MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Van Bommel en De Boer... Daar knappen we van op zeg, kolere...

Hehhhhhhhh

Mooi hoor, heerlijke wedstrijd ook!
Nu hopen dat Atletico de finale gaat winnen, ik gun ze het wel.

Guardiola is geen Jupp Heynckes, dat blijkt wel weer.

Wat een clown blijft die Simeone toch ook ?

Van te voren had ik geen enkele voorkeur voor wie de finale zou halen, maar vind het toch jammer dat het Atletico is geworden. Nu zul je zien dat het in de finale weer eenrichtingsverkeer word wat zo jammer voor de neutrale toeschouwer is.

vigil schreef:
Van Bommel en De Boer... Daar knappen we van op zeg, kolere...

SBS6 blijkt nog slechter te zijn dan de NOS. Terwijl ik van te voren wel hoopte dat SBS6 het wat leuker en beter zou aanpakken dan de NOS, maar helaas dus niet.

Helaas, het anti voetbal heeft gezegevierd. Bayern was een beter lot beschoren maar die pingel was wel slecht genomen van Muller. Dus eigen schuld, eigenlijk.

PSV speelde net zo tegen Atletico, vond je dat ook anti voetbal?

musician schreef:
Hoewel Bayern nu nog slechts 1 doelpunt nodig heeft in een kwartier.

Als Makkelie had gefloten had hij in de laatste minuut nog wel een pingel gegeven als een soort cadeautje voor de thuisspelende club. Danny is de beroerdste niet. Toch?

trebremmit schreef:

Ze speelde beide zo, dus werd het 2 maal 0-0.
En als beide zo spelen dan wordt het een soort van anti anti voetbal en dat is dus weer pro voetbal

trebremmit schreef:

In principe wel, maar daar spelen andere emoties mee. Voor atlitico fans is het leuk dat ze weer in de finale staan. Zelf had ik het graag anders gezien.

Aha, nou ja smaken verschillen. Ik vind er niet zoveel aan zoals Bayern onder Guardiola speelt.

Haha: en al die Zuid-Duitsers zelfvoldaan in dat stadion zitten. Rummenige vergeleek Atletico met het niveau Benfica: net niet de absolute top. Bam!

Zo'n gekke uitspraak is het niet, als je het tenminste hebt over het voetballende gedeelte van het spelletje. Verdedigend en organisatorisch zijn ze wereldtop en misschien wel de beste, maar als ze een beetje het spelletje moeten maken zijn ze subtop. De wedstrijd tegen PSV was daar een mooi voorbeeld van vind ik.

west schreef:
Haha: en al die Zuid-Duitsers zelfvoldaan in dat stadion zitten. Rummenige vergeleek Atletico met het niveau Benfica: net niet de absolute top. Bam!

Haha, hoogmoed komt voor de val.

Atlético is verdedigend wel goed, maar heeft best wat kansen moeten incasseren. Een doelman is ook een onderdeel van de verdediging, maar er waren ook wat ballen naast, over en op de lat. Locadia heeft ook nog de paal tegen ze geraakt.

Mijn volgende waarnemingen hebben een belangrijke stempel gedrukt op het tweeluik tegen Bayern:
- In de thuiswedstrijd verdienden ze een doelpunt tegen (paar reddingen, lat, etc.).
- In de uitwedstrijd verdienden ze geen goal met maar één serieuze kans (strafschop was niet terecht).

Daarbij optellend dat uitdoelpunten het belangrijkst zijn in de afvalfase, kom ik tot de conclusie dat Atlético het fortuin niet gering aan zijn zijde heeft gehad.

GrafGantz schreef:
(quote)

Omdat hij waarschijnlijk net als ik niet of nauwelijks naar het EK voetbal gaat kijken. Maar gelukkig hebben we de OS nog. En de Tour. En Wimbledon.

Inderdaad. EK zal grotendeels aan mij voorbij gaan. Hoewel ik wel nieuwsgierig ben, niet meer dan dat, hoe de Belgen het er vanaf gaan brengen op het EK. Erg sterk team, maar ja, of ze het toernooi kunnen winnen? Focus ligt vanaf nu op wielrennen: Giro, Tour en Vuelta, dat ga ik uitgebreid volgen komende maanden.

Tony schreef:
(quote)

Inderdaad. EK zal grotendeels aan mij voorbij gaan.

Op wat mindere poule-duels na, zal het EK helemaal niet aan mij voorbij gaan. Als liefhebber is dat toch een prachtig toernooi? En niet kijken omdat Oranje niet meedoet?

west schreef:
Grappig, vroeger in the old days was Tottenham een behoorlijke schopploeg. Zit het toch nog ergens in de genen van die club.

Schopploeg? Was fan van TH toen Ardiles en Glenn Hoddle daar speelden, back in the 80's. Dat was mooi, technisch voetbal, vooral van genoemde middenvelders. TH was in ieder geval geen kick & rush en dat het schoppers waren, staat mij in ieder geval niet bij.

Tony schreef:
(quote)

Schopploeg? Was fan van TH toen Ardiles en Glenn Hoddle daar speelden, back in the 80's. Dat was mooi, technisch voetbal, vooral van genoemde middenvelders. TH was in ieder geval geen kick & rush en dat het schoppers waren, staat mij in ieder geval niet bij.

TH in the 80s kon met die spelers inderdaad mooi voetballen, maar er liepen ook altijd een aantal beukers in het elftal. Misschien had ik moeten zeggen: kon als het nodig was behoorlijk 'schoppen'. Net als tegen Chelsea maandag.

west schreef:
Op wat mindere poule-duels na, zal het EK helemaal niet aan mij voorbij gaan. Als liefhebber is dat toch een prachtig toernooi? En niet kijken omdat Oranje niet meedoet?

Zal best hier en daar naar een mooie affiche gaan kijken, maar kan niet ontkennen dat het gevoel een stuk minder is nu we zelf niet mee doen. Was in Korea ook zo. De grote charme van het op de voet volgen van zo'n tournooi is dat in andere wedstrijden mogelijke tegenstanders van Oranje elkaar gaan elimineren. Die spanning is nu compleet afwezig en dat is killing voor mijn beleving. Who cares? Heb dat tegenwoordig ook met Champoins League, trouwens. Hoef de finale Atletico - Real echt niet meer te zien. Vooral bij voetbal dus, want wielrennen kan ik kijken, ook al is de kans klein dat er een Nederlander een etappe, laat staan de (roze, gele, rode) trui, wint.

west schreef:
(quote)

TH in the 80s kon met die spelers inderdaad mooi voetballen, maar er liepen ook altijd een aantal beukers in het elftal. Misschien had ik moeten zeggen: kon als het nodig was behoorlijk 'schoppen'. Net als tegen Chelsea maandag.

Okee, zo goed heb ik ze nu ook weer niet gevolgd destijds. Was nog een jochie en vond Ardiles en Hoddle toppers, maar vooral hun shirt (van tenuesponsor Le Coq Sportif) en dat embleem, vond ik erg mooi. Dat shirt heb ik ooit in London gekocht en met veel trots gedragen. Het ligt nog steeds ergens in een doos op zolder. Met een paar vaantjes, een sjaal en een vlag van TH. Dan ben je wel fan toch?

Tony schreef:
(quote)

...maar vooral hun shirt (van tenuesponsor Le Coq Sportif) en dat embleem, vond ik erg mooi. Dat shirt heb ik ooit in London gekocht en met veel trots gedragen. Het ligt nog steeds ergens in een doos op zolder. Met een paar vaantjes, een sjaal en een vlag van TH. Dan ben je wel fan toch?

Mooi man! Ik heb ze toen zien spelen in de UEFA Cup tegen Feyenoord in 1983 met zware rellen (0-2 voor TH) en in 1992 (1-0 voor Feyenoord, die gingen ook door). En in 2008 bij het 100 jaar toernooi met alle tegenstanders uit de Europa Cup finales van Feyenoord: toen was Modric op dreef. Geweldenaar is dat!

PSV - Tottenham Hotspur voor de Europa League, PSV door na strafschoppen, dat was wel een van de mooiste affiches ooit. Maakte me niet eens uit wie er doorging, was allebei goed geweest. Hoewel, lichte voorkeur voor PSV...

Geweldige overwinning weer van Atleti, heerlijk ook dat die Muller met zijn arrogante hoofd een penalty mist. Wat een overschatte speler is dat.

En die Simeone.. we kunnen zeggen wat we willen. maar mag ik even: Europa League gewonnen, Super Cup, Copa del Rey, landskampioen, Supercopa, finale CL en nu dus weer finale CL.

Hoe komt dat eng Duits mannetje er nou bij om die ploeg met Benfica te vergelijken?

Omdat het geen topploeg is. Zie mijn reactie hiervoor.

jasper1991 schreef:
Omdat het geen topploeg is. Zie mijn reactie hiervoor.

Nogmaals: de prijzen gezien?
Jij baseert het op een paar wedstrijden en een bal op de baal ofzo.

Finale CL en gelijk in punten met Barca

Geen topploeg, oh PSV uitgeschakeld , zeker topploeg

Tja, als dat geen topploeg is... Jammer voor hun dat ze in Spanje spelen en toch al met al de derde club zijn. In Italië zouden ze elk jaar kampioen worden om maar eens wat te noemen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:09 uur

geplaatst: vandaag om 16:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.