets interessants: Max per direct naar Red Bull. Dat wordt een mooie zomer.
Ik begrijp weinig van deze sport.
Maar is het dus zo, dat Max wel goed kan rijden maar het expres moest doen met mindere auto's en een minder team (dat moest leren blijkbaar) en dat hij dan nu een overstap mag maken naar het echte werk? Dus hij reed eigenlijk al die tijd daarvoor voor spek en bonen?
0
Hendrik68
geplaatst: 6 mei 2016, 21:14 uur
Red Bull is het enige team in de F1 dat met 2 teams rijdt. Max reed voor het opleidingsteam Toro Rosso. Voor een podiumplek was hij kansloos, omdat de motoren van Ferrari, Mercedes en het 1e team van Red Bull dusdanig veel betrouwbaarder en sneller zijn dan die van Toro Rosso (van Max). Dan moeten er van de topteams al 4 rijders uitvallen en dan moet het van de kant van Verstappen aan alle kanten meezitten. Dan kan je een keer podium rijden. In die zin reed hij voor spek en bonen mee. Maar Max is net 18 en dan kan je niet verwachten dat je direct door het beste team wordt uitgekozen. Het enige dat je kan doen is het maximale uit je mindere auto halen en in ieder geval bewijzen dat je veel beter bent dan je teammaat. Vergelijk het met een talent van FC Groningen. Die moet ook bewijzen dat hij veel beter is dan zijn medespelers en dan wachten tot een beter team hem kiest, om niet meer voor spek en bonen mee te voetballen. Nou dat heeft Verstappen wel laten zien. Het talent is zo overduidelijk dat de directie van Red Bull snel iets moest doen, anders zou hij volgend jaar al weglopen naar of Ferrari of Mercedes. Door nu promotie te maken heeft Red Bull zich voor de komende jaren verzekerd van de diensten van het grootste talent dat er op dit moment rondloopt in de F1. Voor Verstappen zijn er nu dus wel kansen op een podiumplek. Kvyat die terug moet naar Toro Rosso (en dus de plek van Verstappen inneemt) reed 2 races terug nog podium. Dan lijkt het wellicht gek dat juist hij teruggezet wordt, maar Kvyat is doorgaans overduidelijk de mindere van Ricciardo (de eerste rijder van Red Bull). Kvyat groeit als rijder eigenlijk al nauwelijks meer. Bovendien heeft Kvyat zich in de afgelopen race zoals in een vorige post al aangegeven compleet onmogelijk gemaakt door Vettel in bocht 2 en 3 van de 1e ronde van achter aan te rijden. Dat is dodelijk voor de goede naam van Red Bull. Maar het was voor de directie natuurlijk wel een buitenkansje om de beslissing Verstappen door te schuiven te kunnen versnellen. Verstappen heeft veel meer mogelijkheden dan Kvyat en dat gaan we waarschijnlijk al binnen een paar races zien. Hij zal moeten wennen aan de Red Bull, maar dat kan razendsnel.
0
geplaatst: 6 mei 2016, 21:55 uur

Een duidelijk verhaal.
De F1 is duidelijk meer van het materiaal afhankelijk dan de fietsers in de Giro, om een voorbeeld te noemen.
Maar goed, hopelijk komt "onze" Max dan binnenkort wel een keer op het podium.
0
geplaatst: 6 mei 2016, 21:55 uur
Zit wel een groot nadeel aan. Iedereen heeft nu de ogen gericht op Max. Hopelijk krijgt hij wel de tijd om te wennen aan de nieuwe Red Bull F1 auto, anders zal iedereen die deze move niet begrijpr binnen drie races flink van leer trekken. Waarom niet aan het einde van het seizoen, hij is nog zo jong, kortettermijnvisie etc.
Maar ik neem aan dat er goed over nagedacht is. Kvyat zien we volgend jaar niet meer terug (bij Redbull, torro rosso) neem ik aan.
Maar ik neem aan dat er goed over nagedacht is. Kvyat zien we volgend jaar niet meer terug (bij Redbull, torro rosso) neem ik aan.
0
geplaatst: 6 mei 2016, 22:00 uur
musician schreef:

Een duidelijk verhaal.
De F1 is duidelijk meer van het materiaal afhankelijk dan de fietsers in de Giro, om een voorbeeld te noemen.

Een duidelijk verhaal.
Bij een voetbalclub is het " materiaal" de spelers. Groter budget betere prestaties. Gelukkig gaat het niet altijd op, die stelregel.
MacLaren, Honda maakt het nog niet waar, in ieder geval. ( ManU ook niet)
0
geplaatst: 6 mei 2016, 23:07 uur
De nummer 10 met een budget van 3 miljoen staat 18 punten boven de nummer 18 en 26! punten achter de nummer 1 Toch kan het zo zijn dat deze nummer 10 volgend jaar in de Eredivisie speelt. Daar snap ik dan weer niks van. De kans dat je wel meedoet aan de play-offs voor promotie is derhalve ook groter dan niet.
NL Jupiler league, gaat het over.
NL Jupiler league, gaat het over.
0
geplaatst: 7 mei 2016, 07:04 uur
Almere heeft een keer het periodekampioenschap gewonnen en is sinds de winterstop goed bezig, in ieder geval wat betreft resultaten.
Emmen was over twee partijen nergens ( 2 x 4 - 1)
Ik denk niet dat (uiteindelijk) Almere naar de eredivisie gaat dit seizoen. Maar dat de ambities er liggen (bijna 200.000 inwoners) lijkt mij duidelijk.
gigage, er is natuurlijk een groot verschil tussen "menselijk" materiaal en afhankelijk zijn van motor, blik & computers.
Bij voetballers hangt het er vanaf, hoe getalenteerd je bent. Ook als je bijvoorbeeld zou hard lopen of gaan basketballen, is dat het geval.
Bij de F1 hangt het er dus bijna helemaal vanaf, in welke auto je mag gaan zitten.
Ik denk niet dat (uiteindelijk) Almere naar de eredivisie gaat dit seizoen. Maar dat de ambities er liggen (bijna 200.000 inwoners) lijkt mij duidelijk.
gigage, er is natuurlijk een groot verschil tussen "menselijk" materiaal en afhankelijk zijn van motor, blik & computers.
Bij voetballers hangt het er vanaf, hoe getalenteerd je bent. Ook als je bijvoorbeeld zou hard lopen of gaan basketballen, is dat het geval.
Bij de F1 hangt het er dus bijna helemaal vanaf, in welke auto je mag gaan zitten.
0
Hendrik68
geplaatst: 7 mei 2016, 07:42 uur
Zoals in jet voetbal een salary cap beter zou zijn voor de onderlinge concurrentie, zo zou gelijke budgetten in de F1 dat ook zijn natuurlijk. Zoals Leicester kampioen is geworden, zo zou Verstappen in de Toro Rosso ook best eens 1 keer een race kunnen winnen. Daar waar 4 toppers uit kunnen vallen kunnen er als een wonder ook wel 6 uitvallen. Net zoals alle rijke clubs dit jaar niet thuis gaven in de PL. Gebeurt ook nooit weer. Zoals je in de F1 afhankelijk bent van je motor, zo ben je in het voetbal afhankelijk van de ploeg waar je voetbalt. Denk niet dat Robben ooit iets bereikt zou hebben als hij alleen maar bij Groningen gebleven was. Alleen bij clubs met kapitaal heeft hij wat kunnen winnen. In die zin dus geen verschil met de F1.
0
geplaatst: 7 mei 2016, 09:12 uur
corn1holio1 schreef:
Je wil het niet weten... Dat is echt rampzalig voor het voetbal. Nu ze hebben gewoon de meeste punten gehaald over een heel seizoen, daar kan je dus sportief weinig of niets op aanmerken.
Maar wat er allemaal (niet) achter de club zit. Ongeveer alle malafide figuren die ooit in de Belgische voetbalwereld zijn opgedoken zitten daar wekelijks gezellig rond de tafel. Gemiddeld toeschouwersaantal is iets van 1500 dacht ik...
(quote)
Je wil het niet weten... Dat is echt rampzalig voor het voetbal. Nu ze hebben gewoon de meeste punten gehaald over een heel seizoen, daar kan je dus sportief weinig of niets op aanmerken.
Maar wat er allemaal (niet) achter de club zit. Ongeveer alle malafide figuren die ooit in de Belgische voetbalwereld zijn opgedoken zitten daar wekelijks gezellig rond de tafel. Gemiddeld toeschouwersaantal is iets van 1500 dacht ik...
Ik lees net dat White Star geen licentie krijgt. Zal wel een opluchting zijn !
0
geplaatst: 7 mei 2016, 09:28 uur
musician schreef:
Almere heeft een keer het periodekampioenschap gewonnen en is sinds de winterstop goed bezig, in ieder geval wat betreft resultaten.
O ik dacht dat gigage het over MVV had Almere heeft een keer het periodekampioenschap gewonnen en is sinds de winterstop goed bezig, in ieder geval wat betreft resultaten.

0
geplaatst: 7 mei 2016, 11:43 uur
Indeed, maar geldt eigenlijk voor alle niet periodekampioenen die pre-playoffs mogen spelen. De opzet van de Jupiler League zou veel baat hebben bij een opzet als de zelfgenaamde pro leaugue van de zuiderburen.
0
geplaatst: 7 mei 2016, 12:02 uur
Gelukkig rijden ze tegenwoordig met hulpmotoren anders was het waarschijnlijk toch een ander verhaal geworden

0
geplaatst: 7 mei 2016, 12:05 uur
Als Leicester het kan moet Almere het ook voor elkaar kunnen krijgen

Overigens nog gekker, het lijkt er zelfs op dat Ajax een divisie hoger kampioen gaat worden, dus niets is onmogelijk.

0
geplaatst: 7 mei 2016, 12:25 uur
Als er 1 team in Europa in een positieve flow zit is het toch Almere wel. Voor de winterstop was t niets en daarna alles. De laatste 13 wedstrijden (incl 2 play off wedstrijden) 11 overwinningen en 1 gelijkspel. In die 13 wedstrijden maakte ze het zeer mooie aantal van 40 doelpunten.
Dat heeft die ouwe gekke spits Jack de Gier toch maar mooi gedaan. Hij kwam per 1 januari 2016 bij Almere en ze stonden toen laatste...
Dan moeten ze de volgende ronde (hoogstwaarschijnlijk) tegen Willem II en die heeft de laatste 8 wedstrijden precies 1 heel punt bij elkaar geraapt.
0
geplaatst: 7 mei 2016, 15:28 uur
Middlesbrough mag het komend seizoen ook weer eens proberen op het hoogste niveau!
0
geplaatst: 7 mei 2016, 15:47 uur
Onderrussen heeft Man. united maar weer eens minimaal gewonnen, enkel de Spurs hebben nog minder tegendoelpunten.
United staat op een punt van City en die spelen dit weekend tegen Arsenal, het wordt nog warm rondom dat 4e CL ticket.
United staat op een punt van City en die spelen dit weekend tegen Arsenal, het wordt nog warm rondom dat 4e CL ticket.
0
geplaatst: 7 mei 2016, 16:08 uur
Ik was erg voor Man Utd vandaag, voor Newcastle erg belangrijk dat Norwich geen punten heeft gepakt. Nu hopen dat ome Guus ook Sunderland kan frustreren 

0
geplaatst: 7 mei 2016, 17:36 uur
Het ging er lekker rustig aan toe in de eerste etappe met Kittel als overduidelijke de sterkste in de sprint. Hij zal morgen wel de roze trui overnemen van Dumoulin.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.