MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
musician schreef:
Als ze al lijken weg te kwijnen op jonge leeftijd, hoe komt dat dan en waarom is dat vooral een Nederlandse kwaal (geworden)?

Tja, daar weet ik geen antwoord op

Niet iedereen wordt een succes, dat geldt voor jonge talenten en ook voor ex-internationals.

De vraag is, hoe goed je bent als club, trainer, om ze (weer) een succes te laten zijn/worden. Hoe goed je weet te motiveren. En hoe je van de beschikbare spelers binnen de club een eenheid weet te kneden om daar ver mee te komen in Nederland en natuurlijk Europa.

Tja, daar weet ik het antwoord ook niet op. Kuijt en Elia doen het wel aardig maar steken er toch ook niet met kop en schouders bovenuit. De van PAOK overgekomen oud international Maduro (30 jr) heeft bij FC Groningen ook nog niet de mensen op de banken gekregen, dacht ik.

Waarom stelt bij het het stoppen van Heitinga niemand de vraag of dat nu aan Heitinga lag of aan Ajax en dan met name Frank de Boer?
Het kunnen inpassen, het inzetten van zo'n speler als Heitinga, of sowieso een (ex-)sterspeler, vergt van een trainer natuurlijk ook wat. En kan hij dat aan?

Ik denk eerlijk gezegd dat De Boer daar een beetje bang van is en zich eigenlijk vooral wil omringen met zwijgzame ja-knikkers die een beetje gevaar- en doelloos de bal rond tikken.
Stel je voor dat zo'n man als Heitinga sommige dingen beter zou weten of erger, dat hij in discussie zou gaan!

Een combinatie van factoren zorgt er voor dat de situatie in het Nederlandse voetbal is, zoals het is. Met Frank de Boer achtige trainers krijgen we het voetbal echt niet meer uit het moeras. We kijken het nu al jaren aan en het is er alleen maar slechter op geworden.

Ik schep er inzake Ajax behagen in, omdat om mij heen, binnen de stadsgrenzen, al het hele seizoen wordt geroepen om het inbrengen van Heitinga. Er was voldoende aanleiding voor. Niemand weet waarom dat niet gebeurde. Om van het gezeur af te komen hebben ze hem nu een trainingsbaantje gegeven op voorwaarde dat hij niks over de situatie bij Ajax zegt.

musician schreef:
(quote)
Maar het niveau Ajax en de eredivisie lijkt mij nog heel gemakkelijk te doen.
Nee, blijkbaar dus niet. Dat was de reden dat ie niet speelde. Een oudere speler met zo'n salaris die scherpt oogt en traint en speciaal is gehaald als ervaren rots in de branding wordt niet zomaar zonder reden aan de kant gezet. Daarom vroeg ik ook al eerder of je bij de trainingen bent geweest om te concluderen dat De Boer en zijn staf het niet goed hebben gezien?

Ik zie het maar weer als een typische reden om Ajax af te kunnen zeiken.

Ik ben het met je eens. Wij kunnen toch onmogelijk beoordelen hoe het werkelijk zit, nu dus zat met Heitinga.
De Boer lijkt mij geen man om iemand al gelijk af te schrijven.
Er zal iets met Heitinga aan de hand zijn geweest wat de aanleiding is geweest om hem niet op te stellen.
Een ervaren fitte speler, die mogelijk leiding kan geven en een Ajaxman is in hart en nieren, had er echt wel ingestaan.
Ik vind het jammer voor Heitinga en zeker ook voor het team, maar de aanleiding zal ongetwijfeld een heel goede reden zijn geweest.

Dit schreef Heitinga vanmorgen:
Het afscheid is iets eerder dan gepland. Maar ik blijf Ajacied. En meer dan dat mijn terugkeer niet is geworden wat ik ervan had verwacht, wil ik niet zeggen. Daar zou ik spijt van krijgen. Op natrappen staat rood en na de WK-finale kan ik die kleur niet meer zien. Ik koester de momenten dat ik mocht warmlopen en de Amsterdam ArenA explodeerde. Al was dat nog niks bij de orkaan aan geluid na mijn bekerdoelpunt tegen De Graafschap.

Meer wil hij niet zeggen, van "natrappen" gaat hij namelijk spijt krijgen. Niks geen kapotte knieën, enkels of anderszins niet meer mee kunnen komen. We krijgen het nog wel eens te horen.

In zijn biografie ??

Hopelijk volgende week de presentatie bij VI!

AJax had hem nooit moeten halen, hij speelde al bijna nooit bij Hertha BSC, hij is gewoon niet goed genoeg meer. En als ie dat wel was dan stopte hij nu toch niet met voetballen?
Hij wordt nu blijkbaar trainer bij Ajax, dus zo slecht zal de relatie wel niet zijn met De Boer.

Stoppen? Hij was amper begonnen, kreeg niet de kans, zo lijkt het, om welke reden dan ook. Tja waar doe je het dan nog voor, nog eens 40 minuten in de aankomende maanden? Voor het geld alleen zal hij het niet op kunnen brengen, voor het applaus wel, maar dan wel op het veld.

Gesprekje met de coach aangevraagd, JH: zeg coach, t gaat nou best k.. kom ik er nog in aankomend seizoen? Coach: mwaaa, mwuhhh, we foebelen nou met deze elf (verzin er zef maar het stemmetje bij). JH: nou, dan stop ik.
Ik snap dat wel, beetje roemloos, staatie daar straks met een verlept bosje rozen bij de klassieker. Kinderen op tribune vragen aan papa: wie is die man?

Hij kreeg de kans niet omdat de anderen beter zijn, zo moeilijk is dat toch niet?
Heitinga is gewoon niet goed genoeg meer, waarom denk je dat Hertha BSC hem op het laatst geen eens meer bij de selectie had zitten?

Sanogo gaat trouwens Ajax verlaten, en Zivkovic komt weer terug.
Overmars gaat wel lekker daar.

Hoeveel beter zijn die andere spelers bij Ajax eigenlijk, als je het wekelijks voorbij ziet stumperen?

Je doet eigenlijk niet anders dan de officiële berichten van Ajax te herkauwen maar je kunt er beter op z'n minst kritisch naar kijken. Waaruit blijkt eigenlijk precies dat Heitinga minder was dan wel niet meer kon meekomen?

En waarom schrijft Heitinga in deze omstandigheden dat hij bang is voor straf bij uit de school klappen?
Zou het kunnen dat Heitinga niet door Frank de Boer is gehaald, dat De Boer sowieso geen zin in hem heeft (gehad) en dat hij hem nu op een mooi zijspoor heeft gezet met een trainersfunctie als hij verder maar zijn mond dicht houdt?

Ajax haalt hem, stelt m niiet op, speler wil niet natrappen. Er valt dus iets te natrappen. Daar zit idd een luchtje aan. Maar goed, het is van hieruit onmogelijk te achterhalen hoe bedorven het daar ruikt.

musician schreef:
Hoeveel beter zijn die andere spelers bij Ajax eigenlijk, als je het wekelijks voorbij ziet stumperen?
Ajax heeft met afstand de minste tegengoals (13 uit 21 wedstrijden). Maar goed, het wil er blijkbaar niet in bij je.

MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Ajax heeft met afstand de minste tegengoals (13 uit 21 wedstrijden). Maar goed, het wil er blijkbaar niet in bij je.

Werd dit weekend nog maar weer eens gememoreerd: dat van de laatste 10 jaar 8 *- meen ik - de ploeg met de minste doelpunten tegen landskampioen werd.

Daar staat wél tegenover dat Ajax lang niet altijd de meest en/of eenvoudigst scorende ploeg was; Ajax moet dus gewoon wel de boel gesloten houden om niet de bietenbrug op te gaan. Het spitsenprobleem leeft al heel lang in de Arena - dat blijkt ook uit de (ook interne) kritiek die FdB heeft gehad op de ontwikkeling/het doorbreken van aanvallende voetballers. De aanvallende middenvelder die zich het sterkst toont, in ontwikkeling, Bazoer, is - opvallend genoeg - niet een voorbeeld van de Amsterdamse school - hij werd opgeleid in Eindhoven.

Dit Ajax moet - bij gebrek aan échte topspelers - wel gegroepeerd spelen; de boel gesloten houden. Zeer zelden verdient dit Ajax de prijs voor fraai voetbal.

Stond vanmorgen nog een stuk in de krant over de generatie Heitinga, dat ze bijna allemaal het top niveau niet meer aankunnen, ze debuteerden al vroeg in de top en dat hakt er blijkbaar wel in. Alleen Robben is een uitzondering, alleen die schijnt daar heel veel extra voor te doen, Guardiola zei daarover dat Robben nog professioneler is dan de rest.

MJ_DA_MAN schreef:
(quote)

Ik snap ook niet waarom je dan Heitinga in de basis zou moeten zetten? De verdediging is het probleem niet bij Ajax.

trebremmit schreef:
(quote)

Ik snap ook niet waarom je dan Heitinga in de basis zou moeten zetten? De verdediging is het probleem niet bij Ajax.

Maar waarom moet je hem dan erbij halen? Als je als club al de visie hebt dat je het zoveel mogelijk met spelers uit eigen jeugd wilt doen, waarom moet je dan een Heitinga binnenhalen. Het lijkt er gewoon op dat er een soort tweestromenbeleid is: visie (technische staf) tegenover opportunisme (manager spelers, i,.c Overmars). En dan lijkt FdB zich t.ov. Overmars door te willen zetten. Heel vreemd - zie ook de opmerking van gigage

Franck Maudit
trebremmit schreef:
Stond vanmorgen nog een stuk in de krant over de generatie Heitinga, dat ze bijna allemaal het top niveau niet meer aankunnen, ze debuteerden al vroeg in de top en dat hakt er blijkbaar wel in.

Zie je toch vaker? Raúl (om maar iemand te noemen) hadden ze op een gegeven ogenblik beter een jaartje vakantie gegeven. Anderzijds lijkt iemand als Cristiano Ronaldo onverwoestbaar maar bezit - net zoals Robben - over een ijzeren discipline.

Mjuman schreef:
(quote)
Maar waarom moet je hem dan erbij halen?
Met een ervaren speler binnenhalen, zeker in een jong team, is in principe niks mis. Daarnaast streeft een topclub sowieso naar een dubbele bezetting voor iedere positie.

trebremmit schreef:
Stond vanmorgen nog een stuk in de krant over de generatie Heitinga, dat ze bijna allemaal het top niveau niet meer aankunnen, ze debuteerden al vroeg in de top en dat hakt er blijkbaar wel in. Alleen Robben is een uitzondering, alleen die schijnt daar heel veel extra voor te doen, Guardiola zei daarover dat Robben nog professioneler is dan de rest.

Het schijnt dus wel te kunnen. En dan is Robben nog heel wat geblesseerd in vergelijk met Heitinga.

Praten we ons nu dit zelf aan of is de generatie Heitinga toe aan een psychiater, als ze niks meer kunnen presteren maar aan de andere kant ook geen fysieke ongemakken hebben?

Hij zat, zo begreep ik, bij Hertha BSC ook al op de bank. Toen 29 en blijkbaar niet meer kunnen voetballen. Maar mankeert verder niets.
Persoonlijk vind ik dat niet iets om vrede mee te hebben of alleen maar bij een constatering te laten.

Er zijn overigens ontelbare voorbeelden van oudere (ex-)internationals wereldwijd die overal nog leuk tegen een balletje aan schoppen. Waarom juist de generatie Heitinga en Nederlandse ex internationals van vergelijkbare leeftijd van deze opmerkelijke kwaal last hebben, die vraag wordt niet beantwoord.

Als Guardiola Robben aan de praat weet te houden, kun je ook concluderen dat trainers van enig niveau blijkbaar wel in staat zijn om wat met die jongens aan te vangen.

MJ_DA_MAN schreef:

En nog niet de helft van alle doelpunten die het vroeger maakte. Droom maar lekker door over het geweldige spel van Ajax. De tribunes lopen leeg maar verder gaat alles goed.

Ehh ze mankeren juist wel wat, ze zijn juist vaak geblesseerd, zie ook Van Persie en ook Heitinga was fysiek zwak. Heitinga zijn knie is volgens mij versleten, hij kon tenminste zijn been niet meer strekken las ik.
En het topvoetbal wordt fysiek juist steeds zwaarder, in de PL spelen steeds minder dertigplussers.

musician schreef:
(quote)

En nog niet de helft van alle doelpunten die het vroeger maakte. Droom maar lekker door over het geweldige spel van Ajax. De tribunes lopen leeg maar verder gaat alles goed.

En jij denkt dat Heitinga hier verandering in brengt?

musician schreef:
(quote)
Ja, want iedereen weet natuurlijk dat ik een op-en-top Ajax-fan en liefhebber van hun huidige spel ben (heb overigens al een aantal maanden geen volledige wedstrijd van ze gezien). Verder heeft je gehele opmerking natuurlijk niks met het desbetreffende punt te maken gezien verdedigers moeten verdedigen (en in deze competitie ook opbouwen), en niet voor de creativiteit en goals moeten zorgen.

musician schreef:

Ik proef hier vooral afgunst. Jouw club mocht willen dat het het doelsaldo van Ajax had. Natuurlijk moeten er op termijn dingen beter bij Ajax (o.a. het vertoonde spel), maar met de huidige selectie denk ik dat er in de competitie voorlopig het maximale wordt uitgehaald. Er is overigens geen team dat in zijn eredivisiewedstrijden beter voetbalt dit seizoen, PSV ook niet.

En bij Ajax ook geen negatieve clubrecords.

Tja, mij heb je daar niet mee. Ik blijf kritisch op wat ik zie, ongeacht de club. Er kan mij toch moeilijk clubblindheid worden verweten.

Inmiddels staat Ajax ook niet meer op de eerste plek geloof ik, dus helemaal sjofel gaat het daar nu ook weer niet.
Natuurlijk mag iedereen met de statistieken in de hand alles wegwuiven. Statistieken is het enige dat Ajax nog rest. Voor het voetbal hoef je er niet meer naar toe. Dan zal ik met liefde alle randgebeuren blijven aanstippen.

Misschien had Heitinga die bal bij de corner van Roda in de laatste minuut wel leuk kunnen wegkoppen

Lees ik nu echt dat er geen team beter voetbalt dan Ajax

Dan heb je het over het aantal pntn behaald in de eredivisie neem ik aan en niet over het schouwspel. Er is nog nooit zoveel onvrede geweest als nu. Elke week blijven een paar duizend mensen thuis omdat het niet aan te gluren is. Ik ken zo al een paar mensen die hun seizoenskaart hebben ingeleverd omdat er geen reet meer aan is.

PSV speelt veel beter maar staat niet verder voor omdat ze rond CL wedstrijden wat pntn hebben laten liggen.

Gretz schreef:
Ik proef hier vooral afgunst. Jouw club mocht willen dat het het doelsaldo van Ajax had. Natuurlijk moeten er op termijn dingen beter bij Ajax (o.a. het vertoonde spel), maar met de huidige selectie denk ik dat er in de competitie voorlopig het maximale wordt uitgehaald. Er is overigens geen team dat in zijn eredivisiewedstrijden beter voetbalt dit seizoen, PSV ook niet.

En bij Ajax ook geen negatieve clubrecords.

Is het waar jij woont 30 graden, zit je op een terasje met een zonnebril op je facie? Jij bent vast fan van Astrid Joosten Kanniewaarzijn

Geert ik zou dat soort stelling niet in het openbaar plaatsen.
Jij weet toch ook wel.......

Om hem een klein beetje bij te staan, we moeten niet vergeten dat het dit seizoen in de Eredivisie heel lang gewoon best goed ging. Beter spel dan we de laatste jaren van ze hadden gezien (buiten een enkele uitschieter in de CL). De laatste tijd is het spel wel heel treurig.

musician schreef:
Als Guardiola Robben aan de praat weet te houden, kun je ook concluderen dat trainers van enig niveau blijkbaar wel in staat zijn om wat met die jongens aan te vangen.

Je kunt ook concluderen dat Robben een uitzonderlijk sportman is en dat het niks met Guardiola / trainers van enig niveau te maken heeft. De waarheid zal zoals zo vaak ergens in het midden liggen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:48 uur

geplaatst: vandaag om 07:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.