Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 1 februari 2016, 22:41 uur
Een keer verloren, daarna bij de rentree , overtreding in de 16,een rode kaart, pingel, puntverlies, schorsing. Tja met een selectie van 28 man... Montolivo staat nu op die plek en is captain. De Jong is misschien pas 31 maar speelt al zo'n 13 jaar betaald voetbal. Lekker stoppen misschien?
0
geplaatst: 1 februari 2016, 23:29 uur
Ook Heitinga heeft zijn contract ontbonden
edit:40 minuten gespeeld in 6 maanden. Kostwa
edit:40 minuten gespeeld in 6 maanden. Kostwa
0
geplaatst: 2 februari 2016, 07:18 uur
Heitinga: zou hij niet meer fit zijn te krijgen of zou het gebrek aan motivatie zijn?
Bij de gedachte aan het WK van 2010 heb je een waardevolle en bruikbare kracht in het achterhoofd. Maar wat is er van die jongen over, dat hij zelfs niet meer zou kunnen meedraaien bij Ajax?
Het kan ook zijn dat hij gewoon binnen is en om die reden vindt dat hij niet meer hoeft.
Overigens een tendens die mij in toenemende mate stoort: salarissen (en andere inkomsten) die een voetballer in no time aan z'n pensioen helpen. Ruim voordat de heroïsche strijd van de ervaring tegen de jeugd kan aanvangen.
Bij de gedachte aan het WK van 2010 heb je een waardevolle en bruikbare kracht in het achterhoofd. Maar wat is er van die jongen over, dat hij zelfs niet meer zou kunnen meedraaien bij Ajax?
Het kan ook zijn dat hij gewoon binnen is en om die reden vindt dat hij niet meer hoeft.
Overigens een tendens die mij in toenemende mate stoort: salarissen (en andere inkomsten) die een voetballer in no time aan z'n pensioen helpen. Ruim voordat de heroïsche strijd van de ervaring tegen de jeugd kan aanvangen.
0
geplaatst: 2 februari 2016, 09:28 uur
Hij had geen basisplaats bij Ajax omdat hij volgens de Boer niet snel genoeg meer was. Vreemd dat ze daar bij Ajax niet eerder achter zijn gekomen.
0
geplaatst: 2 februari 2016, 10:04 uur
iggy schreef:
Hij had geen basisplaats bij Ajax omdat hij volgens de Boer niet snel genoeg meer was. Vreemd dat ze daar bij Ajax niet eerder achter zijn gekomen.
Ajax heeft een reputatie hoog te houden als het gaat om het aantrekken van verdedigers zoals Viergever, Van den Hoorn en daarom begrijp ik dat ze ook kijken naar ervaren verdedigers. Na Jaap Stam en Samuel Kuffour zullen ze bij Heitinga gedacht hebben: driemaal scheepsrecht.

0
geplaatst: 2 februari 2016, 10:41 uur
iggy schreef:
Hij had geen basisplaats bij Ajax omdat hij volgens de Boer niet snel genoeg meer was. (...)
Hij had geen basisplaats bij Ajax omdat hij volgens de Boer niet snel genoeg meer was. (...)
Vreemd. Het spel van Ajax is net iets sneller dan een partijtje Walking Football. Ik heb, in de keren dat hij dan meedeed, niet het idee gehad dat hij het op snelheid niet meer kon redden.
Overigens, waar zijn de tijden dat spelers op basis van hun naam gewoon mee mochten doen, ongeacht de eventuele tekortkomingen?
Toen Van Hanegem in zijn laatste jaren in de Kuip speelde, en hij moest als laatste man af en toe vanaf 15 meter achter een bal aan richting achterlijn, moest je ook maar hopen dat een spits die vanaf de middellijn kwam aansprinten, hem niet alsnog zou inhalen.
Dat waren mooie momenten, Willem was net iets eerder, deed een mooi kapbeweging en stuurde de aanvaller het bos in.
En voor Ajax had het echt om allerlei redenen (uitstraling e.d.) mooi geweest als Heitinga nog een paar jaar had mogen meehobbelen en zijn ervaring op het veld had kunnen delen met minder ervaren spelers.
Dat is juist waar het hier zo enorm aan schort in het Nederlandse voetbal. Ze kunnen bij Ajax toch bepaalt niet zeggen dat het zo wervelend gaat, juist vanwege de absentie van Heitinga.
0
geplaatst: 2 februari 2016, 11:09 uur
Je gaat als Ajax toch geen (blijkbaar) trage verdediger opstellen enkel om zijn naam? Dan maar je verlies qua kosten pakken i.p.v. punten. Beetje ivoren toren-praktijken, dit. Of heb jij de trainingen van Ajax nauwlettend gevolgd en zag De Boer het verkeerd? Van Hanegem erbij pakken is natuurlijk kul, want ondanks dat ik hem niet heb zien spelen was die volgens mij wel een tikkeltje beter dan Heitinga, plus was dat in de tijd dat het tempo nog lang niet zo hoog was. Zulke spelers zullen nu, zeker bij een topclub, allang niet meer meekunnen. Ook dat laatste baseer ik uiteraard grotendeels op wat anderen zeggen.
0
geplaatst: 2 februari 2016, 11:21 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Zulke spelers zullen nu, zeker bij een topclub, allang niet meer meekunnen.
Zulke spelers zullen nu, zeker bij een topclub, allang niet meer meekunnen.
Als je een speler als van Hanegem (in zijn goede tijd) bedoeld dan denk ik wel dat hij prima mee zou kunnen, die past zich wel aan.
Natuurlijk zal hij niet meer sprintsnelheid krijgen maar Pirlo bleef ook prima overeind en ja van Hanegem was toch ook wel zo'n topper.
0
geplaatst: 2 februari 2016, 11:30 uur
Heb Van Hanegem in zijn nadagen nog bij Utrecht zien voetballen. Dat was - mind you - nog vóór zijn oogoperatie. Willem was weergaloos, inzicht, finesse, techniek én mentaliteit. Van Hanegem die tot tweemaal toe Cruyff (spelend bij L.A. Aztecs) poortte.
Denk ook dat Heitinga puur obv routine, ervaring en mentaliteit spelers als Veltman, Van den Hoorn en Riedewald veel had kunnen leren - en ok dan wissel je 'em na 1 uur of zo. Heb bij FdB wel eens het idee dat ie door anderen aangetrokken spelers nauwelijks een kans geeft.
Vind ook dat ze hem op een vreemde manier hebben behandeld - had 'em dan een speciaal afval/trainingsprogramma gegeven bij aanstelling om 'op peil' te komen.
Denk ook dat Heitinga puur obv routine, ervaring en mentaliteit spelers als Veltman, Van den Hoorn en Riedewald veel had kunnen leren - en ok dan wissel je 'em na 1 uur of zo. Heb bij FdB wel eens het idee dat ie door anderen aangetrokken spelers nauwelijks een kans geeft.
Vind ook dat ze hem op een vreemde manier hebben behandeld - had 'em dan een speciaal afval/trainingsprogramma gegeven bij aanstelling om 'op peil' te komen.
0
geplaatst: 2 februari 2016, 11:31 uur
Rudi S schreef:
Ja, dat is idd een ander punt: of ze zich zouden aanpassen. Maar dat weten we dus niet.(quote)
Als je een speler als van Hanegem (in zijn goede tijd) bedoeld dan denk ik wel dat hij prima mee zou kunnen, die past zich wel aan.
0
geplaatst: 2 februari 2016, 12:06 uur
Je kritiek blijft onzin: dan hadden ze bij Ajax sowieso niet aan hem moeten beginnen. Zijn kwaliteiten waren bekend.
In de tijd dat Heitinga dit seizoen mee heeft gedaan bij Ajax, lag het niet aan zijn snelheid. 31 is ook helemaal geen leeftijd om op snelheid niet meer mee te kunnen komen. Tenzij dat altijd al een probleem was.
Laten we eerlijk zijn over de Nederlandse competitie: elke (ex-) international kan hier met twee vingers in de neus makkelijk meekomen. Al zijn ze inmiddels 40.
Ik had het gisteren over Nigel de Jong: had bij elke willekeurige club een prima aanwinst kunnen zijn.
Waar het wel aan ontbreekt, en daar hebben we het hier ook al tijden over, is overdracht van voetbalspel/kennis/intelligentie van de ene generatie op de andere. We klagen dat iedereen vanaf 20 wordt weggekocht. Dat heeft z'n weerslag op onze eigen competitie en uiteindelijk ook op de prestaties van het Nederlands Elftal.
Ook om die reden is de ervaring van een man als Heitinga in de competitie hard nodig. Ik geloof niet dat hij inzake snelheid erg bang hoefde te zijn voor willekeurig welke spits in de eredivisie, als je ziet wie er rondlopen.
In de tijd dat Heitinga dit seizoen mee heeft gedaan bij Ajax, lag het niet aan zijn snelheid. 31 is ook helemaal geen leeftijd om op snelheid niet meer mee te kunnen komen. Tenzij dat altijd al een probleem was.
Laten we eerlijk zijn over de Nederlandse competitie: elke (ex-) international kan hier met twee vingers in de neus makkelijk meekomen. Al zijn ze inmiddels 40.
Ik had het gisteren over Nigel de Jong: had bij elke willekeurige club een prima aanwinst kunnen zijn.
Waar het wel aan ontbreekt, en daar hebben we het hier ook al tijden over, is overdracht van voetbalspel/kennis/intelligentie van de ene generatie op de andere. We klagen dat iedereen vanaf 20 wordt weggekocht. Dat heeft z'n weerslag op onze eigen competitie en uiteindelijk ook op de prestaties van het Nederlands Elftal.
Ook om die reden is de ervaring van een man als Heitinga in de competitie hard nodig. Ik geloof niet dat hij inzake snelheid erg bang hoefde te zijn voor willekeurig welke spits in de eredivisie, als je ziet wie er rondlopen.
0
geplaatst: 2 februari 2016, 12:23 uur
musician schreef:
Je kritiek blijft onzin: dan hadden ze bij Ajax sowieso niet aan hem moeten beginnen. Zijn kwaliteiten waren bekend.
Onzin? Je bevestigt eigenlijk wat ik zeg: ze hebben hem terecht niet opgesteld en pakten hun verlies in kosten (al scheelt het nu uiteraard flink wat salaris) i.p.v. punten. Of het nou puur aan zijn snelheid ligt of niet: het zegt genoeg dat De Boer eigenlijk geen enkel beroep op hem heeft gedaan. Ze hadden idd niet aan hem moeten beginnen, maar dat is dus een tweede.Je kritiek blijft onzin: dan hadden ze bij Ajax sowieso niet aan hem moeten beginnen. Zijn kwaliteiten waren bekend.
0
geplaatst: 2 februari 2016, 13:03 uur
Goed blijven lezen en mij geen woorden in de mond leggen, ik heb helemaal nergens geschreven dat het terecht is dat ze hem niet hebben opgesteld.
De keuze hem niet op te stellen ligt bij Frank de Boer. Menig andere trainer in de eredivisie had wel voor hem gekozen, ook als ze trainer van Ajax zouden zijn geweest.
Ik geef aan, waarom spelers als hij belangrijk zijn voor de Nederlandse competitie, voor andere (Nederlandse) voetballers.
De keuze hem niet op te stellen ligt bij Frank de Boer. Menig andere trainer in de eredivisie had wel voor hem gekozen, ook als ze trainer van Ajax zouden zijn geweest.
Ik geef aan, waarom spelers als hij belangrijk zijn voor de Nederlandse competitie, voor andere (Nederlandse) voetballers.
0
geplaatst: 2 februari 2016, 13:13 uur
Vanuit gaande dat hij in dat half jaar 4 ton zou hebben gebeurd, dan is dat 10 mille per minuut aka 1000 seizoenskaaryen. En nee, training telt niet mee, dan zou Romario nog een terugvordering van PSV temoet kunnen zien.
Begin juli 2015 waren ze in a'dam toch best in hun nopjes meen ik. Vd Vaart zit bij zijn huidige club inmiddels ook op de bank. Zouden ze het opnieuw aandurven daar in d'arena?
Begin juli 2015 waren ze in a'dam toch best in hun nopjes meen ik. Vd Vaart zit bij zijn huidige club inmiddels ook op de bank. Zouden ze het opnieuw aandurven daar in d'arena?
0
geplaatst: 2 februari 2016, 13:52 uur
Als Heitinga al te traag wordt bevonden dan kan Vd Vaart het HELEMAAL shaken. Maar het is en blijft jammer dat oudere ervaren (ex) topvoetballers blijkbaar ook hun neus ophalen om nog wat Jaren in de Nederlandse comp te komen spelen. Voorbeelden zat.
0
geplaatst: 2 februari 2016, 14:00 uur
En wie er dan wel komen, worden niet opgesteld en weer afgedankt.
Feitelijk zou de Nederlandse voetbalcompetitie de "oude helden" met open armen moeten ontvangen.
Het is voor het publiek leuk, de club en, zoals aangegeven, het is goed voor de noodzakelijke overdracht van voetbalkennis binnen de lijnen.
Feitelijk zou de Nederlandse voetbalcompetitie de "oude helden" met open armen moeten ontvangen.
Het is voor het publiek leuk, de club en, zoals aangegeven, het is goed voor de noodzakelijke overdracht van voetbalkennis binnen de lijnen.
0
geplaatst: 2 februari 2016, 14:07 uur
Das Fantom in de Kuip was anders ook niet een onverdeeld succes. Was het niet juist het terughalen van die goedbetaalde routiniers dat deels voor de financiële problemen bij Feyenoord heeft gezorgd?
0
geplaatst: 2 februari 2016, 14:41 uur
Het hardst heb ik destijds toch om Ajax moeten lachen. Door Cruijf doodleuk weg te sturen. Hij was welliswaar in zijn 2e seizoen regelmatig geblesseerd. Maar een op racune spelende Cruijf is natuurlijk dodelijk. En dat is ook gebleken.
Zo heb ik ook moeten lachen om PSV trainer Gerets. Die er absoluut niet van gediend was om Romario terug te halen. Schijnbaar bang dat zijn autoriteit zou worden aangetast. Of zoiets.
Zo heb ik ook moeten lachen om PSV trainer Gerets. Die er absoluut niet van gediend was om Romario terug te halen. Schijnbaar bang dat zijn autoriteit zou worden aangetast. Of zoiets.
0
geplaatst: 2 februari 2016, 14:54 uur
0
geplaatst: 2 februari 2016, 18:06 uur
musician schreef:
Welke helden? Van de WK spelers van 2010 zijn velen al eens teruggekeerd of voor de routine ingezet met varierend succes: Khalid Boulahrouz, Joris Mathijsen, John Heitinga, André Ooijer , Giovanni van Bronckhorst, Mark van Bommel, Demy de Zeeuw, Dirk Kuijt, Eljero Elia en Stijn Schaars
Sommigen zijn al op een zijspoor beland: Robin van Persie, Wesley Sneijder, Maarten Stekelenburg, Ibrahim Afellay, Rafael van der Vaart, Ryan Babel, Nigel de Jong, Edson Braafheid en Michel Vorm
Blijven over: Klaas Jan Huntelaar, Gregory van der Wiel en Arjen Robben
3 helden nog

0
geplaatst: 2 februari 2016, 19:00 uur
Potverdikke dat lijstje is inderdaad best wel lang ja. En alleen van Bronkhorst van Bommel en Kuijt hebben het redelijk tot goed gedaan. De rest van de spelers waren natuurlijk ook geen echte cracks. Ook niet tijdens hun heydays. Maar toch....
0
geplaatst: 2 februari 2016, 19:18 uur
Mjuman schreef:
Das Fantom in de Kuip was anders ook niet een onverdeeld succes. Was het niet juist het terughalen van die goedbetaalde routiniers dat deels voor de financiële problemen bij Feyenoord heeft gezorgd?
Toen Jorien v.d. Herik wegging als Feyenoord voorzitter in 2006, had de club geen schulden. In zijn tijd had hij (ex-) internationals onder contract, twee keer kampioen, drie keer de beker, de uefa cup en een supercup.
Das Phantom deed het in het eerste seizoen goed, daarna minder.
Het is de wisselwerking van wat oudere en jongere spelers die een elftal succesvol maken. Denken dat je het alleen red met jeugd is een fabeltje.
Arnold Mühren ging op zijn 34e terug naar Ajax, won op zijn 36e de Europacup II en stopte toen hij 38 was. Hij was een lichtend voorbeeld voor de eveneens aanwezige Ajax jeugd, die in de tussentijd veel van hem opstak. Ik vergeet nog dat hij op zijn 37e Europees kampioen werd met het Nederlands Elftal.
Het is echt belachelijk een man van 31, 32 af te schrijven als iemand die niet meer mee zou kunnen. En als Ajax anno 2016 nou van die wereldtalenten zou hebben rondlopen.... Het is tenenkrommend slecht wat ze laten zien. Heitinga is geen Mühren. Maar het niveau Ajax en de eredivisie lijkt mij nog heel gemakkelijk te doen.
0
geplaatst: 2 februari 2016, 19:18 uur
Nou ja,iggy , als ik de clubs zie waar ze toen voor speelden, Man city, Real Madrid, Bayern Munchen, PSV, Inter Milan, Liverpool, Arsenal, AC Milan to name a few.
Nu: Besiktas, Stoke, Southampton, Schalke 04...
0
geplaatst: 2 februari 2016, 19:31 uur
gigage schreef:
Nou ja,iggy , als ik de clubs zie waar ze toen voor speelden, Man city, Real Madrid, Bayern Munchen, PSV, Inter Milan, Liverpool, Arsenal, AC Milan to name a few.
Ik heb het dan vooral over Balarouz, Mathijsen, Heitinga, Ooijer, de Zeeuw enz. Die zaten allemaal of kwamen later terecht bij leuke subtop ploegen als HSV en Everton enz.
0
geplaatst: 2 februari 2016, 19:32 uur
An sich ben ik het wel met musician eens. Cocu's terugkeer als speler was ook een enorm succes. Van Bronkhorst ook van FC Barcelona terug de eredivisie in, ging prima, en zo zijn er wel meer Maar die kwamen terug van een topclub. Ik zie de "helden" van weleer alleen maar wegkwijnen en dan zie ik de toegevoegde waarde er toch een stuk minder van in.
Van Herta BSC op de bank naar Ajax, pfff, van Sporting Lissabon naar PSV, uhhhmm, Van Brondby naar Feyenoord, tja, laat me raden, kans van slagen 50/50. Lekker makkelijk lullen achteraf, maar ik zie wel meer dat spelers (oud-internationals) alleen op naam worden gehaald.
Van Herta BSC op de bank naar Ajax, pfff, van Sporting Lissabon naar PSV, uhhhmm, Van Brondby naar Feyenoord, tja, laat me raden, kans van slagen 50/50. Lekker makkelijk lullen achteraf, maar ik zie wel meer dat spelers (oud-internationals) alleen op naam worden gehaald.
0
geplaatst: 2 februari 2016, 19:44 uur
Als ze al lijken weg te kwijnen op jonge leeftijd, hoe komt dat dan en waarom is dat vooral een Nederlandse kwaal (geworden)?
Niet iedereen wordt een succes, dat geldt voor jonge talenten en ook voor ex-internationals.
De vraag is, hoe goed je bent als club, trainer, om ze (weer) een succes te laten zijn/worden. Hoe goed je weet te motiveren. En hoe je van de beschikbare spelers binnen de club een eenheid weet te kneden om daar ver mee te komen in Nederland en natuurlijk Europa.
Niet iedereen wordt een succes, dat geldt voor jonge talenten en ook voor ex-internationals.
De vraag is, hoe goed je bent als club, trainer, om ze (weer) een succes te laten zijn/worden. Hoe goed je weet te motiveren. En hoe je van de beschikbare spelers binnen de club een eenheid weet te kneden om daar ver mee te komen in Nederland en natuurlijk Europa.
0
geplaatst: 2 februari 2016, 19:45 uur
Nou niet alle reserve spelers gaan opnoemen hè iggy haha (ik maak maar een geintje). Dat zijn wel de soort clubs waar de huidige spelers van Oranje bijna allemaal in bivakeren.
Op TV roepen ze ook heel makkelijk dat de beste talenten te jong worden weggekocht en dat we in de eredivisie niks overhouden. Maar wie zijn dat dan?
Op TV roepen ze ook heel makkelijk dat de beste talenten te jong worden weggekocht en dat we in de eredivisie niks overhouden. Maar wie zijn dat dan?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.