MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Werder gaat dat niet halen vrees ik

vigil schreef:

Die is de laatste tijd als back best aardig bezig hoor. In Newcastle waren ze meer verrast over de uitnodiging van Wijnaldum bij Oranje (die heeft namelijk niets meer laten zien sinds januari) dan van de uitnodiging van Anita.

Met Wijnaldum heeft het ook niet zo veel zin om degradatievoetbal te spelen, lijkt me.
Zet Klaassen bij De Graafschap neer en het is ook geen schim meer.

Nee want die hebben Smeets

vigil schreef:
(quote)

Die is de laatste tijd als back best aardig bezig hoor. In Newcastle waren ze meer verrast over de uitnodiging van Wijnaldum bij Oranje (die heeft namelijk niets meer laten zien sinds januari) dan van de uitnodiging van Anita.

Dat is dan wel het hoogst haalbare voor Anita, best aardig. Heb hem vaak zien spelen en vind het er niet uit zien.
Mogen al die Nederlanders wel blijven trouwens?

vigil schreef:
Nee want die hebben Smeets

Hun eigen nummer 14!

Gretz schreef:
(quote)

Met de selectie van Newcastle zou je dan ook makkelijk kampioen moeten kunnen worden in de Eredivisie. Zit onbetwist meer kwaliteit in dan de huidige selecties van Ajax en PSV.

Na of jee. Besef twee dingen: transfersommen zijn in de regel in de UK veel hoger dan hier; je hoeft maar te kijken hoeveel er voor matige verdedigers wordt betaald - dat vloeit natuurlijk deels voort uit de enorme kick-back fee die de clubs ontvangen voor de tv-beelden (die tv-inkomsten vormen met de transfersommen a.h.w. communicerende vaten).

Daarnaast - hoe gek het ook klinkt - wordt de waarde van het team de facto niet bepaald door de waarde van de individuele transfersommen bij elkaar op te tellen. Elf goede spelers hoeven niet automatisch een goed team te vormen. In boerentaal: je kan niet een goed team kopen, je kunt wel een team vormen door een aantal gerichte aankopen.

Profilering en research zijn belangrijke hulpmiddelen bij aankopen; zeker als je niet zoveel wilt besteden - is er geld genoeg, dan zie je dat er bijv een viertal talenten wordt binnengehaald vanuit de gedachte dat er altijd wel één doorbreekt. Eigenlijk is dat - in termen van human resources gedacht - een vorm van verspilling.

trebremmit schreef:

Mogen al die Nederlanders wel blijven trouwens?

Er is een verschil tussen mogen en willen. Ik denk dat Janmaat wel weg zal gaan naar een Engelse middenmoter en ook voor Wijnaldum zal toch wel de nodige interesse zijn. Krul zal denk ik wel blijven maar die zit natuurlijk vooral veel met blessures te tobben. Siem de Jong zal vast weg moeten. Ik weet niet of Luuk en Siem nog een jonger broertje hebben maar die zal vrees ik niet naar Newcastle gaan

Ze hebben veel te lang aan Wally brolly vast gehouden. Die mocht weer naar hartelust investeren en heeft weer miljoenen over de balk gesmeten. In de winterstop ook nog gewoon 55 miljoen (!!) als je de periode onder Benitez bekijkt presteerde ze gewoon als een goede middenmoter enkel was dat al te laat en begon ook Sunderland weer punten te pakken.

De Boer gaat trouwens weg bij Ajax!

Ben benieuwd wie er komt.

Iedereen roept maar iets over Peter Bosz, maar ik weet helemaal nog niet of de ex-Feyenoorder wel voor Ajax iets is.
De gemakkelijkste is hij ook al niet dus ruzies met Overmars en Van der Sar liggen al gauw op de loer.
En dan nog gezwegen over conflicten met spelers over hun inzet, spelbeleving etc.

Hij is wel een goede trainer, maar gaat net als bijvoorbeeld Gert Jan Verbeek eerder conflicten aan dan uit de weg.
En dat idee heb ik wel bij De Boer, die eigenlijk meer een softie is.

Maar als je het aandurft met Bosz heb je natuurlijk wel iemand in huis die die lamlendige vedetten bij Ajax eens flink onderhanden neemt. In combinatie met enkele gerichte aankopen zou dat helaas wel eens tot betere en meer constante resultaten kunnen leiden.

Met Peter Bosz wordt het voetbal in ieder geval aantrekkelijk. Bij Vitesse heeft hij wel bewezen dat hij de poppetjes op de juiste plaats kan zetten. Vind het in ieder geval een betere optie dan Van de Brom of Martinez die ook genoemd worden. Rijkaard mag ook, maar of die er nog zin in heeft?

vigil schreef:
De Boer gaat trouwens weg bij Ajax!

Had dat wel verwacht na zondag. Goede trainer en integer mens die enerzijds de eer aan zichzelf houdt en anderzijds beseft dat deze directie (dit bestuur) onvoldoende ruimte biedt voor structurele investeringen in de core business, voetbal.

Wat dat betreft lijkt het alsof de lijn Cruijff wordt gevolgd, maar dan alleen de financiële kant ervan.

Peter Bosz past qua blufpraat wel bij Mokum en anders zou Mourinho wel een goede zijn of Loetje Kabaal.

west schreef:
Hun eigen nummer 14!

Die zijn eerste goal tegen 020 scoorde

Mjuman schreef:
Loetje Kabaal.

Dat zou wat zijn. Maar ik denk dat 'ie van zijn pensioen in Portugal gaat genieten mocht ie weggaan bij Manchester United.

herman schreef:
Dat zou wat zijn. Maar ik denk dat 'ie van zijn pensioen in Portugal gaat genieten mocht ie weggaan bij Manchester United.

Zou bijzonder vermakelijk zijn voor de Nederlandse competitie

Dat hij dan maar weer snel bondscoach wordt ! Grote kans dat dan wel het WK gehaald gaat worden.

Doe Bosz dan maar..kunnen we weer ns mooi voetbal zien sinds 5 jaar..ook goed voor die lamzakken van jongere talenten..zweep erover..
Verbeek zou t bij Feyenoord ook goed gedaan hebben..had ie langer de kans gehad..dat soort trainers maakt zich alleen niet populair bij die rijkeluis luie donders..gaan ze klagen over hard trainen en hebben ze minder tijd voor de Playstation of tattoos te zetten of ponchos en Peruviaanse hoeden te kopen..nogmaals zweep erover..meer mentaliteit en mooier spel..dan maar wat vaker verliezen dan kampioen met saaaaaiiiii spel..

Hendrik68
Direct na het vertrek van De Boer maakt Groenendijk zijn vertrek bij Excelsior bekend. Dus die gaat naar Ajax....

Nee ik denk dat Groenendijk een goede kandidaat is om Kalezic bij Roda op te volgen.

Wat een hoop trainerswisselingen trouwens dit jaar.

Hendrik68
luigifort schreef:
...dan maar wat vaker verliezen dan kampioen met saaaaaiiiii spel..
Wel opvallend dat daar altijd zo over geklaagd wordt. Leicester wordt kampioen met het saaiste voetbal ooit door een kampioen gespeeld, nog saaier dan Chelsea vorig jaar, maar omdat het het kleine Leicester is is hetzelfde dat Ajax verweten wordt wel leuk.

Hendrik68 schreef:
(quote)
Wel opvallend dat daar altijd zo over geklaagd wordt. Leicester wordt kampioen met het saaiste voetbal ooit door een kampioen gespeeld, nog saaier dan Chelsea vorig jaar, maar omdat het het kleine Leicester is is hetzelfde dat Ajax verweten wordt wel leuk.

Ja hoor eens, daar spelen natuurlijk ook allerlei psychologische factoren mee: everybody hates the topdog, but loves the underdog; en wat teams zoals Chelsea, Man U en City hebben gekost, mag je er natuurlijk wel wat van verwachten. Als je ziet wat daar is geinvesteerd...

Hendrik68 schreef:

Dat vergelijk gaat volledig mank, Leicester heeft wel degelijk goed voetbal laten zien en saai was het zelden.
Ze maken optimaal gebruik van de mogelijkheden die ze hebben en hebben absoluut niet hetzelfde trage tikkie terug, tikkie breed van Ajax. Dat zie je ook in de grote verschillen balbezit tussen beide clubs.

Het percentage balbezit van Leicester is veel lager, t.o.v. andere Engelse clubs of bijvoorbeeld Ajax. In die korte speeltijd moet dan ook veel gebeuren om alsnog de overwinning naar Leicester toe te trekken. Er werd dus juist andersom gewerkt met veel versnellen en acties met een hoog rendement. Vandaar dat het nooit saai is en het altijd de tegenstander is die achter de feiten aanloopt.

De top 3 van spelers in de Engelse competitie van het jaar komen alle drie bij Leicester vandaan. Die score zie ik Ajax eerlijk gezegd niet halen, ik zou niet weten wie ze daarvoor mee moesten nemen.

Advocaat wordt de assistent van Blind.

Dat is al de 2e ex-bondscoach die assistent wordt.

Hendrik68
musician schreef:

Dat vergelijk gaat volledig mank, Leicester heeft wel degelijk goed voetbal laten zien en saai was het zelden.
Ze maken optimaal gebruik van de mogelijkheden die ze hebben en hebben absoluut niet hetzelfde trage tikkie terug, tikkie breed van Ajax. Dat zie je ook in de grote verschillen balbezit tussen beide clubs.

Het percentage balbezit van Leicester is veel lager, t.o.v. andere Engelse clubs of bijvoorbeeld Ajax. In die korte speeltijd moet dan ook veel gebeuren om alsnog de overwinning naar Leicester toe te trekken. Er werd dus juist andersom gewerkt met veel versnellen en acties met een hoog rendement. Vandaar dat het nooit saai is en het altijd de tegenstander is die achter de feiten aanloopt.
Het is maar net wat je zien wilt. Ik vond de wedstrijden van Leicester ook zeker niet saai, want ik ben een liefhebber van defensief voetbal. En defensief was het als nooit te voren. En dus kwam ik volledig aan mijn trekken. Het was vergelijkbaar met Chelsea een jaar eerder. Ook dodelijk effectief. Ik houd daar wel van. Hoe vaker er met een dodelijk effectieve 1-0 gewonnen wordt hoe beter. De meesten houden echter van aanvallend voetbal. Ik snap de verklaring van Mjuman. Chelsea wemelt van het geld en dan zou je iets meer kunnen doen om aanvallend wat te bieden. Maar waar Mourinho trainer is zal er nooit aanvallend gespeeld worden. Hoe dan ook beide clubs spelen het hetzelfde voetbal in de zelfde kleur shirts en het ene jaar heet het saai afbraakvoetbal en het andere jaar is het sensationeel en niet saai. Dat niet saaie zat hem in mijn ogen alleen in dat het telkens weer afwachten was wanneer Leicester tot stoppen zou worden gebracht. Dat gebeurde echter niet waardoor het ongeloof groeide. Hoe er gevoetbald werd daar keek niemand nog naar. Ik ben benieuwd hoe men het voetbal van Leicester vindt als ze nog een keer zo kampioen worden. Denk dat de kritiek snel gaat toenemen.

trebremmit schreef:
Advocaat wordt de assistent van Blind.

Dat is eigenlijk niet eens zo'n gekke zet van Oostveen. Qua status ziet het er wel vreemd uit. Maar zo heb je in ieder geval 1 trainer die er iets van kan.

iggy schreef:
(quote)

Dat is eigenlijk niet eens zo'n gekke zet van Oostveen. Qua status ziet het er wel vreemd uit. Maar zo heb je in ieder geval 1 trainer die er iets van kan.

Hij kan net als De Boer dat zondag deed ook zo goed wisselen. Ik was in het stadion in 2004 bij Nederland - Tjechië toen hij Robben bij een 2-0 voorsprong wisselde voor Bosveld. Iedereen ontplofte. Zelfs de spelers keken om zich heen naar de boze supporters. Einduitslag weten jullie vast nog (2-3).

Misschien was Milik wisselen als je nog een goal moet maken wel vergelijkbaar met die bezopen Robben wissel van toen.

O ja, leg ons nog even uit van die wissel want dat weten we zelf niet meer

Paap_Floyd schreef:
O ja, leg ons nog even uit van die wissel want dat weten we zelf niet meer

Hendrik68
Als er over een paar jaar een Red Bull in de grindbak staat, weet je tenminste dat er sowieso nog een Nederlander in de race is: Racetalent Richard Verschoor (15) maakt overstap naar Red Bull | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Amateurthriller met episch commentaar. Vanaf 9:00 wordt het pas echt leuk.

west schreef:
Misschien was Milik wisselen als je nog een goal moet maken wel vergelijkbaar met die bezopen Robben wissel van toen.

Robben speelde toen erg goed, dat kan je van Milik die geen bal raakte toch niet zeggen.
Weet nog wel dat ik destijds dacht 'hij moet wel geblesseerd zijn, anders haal je hem er nooit uit'.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:31 uur

geplaatst: vandaag om 04:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.